Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dead of the Brain ~Day of the Living Dead~

Nightmare Collection: Dead of the Brain ~Shiryou no Sakebi~

01.04.1992
17.07.1992
01.02.1993
03.06.1999
60
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Dead of the Brain ~Day of the Living Dead~ je pouze v Japonsku vydaná vizuální novela pro systémy PC-98 a FM Towns. Titul se inspiruje především filmy z 80. let, jako jsou Re-Animator nebo The Return of the Living Dead. Později vzniklo i pokračování hry, Dead of the Brain 2, hra je též součástí kolekce Nightmare Collection

Hlavní hrdina, mladý muž jménem Cole, navštíví svého přítele doktora Coogera, který se chce pochlubit se svým novým objevem. Účinky nového elixíru demonstruje na těle mrtvé kočky, která jeho působením ožívá. Sousedy přivolaný policista záhy umírá po útoku běsnící oživené šelmy a dr. Cooger v panice aplikuje preparát do ještě teplého těla policejního důstojníka. Ten ožívá jako zuřící zombie a muži prchající do noci omylem rozlijí zbytek oživující látky na hřbitově. Tak právě začíná skutečné peklo...


Poslední diskuzní příspěvek

Atmosféra jde krájet, navíc to vše vypadá náramně. Taková zajímavá jednohubka z dob PC-98.

A borec, který to dokázal během měsíce přeložit (aby to následně smazal odevšad i se svým účtem :)) si zaslouží uznání. Profesionální práce.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC98 60
Vizuální adventury z počátku 90. let jsou poměrně specifickou a homogenní skupinou. Obvykle jsou dostupné pouze v japonštině, mají eroticky laděný námět, a vystupují v nich modelový představitel (obvykle obklopení slečny mladého věku). Dead of the Brain ~Shiryou no Sakebi~ není výjimkou, tedy mimo nového překladu od jednoho z fanoušků, a na pozadí zombie apokalypsy (která se v pozdějších letech ukáže jako alfa a omega mnoha videoherních sérií) vyvolané nepovedeným experimentem se setkáme se striktně béčkovým příběhem, který čerpá z minulé dekády (v kontextu kinematografie) a nechybí tak tropy v podobě napětí, humorných hlášek a velkého štěstí ladných hrdinů.

Minulý rok jsem byl pozitivně překvapen titulem Ushinawareta Rakuen, který nabídl až gamebookové schéma a vyváženou míru zábavy i vážných momentů. Mimo relativně podobně estetiky z PC-98 je ovšem Dead of the Brain striktním opakem. Lineární příběh, akční scény, a všudypřítomná tma. Ale není to naškodu, a tvůrci z Fairytale odvedli i z dnešního pohledu kvalitní práci po gamedesignové stránce. Hratelnost i v omezení adventury (vizuálního románu) je dostatečně pestrá, a jednou objevujete místnosti opuštěného hotelu (s připravenou zbraní v ruce) a podruhé se v časovém limitu snažíte vyřešit hádanku. I při relativně malém obsahu (a tedy i krátké době nutné k dokončení) je zážitek z Dead of the Brain povedený a svoji intenzitou si mnohdy nezadá se svižnějšími žánry. Ačkoliv, několika delších dialogových části ušetření nebudeme (příprava útoku na hotel, milostná scéna). Zážitek je asi nejblíže mnohem známějšímu Snatcher (PC-88), a určitá inspirace v této kultovní novele je nepopiratelná. Dead of the Brain je ale neokoukané a svěží, a jako zázrakem má i (kvalitní) anglický překlad, proto je v rámci širokého katalogu vizuálních novel z PC-98 tím nejsnáze dostupným.

Kvalitní, ovšem krátká a lineární, vizuální novela s prvky adventury, která potěší nadšence japonských videoher a herní archeology. Pro ostatní asi ani nemá smysl zapínat Dead of the Brain ~Day of the Living Dead~, protože nic nového nepřináší a v rámci žánru je mnoho a mnoho podstatnějších děl.

Galerie zde (NSFW).

Pro: estetika, zábava, proměna hratelnosti

Proti: béčkový příběh, krátké, lineární

+20