Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Na tuto hru jsem se nijak netěšil, moc mě nezajímala, prostě jsem ji jen vyzkoušel, protože zrovna nebylo nic jinýho po ruce. Tím víc mě pak překvapilo, že jde o celkem kvalitní kousek.

Ač je na hodně místech hra označována jako survival horror, tak s tím nesouhlasím, protože nábojů jsem nacházel víc než jsem mohl unést (střední obtížnost) a kromě pár leknutí jsem se nebál víc jak kupříkladu v takovém Gears of War. Tak nějak jsem věděl, že ať se před mě postaví cokoliv, nebude problém to zrasit, protože už od začátku máte proti potvorákům výrazně navrch. Je možné, že to "nevcítění se" bude 3rd pohledem a mým osobním problémem s ním, protože mi v žádné hře nikdy uplně nesed.

Zbraně jsou silné a některé celkem originální. Některé jsou spíš provizorně smontované z věcí, co se daly najít na lodi nebo jde o těžařské náčinní. Ve hře je jich dost, takže si každý může vybrat podle svého způsobu boje. Některé najdete, od většiny ale získáte jen schéma, které musíte donést do obchodu, abyste si je mohli koupit. V "ruce" však můžete mít v jednu chvíli jen 4. Stejně tak oblek (který jak kdyby vypadl z Hellgate) vypadá celkem dobře a na vyšší úrovni už i trochu brání. Potěšilo oživení v podobě upgradování, které se mi zde zdálo lépe zvládnuto jak kupříkladu v takovém Bioshocku. Během hry máte šanci "namaxovat" jen pár věcí a tzv. Power nodů nebudete mít nikdy dost. Sympatické je, že se hráč může sám rozhodnout, který parametr chce vylepšit.

Souboje by byly skvělé, nebýt tak zpraseného ovládání. Usekávání končetin je fajn a taky to skvěle vypadá, problém je však danný úd trefit. Myš je neuvěřitelně pomalá (sám jsem musel 3x šoupnout přes celou podložku pro 180° otočku), navíc filtruje příliš pomalé nebo rychlé pohyby, zamíření na něco vzdáleného tak představije problém, protože kurzor prostě stojí. Kamera by taky mohla být dál od hráče, visí za pravým ramenem a na 4:3 monitoru vám sebere pomalu 1/4 plochy jen hlavní hrdina.

Prostředí může působit místy trochu monotónně. Je ale vidět, že si s ním autoři celkem vyhráli a snažili se strohé železné útroby lodě co nejvíc zpestřit. Ve hře je skvěle řešená navigace, se kterou prakticky nejde zabloudit. Přesně vám ukazuje kam máte jít, nicméně se mi párkrát stalo, že mě to hnalo někam jinam.

Příběh opravdu není kdovíjak originální, ale má celkem spád nechybí pár zajímavých dějových zvratů. Když ho ale budete ignorovat, tak o nic moc nepříjdete. Herní doba je průměrná (u mě 8 hodin 26 minut). Celkově jde o nepříliš náročnou hru, která umí zabavit a nezačne brzo nudit (jako například Doom 3). Dala by se dobře srovnat s dobrým temným bčkovým filmem.

Pro: Navigace, množství zbraní, dobrá nenáročná zábava

Proti: Ovládání

+8 +9 −1
  • PC 65
Na DS jsem se tešil hodně a dlouhou dobu. Hra pod hlavičkou EA(tfuj!) vypadala na poměry EA dost nemasově a tím pádem pro mne zajímavě, realita byla trochu víc eácká:(. Nemůžu říct, že by to byl vyloženě průser, ale ažtak mne nepotěšil, jak jsem doufal. Hra kopíruje nejvíce hry Doom III(nadpřirozené mrchy, častečně atmosferu, snaží se o "lekačky"), HL2("gravity gun",hrdinu, který necekne ani slovo) a Bioshock. Z posledně jmenovaného si toho bere opravdu hodně, tituly jsou si hodně podobné a krachují vpodstatě na tom samém. DS mohlo být minimálně o 2 třídy lepší hrou, potenciál byl obrovský, ale vše skončilo na půli cesty, ať už jde o celkové provedení, či nedomrlý a zmatenější příběh.

