Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 95
Dead Space pokořen - už název téhle hry jasně předznamenával, že půjde o můj šálek kávy - nějak mám na survival-horory z vesmíru slabost. Když jsem se potom z recenze dozvěděl, ža hlavní hrdina není ultratvrďáckej bijec superspacemariňák s kanónem v ruce, nýbrž inženýr - opravář již jsem dopředu plesal. A hned dodám, že ne nadarmo.

Příběh jsem až na malý drobnosti (je nutná zrada vašeho kolegy v každé hře?), prosím pěkně, SEŽRAL. Opravdu u mě DEAD SPACE v tomto aspektu boduje v maximální výši. (kolikrát jsem skutečně zapochyboval o osudu Nikole a několikrát mě autoři dokázali zase zviklat zpět k názoru původnímu - skvělá práce)
Atmosféra je potom doslova dechberoucí: Výbornej design lodi, temný textury, dobře zpracovaný pohyby hlavní postavy (když jsem z posledním dílkem života uháněl k obchodu koupit lékárnu, Isac se realisticky pomotával a povzdychával!), bezchybná zvuková stránka. Toto vše dohromady s příběhem dává hře neuvěřitelně tísnivou atmosféru, kdy bojujete neustále o holej život a v podstatě všechny "úkoly" jsou spíše jediný naděje na vaši záchranu - survival horor jak má bejt a tempo zdaleka neztrácí, ale nabírá až do poslední scény!

Poslední boss mi snad jako u první hry vůbec přišel vceku COOL (S takovym monstrem jsem snad ještě neměl tu čest) a závěr vůbec patří k tomu nejlepšímu co hra nabízí.

Výběr zbraní mi moc nesedl, ale naštěstí je plně na hráči, který kousky bude/nebude využívat a vylepšovat. Zůstal jsem tak u základní nejuniverzálnější plazmové řezačky a sympatické pulzní pušky - více jsem za celou nepotřeboval. Naštěstí se náboje v naproté většině generují podle toho, co máte u sebe, takže jiné náboje než se vám zrovna hodí pomalu ani nenacházíte - sice neralistické, ale rozhodně user-friendly.

To, že máte k dipozici inventář jisté velikosti jsem přijal s upřímným povděkem, avšak stejně se to potom zvrhlo v "beru všechno at je to co chce" a nedostatek místa jsem pocítil asi jen 2x. Takže škoda, že tuto stránku autoři nepropracovali detailněji, aby člověk musel u sběru předmětů skutečně přemejšlet a ne jen automaticky pomačkávat tlačíkto USE.

Moc mi osobně nepadla do oka ani stáze. Nicméně, tyto šlo při soubojích zcela ignorovat a tak jsem ji používal jen na předměty a v situacích, kde to hra přímo vyžadovala, takže mi příliš nakonec nevadila. Stejně jako debilní tlačítko navádějící tupé hráče po lince kam má přesně jít jsem nevyužil ani jednou. Proč si kazit hru???

Ačkoli mi na hře nesedlo tak úplně všechno, mě zajímá především atmosféra, design a příběh - jak uvádím ve svém profilu - a v těchto aspektech DEAD SPACE vítězí!
Strhávám tedy závěrem symbolických 5% z maxima, za přílišnou jednoduchost v oblasti postupu - hra příliš vede hráče za ručičku a ani nepoužívání tlačítka pro ukázání správného směru hru v tomto směru příliš neztíží, bohužel.

Pro: Atmosféra, zvuková stránka, gradující příběh, strach, design, absence HUDU, RPG prvky, bezgravitační fáze hry

Proti: Pohyb nešel přenastavit na šipky! (ano opravdu - WSAD jsem použil prvně a doufám naposled), mohlo být delší, příliš jednoduchý postup hrou

+19
  • PC 90
Concordance Extraction Corporation (dále jen CEC) hledá schopného technika, který je schopný odolávat vlnám necromorfů jako součást denní rutiny během výkonu své práce.
Od všech uchazečů je vyžadováno, aby byli schopní a zdravotně způsobilí pohybu v nulové gravitaci, měli všechny znalosti potřebné pro kompletní správu lodí třídy planet-cracker, včetně obsluhy všech těžících systémů, neměli problémy s pohledem na těla svých mrtvých kolegů a hlavně, aby byli nekuřáci.

CEC nabízí tuto velmi zajímavou pozici na USG Ishimura, největší a nejstarší lodi své třídy. CEC poskytuje pouze ubytování. Stravu, výbavu a pracovní pomůcky si musí uchazeči o pozici obstarat sami.

Veškerý potřebný materiál bude možno zakoupit přímo na lodi USG Ishimura ve všech provozuschopných kioscích. CEC garantuje, že minimálně 30% všech kiosků bude funkční. Klesne-li procento funkčních kiosků pod 30%, informujte o tom prosím nejbližšího technika, který požadované množství kiosků opraví nejpozději do tři pracovních hodin, tak jak je uvedeno v jeho pracovní smlouvě.

Důležité upozornění: CEC si vyhrazuje právo neuhradit jakékoli odškodné zaměstnancům, kteří přijdou k úrazu během prvních tří měsíců práce, ať už vinou vlastní, nebo vinou všudypřítomných necromorfů. V případě, že se zaměstnanec rozhodne ukončit svůj pracovní poměr, bude od něj požadováno aby si sám obstaral transport z lodi a to nejpozději do tří pracovních dnů.

Své přihlášky posílejte přímo na emailovou adresu našeho personálního oddělení (viz naše stránky). Jako předmět uveďte "Uch. Mech. USG Ishimura 7458" a vaše jméno. V co nejkratší době se vám ozveme ohledně pracovního pohovoru.

Concordance Extraction Company: 'Powering Humanity into the Future'
+19
  • PC 90
Herní výzva 2017 - 10. "Zapomenutý kousek"

Opravdu jsem nerada, že mi ve své době unikla taková hromada herních skvostů, obzvlášť těch hororových. Na druhou stranu jsem pak ráda za ty chvíle, kdy se jim můžu věnovat a aspoň pár z nich dohnat. A když se v Herní výzvě objevila kategorie "Zapomenutý kousek", volba byla jasná. Dead Space mi leží v knihovně pěknou dobu. Nikdy jsem ji nezapla, viděla tak 20 minut z gameplayů, ale nikdy na to nebyl ten správný čas. Na pokračování jsem ještě nešáhla, ale první krůček je za mnou. Dead Space dohrán a musím říct, že to audio mi příjde i dnes špičkové!

Izaca jsem během své výpravy nazývala v pravidelných intervalech blbečkem, jako by snad mohl za mou neohrabanost a moji schopnost netrefit ani vrata od stodoly, která je bezkonkurenční. Atmosféra pěkně pracovala a hrála na nervy. Soubojový systém, který přinesl mé oblíbené řezání končetin a výbuchy nepřátel z radosti, že mě zase vidí, byly taky fajn, a to příliš akční složku her v oblibě nemám. Jediné co mě zamrzelo bylo ovládání, kde jsem musela kvůli kameře přistoupit nakonec ke gamepadu, což k mému míření taky moc nepřidalo. Na myši jsem to měla nehratelné, ať jsem dělala, co jsem mohla, a když už jsem si trochu začala zvykat, zaklepala na dveře kinetóza.

Tenhle starší systém ukládání se mi líbí, ale zdržuje. Zdržuje, když hrajete jako já, jste nervózní, paranoidní a nevíte co vás čeká, a proto chodíte savovat každou možnou chviličku. Možná i proto mám nahraných nějakých 16 hodin. Vesmírná loď je zajímavá, lokace různorodé a stejně tak i nepřátelé, i když byly chvíle, kdy jsem si říkala, proč jsem nepotkala ještě takovou a makovou variantu. Nevadí, nakonec jejich počet i různorodost na rozhození hráče stačila. A těším se, až zase budu mít chuť se nechat takhle rozhodit znovu. Třeba u druhého dílu, u toho třetího budu skeptičtější.

