Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Jednička byla dobrá, ale tohle zatím teda působí spíš negativním dojmem...:/
Hlavně rozhovory, které jsou tak prvoplánové, až jsou spíš směšné...
A naprosto nechápu proč se obě hry odehrávají 2011-12, což byla v době vydání budoucnost, když tvůrci zřetelně chtějí aby se odehrávala tak někdy okolo 1920-30...
(a upřímně doufám, že když už mám používat baterku/lucernu, tak se už neobjeví lokace ve kterých už měsíce nikdo nebyl, ale stejně se tam pořád svítí.... nebo ještě líp hoří svíčka)
Ta atmosféra je vážně bombastická. Navíc se mi líbí, že se zde nemusím "bát" žádných zrůd a potvor a utíkat nebo se schovávat před nimi, jako třeba v amnesii nebo penumbře.
Zoetrope už neviem či cez ich ofic. forum dalo vedieť, že tretí dieľ nebude. Hra je ukončená dvojkou. Pričom, podľa mňa to dejové prepojenie medzi jednotkou a dvojkou nehrá veľkú rolu. Ja som si najmä užíval tú atmosféru.
Drolin: No já myslel, že Darkness Within má být trilogie, ale někde (snad tady na databází) jsem četl, že to ukončili druhým dílem, tak nevím. Vzhledem k tomu, že jsou tady ve dvojce dva konce, pokud se nepletu, tak pokračování to trochu komplikuje...
Johny8x: No, ono toho textu v jedničce příliš není (až na pár několika stránkových úryvků z knih - a znich nutné vyhledání informací), takže se někdy poohlédní i po té jedničce.

Btw, docela by mě zajímalo zda v Zoetrope Interactive na něčem pracují (nebo už skončili?).
Tak jsem se pustil do hraní. Proč nejdřív dvojky a ne jedničky? Protože na 2 je čeština, bez níž bych si hru nikdy nezahrál. Moje angličtina není na tak dobré úrovni, abych tuhle hru mohl hrát v originále.
Co se týče hry, jsem zatím velice nadšen. Doufám, že to tak bude pokračovat dál. Asi zatím nejsem daleko, ale jsem v tom baráku, jak je tam ten umrzlej člověk.
Atmosféra této hry je vážně pohlcující a pohltila i mě. Líbí se mi hry podobného rázu. Už jsem řešil i jednu logickou hádanku, takže zde není absence podobných úkolů. Líbí se mi i rozhovory a příběh je také dost zajímavý. Rozhovory nejsou o ničem, jako sem tam v mnohých adventurách. Prostě k věci, a tak to má být.
Pokud mě bude tato hra bavit tak jako teď, jsem schopný téhle hře dát takových 85%, ačkoliv jsem nehrál první díl, takže mi uniká trochu pointa a začátek příběhu.. Třeba se k hraní jedničky někdy dostanu (ať už v angličtině, či češtině) a můj herní zážitek bude kompletní.... :-)
Kdysi jsem četl nějakejch pár povídek, ale přiznám se, že mi to dost splývá a moc si toho nepamatuju. Asi to někdy v budoucnu napravím...
Neviem či si čítal niečo od Lovecrafta, ale podľa mna je toto tá najlepšia adaptácia jeho poviedok do počítačovej hry. Možno, keby som nebol fanušik jeho tvorby, tak sa na to pozerám uplne inač.
No, point and click bych si představoval trochu jinak než v zásadě klasický fps ovládání, kde občas na něco klikneš, ale budiž.

S tím nedáváním smyslu myslím nejen věci, který by mohly řešit zbývající díly (jakou roli tam hrál ten hmyz kromě natáhnutí hrací doby, kam se poděl ten vyvolanej alchymista atd.), ale i nelogický jednání tý hlavní postavy v tomhle díle, s čímž mi jednička či trojka nijak nepomůže.

Například v old building se dozvím, že kult, kterej se od počátku profiloval jako ke mě nepřátelskej, se pokoušel oživit nějakýho středověkýho alchymistu, ale hmyzáci (a bůh ví co ještě) mu v tom zabránili. Hmm, a jedinej způsob, jak se pohnout dál, je, že toho alchymistu vyvolám já. Proč bych to dělal? Já nikoho vyvolávat nechtěl a už vůbec ne, když měl sloužit mejm nepřátelům. Ale musel jsem, jinak by se nepohnul příběh. Ani ke konci to nedávalo moc smysl. Moje tělo mělo bejt použitý k oživení nějakýho starýho blbce, bez něj by se nikdo nikam nepohnul. A místo abych odjel někam do karibiku, ležel bych na pláži a popíjel mojito, mě hra nutí k tomu, abych šel do prastarýho podzemního města a naservíroval sám sebe na stříbrným podnose. V podstatě celou hru děláš práci za svoje nepřátele a vůbec není jasný, jakou máš k tomu ty motivaci.

Edit: Doplněnej sedmej bod v komentáři.
Je to 3D first person point and click adventure. Paradoxne, nemyslím si že hlavná pointa horrorových hier je aby sa hráč bál pri hraní. Skôr taký ten pocit sklúčenosti z pochmúrnej atmosféry. Ešte som nehral hru, ktorá by bola nejakým spôsobom hrôzostrašná, a nič také ani od hier neočakávam.

Nevidím rozdiel v horrorovosti medzi Penumbrou a DW2. Akčná scéna tu a tam, ktorú ak nezvládneš tak musíš loadovať nemá podľa mna žiadnu pridanú hodnotu. Práve naopak. ALe samozrejme rešpektujem ak to niekto vidí opačne. Možno by si mohol skúsiť jednotku na zachytenie toho deja.
Ano, jedničku jsem nehrál, ale v tý dvojce opravdu spousta věcí smysl moc nedává. Těžko říct, zda budou vysvětlený v případným třetím díle a zda třetí díl vůbec vyjde (vzhledem ke dvěma divnejm koncům dvojky se mi to moc nezdá). Jinak já si nestěžuju, že by to bylo málo akční, třeba boj v první Penumbře mě taky nebavil. Ale prostě by to na hráče mělo vytvářet nějakej tlak, aby se trochu bál. Tady se koukám skrz oči nějaký vyděšený postavy, ale se mnou jako hráčem to totálně nehne, protože se necítím, že bych tam byl sám.
USER47: Predpokladám že si nehrala jednotku keď ju nemáš medzi hodnotenými hrami. Nie je uplne fér dať ako negatívum diery v deji druhému dielu trilógie ked si nehrala jednotku a trojka ešte ani nevyšla.

Okrem toho, toto neni Penumbra, čo je skôr survival FPS. Vyčítať, že nemôžeš zomrieť a že je to málo akčné je opäť nefér. DW2 je v prvom rade point and click adventúra so všetkým čo k tomu patrí.