Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 100
Jedinečné,nejlepší a naprosto průlomové RPG. Ani si netroufám odhadnout,kolik hodin,za těch 10 let hraní jsem uněj strávil. Tahle klikačka nikdy neomrzí. Za dobu svého hráčského života jsem zahrál hromady her a hromady RPG,ale stále se vracím pouze k jedné. Diablo II. Doporučuji vyzkoušet verzi Anchestral recall. Nové zbraně,sety,runy,spousta unikátních zbraní,zvýšené XPení,ale hlavně spousty,SPOUSTY nepřátel,vkusně předělané modely bestií (Rakanishu budí opravdu respect). To přináší další proklikané noci,nové myši a hromadu zábavy. Také jsem našel na CZT ke stažení LOD verzi v HD rozlišení (1900x1600). :)

Pro: Atmosféra,zábava,přelomová grafika a nekonečná hratelnost

Proti: Snad jen placené oficiální servy... Ale co... Za těch pár kaček to stačí

+12 +13 −1
  • PC 95
Diablo 2 LoD beru prostě jako Diablo, protože je to finální verze a má to ty pravé herní grády. Tuto hru nelze pořádně hodnotit, protože je to jedna z mála her, která je téměř dokonalá. Dokonalá z toho důvodu, že o ní nelze pochybovat. Nenajdete zde slabé místo.

Znám tuto hru vzřejmě od jejího vydání a hraje se už 16 let, není to snad dostatečný důvod k tomuto hodnocení? Já se k němu příkláním například kvůli další věci, a to je znovuhratelnost. Pokaždé, když Diablo 2 hraju, si všimnu něčeho nového, nové herní strategie, nové kombinace v herních principech atd. Je to sice "rubačka", ale zato tak promakaná, že nelze jí neobdivovat.
+12
  • PC 95
Připouštím, že tento datadisk se ke mne dostal tak rychle, že jsem vlastně (do)hrál D2 již s ním. Hodnocení se tak z části týká celé hry, nikoliv jen tohoto datadisku.

Grafika může svým spíše nízkým rozlišením 800*600 působit staromódně, ale to mi nevadí, protože celkově je hra spíše přehledná a bitevní pole rovněž. Videa oddělující jednotlivé části jsou udělaná docela hezky. Připouštím, že nejvíce se mi líbí závěr, tedy zničení kamene světa archandělem Tyraelem. Tedy, ne že bych byl úchyl do herních videí, ale docela se povedla.

Sedm postav - paladin, čarodějka, druid, barbar, vraždekyně, amazonka a nekromant. A každou z těch postav můžete v rámci možností specializovat na něco jiného, a to prakticky pokaždé. Těch možností je opravdu hodně, ač se to může zdát podivné. No, nejraději jsem stejně hrál s paladinem spíše více než méně specializovaným na aury. No, a taky s druidem. Naopak s amazonkou jsem hrál snad jen jednou.

Velmi dobrou věcí je vylepšování věcí. A to vkládáním drahokamů a run, přičemž správnými kombinacemi run je možné získat předmět neobyčejných vlastností - od prostého zvýšení útoku či obrany přes speciální útoky po zvýšení úrovní vybraných (nebo v lepším případě všech) dovedností. Tento prvek jsem zatím v žádné jiné hře neviděl tak rozpracovaný, jako právě zde (nejvíce se mu blíží asi Divine Divinity, ale bez těch speciálních kombinací). Čím lepší runa, tím silnější. No, ne tak úplně - a obzvláště to platí v případě některých slov z nich složených. Některá zahrnují i vlastnosti jednotlivých run a jiná nikoliv a na to je dobré si dát pozor. Některá runová slova jsem se snažil sestavit celkem pravidelně, pro jakoukoliv použitelnou zbraň. Zajímavé je i odstupňování zbraní - stejná zbraň se v hře objevuje několikrát. Stejný tvar, různý název a čím dál vyšší útok či obrana. Snadno se tak může stát, že vyšší stupeň brnění z začátku hry má lepší vlastnosti než nižší stupeň brnění z pokročilejší fáze hry. No, to by snad mohlo k vybavení stačit.