Pro: Atmosféra, audio, grafika, level design, nepřátele, obtížnost, příběh, soubojový systém

Proti: Ovládání

+17
  • PC 85
Nu, jak poslední dobou nemůžu přijít EA na jméno, musím uznat, že tohle se opravu povedlo.
Zhruba v první třetině se intenzivně bojíte, atmosféra je podobná hře za mariňáka v AVP - nevíte kde na vás co vyskočí, to co na vás vyskakuje dělá hrozné zvuky a kromě toho je to fakt šeredné :). Krví se opravdu nešetří, zejména animace smrtí jsou jedna větší lahůdka než druhá a zabít vás klidně může jakákoliv generická příšera. Do konce hry jsem se nezbavil velmi nepříjemného pocitu kdykoliv se ozvalo "biological anomaly detected, establishing quarantine".
V pozdějších fázích hry jsem si už docela zvykal a navíc díky tunění zbraní a skafandru jsem získával nad potvorama výrazně navrch, takže klasická infarktová atmosféra se začala poněkud vytrácet, ale tak kolem osmého z dvanácti levelů začíná nabírat příběh (ne zrovna originální, ale poutavě prezentovaný) na obrátkách, tudíž jsem nezaregistroval nějaké výrazně hluché místo.
Vyzdvihl bych mimořádně dobře vymyšlené zbraně, každá funguje úplně jinak a hodí se na něco jiného.
Grafická prezentace je řekl bych velmi slušná, byť nedokážu porovnat s konzolemi; ovládání je rozumné; jenom lituju jedince co hru hrají na monitoru s poměrem stran 4:3, protože postava hrdiny musí zabírat hrozně moc místa.

Když bych to měl nějak shrnout: není to nic originálního, výjimečného ani přelomového, je ale vidět, že autoři velmi dobře věděli co chtějí stvořit a přesně to udělali. Je to prostě obyčejné řemeslo, nicméně na zatraceně vysoké úrovni :)

Pro: atmosféra, šikovně zamaskovaná neoriginalita příběhu, množství různorodých zbraní, veškerá akce ve vakuu a/nebo ve stavu beztíže, mise s vypouštením asteroidu

Proti: bez vypnutého v-syncu se skoro nedá hrát, možná až moc lehcí bossové (hrál jsem na normal)

+16 +18 −2
  • PC 80
Dead Space mě mile překvapilo, protože na rozdíl od většiny loňských velkých titulů velkých společností nestojí na konceptu "hodíme tam pár originálních prvků a pak bude hráč dělat 15 hodin to samý", ale jedná se o poctivě vystavěný titul, sic v něm nenajdete nic převratného.

Na první pohled se jedná o béčkové sci-fi, které se těžko vyhne srovnání s Horizontem Události a na druhý pohled to tak i zůstane. Nikterak originální příběh se pomalu odvíjí, hráč prochází zakrvavené lokace, kosí všemožné potvory a kochá se ulétávajícími končetinami, nakupuje a upgraduje vybavení a je pravda, že po nějaké době má hráč nad příšeráky jasně navrch. Dead Space opravdu není zrovna těká hra a i když jsem párkrát umřel nebo se jinak zaseknul, bylo takových případů minimum. Autorům se i přes téměř stále stejná prostředí podařilo udržet můj zájem až do konce, obzvlášť pak díky nakopnutí děje zhruba v poslední čtvrtině hry. Prostě Dead Space sice nesrší originalitou, ani nedisponuje skutečně "survival" obtížností, ale jedná se o dobře odvedený kus práce, který jednoduše baví.

Měl bych ale hlavní dvě výtky - první výtkou budiž ovládání, které mi přijde poměrně těžkopádné. To sice mělo ze začátku příznivý vliv na atmosféru, ale s postupem času se stávalo otravným. Nehledě na maličkosti jako že reload se nespustí pokud ho mačkáte za pohybu, že vstup do krámu nezastaví čas, že některým hintům zůstala Xboxacká tlačítka namísto kláves, atd. (Btw. Zkoušel jsem taky demo na PS3. Sice bych řekl, že na PS3 Dead Space o dost líp vypadá, ale mířit dostatečně rychle na gamepadu bez assist-aimu... myslím že tak dobrý s gamepadem ještě dlouho nebudu :))

No a druhá výtka se vztahuje ke zbraním. Respektive štvala mě na nich jedna taková věc - z jejich názvu nepoznáte jak se chovají, respektive co dělají, takže jejich nákup je nákupem naslepo. To mi při nedostatku peněz (v první polovině hry, v druhé jsem pro změnu šetřil na upgrady obleku) přišlo jako docela šílené a tak jsem nakonec stejně ty dvě nebo tři extra zbraně v nouzi postupně prodal a zůstal jen u té základní bouchačky a samopalu, které mi celkem v pohodě stačily na všechno.

Ve většině věcí bych jinak souhlasil s fakovým komentářem.

Pro: solidní hratelnost, nepřátelé, prostě tak nějak celkově dobře udělaná hra.

Proti: trochu krkolomné ovládání, těžko odhadnout co která zbraň vlastně dělá, nějaké posouvání hranic žánru se rozhodně nekoná, osobně vůbec nemám rád tenhle druh sci-fi :)

+16
  • PC 80
Konečně SCI-FI s klasickým scénářem opuštěnýho maníka na nepřátelské lodi. Se slzou v oku vzpomínám na System Shock...

Ze začátku mi Dead Space moc nesedl. Přišlo mi, že se za každou cenu snaží bejt atmosférickej. Hlasy v pozadí, výkřiky, okamžiky kdy se MÁTE leknout. Všechno mi přišlo strašně prvoplánový. Tenhle pocit se naštěstí s odehranou dobou vytratil. Ne že bych byl furt vyděšenej, ale člověk se rád naladí na to co má rád a lecos odpouští. Opravdových lekacích momentů zas tolik není, ale čím dál se na Ishimuře dostávete tím více atmosféra houstne. Příběh by mohl být dotaženější, ale stačí to a je to fajn. Klasický bečkový scénář (ale komu to vadí že).

Prostředí je navržené realisticky, tak jak byste na vesmírné lodi čakali. Moc se mi líbil beztížnej stav a stejně skvěle zpracované vakuum. Vykouslá planeta nemá obdoby. Tenhle obraz si budu pamatovat asi dlouho. Zbraně jsou dobré dvě. Skvělá základní (do ničeho jiného se ani nevyplatí investovat) a na tužší šmejdy "provazová zbraň" (stupidní název). Jo a pak ještě ta pila. S tou byla celkem sranda. Víc nestojí za řeč. Potvory jsou zábavné a i když se časem opakují vůbec mi to nevadilo. Jsou tak nějak pěkně namíchané. Závěřečnej boss byl ale zklamání. Lehkej a nudnej. Celkově mi hra přišla lehká. Snad v Levlu jsem četl jak je Dead Space hra, kde budete furt umírat. No nevim, asi jsem otrlej a extrémě drsnej, ale hrou jsem prošel na můj vkus moc snadno. Jestli jsem chípnul pětkrát? Příště zkusím zvednout obtížnost. I peněz bylo možná až moc. Na jednu stranu dobrej nápad s uzlama. Myslim jejich nenávratnost, ale zas když jich ve výsledku máte relativní dostatek, tak se to trochu míjí účinkem. Co mě naopak přišlo jako dobrý nápad je, že když používáte nějakou zbraň nacházíte pak náboje víceméně jen do ní (resp. do třech co máte) Je to nenásilné a člověk se nemusí tahat s municí kterou nevyužívá. Trošku cheat, ale užitečnej.

