Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PS5 70
Dead Island 2 bych popsal jako hru dělanou z vášní ke všem těm brakovým (nejen) zombie filmům. Krásně stupidní postavy a jejich problémy se prolínají v céčkovém příběhu, která ale ovšem i trochu dokáže překvapit. To vše zabaleno v simulátoru zmrzačování a jiné dehonostaci zombie.

Hra se hraje parádně, ať už jde o pohyb, střelbu či tupé mlácení. Pohyb (ve hře se hodně běhá) je naprosto plynulý a společně s rychlám úhybem je radost se na poslední chvíli vyhnout úderu či se dostat nepřátelům do zad. Boj je efektní, protože od prvních úderů vzduchem poletují kapky krve a končetin. Ještě větší show nastává když se vám do ruky dostane silnější kalibr nebo v prostředí vybuchují barely. To je pak takový ohňostroj zombie kousku.

Výtku bych měl jen k obtížnosti a tempu, ze začátku je hra dost klidná a pokud vás zombie nedostanou do kouta, tak i jednoduchá. Stačí tupé zbraně a správné uhyby, aby se člověk dostal z každé situace. Jakmile hráč dostane první střelnou zbraň, tak se dostaví pocit nezastavitelnosti a ten trvá elkem dlouho. Nicméně ve cvhíli kdy se v příběhu dostanete do poslední třetiny a jak hra začne sprintovat ke konci (jak příběhem, tak hromadou akce), nastává celkem frustrace z počtu smrtí a nedostatku střeliva.

Pro: ujeté postavy, model mrzačení, akční stránka hry

Proti: nevyvážená obtížnost, tempo (ze zařátku pomalé a na konci přehnaně žene ke konci)

+11
  • PS5 75
Tak porcování zombíků mám za sebou. A měl jsem z toho rozporuplný pocity.

Na jednu stranu graficky a ovládáním parádní záležitost, kde porcování zombíků jsem si užíval. I když svět kolem vás je lineární, tak hra na vás posílá nekonečný zástup nemrtvých a vy je porcujete od hlavy až dolů jak se vám zachce. Takhle udělaná destrukce nemrtvých se často nevidí a můžete prozkoumat jakoukoli část jejich těla.

Ale na druhou stranu mne to nekonečné posílání nemrtvých začalo pomalu ale jistě vadit. Je totiž do očí bijící, že když vyčistíte oblast a nikde už nic nemůže bejt, tak najednou se tam objeví třeba 5 zombíků a vy si říkáte, sakra odkud se berou. Tak jsem si dal tu práci a čekal jsem na ně a ty potvory se normálně drali z rohů a nebo se tam prostě objevily z ničeho. Jako pardon, ale tohle bylo frustrující. Jasně, na sbírání zkušeností dobrý, ale teda po čase, mne to začalo vadit.

Zvláště, když postupujete hrou dál a dál, začne obtížnost dost stoupat. A to dost zřetelným způsobem. Jasně, když děláte každý vedlejšák a sbíráte každou zbraň, asi nemáte problém. Ale jakmile se rozhodnete jen proplouvat hlavními úkoly a sem tam udělat vedlejšák, budete mít problémy. A to dost velký. Protože v pozdější době i normální zombík začne být sakra tuhý a vy se budete muset zamyslet nad tím, co použít, kdy nebo jestli není lepší strávit nějakou dobu ve vedlejšácích.

A to mi dost vadilo. Přišlo mne to jako kdyby nenápadně vás hra nutila v ní strávit o dost více času, než by jste mohli. Zvláště totiž na konci se vám to může vymstít.

Ale jinak hlavní linka, i když teda příběh je dost primitivní, ale co čekat v zombie story, tak byla moc fajn a odsýpala a člověk chtěl vědět, jak to vlastně bylo a jak to dopadne.

Celkově je hra celkem fajn, taková oddychová rubačka a v některých částech i dokáže vyvolat dost příjemně mrazivou atmosféru.

Akorát do lepšího pocitu z ní mi tam spoustu věcí chybělo a některé mi i vadily natolik, že jsem byl dost frustrovaný. Ale pokud vám tohle nevadí, směle do toho. Přece jen po náročným dnu rozporcovat zombíka dokáže zvednout náladu.