To co má být předností pro DS je atmosféra a strach z neustále pobíhající nemrtvé posádky USG Ishimura. Tady se to bohužel nepovedlo a to je velká škoda. Atmosféra ujde a v rámci možností ji není moc co vytknout. Ovšem strach? Tak to je chyba lávky. Hra je děsně předvídatelná, ale neskutečně! Přečetl jsem tuny o tom, jak to lidi hraji potmě večer a jak ze strachu ani nemůžou hrát, ani si upšouknout z těch nervů...já sebou neucukl za celou hru ani jednou(různé nabíhačky, skoky z ventilací,zezadu,zepředu,zboku-ne nejsou to žádné polohy) ani na konci a to mi přišlo líto, že se budu bát, na to sem se hodně těšil. Strach se totiž ztrácí v děsné světlosti hry. Se světlem to opravdu přehnali a tak ani není důvod se toho fousatého strejdy s vicero rukama, který by měl spíše dělat v KFC kuchyni, třeba obávat. A když už vejdu do zatemělé místnosti, se automaticky rozsvítí, wtf? :( Na každé zbrani je "baterka", tak na co ji sakra mám, když tam není žádná tma? Tady bobkovitosti DOOMa III nedosahla...

Nepřátel je dost a nejhorší(nejnepříjemnější) jsou ty malé plazící se smrkance a podobný plazící a smrkající/plivající bordel. Ze začátku je oddělování velká psina, ale pak dojde na nucený stereotyp - jedna nožka, druhá nožka(případně obě naráz) pak hedečka, případně ručičky. Tady bych uvítal více řezničiny, hlavně i s pilkou...třeba říznout kousek do pivásku, trochu se rozevře, začne z tama téct humus + nějaké ty střívka, nemluvě o dalších částech, to by byla teprve gastronomická mňamka :). Finální bosák je fajn, mohl být ale těžší...

Nevím, co získali tím, že postava nemluví, to prostě není HL, aby si tohle mohli domluvit, jelikož nepromluví ani ťuk, s vedlejšíma postavama(které také výrazné zrovna nejsou) se vpodstatě nesetká a hlavně ve hře není žádná animace, videjko(na druhou stranu to dotváří dojem), ale tady dochází k tomu stejnému, jako u Bioshocku - je to neosobní, hlavní hrdina nemá čím zaujmout, stejně tak vedlejší postavy. A potom, jak si Isaac sundá přilbu, jeho tvář je taky pěkně nezáživná, ještěže je to až na konci. Takže mi bylo celkem jedno, jestli mě nějaký strýc se sekýrkovou rukou strouhne nebo se udusím. Poradím všem co nehráli, nedívejte se na animovaný prequel před hrou, páč sem tak nějak věděl, o co jde a neztrácel jsem se. Tady se dalo taky rozhodně vymyslet více....a taky mne moc nebavilo skákat, jak si ženská pískla a jen neustále něco shánět nebo opravovat neustále posírající části lodě.

Leveldesign je dobrý, ale nemohl jsem se ubránit té těsnosti a tuneloidnosti. Navíc se recykluje prostředí a cestuje se na lokace již jednou navštívené. Hře chyběly haly nebo nějaké větší místnosti. Hra má vpodstatě hangár a můstek. Výhledy ven(vesmír, slunce, planetka, meteority) bylo jedno z toho nejlepšího ve hře, rád bych se koukal více, ale nebylo skoro kde, s čímž se váže i pohyb v bezravitačním prostoru. To jsem četl, že je tam člověk často. Tak sem se těšil, jak se budu venkem procházet a koukat na ta panoramata :). Ale kdeže! 80% úkonů v nulové gravitaci se odehrává v lodi. Chtěl to vesmír s tím spojené různé opravy a další úkony+semtam by vás chapadýlko zatahlo do lodi :). Hodně se tu i bojovalo a tento boj byl šíleně chaotický. Než sem dycky našel ty plivající morčata, tak to stálo něco otáčení.

DS má super grafiku a pohled z 3tí osoby na straně mi nevadil. Atmosféru podtrhují výborné zvuky. Zbraně jsou nevyvážené, v podstatě si vystačíte se základní + provazovkou a to bohatě stačí, zbytek je tak pro efekt...Upgradování + inventář potěší. Je zajímavé brát lékárničky/náboje z těl nekromorfů. Proč u sebe sekající a slintajíci choďosmrk má tyto věci? - to je jako žerou nebo co? :D Létající prostěradla nebyly taky domyšlené :). Kinezi sem používal jen tam, kde sem s něčím musel pohybovat, ať žije gravity gun mno, ale gameplayi to aspoň pomohlo.Na hře byly příjemné všudypřítomné hologramy - ať už různé ovládací panely nebo Isaacův inventář/úkolovník/mapa apod.