Zmiňovanej pohled zezadu zboku mi až tak nevadil. Nikdo mi sice nevymluví, že je to další konzoloidní blbost (no offence), ale OK zvykl jsem si a problémy neměl a to i když jsem to hrál 5:4. Celkově moc příjemné překvapení. Víc her s podobnou tematikou. Hlavně sakra už ten SYSTEM SHOCK 3...

Pro: SCI-FI, sám na lodi, temná atmosféra, vykouslá planeta, beztížnej stav a vakuum

Proti: Ukazatel cesty!!!, ze začátku se snaží za každou cenu zalíbit, hodně nevýrazné charaktery ostatních postav

+16 +18 −2
  • PC 90
V hre v ktorej sa strieľa nemusíte zabíjať zástupy tupých zombíkov (a tým myslím nie len zombie hry) aby bola zábavná. Stačí pridať trochu originálnosti a vznikne z obyčajného námetu skvelá hra.

Nepriateľa zabijete v podstate len ak mu budete strieľať do končatín? Čo zásadné by to mohlo spraviť s hrou? Práve to, že aj pár nepriateľov vám dá naozaj zabrať, na rozdiel od iných hier, kde ich v kľude vybijete stovky za pár minút. Áno, umelá inteligencia nie je o nič lepšia ako v iných hrách, ale len z tej obtiažnosti súbojov máte pocit, že protivníci sú akýsi lepší ako v iných hrách.

Atmosféra je skvelá. Autori sa síce nevyhli klišé lakačkám typu nepriateľ na vás vyskočí keď otvoríte dvere, ale v hre je mnoho chvíľ, ktoré sú neočakávané, a aj keď vás možno všetky nevystrašia, určite prekvapia. Atmosféru samozrejme vytvára aj skvelé vizuálne spracovanie a hudba (vlastne len väčšinou zvuky ale to nevadí).

Príbeh síce miestami zadrháva, ale nakoniec je to skvelo vyvrcholené, a aj počas celej hry príbeh skvelo dopĺňa náplň misií, takže máte pocit, že všetko čo robíte má nejaký význam. Misie sú síce niekedy dosť podobné, ale nájde sa veľké množstvo zaujímavejších misií a rôznych logických hádaniek, ktoré sa stávajú v hrách čím ďalej tým menej obvyklými. Rozprávanie príbehu je taktiež super. Všetko je zabudované priamo do hry, takže sa dajú pozerať videá aj počas hrania, rovnako audio-logy a textové logy.

Hrateľnosť je tiež veľmi dobrá. Naspäť sú staré dobré lekárničky a náboje si budete šetriť ako oko v hlave a budete prehľadávať každú skulinku aby ste našli toho čo najviac (teda ak nieste naozaj ostrostrelec). Skvelo hru osviežuje aj spomaľovanie nepriateľov a objektov a telekinéza. Síce nič originálne, ale do hry je to skvelo zabudované. Niektoré pasáže som síce mohol opakovať niekoľko krát a bývali aj chvíle keď som bol frustrovaný, ale v podstate je to len dobré, pretože vtedy si naozaj človek vychutná výhru.

Pro: príbeh, hrateľnosť, atmosféra, záverečný boj

Proti: miestami obtiažnosť

+14
  • PC 85
Text komentáře: Přiznejme si, kdo z nás jednou nechtěl býti tím hrdinou na obrazovce? Kdo z nás nechtěl být aspoň jednou velitelem Shepardem na cestě za záchranou galaxie, nebo Eziem Auditore, skákajícím po střechách jako anděl smrti. A přesto že Shepard ztratil spousty svích blízkých a osud galaxie leží na jeho bedrech, a Ezio přišel o celou rodinu, chtěli jsme aspon chvíli být na jejich místě. Ale je jeden hrdina s nímž bych si to opravdu vyměnit nechtěl...Isaac Clarke
Isaac žije ve štastné budoucnosti. Krize s nedostatkem surovin byla zažehnána pomocí "Drcení planet"(vím že to není uplně perfetkní překlad "Planet Cracking" ale uznejme že "Louskání Planet" zní fakt blbě) Do vesmíru vyrážejí obři drtiče planet které drtí planety na kousky a berou všechen cený materiál zpět na zem. A na největším drtiči, USG Ishimuře, teď slouží i Nicole, Isaacova milá. A když se Ishimura jednoho krásného dne odmlčí, Isaac se jakožto zdatný Inženýr přihlásí na misi, jenž má opravit komunikační rozhraní Ishimury. Jenže potom co raketoplán Kellion žuchne do hangáru Ishimury, začne zjišťovat že komunikace bude ten nejmenší problém...Posádka je totiž z velké většiny mrtvá a z jejich mrtvol se stali Nekromorfové-rekombinantní organizmy a znovu rozpohybovavána mrtvá těla posádky. Isac uvězněný na Ishimure zničením Kellionu a hnán touhou zahránit Nicole se tak vydává do hlubin Ishimury. A boj o přěžití začíná...
K příběhu už toho moc nepovím, jen že vás čeká zrada, mimozemský artefakt, náboženská sekta atd. Rozhodně je na co se těšit.

Dead Space je Survival horor/Third Person Shooter. Narozdíl od většiny filmovích hororu nestaví na "lekačkách"(I když pár jich rozhdoně je...) ale spíše na depresivní hutné atmosféře. Velice dobré jsou okamžiky když např vypadne proud. Člověk sevře půlky páč tuší že to znamená útok...a ono nic. A jindy zase když si připadáte v bezpečí se v mžiku dostanete do takovích sraček že to svět neviděl. DS je moje první hra s označením "horor" a měl sem dost nahnáno když jsem jí instaloval. Ovšem ve finále mi děsivá nijak zvlášť nepřišla. Ovšem to může být subjektivní, protože můj bratr, který běžně hraje L4D2 a s násilnými hrami nemá problém, byl tak podělaný strachy že se nedostal přes první kapitolu. Asi záleží na tom jak reagujete na hororoví žánr.

Další prvek na kterém staví je kromě atmosféry také nechutnost a násilí. Né vážně, chlapci co tu hru programovali musí být ve skrytu duše naprosto uchýlní protože takové kreace na téma "lidský mutant" nikde jinde nenajdete a věřte mi že zombíci z half-lifu vám najednou přijdou roztomilí...Máme tu mimina skákajíci po stěnách, přichycená pomoci chapadel ze střev vycházející z jejich břich, pak člověka přilepeného ke stěně, z jehož rozpáraného hrudníku vylétávají "Pods" což jsou embrya s jedovímy bodci a pak ještě lahůdka Divider, což je zombie jehož končetiny jsou schopny fungovat i samostatně jeho na chapadlech pohybující se hlava má sto chutí nahradit tu vaši. Lahůdka co? Tyhle mrchy se musí navíc likvidovat jinak než otřepanými headshoty. Vlastní krví napsaný vzkaz nějakého chudáka co přišel na to co má dělat a stejně nepřežil vám říká "Cut off their limbs". A ono opravdu, sekáním nožiček a ručiček(případně hlaviček, ocásků a všemožných chapadel) napáchate v nekromorfívh řádách pěknou paseku a brutalita hry se tak posouvá na novou úrověň.

Když už jsem zmínil sekání, potřebujete k tomu zbraně. A Ishimura jakožto civilní loď nabízí akorát jeden druh útočné pušky která se stejně na "dekončetinování" moc nehodí. Ovšem jakožto loď těžařská nabízí spoustu laserovích sekáčků atd. se kterými si Isaac jakožto inženýr stejně rozumí nejlépe. Základní zbraní je Plasma Cutter, v podstatě obyčejná pistole, ale střílí pruh energie a to v režimu jak vertikálním tak horizontálním. Pak je tu Linegun, vetší verze cutteru a pár dalších kousků(včetně plamenometu a "brokovnice") Problém je že jak už psali mnozí, vůbec nevíte do čeho jdete a že je zbraň na prd, zistíte až jí za težké prachy koupíte. Ale zbraně jsou jinak velice originální a povedenou části hry.

