Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Zoetrope má perfektne zvládnutú atmosféru v oboch dieloch Darkness Within. Grafickým artistom sa podarilo vytvoriť interiéri opustených domov, ktoré sami o sebe pôsobia nesmierne pochmúrnym dojmom. Táto séria v podstate nemá konkurenciu vo svojom žánry, nenazval by som to hororom, napriek tomu, že celkom presne čerpá z Lovecraftovej tvorby.

Dej je zvládnutý dobre, to že sa recentanti sťažujú na dejové loose ends mi príde absolútne mimo. Zrejme nikto z nich Lovecrafta nečítal, ak áno, tak by vedeli, že každá jeho poviedka je jeden veľký loose end, t.j. Lovecraft nechával dej otvorený a v závere sa väčšinou až tak veľa neodhalilo - hlavní protagonosti väčšinou skončili v blázninci a zbytok sa neriešil. Podobne v DW aj v DW2, množstvo vecí je v istom zmysel neukončených, o tom tento žáner je.

Panebože vďaka bohu, ako píše užívateľ nadomnou, nemusíte v tejto hre utekať pred mutantami, toto nie je akcia. Vyčítať malú akčnosť adventúre, alebo dejové loose ends Lovecraftovi, je presne to čo väčšina z nejakého dôvodu urobila a tak je hra riadne podhodnotená na rôznych stránkach.
+8
  • PC 65
Tak po delší době taky komentář přidám, když je tu zatím jen jeden devadesátkovej. Tentokrát jen v bodech, nechce se mi nad tím moc přemýšlet.

Co se mi líbilo:
1) Grafika je opravdu výborná, zejména v oblasti nasvětlení. Některý venkovní lokace působěj trochu oldschoolově, protože jsou nejspíš tvořený jen jednoduchou pevnou geometrií (náměstí a přilehlé ulice), ale interiéry vypadaj většinou nádherně.

2) Ozvučení je povedený, hudba atmosférická.

3) Není to přeplněný těžkými puzzly jako třeba Machinarium, hodně věcí je tam dost logickejch a až na pár míst se není moc kde zaseknout.

4) Slibný koncept kombinování myšlenek k získávání nových stop.


Co se mi nelíbilo:
1) Zmíněný kombinování myšlenek (bod 4) bylo trestuhodně nevyužitý. Za celou hru šly zkombinovat jen párkrát a nic podstatnýho z toho nevyšlo. Kdyby to tam vůbec nebylo, na hře by to nic neměnilo.

2) Po chvíli jakákoli hororová atmosféra, jakou to naznačuje zpočátku, odezní. Hráč si totiž uvědomí, že na veškerý zásadní situace se může dívat maximálně jako divák a tak na něj stejně nikde nic nevyskočí a nezabije ho. Vždycky když dorazíte k nějakýmu "lekacímu" či hororovýmu momentu, hra vám jednoduše vezme ovládání z rukou, vy můžete založit ruce a koukat se, co se bude dít. Nemůžete to nijak ovlivnit, tak je jasný, že nemůžete ani selhat. Ve hře nejde umřít, zapomeňte na skrývání se před mutanty či zběsilé útěky před červem v Penumbrách, nic takovýho vás tady nečeká. Prostě si řešíte logický hádanky, dostanete se někam, kde se spustí "děsivej filmeček" a po jeho skončení jdete zase dál.

3) Hra vám v některejch místech podsouvá znalosti, který jste ještě nezískali. Například na začátku ve městě jsem měl získat a přečíst nějakou knihu, ale protože byla zamčená v pouzdře, nechal jsem si to na později a vyrazil jsem do další lokace. A v ní při vnitřním monologu začala zmiňovat věci, který si údajně přečetla v tý knize. Tu jsem však měl stále v inventáři v uzamčený krabici. A tohle není jedinej případ, celkem často jsem v rozhovorech i jinde čuměl, co všechno moje postava ví a kroutil jsem hlavou, kde se to mohla dozvědět.

4) Technický nedodělky. Mizející textury na některejch místech, divně fungující osvětlení (v místnosti je rozsvícenej lustr, ale světlo se od něj nešíří, tak je tam úplná tma atd.). Bugy v rozhovorech, kdy zvolím jednu možnost, ale postava se chová, jako bych zvolil jinou.

5) Absence slušnýho deníku. Je tam jen zápisník neseřazenejch stop a domněnek, ale nic, co by bylo trochu konzistentní a člověk se tím mohl pořádně probrat.

6) Příběh je dementní a půlka věcí v něm nedává smysl.

7) Působí to hrozně odtržený od reality. Vím, že hra, kde hlavními motivy jsou okultismus, vyvolávání duchů skrz parní mašiny a podobný pitomosti, nemůže být nijak reálná, ale kousek normálnosti by v tom okolním světě mohl bejt, aby to kontrastovalo. Tohle bylo pěkně udělaný třeba ve Vampire: TMB, což byla sice hra plná upírů a kouzel, ale svět pořád působil tak nějak věrohodně. V DW2 i okolní svět působí nereálně, v celým městě potkáte v jakoukoli denní dobu tak tři lidi a ani dobový zasazení by bez občasnejch zápisků, který naznačujou, že se to odehrává v současnosti, nebylo určitelný.
+2 +4 −2