Hra má na dnešní poměr solidní délku, u mě 9:36h, ale uvítal bych i kratší. Hra mne na víc jak jednu kapitolu za den neupoutala, což bylo těch 30-50minut denně. Zklamala mne zpráva o tom, že DS2 má být akčnější na úkor lekaček. Po dohrání jedničky si ovšem říkám, že hře by to naopak mohlo pomoct, nabíhaní tun nemrtvého masa, více chapadýlek, pádů, létání, plavání v meziprostoru(ne jen přelétávat ze stěny na stěnu) vesmíru a bude to fajn změna. Nepředpokladám, že by třeba ve 3jce vylepšili koncept jedničky a hra by bylo konečně opravdu více ve tmě a konečně by došlo i na ten STRACH.

Ale i tak patří DS k nadprůměru a je tam, co kamarád Bioshock, škoda, že se nepoučil z jeho chyb, to by pak tu 80tku atakovat mohl...

Pro: grafika,zvuky, vyhled do širého vesmíru, konec, přechody mezi levely,hologramy,souboje(s gravitací)

Proti: pro mne nefunkční lekačky,žádná tma,tunel,hl.hrdina,vedlejší postavy,příběh měl na víc,zdlouhavé používání lékarniček v boji, nemožnost kvitovat přebíjení,ostatní zbraně,všudypřítomné nahrávání,absence videí,nechytne,málo vesmíru

+2 +11 −9
  • PC 70
Dead Space je trošku zavádějící název a lživá reklama, ten vesmír je živý až moc! To za prvé, za druhé lepší a mnohem výstižnější by byl název: Údržbář deratizér aneb hra o tom jak dělat děvečku-negra negrovi. Protože celou dobu posloucháte sekýrování negra a běháte tam a zase zpátky, tu přitáhnout matku, jindy šroubek pak zas obtáhnout matku, promazat šroubek, tu spustit jinou blbůstku a po cestě musíte likvidovat veškerou faunu co potkáte, inu i tak jsem si užil pár hezkých chvil, ale lekačky jsou tak laciné že člověk už ví, rozhlídne se a a už vidí áá tamhle tudy to vyleze támhle to sundám, pak tu možná zabliká, nebo se spustí trapná hudba.
Výběr zbraní stojí za prd, nevím jak ostatní ale ja si na vše vystačil s kulometem a litoval jakékoliv jiné koupě, takže zábava v arzenálu tu a tam, můj jediný spolehlivý arzenál je moje mašinkagunka.
Hra rozhodně není špatná, trochu dojem jen kazí předvídatelnost a za každou cenu se nechutně podbízející a vlezlý pokus o atmosféru, který vážně troskotá již v prvních minutách hry, když jsem zjistil že všechno co jsem potkal se podobá jen mým bejvalkám a z nich šel strach jen při pronesení slůvka odcházím.
Fyzika to už je vážně na pováženou a je vážně trapná všechno kopete před sebou a trapné skoky ve stavu bez tíže to jsem se musel zasmát, páč váš panáček si vybírá kam skočí, pche! Ale i tak se jednalo o příjemné zpestření údržbářských prací. Obtížnost hry je nulová což považuji asi za největší škodu, zbytek jsou víceméně věci co se dají vysát ústy a spolknout, ale ta nízká obtížnost vážně zamrzí 70 %

ps: matadore to ti nevěřím že si vedeš herní deník :D

PSS: slovo negr nehodlám mazat, pro vysvětlení, nejedná se o žádné rasistické označení černocha, slovo negr vzniklo od španělského negro "černá" a je to historické označení pro africké obyvatelstvo tmavé pleti, stejně jako my máme ČERNOch, tak oni užívají Negro, Negr, proto na tom neshledávám nic špatného, v té vaší zmatečné logice tedy ČERNOch musí naprosto urputně rasistické označení! pfuj! Nehodlám tedy do toho komentáře nějak jinak zasahovat než pod pohrůžkou banu.
Jestli má však někdo stále pocit že je to rasistické doporučuji jedno, čtěte víc.
+2 +10 −8
  • PC 95
Luxusní hororová hra,kdo se chvilema nebál ,, ten keca " ,nebo to hrál přes den, zapnete-li hru po 11hodině v noci,pak hra nemá chybu.Pár puzzlů,takže si procvičíte mozkové závity,ale zase ne tak,abyste je nezvládli pokud jestě vidíte na monitor.Můžete například kinezí vrhnout bednu proti obludě,i když ji to moc neubere, aspon vám to umožní trošku se vzdálit.Stáze je dalši věc,kterou můžete použít(v určitých částích musíte)ve střední obtížnosti,pokud umíte přesně střílet nemáte o náboje nouzi.Za dohrání hry získáte 50 000,- 10 energetických uzlů a schema k vojenskému obleku,ve kterém vypadáte jak zmutovaný darth vader.

Pro: grafika,hratelnost,obludy,atmosfera

Proti: malo zbrani je jich jen 8 tusim

-4 +5 −9