Další věci která je povedená je HUD. Respektive, ve hře totiž absolutně žádné HUD není. Jako HUD slouží totiž RIG, oděv hlavního hrdiny, dávající mu jeho tak charakteristický vzhled. Životy jsou měřeny na páteřovém displeji, a inventář se promítá jako holografický displej před hrdinu.
RIG má 2 speciální schopnosti-Kinezi a Stázi. Kineze je v podstatě akorát Gravity Gun z half-life ale Stáze je něco nového, vytvoří bublinu ve které je dočasně spomalený čas. To vám pomůže proti nepřátelům ale i v logických hádánkách.


Ve hře jsou celkem silné RPG prvky a to upgradovaní zbraní a RIGu, a nakupování v obchodech. Navíc můžete hru po prvním dohrání projet znova s inventářem z prvního dohrání.

Prostředí není nudné, ale mohlo býti i lepší. Lepší nadprůměr. Přesto že úzké chodbičky Ishimury svojí atmosféru rozhodně mají, v polovině hry už začnou lehce nudit(vyjímkou je kolonie na planetě a USM Valor) Dobrým nápadem jsou prostory bez kyslíku a gravitace, v těch si užijete srandy a dají vám pocit kosmonauta-to považuji za velice obstojný nápad.

Hudba není nic moc, prostě strašidelná ale že bych si z toho zapamatoval jedinou skladbu to ne.

A teď k záporům. První z nich je že hrdina trpí Gordonovím syndromem. Jinými slovy nekvákne za celou hru ani ň. Jak poslušný pejsek plní co se mu řekne a nemluví. To nemám rád. A druhý největší Zápor jsou kapitoly 5 a 10. Proč? H-U-N-T-E-R! Hnusný nesmrtelný nekromorf!!! Možná mi řeknte že to patří k hororu, ale tohle teda fakt bylo hnusné a málem sek kvůli němu DS ani nedohrál.Tfuj!

Summa sumárum: Dead Space je hra s hustou atmosférou a skvělím akčním modelem, protože sekáni končetin je prostě něco nového. jediné dva nedostatky které mi hodně vadily, nemluvnost a slabší prostředí, jsou pak ve dvojce napraveny. Ale i jednička za to stojí. Tak vzhůru na Ishimuru, protže ve vesmíru, vás nikdo křičet neuslyší.

Pro: absence HUD, celí akční koncept s usekávaním končetin, atmosféra, design nekromorfů, design armoru a zbaní a hrátky s gravitací.

Proti: Občas nudné logické hádanky, prostředí později lehce stereotypní, Isaac nemluvi a HUNTER!

+14
  • PC 100
Muj názor je takový, že DS je strašidelná, hororová hra, protože má taky všechny její aspekty, a kdo říká, že ne, tak si honí triko, nebo si ji neumí užít. Pro mě to byla jasná srdcovka, užíval jsem si ty momenty napětí, fakt si u toho vrnim. To, že hraju nejradši ve tmě, je samozřejmost, navíc mám větší přehled a slyšim všechny zvuky. Dead Space je opravdu smrtící, připomínal mi třetího Aliena, nikdy nevíte, kdy má potvora dost a ještě zautočí. Intra (které nešlo přetočit), ve kterém mě bossák trhal na kusy, jsem si raději nevšímal. Bez munice a ještě nesmrtelná svině, která se mi teleportuje za záda, to bylo už na mě moc! S frustrací hra téměř hraničí, ale nedochází k rutině. Fakt jsem se Izákem sžil, i když jsem ty kecy kolem moc nesledoval. Že jde o romantickej příběh jsem se dozvěděl až později! Nebudu vypisovat všechno, co už znáte, napíšu jen, že takhle měl vypadat třetí DOOM, Deus Ex, Systém Shock ad.! Vzali to nejlepší a dali do jedné hry. Vážně se jim to podařilo (taky tam narvali pár známejch zvuku z HL, AVP, Starcraftu). Poté, co jsem viděl pár videí na youtube, jsem to zavřel, protože z toho nebylo cítit to napětí, které vás na Ishimuře provází od začátku do konce. Nedostatek všeho, jste vděční za každej upgrade – klidně se pár bloku vracíte, abyste si vylepšili zbroj. Díky inteligentí navigaci se ale nikdy neztratíte – to by bylo už psycho, zapomněli ještě na spam! Na soubojích je hra postavena, každá rána se počítá, každej výstřel vedle zamrzí, zpusobu jak eliminovat nepřátele je zde spousta, proto je nezbytný taktizovat. Na začátku jsem to chtěl na Hard zabalit, protože se to dlouho načítá, ale pak jsem si s těma kriplama nějak poradil a už to šlo jako po másle, naučil se používat kinezi, stala se z toho zábava! Vyšší obtížnost rozhodně doporučuju všem! Plusy a minusy, vadí mi, že nenabíjí za chuze, respektive musím zastavit, aby začal. Boj zblízka je občas dost nepřehlednej, když vám něco skočí za krk, ale v reálu by to dopadlo ještě huř, třetí pohled tomudle žánru vyhovuje nejlépe (rozhled). O kvalitách vypovídá i to, že jde (prej) hru projít jen se základní pistolí, takže to není jen o nových zbraní, atmosféru buduje spousta dalších faktoru, ale když nechcete utíkat (to jsem udělal jen jednou, když mi docházel vzduch / nebo když se mi souboj nerentoval), přijdou vám vhod. Emzáku jsou ruzné druhy a na každého funguje něco jiného. Osobně jsem si oblíbil je tlakovou vlnou rozbíjet ještě zmražený ve stázi – to jim nedělá dobře! Jindy je lepší plamenomet nebo mina a šetřit munici do Plasma Cutteru – tři do nohy, tři do hlavy to jistí. Občas se vyplatí impa nechat na vás vyskočit, Izák ho pak sejme sám a vy doplníte jen zdraví. Prostě u toho musíte trochu přemýšlet!
+14 +15 −1
  • PC --
Herní výzva 2017 #10 (Zapomenutý kousek)

Záměr vytvořit System Shock 3, jehož vznik zvrátil příchod Resident Evil 4, v sobě hra nezapře; výsledkem je syntéza dvou ikonických děl, z nichž první málem vzniklo, druhé zase úspěšně redefinovalo survival žánr.

Přesto mě při hraní ani nenapadlo, že bych se potýkal s plagiátem: navzdory řečenému má vše velmi specifický říz.

Už cover dává na srozuměnou, že tu budeme mít co do činění s body horrorem - znepokojivé mutace lidského těla, dosud nespatřené transformace a degradace člověka do pozice kusu masa, jehož údy mohou být amputovány, vnitřnosti vyvrženy, aby z těch části vyrostlo něco nového, možná i lepšího. Nějaký nový, pokročilý organismus. Torzo vpletené do organické tkáně neznámého původu, jehož bolestnému vytržení jsem občas mlčenlivě přihlížel, je dokladem hrůz, jimiž je Dead Space prodchnut.

Nepovažuji se zrovna za horrorového nadšence. Přesto musím přiznat, že zápletka, ač v mnohém až žalostně neoriginální a obludně natahovaná, si mě získala. Jakási tíseň a doprovodné pocity hnusu, při příčinlivém vložení sebe do hry, dovedou vyvést z rovnováhy.