Pro: porcování zombíků je velká zábava, grafika, destrukce

Proti: zbytečný loot, zbraně se časem začnou dost opakovat, hra na vás posílá nekonečný zástupy i v prostředí, kde už máte jistotu, že nic být nemůže, po čase začne stoupat obtížnost, hra nutí hráče dělat vedlejší úkoly

+11
  • PS5 65
Ahjo. Veliká škoda. Jako milovník zombie her jsem byl vyloženě nadšen, když jsem hru spustil. Nádherný vizuál, fantastický gore, zajimavé ztvárnění apokalypsy v USA. Hlášky hlavní představitelky se mi také líbily. Tak v čem vězí problém? Hezky od začátku.

Na počátku se vžijete do role jedné z postav, kterou si vyberete a ta přežije pád letadla. Po určité době zjišťujete, že tak úplně sami na tom světě nejste a postupně se setkáváte s přeživšími, kteří mají své vlastní verze příběhů.
Svět je přitom v podstatě otevřený a plný nástrah. Hned od první chvíle mě uchvátil vizuál. Krásná grafika se skvěle doplňuje se snad nejdetajlnějším gore levelem, jaký jsem měl možnost vidět. Zombíka lze opravdu doslova rozkrájet na malé kousky. Zpomalené záběry zničujících úderů, létající čelisti, kusy těla atd atd. Autoři museli snad většinu času strávit nad tímto aspektem hry. Aspoň tak mi to přijde. Zvukově je DI2 také parádní. Čeká na Vás veliký výčet zbraní, hlavně tedy těch na blízku, různé modifikace, počet nepřátel je také rozhodně nadprůměrný. Různých variant nemrtvých je opravdu strašně hodně a každý z nich má určitou vlastnost, která Vám dokáže přitopit pod kotlem. Tady se ale dostávám k jádru toho špatného....

Soubojový systém a nevyvážená obtížnost. Je v podstatě jedno, že zombie na počátku hry zlikvidujete dvěma ranami obyčejné pálky. V průběhu hry si totiž tuto pálku sice vylepšíte, ale zombie asi mezitím pobrali nějaké ibalginy a už je to tolik "nebolí". Je zkrátka jedno, jak vylepšíte zbraň, hra totiž mezitím "vylepšuje" i samotné nemrtvé, a tak se až takového "upgradu" člověk vlastně ani nedočká. Nemluvím teď o silnějších druzích, ale o těch samých nepřátelích, akorát v pozdější části hry. Zároveň mě doslova vytáčelo, odkud se furt nepřátelé berou. Člověk čeká na výtah v jedné místnosti, kde nic nebylo a najednou je tam 20 - 30 nemrtvých. Odnikud. Člověk vybije místnost, do které se vrátí za pár minut a ejhle, je jich tam najednou zase 5. Několikrát se stačilo jen otočit zády a najednou na tom samém místě byli zas 2 - 3 nepřátelé. Odnikud prostě. Postupně mě začal nudit i samotný soubojový systém. Destrukce nemrtvých přestala bavit ve chvíli, kdy jsem si vylepšil zbraň na zhruba dvojnásobek předchozí síly, ale stejně se v podstatě nic neměnilo a člověk uhýbá a máchá kladivem a kouká na to, jak nepřátelům ubírá jejich drahocenný "život". V tomto ohledu mě opravdu DI2 naprosto zklamal a nevím, zda se ke hře ještě vrátím. Věřím, že bych byl asi jiný terminátor, kdyby bral všechny vedlejší úkoly, ale to mě upřímně moc nebralo. Navíc to jsou úkoly vedlejší a hra vás vlastně tímto nepoměrem nutí tyto úkoly dělat, pokud si nechcete škubat vlasy a ptát se, proč ten zlosyn neumírá ani po desáté ráně ostnatým kladivem.

Hra měla výborný potenciál a vím, že jsou výše uvedené důvody dost subjektivní. Mně to ale vzalo veškerou radost z hraní. Teď už vůbec nerozumím tomu, jak si někdo může stěžovat na souboje v The Callisto Protocol nebo Dead Space.

Pro: krásná grafika, gore, zvuky, zpracování města a apokalypsy

Proti: soubojový systém, nevyvážená obtížnost, za mě nehratelné v pozdější fázi bez plnění vedlejších questů

+6