Příběh? On v této hře nějaký je? No, když to někdo tvrdí, asi přišel o rozum. Ale mohlo to dopadnout hůř. Zlo se vrátilo a vy jej musíte znovu porazit - a vlastně hned pětkrát. Nejprve menší rozcvička na Andariel a Duriel a pak už hurá na bratříčky, Mephista, Diabla a Baala. Problémem je nevyrovnanost jednotlivých částí a jejich závěru obzvláště. Asi nejdelší částí je část třetí, Kurast. Ten je opravdu velmi dlouhý (až nesmyslně), zejména v začátku. Kdežto závěr už je spíše krátký. Asi nejnepříjemnější nepřítel je Duriel, před kterou se není možné schovat.

Jestli je něco, co si mohli odpustit, tak nemožnost průběžného ukládání hry a vrácení se k takto uložené hře v případě neúspěchu. Ano, je to prvek, který má spousta her - ale proč by jej musel mít i Diablo? Myslím, že tohle se nepovedlo. A pak ještě pár drobných chybiček - jako například vytvoření místa pro kameny a runy coby odměna za jeden z prvních úkolů v páté části. Nevím proč, ale vždy vytvoří jen jeden - a i kdyby měl předmět místa již tři, poté bude mít bohužel jen jedno. Což tedy opravdu naštve, protože předměty s potřebnými místy jsou více než velmi vzácné. A je úplně jedno, zda člověk hraje na normální či vyšší obtížnosti (Noční můra a Peklo).

No, a přes ty všechny nedostatky uvedené na konci (a které by mohly snížit mé hodnocení i více) jsem se rozhodl dát téměř maximální hodnocení - protože jako oddechovka je Diablo II (i s datadiskem) docela dobrý, i když později přechází v velmi nudnou záležitost.

Pro: výběr z sedmi typů postav, spousta zbraní a zbrojí a jejich vylepšování

Proti: spíše přímý postup hrou, nemožnost ukládání hry podle potřeby, později spíše nudné

+12 +13 −1
  • PC --
Návrat Diabla ve čtyřnásobné velikosti původní hry. No, ono to tak možná není, ale minimálně dvojnásobná délka to bude určitě. Diablo 2 měl už podstatně jinou atmosféru, co jednička, ale nechci tím říct, že špatnou. Dobře udělaný systém questů, přehledný a motivující. Výhodou dvojky je přítomnost spousty věcí, zbraní, kouzel, krveprolití atd. Jednička mi přesto přišla hratelnější, zajímavější a daleko temnější. Ale jako pokračování je to vynikající.

Pro: hudba, grafika, design

Proti: hlavní boss byl konečně důstojným protivníkem pro méno nalevelovaného Paladina

+4 +10 −6
  • PC 95
D2:LoD jsem hrál na singleplayer, na multiplayer přes TCP/IP i přes realm, pokaždé to bylo něco jiného, ale co na tom bylo stejné je to, že mě to prostě bavilo! Zničil jsem na tom aspoň jednu myš ( :-D ), dohrál jsem to za plno postav, našel jsem desetitisíce věcí a zrubal statisíce nepřátel, ale hraju furt dál :-D. A podle čeho se dá hodnotit hra? Podle mě právě podle toho, jak moc a jak dlouho vás baví...

Pro: Pro? No, na řešení otázky s tak dlouhou odpovědí nemám čas, musím jít nalevelit mýho smitera :-)

Proti: Vzhledem ke stáří je pochopitelná horší grafika.

-1 +7 −8
  • PC 100
Datadisk mě uchvátil, nové zbraně, nové příšery, dvě nové postavy a pátý akt prostě super. Nejraději hraju za druida a tak to zůstalo i když přibyli ty dvě nové postavy. V počítači ji mám pořád a dohrála jsem ji už několikrát. Ned se nic dodat no prostě Diablo.
-4 +7 −11
  • PC 95
S datadiskem a patchem aspon 1.10 ta hra ma konecne poradny grady, ne ze by predtim byla spatna, ale s tim je jeste lepsi. Moznase nekomu zda repetvini ale ja ji uz hral tolikrat ... docela me udivuje mnozstvi predmetu a podobnych veci ve hre (a to nepocitam magic a rare ktere se generujou skoro nahodne). skvela hra pro zavislaky jako ja :)

Pro: mnozstvi predmetu, provazanost skillu, generovani terenu

Proti: pro nekoho repetivni, ale ja to sem schopnej hrat furt

-8 +3 −11