Využívá se v ní odvěkého strachu z diskontinuity existence, kterou slibuje zdejší transformace v odlišný druh překonat; Dead Space patří k těm deziluzivním dílům, v nichž snaha o zdolání tohoto problému končí mrtvými, bolestí a zklamáním. Pro svou sensitivnost se často pozastavuji nad tím, jak podobný nihilistický nádech prostupuje vesměs mainstreamovými tituly v takové podobě, z níž mi není vůbec dobře a kterou ostatní pozůstávají takřka nedotčeni. (Snad ani vývojáři, kteří tento motiv torpidně přebírají ze System Shock 2). Minulé století nás nadobro přesvědčilo, že snaha o "splynutí s celkem" ústí v zásadně katastrofální důsledky: to nás ovšem uvrhuje do bezútěšné pozice, již hra ostatně zobrazuje jako tu jedinou možnou: čelit vesmíru sám, v nejistotě a šílenství. Alternativou je agónie, smrt a zmrzačení.

Jako inspirační zdroj posloužil - krom všemožných horrorových snímků - i můj oblíbený 2001 od Kubricka. Nejde jen o Marker. Nepřímou stopu nese i důraz na opojné visuální ztvárnění a mesmerizující zvukovou složku: z terminálů zaznívá šum a z prázdna se ozývá hlášení, předávající pokyny členům posádky, kteří již transcendovali svou omezenou existenci a zřekli se tak přízemních potřeb a ohledů.

Líbí se mi, že od hráče je vyžadována především soustředěnost a obezřetnost. Nahlížení na situaci "přes rameno" může někomu nevyhovovat, mocně však přispívá na pocitu nevolnosti a zmatku: při náhlém útoku tak je nejdůležitější se vůbec zorientovat a sladit střelbu po nepříteli s ústupem do bezpečí. Vzhledem ke konstituci nepřátel, jež jim umožňuje prolézat skulinami a nepozorovaně se přiblížit, to přidává na nejistotě. Trvalý náhled na "vlastní tělo" zase udržuje v povědomí, že násilí, na něž lze narazit v každém zákoutí vesmírného plavidla, se může kdykoliv rozšířit i do této fyzické soustavy.

Pohled se oddaluje jen ve stavech beztíže, kdy kamera najednou volně poletuje okolo hrdiny jako jednoho z mnoha objektů kolem; při těchto příležitostech se vyjevuje relativita jinak přehledného a účelného prostředí, když se stěny, strop a podlaha v okamžiku promění na indiferentní plochy - v jejichž ohraničení nenuceně a indolentně plují předměty -, po nichž člověk může (téměř) libovolně chodit, vrhat se vůči nim a vymanit se tak jejich prostřednictvím z osidel obvyklé orientace.

Arzenál by měl být už vzhledem k odlišně pojatým soubojům velkou předností. K tomu, abych ho s radostí využíval, mi ale bránila neohrabanost a ne vždy kýžená efektivita. Mám pocit, že kdybych časem nepřišel o munici do plasmové řezačky, jejího využívání bych se držel i po zbytek hry. Mrzí mě, že se jen marně pokouším nekromorfy propéci plamenometem do křupava. Po letálních zasazích se jim oddělí končetiny od těla, jako bych je namísto použití ohně rutinně odřezal. V takových chvílích hra naráží na svoje hranice a přichází o kouzlo, kterým mě sytila předcházející hodiny.

Podobně je to s vylepšováním předmětů, které mi spíše nevyhovovalo.

Motivovat se hra příliš nesnaží: řetězec událostí vláčí oblastmi a hrdina je po všech stránkách pasivní. Účelově dochází k poruchám, komplikacím, které je nutné vydat se opravit, jen aby Ishimura odhalila veškerá svá tajemství a provedla všemi oblastmi. Je to otravné a snaha to nějak rozumně zamaskovat tu není.

Před asi devíti lety jsem tuhle hru výhodně zakoupil a nenašel za tu dobu důvod k jejímu rozehrání. Dokopal jsem se k tomu až tento rok a jsem nadšený. Hrát to byla absolutní rozkoš.
+14
  • PC 75
Poslední dobou doháním resty v podobě rozehraných her. Není tedy divu, že se vracím ke starším kouskům jako například právě Dead Space. V tomto survival hororu odehrávajícím se na těžební vesmírné lodi USG Ishimura, se snažíte přežít mimozemskou nákazu, jež má na svědomí mutaci posádky.

Příběh se ze začátku zdá nudný a vlastně nevíte o co vlastně jde a co že se na lodi stalo. Tuto záhadu objevujete postupem hrou a v jednotlivých scénách mezi misemi . Pokud chcete do příběhu proniknout hlouběji, tak doporučuji sbírat informace pomocí textových a audio zpráv, které jsou různě pohozeny po celé lodi. Určitě to není na škodu a hru si tak víc užijete.

Překvapila mě nemožnost upravit si úhel pohledu. Hlavnímu hrdinovi Isacovi tedy koukáte přes rameno. Navíc mě zarazilo dost mizerné ovládání v defaultním nastavení. Takže snad úplně první věcí je, přizpůsobit si ho podle sebe. Chvilku mi trvalo než jsem našel to správné nastavení. Ve hře jde totiž hodně o přesnost střelby, jelikož mutantů se nejlépe zbavíte ustřelením končetin. Na lodi je docela dost odboček a tak klávesa CTRL, která ukazuje směr mise se mi stala dobrou přítelkyní :) . A to hlavně proto, že na některá místa se někdy párkrát vracíte. Při likvidaci nepřátel a odstraňování překážek se mnohdy neobejdete bez telekineze a stáze ( tzv. bullettime ) Zatímco telekinezi máte neustále, tak zdraví a stázi musíte doplňovat. Co mě zklamalo, byl malý inventář, který i když se zvětšuje s každým novým oblekem, tak stále jsem musel dělat kompromisy, co si nechám a co zahodím. Když k tomu připočtu, že na likvidaci nepřátel je potřeba hodně munice, tak ten inventář je opravdu bída. Zbraní ve hře moc není, ale můžete si je různě vylepšit. Mé oblíbené byly řezačka a pulzní puška. Ovšem častokrát budete rádi, když budete mít alespoň trochu munice do čehokoliv :D . Taktéž se dá vylepšit úroveň zdraví a kyslíku. Mnou neoblíbené ,,konzolové“ ukládání u tzv. savepointů, je zde vyřešeno překvapivě dobře. Jsou totiž skoro na každém rohu.

Grafická stránka hry na rok 2008 docela slušná, i když optimalizace nic moc. Např. se zapnutou vertikální synchronizací se hra trhala a to na kartách Radeon 2600 XT , Radeon HD 5770 a dokonce i na GTX 1050 . Takže výkonem karty to opravdu nebude. Nicméně po vypnutí VS jede vše plynule i na ultra detaily. Jestliže se o polovinu hororového zážitku stará grafika vykreslující ponurá zákoutí a chodby na lodi USG Ishimura, tak o tu druhou se stará zvuková karta. A je to paráda, všechno krásně sedí. Kde autoři chtěli, abyste se lekli, tak jste se zkrátka lekli :) . Na svědomí to má Jason Graves, který spolupracuje na ozvučení her už pěknou řádku let.
Ačkoliv se mi před deseti lety nezdál Dead Space zajímavý, nakonec jsem rád, že jsem jej dnes dohrál. Propadák to rozhodně není, ba naopak docela jsem si těch odehraných 24 hodin užil :) .

Pro: Horor, krev, lekačky

Proti: Zdraví škodlivé - při dvacátém loadingu jedné uložené pozice Vám může zuřivostí prasknout cévka v mozku :D

+14
  • PC 80
S očekáváním jsem se vrátil ke hře, kterou jsem v době vydání nedohrál. Tenkrát na mě byly ty lekačky prostě moc; obecně jsem si v té době uvědomil, že hry, ve kterých hraje hlavní roli strach nejsou to pravé pro mě. Od té doby ale uplynulo spousta času, a moje reakce (naštěstí) nejsou stejné, jako tenkrát bývaly. Lekačky v Dead Space se mnou sice téměř pokaždé trhly, nikdy jsem ale necítil pořádný strach. Nepřátelé jdou velmi snadno likvidovat – za to chci poděkovat tvůrcům, že jednoduchá obtížnost byla opravdu většinou jednoduchá. Bylo tam pár pasáží, které byly až nelogicky výrazně obtížnější než zbytek hry (nebyli to bosové), ale i tak se jimi dalo s větším vypětím sil projít.

Nasbíraných předmětů jsem měl opravdu pořád hodně, což ale bylo často kontraproduktivní. Z nepřátel totiž padá munice do všech druhů zbraní, nejen do těch, které vlastníte nebo máte u sebe. Stalo se mi tak několikrát, že mi došla minuce do jediné zbraně, kterou jsem měl u sebe, protože jsem měl inventář plný minuce do několika jiných zbraní. Zároveň jsem se musel naučit používat health packy i když jsem je úplně nepotřeboval, protože se mi jimi také inventář plnil. To je ale vina toho sraba ve mně, který si nechtěl zvýšit obtížnost.

Příběhově není Dead Space příliš zajímavý. Téma bylo napříč všemi typy zábavních médií zpracováno na mnoho způsobů. Nevadilo mi to, ale občas se dostavila mírná nuda, a motivace číst třeba textové logy tam nebyla skoro žádná.

Ovládání často působilo těžkopádně. Hodně čekání na doběh animací, a míření je takové trochu žvýkačkové. V době vydání mě od hry odrazoval styl umístění kamery. Nevím jak tvůrci došli k tomu, že tohle umístění je nejlepší, ale měl jsem s ním občas problém. Obzvlášť to, že tělo postavy ve stísněných prostorech zakrývá podstatnou část obrazu, což značně komplikuje orientaci v prostoru.

Něco mě ale stále táhlo dopředu. Mám prostě asi slabost na hry vydané kolem roku 2010, což je doba, kdy jsem měl konečně k dispozici první herní počítač (notebook), kde jsem mohl hrát i novější hry. Nedokážu popsat jak, ale hra mi připomínala první Assassin's Creed, na které ze všech dílů série, které jsem hrál, vzpomínám nejraději.

V kuse bych to fakt dohrát nedokázal, ale na několik odpoledních sezení to bylo fajn.

Pro: nekomplikovaná hratelnost, „příjemné“ lekačky, krvavá akce

Proti: těžkopádné ovládání, pomalý UI, nic moc příběh

+14
  • PC 95
Konečně hra,u které se člověku drží tlak na horních hranicích únosnosti. Sledoval jsem info už dlouhou dobu před vyjitím, ale postupně jsem ztrácel naději. Další z řady krváků, který chce šokovat, ale jinak nenabídne vůbec nic. NAOPAK!
Úvod je vymyšlen parádně. Intro toho ukáže dost, aby Vás navnadilo, ale ne tolik, aby jste si byli schopni udělat jakýkoli obrázek o situaci. Ovádání je trochu těžkopádnější, vzniká z toho mírná flustrace, ale kdyby jste chodili ve vesmírném obleku, vážícím několik dost kilo, tak by jste neběhali jako králík v době rozmnožování.
Nedostatek zbraní a munice je logický, přece jen jsme na těžařské lodi. Zbraně samotné mají nápad, nezvyklý tvar, funkce, které lze navíc upgradovat a tak i z obyčejné pistolky (zde řezačky na horniny), jde udělat solidní kanón. Později lze získat lepší kousky, ale tady nastává dilema. Čím víc zbraní máte, tím víc rozdílné munice nacházíte -> nemáte skoro čím střílet a vylepšení dáváte do všech, takže nemáte vlastně ani jednu silnou zbraň. Doporučuju nosit 2, nanejvýš 3 kousky.
Skvěle je udělaný HUD. Veškeré info ohledně Isaaca máte na samotném obleku (který lze také upgradovat). Počet nábojů máte zobrazeno na samotných zbraních. Suma sumárum, informace jsou podávány nenásilně, nezakrývají obrazovku a působí logicky.
Hra navíc postrádá hluchá místa a pokud se někdo pomalu začíná nudit při likvidaci nepřátel nebo ho přestává bavit prostředí, změní se. Protivníci jsou ze začátku hodně tuzí a místy spíše utíkáte, naštěstí se s upgradováním stává likvidace spíše zábavou. Bohužel/bohudík stísněného pocitu z kdekoliv číhající smrti se nezbavíte. Atmosféru navíc podtrhuje skvělé ozvučení. Mění se když vstoupíte do vakua, je krásně prostorové, prostě vymazlené.
Pro mne je tenhle počin rozhodně GotY loňského roku!

Pro: atmosféra, nepřátelé, zbraně, optimalizace

Proti: délka, ale delší by asi ubrala na atmosféře

+11 +12 −1
  • PC 90
Dead Space je kvalitní kousek se šťavnatou atmosférou, dobrým příběhem, několika svěžími nápady a velmi povedeným zvukem.

Trochu mě iritovala nízká sensitivita myši i při jejím maximální možném nastavení, ale nakonec jsem si zvykl a užíval si tuhle pecku několik nocí s minimálním světlem a volumem na max.
+11 +13 −2
  • PC 85
Jaké to je, když se člověk opravdu bojí? Sedí po tmě a leká se každého neznámého zvuku? Nevíte? Chcete to vůbec vědět? Ano? Tak si zapněte Dead Space a duševně se připravte na nejdrsnější horor od dob F.E.A.R.

Dead Space úplně změnil můj pohled na hororové hry. Vždycky mě děsily spíš takové ty nadpřirozené záležitosti (Alma v prvním F.E.A.R. je zářným příkladem). Teď už ale vím, že jsou mnohem horší věci :).

Hra začíná hezkým ingame intrem, které hráče seznámí se základními fakty, jako třeba s tím, že Ishimura přestala komunikovat s okolím, což se na loď, kde je více než 1000 lidí, nesluší . Už v prvních minutách podle stavu okolí zjistíte, že posádka Ishimury nepřestala komunikovat jen tak z nudy, nýbrž ze sakra dobrých důvodů - jsou totiž všichni mrtví.

Líbilo se mi, že hráč je po těch pár prvních (seznamovacích) minutách vržen do hry naplno. Hned už mu jde o život, pořád utíká, krčí se v rohu...prostě pořádný nářez hned od začátku. Celé je to proloženo k prasknutí napjatou atmosférou a odporným kovovým prostředím, které navodí ještě větší nejistotu a napětí, protože nevíte, z které díry na vás co vyskočí. Od začátku do konce potom řešíte zoufalé problémy, jež je opravdu potřeba vyřešit, jinak by loď moc dlouho nevydržela pohromadě.

Graficky je hra velice povedená. Ať už vezmu protivníky, prostředí, hlavní postavu nebo zbraně. Víc bych si snad ani nemohl přát. Co mi v začátcích trochu vadilo, to byl pohled přes Isaacovo rameno, na který jsem si hodně dlouho zvykal a také HUD umístěný na jeho zádech. Nakonec jsem ale zjistil, že právě tento pohled napomáhá takovému osobnějšímu prožití všeho, čím Isaac prochází. Za zmínku také stojí opravdu drsné ztvárnění násilí, kde rozdupané hlavy, ustřelené ruce, nebo propíchnutá těla nejsou ničím výjimečným.

Zvuková stránka hry je potom úplná špička. Nervy drásající hudba se ozývá v těch nejméně čekaných momentech a plní svou úlohu na sto procent. Se zvukem 5.1 je pak zážitek o to lepší, jelikož při úprku před krvežíznivými monstry za sebou slyšíte, že vás prostě něco pronásleduje. A to nemluvím o tom, že v klidnějších momentech, kdy za tichého, všudypřítomného šepotu nervózně procházíte ztemnělou chodbou, se sem tam ozve zvuk padající trubky, při kterém jsem já osobně nadskakoval půl metru nad židli a čekal jsem, odkud na mě něco vyleze. Samozřejmě nikdy nic nevylezlo, protože tenhle zvuk se opakuje periodicky, ale stejně je sakra hodně děsivý :) Dále stojí za zmínku i Isaacovo vřeštění při soubojích s protivníky, které také nesmírně prohlubuje prožitek ze hry.

Důležitá je též schopnost, která se jmenuje stáze. Pomocí téhle věcičky Isaac dokáže zpomalit nepřátele, nebo třeba i nekontrolovatelně se zavírající dveře. Bez této schopnosti by to asi opravdu nešlo zejména při adrenalinovém úprku před regenerujícím se šmejdem...sakra, to jsem snad i ječel, když jsem před ním zdrhal :)))

Další zajímavý aspekt hry je obchod. Když se nad tím zamyslím, tak vlastně netuším, co by měl na vesmírné lodi dělat obchod s různými zbraněmi, ale budiž...to nemá cenu řešit. Hlavní je to, že je výborně zapracován do prostředí lodi. Hráč si v něm může za peníze sebrané z mrtvol nebo z kdejakých skříněk nakoupit všechno od zbraní až po lepší oblek. Nápadité je, že po lodi se různě válí schémata nových věci, jenž hráč může sbírat. Ta se po aktivaci obchodního terminálu (za předpokladu, že je hráč má v inventáři) nahrají do nabídky a dané věci potom jdou koupit.

Další věcí je upgrade vybavení. K tomu slouží další speciální terminál. Na každou úpravu vybavení je potřeba energetický uzel, kterých je ale ve hře docela málo, takže je nutno rozmýšlet, do čeho uzly investovat. Rozhodování potom trochu stěžuje fakt, že po cestě lodí může hráč narazit na údržbářské místnosti, které jdou otevřít právě těmito uzly. Takže...je libo silnější zbraň, nebo raději odemknutí dveří, za nimiž se může skrývat něco cenného? Rozhodnutí je na vás.

Jako zápor bylo často zmiňováno, že hru je možné dohrát pouze s vylepšenou základní zbraní. Ano, asi je to možné, ale na druhou stranu je na hráči, jestli bude monotónně ustřelovat hlavy řezačkou, nebo raději vyzkouší něco nového. Hlavní je to, že hra sama do výměny zbraní nenutí, což je, myslím, dobře (to totiž opravdu nesnáším).

Dead Space je tedy velice kvalitní horor, při kterém jsem se opravdu bál. Své sliby splnil - přinesl klaustrofobické prostředí s atmosférou nahuštěnou jako pneumatika u náklaďáku, krvavou řež, lekačky, při nichž si i silnější nátury mohou znečistit textil, nebo třeba širokou škálu zbraní, které nepostrádají inovaci. Dead Space je špička a nelze jej nedoporučit milovníkům akce, strachu, ale i srdceryvných a epických scén. Ano, narážím na oba bosse a zjištění pravdy o manželce...a závěrečnou scénu, při které jsem málem udělal hlavou díru do stropu :))


Pro: Hustá hororová atmosféra, grafika, neuvěřitelný zvukový doprovod, bossové, lekačky

Proti: Úkoly typu "všechno se tu rozbíjí, oprav to" působily někdy hodně kostrbatě

+10 +13 −3
  • PC 80
Velkolepá hororová akce. Nejvýstižnější popis, ačkoliv skoro nic neříkající. Než přišel na trh Dead space, hrával jsem pouze hry jako Resident evil, Cold Fear (který bych k tomuto přiblížil asi nejvíce), apod.
Dead Space hráčům přinesl hodně nového. Dostatek krve, brutality, odtržených hlav a končetin. Zkrátka to pravé ořechové, vše, co nesmí takové hře chybět. Hra je těžká nejen tím, že nepřátelé mají opravdu sílu a brutální vztek probuzený svými zvířecími instinkty, ale také proto, že musíte hlídat dostatek munice a lékárniček.
Na lehkou obtížnost skoro žádná výzva, pak to může být však úplně naopak. To už by bylo ale trochu moc.
Děj mě hodně bavil, uvítal bych například zdařený film. Bohužel ty předtím se zas tak nezdařily, tak čekám na ten, co právě má přijít.
Nepřátel je tu celkem dost, od malých slabých ale velmi rychlých až po takové, kterým trvá se otočit, nicméně zastavit je je jiný problém.
Zbraní je tu pár, nicméně mívají mimo primární režim střelby i sekundární, což je tu vítáno a také si je můžeme vylepšovat stejně tak, jako svůj oblek.
Hra je velmi temná, perfektně atmosférická a nelekneme se jen párkrát, lekáme se tu docela často, což je to hlavní plus takovéto hry. Očekávám proto další a další pokračování po vzoru prvních dvou dílů, kdy třetí díl byl spíše jen akční.
+10
  • PC 85
Asi se shodnu s ostatními, že jsem od hry moc nečekal, a tím víc mě pak překvapila.

Nejvíce se mi na hře líbila asi oldschoolovost. Lékárničky, uzavřené koridory a bossové mi hodně připomínaly staré vymakané střílečky z roku 2003 a tak. Perfektní mi přišla různorodost levelů (které přinášejí na dnešní dobu celkem dlouhou hrací dobu) a pestrá paleta miniher a puzzlů. Příběh je klišé samo, ale zpracování a atmosféra to vykompenzuje. Svěží vánek přinesl (společně s Bioshockem) i styl nakupování potřeb. Líbilo se mi odstřelování končetin příšerám a celkově mi DS přijde velice inovativní. Naopak mě překvapil fakt, že jsem se za hru lekl přesně třikrátjednou, když na mě začala sápat zdánlivě mrtvá příšera, podruhé když ze zdi vyskočilo chapadlo a popadlo mě a po třetí když na Isaaca v závěrečné animaci bafne jeho mrtvá (???) přítelkyně .

Celková atmosféra se nesla v takovém \"WTF?\" stylu ale ani ne moc hororu. Tvůrci si jako hororovou atmosféru představují všudepřítomnou krev a zoufalé nápisy posádky nabádající k opuštění lodi? A přitom to při zamyšlení nad interaktivitou PC hry vypadalo tak slibně! Samozřejmě, bylo tu pár scének, kdy člověku běhá mráz po zádech ale na ryze hororové střílení slabota. Občas mě nakrknul i špatně umístěný savepoint a zákeřnosti, kdy hráč až po několika smrtích zjistí, co má sakra udělat. Ale druhý příklad nastává jen vyjímečně a to díky velmi užitečné mapě a ukazateli cesty. Na trochu podivné zasazení kamery, kdy vám zabírá půlku obrazovky jenom sám paňák, jsem si zachvíli zvykl, ale i tak by šla trochu doladit.

Po celkovém ohlédnutí za Dead Space mě hra bavila až do monstrózního konce.

Pro: inovace, grafika, atmosféra

Proti: občas zákys, divná kamera

+9 +10 −1
  • PC 80
Přesto že v blízké době je aktuální pokračování na obzoru, není od věci si připomenout první díl, který odstartoval tuto novou série, která snad bude i v budoucnu úspěšná. Tak shrnutí mých dojmů z očekávaného horroru jsou smíšené.

Ze začátku je atmosféra vsktutku znamenitá, seznámení se s neznámem v podobě lodi Ishimura a kreaturama které vzbuzují opravdu strach a respekt, kde vývojáři odvedli kus práce. RGP prvky ve vylepšování obleku, zbraní a schopností je příjemným zpestřením. Jenže zhruba v polovině hry mi přišlo, že atmosféra strachu se vytrácela na úkor akčním střetnutím které jsou už pravidelností a dají se odhadnout kdy přijde na řadu boj za dalšími dvěřmi.

Logické hádanky jsou někdy fajn ale některé mi přišli zdržovací nutností, ke konci hry jako by už nevěděli kudy kam. Navíc trochu zamrzela stereotypnost lodi, kdy se mnoho chodeb a místností podobalo jako vejce vejci. Potom posádka lodi mohla hrát větší roli v hratelnosti, ale k tomu snad již dojde v druhém díle, kde již snad nebudou jen výplní místností.

V zásadě jsem ale celkem spokojen, ale více se těším na druhý díl do kterého vkládám velké naděje a věřím ke zlepšení hratelnosti.

Pro: Surovost chladného vesmíru, stylizace, první polovina hry, design lodi a potvor, hratelnost

Proti: Pozdější část hry, trochu více bych čekal zapojení posádky více do příběhu a situací

+9
  • PC 60
Na ovládání hry jsem si musel chvíli zvykat, protože jsem nikdy tímto způsobem nehrál. Prostředí bylo motivem, proč jsem si chtěl tuto hru zahrát, bylo pěkně zpracované a velmi věrohodné. Ani jednou jsem nepochyboval, že nejsem přítomen na vesmírné lodi.

Nepřátelé byli zajímaví, ale nepříliš výjimeční. Nicméně svou úlohu plnili dobře - k některým jsem měl velký respekt a nevyhledával jsem osobní souboje. Zde musím zmínit, že jsem si oblíbil možnost "zpomalit" nepřátele, a souboje ve většině případů dopadly v můj prospěch. Dále musím pochválit upgrade zbraní a výstroje - bavilo mne to.

Je třeba také upozornit na to, že hra trpí jedním "neduhem" - podle určité hudební šablony po čase poznáte, že bude následovat setkání s nepřáteli, a při hraní se z překvapení stává jen prostá hra "na lekanou", ne-li "na čekanou". Bohužel výše zmiňovaný "neduh" byl natolik sugestivní, že mne hra začala nudit a nakonec jsem ji nedohrál. Škoda. Ztráta překvapení a napětí v takovém žánru je bohužel naprosto fatálním problémem. Zcela eliminuje prožitek, pro který strašidelné hry/knihy/filmy vyhledávám.

Pro: prostředí, grafika

Proti: je to ve spoilerech

+9 +10 −1
  • PC 90
Když jsem instaloval tuhle hru, jediné co jsem o í věděl, bylo to, že je to první díl z rozjeté trilogie a že by to mělo být až strašidelně dobré a zábavné. Už jsem hrál spousty hororů, mám je totiž rád, ale musím uznat, že tenhle si mně získal už v prvních pěti minutách, kdy jsem začal mluvit sám se sebou a říkám si: Tyjo ono to je fakt dobrý Honzku, až nezvykle :-)

Hra začíná ve chvíly kdy jste se svým týmem povoláni zjistit, co se stalo s těžařskou lodí U.S.G. Ishimura, která jen tak pluje vesmírem a poslední známka života, bylo vystřelení S.O.S. majáčku, kvůly kterému tam právě letíte. Mise zní, zjistit co se stalo a popřípadě provést opravy komunikace. Vystupujete zde za hrdinu jménem Isaac Clark, jehož povoláním je technik. Loď byla naposledy těžit na planetě Aegis VII a stále táhne vytěžený šutrák ssebou, avšak z lodi se neozívá žádná odpověď a tak začne nalodění a s ním i Isaacova trilogie. Po prvních deseti minutách strávených na lodi se dáte na útěk před monstry (bývalí členové posádky) které Vás napadnou v místností příletu, jednak Vás to rozdělí od skupiny a za druhé totálně vystraší. Zde začíná opravdová pouť, kde bych rád upozornil to, že Isaac je jen obyčejný technik a nic víc, žadný Rambo, nebo podobný hrdina který jde a kosí a to mi pomohlo se do jeho role vžít velmi rychle, on je smrtelný stejně, jako já sám a to se mi na tom líbilo. Ve hře je neskutečné množství lekacích lokací a někdy když už si říkáte, že to nemůže být horší, hra Vám dokáže opak.

Ve hře máte několik druhů obleků, ke kterým je potřeba sehnat schémata a ty následně v obchodě proměnit na oblek, který začne na velmi levné ceně, ale s postupem času velmi zdraží. Oblek disponuje vymoženostmi jako je stáze, která zpomalí monstrum, což se velmi hodí, protože ty zde eliminujete pouze tehdy, když jim ustřelíte končetiny a takové zpomalení, se na to opravdu hodí, pak si jen vychutnáte pád mrtvého monstra na zem. Dále oblek disponuje telekinezí, která Vám umožní přitáhnout si věci na které nemůžete dosáhnout, nebo na různé lodní součástky které mají pár tun. Menu ve hře je interaktivní a zobrazuje se v podobě promítání, které jsme mohli vidět například ve filmu Star Wars, kde promítání fungovalo při (telefonátech) z lodi na planetu a podobně. Isaac prostě otočí hlavu do směru, kam přikážete a za chůze Vám promíta co máte v inventáři, což je velmi milá a novodobá věc. Stejně tak když s Vámi někdo chce mluvit, zmáčkne si na ucho a před ním se zobrazí obraz a můžete u toho dělat co vás napadne, ne jen čekat až skončí hovor. Oblek a zbraně můžete upgradovat pomocí BENCH (Lavice) za energetické uzly, které jsou dobře schované na celé lodi, nebo si je popřípadě můžete za nekřesťanské peníze kupovat v obchodě.

Zbraní zde máte sedm druhů a každá z nich má sekundární mód střelby. Máme zde například plazmovou řezačku, což je základní zbraň, která velmi dobře odděluje končetiny, dále třeba pulzní pušku, což je obdoba samopalu a nebo třeba plamenomet, který není třeba blíže specifikovat. Každý by si zde měl vybrat to, co se mu líbí.

Mezi plusy bych zařadil určitě na první místo atmosféru, která se rovná Vetřelcům, hlavně prvnímu dílu a filmu Věc. U spousty situací jsem si všiml jisté nenápadné inspirace a musím říct, není to kopírování nápadu, ale opravdu skvělé doplnění hororového žánru. Nepamatuji se kdy jsem se u hry naposled tak bavil, bál a zároveň zabíjel mutanty, ze kterých jde opravdu strach. Na EA Games je to až nevšední práce se scénářem, je vidět že hru vytvářeli opravdu lidé kteří žánru sci-fi opravdu hoví a již zmiňované díla, které použily při inspiraci, považují za opravdová pecky svého žánru. Už jsem slyšel o tom, že Dead Space vykrádá, ale není to pravda, podle mě vykrást, znamená to, že hra i filmy bude jedno a to samé, ale zde se vývojáři pouze inspirovaly a musím uznat, že se jim to opravdu povedlo. Dále za neuvěřitelné považuji to, že se celá hra odehrává na jedné jediné lodi a i přes to jsem se skvěle bavil a prozkoumával každou její část a nechtělo se mi vůbec vidět jiné lokace, než právě lodi.

Jakožto člověk který tento žánr považuje za super věc, opravdu si nemohu vzpomenout na další nedodělky. Možná ještě absence multiplayeru, ale obávám se, že kdyby se vyvojáři namáhali ještě touto věcí, hra by neskončila až tak dobře. Single je totiž jeden z nejlepších hororů na pc a konzole, alespoň podle mě. Smekám klobouk i nad grafickým zpracováním a hlavně ozvučením, které nemá obdoby. Hrát tuhle hru o půlnoci se sluchadly na uších je čistá sebevražda, díky atmosféře a hlavně zmiňovanému ozvučení. Ještě před zahratím všem vřele doporučuji shlédnout film: Dead Space Downfall, který představuje takoví předkrm k opravdu dechberoucí akci. Hra vyjde kolem 8 - 10 hodin hrání.

Pro: - Atmosféra - Syrovost - Horor - Ozvučení - Grafika

Proti: - Občasné selhaní A.I. - Příliš mnoho skriptů

+9 +10 −1