Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dark Souls II


Zajímavosti

Vývoj

Následující je výčet některých změn a novinek v Dark Souls 2. Spoilery se týkají pouze mechanik. Vynechávám cokoliv co by prozrazovalo příběh nebo co by mohlo narušit přirozené sžití s hrou.

1. Každá smrt si odnese 10% vašeho maximálního zdraví
-Toto znázorňuje proces zvaný "hollowing", kterým si prochází každý nemrtvý
-Ztratit můžete až 50% maximálního zdraví
-Po každé smrti budete vypadat o něco méně hezky :)
-Proces zvrátíte konzumací Human Effigy

2. Online interakce jsou aktivní i když nejste v lidské podobě
-Obrovská změna pro celou hru
-Toto platí jak pro coop, tak pro PVP
-Pro vyhnutí se jakýmkoli invazím musíte úplně vypnout online funkce
-Toto je velmi krutým přídavkem s přihlédnutím na první bod

3. Do hry byly přidány Lifegems
-Estus Flask je stále ve hře
-Estus léči velmi rychle, omezený počet použití mezi ohništi, u každého ohniště se obnoví
-Lifegem léčí pomalu, neomezený počet použítí, ale omezené množství, neobnovuje se na ohništích - je potřeba obstarat ve světě
-Estus má dlouhou animaci konzumace a pokud vás během obnovy zdraví někdo zasáhne, obnova zdraví se přeruší
-Lifegem má krátkou animaci konzumace a můžete během ní chodit, obnova zdraví se nepřeruší ani když jste zasaženi

4. Covenanty mají mnohem významnější roli ve hře. Mezi některé úkony patří:
-Invaze jiných hráčů
-Obrana napadených hráčů
-Napadání hráčů kteří vstoupí do určitého území
-Zvýšení obtížnosti hry :) (ne, vážně)
-Některé Covenanty budou očividnými pozůstatky covenantů z předchozí hry a jejich příběhy tak budou pokračovat

5. Zbraně se ničí mnohem rychleji
-Jejich pomyslné HP se však samo obnovuje na ohništích (V Dark Souls stav zbraní nebylo potřeba řešit s výjimkou krystalových zbraní, speciálních dračích zbraní a některých exotických zbraní jako katany)
-Pokud zbraň rozbijete, budete s ní muset za kovářem

6. Magie
-Opět tři druhy: Kouzla, pyromancie, zázraky
-Kouzla a zázraky mají vlastní stat, pyromancie používá oba (dřív se účinnost pyromancie odvíjela pouze od úrovně vylepšení Pyromancy Flame, i když hra tvrdila že se odvíjí od Inteligence)
-Catalyst je nyní potřeba upgradovat, stejně jako ostatní zbraně
-Rychlost vysílání magie již není dána statem Dexterity, ale Attunement

7. Staty
-V Dark Souls 2 je celkem devět statů a nyní jsou "použitelné" úplně všechny (v Dark Souls byl stat Resistance naprosto zbytečný)
-Většina statů mírně zvyšuje HP, spousta zvyšuje odolnost vůči různým vlivům a fyzickou odolnost
-Vigor zvyšuje HP a odolnost
-Endurance zvyšuje staminu, fyzickou odolnost a balanc
-Vitality zvyšuje především maximální "zatížení" postavy (= maximální tíhu výbavy)
-Attunement nyní zvyšuje nejen množství kouzel které můžete používat, ale taky rychlost, kterou je budete sesílat.
-Strength je jedním ze statů který nejenom zvyšuje účinnost některých zbraní, ale zároveň je vyžadován pro schopnost využívání pokročilejších těžkých zbraní
-Dexterity podobně jako Strength, zvyšuje účinnost některých zbraní a je vyžadován pro schopnost využívání komplexních a rychlých zbraní.
-Adaptability zvyšuje nejen celkovou odolnost, ale také zrychluje některé animace jako konzumace léčivých předmětů
-Intelligence je stat potřebný především pro využívání kouzel
-Faith je stat potřebný především pro využívání zázraků
-Mnohé staty mají vícero využití, ale musel bych spoilerovat součásti hry.

8. Respawnování nepřátel
-Nepřátelé se i nadále respawnují po vaší smrti a po usednutí k ohništi
-Opakovaným zabíjením některých nepřátel však jejich dalšímu respawnování zabráníte
-Toto jednak ulehčuje opakované pokusy zabít bosse, ale také výrazně snižuje účinnost farmení nepřátel kvůli duším a předmětům

9. PVP a kooperace
-Hra má vlastní servery (YESSS MOTHERFUCKERS!!!!!)
-Již jsem zmínil, že pro online interakci není potřeba být v lidské formě
-Covenanty jsou ještě více důležité pro určení role v online interakce
-Ve hře existují speciální prsteny, které vám pomohou zvýšit šanci na interakci s lidmi kteří nosí stejný prsten, ať už PVP či co-op
-Fantomové, které si pozvete do světa pro co-op, mohou zůstat jen po omezenou dobu (toto má odstranit ganking)
-Matchmaking nyní zohledňuje nejenom level, ale také herní dobu (čímž se sníží pravděpodobnost invazí hráčů kteří sice jsou na nízkém levelu, ale jsou vybavení plně upgradovanými zbraněmi které dostanete až v průběhu hry)
-FromSoftware podle všeho hodlá banovat cheatery, kteří byli v Dark Souls 1 velmi častým jevem

10. Vyprávění
-Hra bude používat přímější vyprávění
-To však nebude na úkor vyprávění samotným světem, pouze to zajistí že i méně pozorní hráči budou z příběhu něco mít


9001: Nepotvrzené či subjektivní záležitosti a náhodná fakta
-Dark Souls 2 se odehrává velice dlouho po událostech Dark Souls 1. Podobný koncept existoval již v Dark Souls 1 - Oolacile sa také nacházel v dávné minulosti.
-Prvních několik lokací bude relativně jednoduchých a hra se následně velice rázně ztíží
-Nepřátel je méně, ale je těžší se jim vyhnout (zatím hodně subjektivní dojem některých hráčů - uvidíme co na to speedrunneři)
-Hra je mnohem rozsáhlejší než Dark Souls 1
-Lokace již nejsou propletené takovým způsobem jako v Dark Souls 1
-Hra vám bude vždy umožňovat postup několika různými směry (Dark Souls 1 nabádala k určitému postupu jedním směrem)
-Cestovat mezi ohništi budete moci hned od začátku hry
-Ve hře je více bossů než v Dark Souls 1 (bohužel nejsou již natolik zajímaví)
-Ve hře je místo kde se počítá celkový počet smrtí hráčů po celém světě
-Brumbál zemře na stránce 596
Původně se oba dva díly Dark Souls měly jmenovat Dark Ring nebo Dark Race. Tyto názvy však mohou zavánět dvojsmyslem, proto se autoři rozhodli pro Dark Souls, které snad nikoho neuráží.

Příběh

V zamčeném domě v Majule na začátku hry se ve sklepě nacházejí střepy jakési mísy- je to roztřištěný Soul Vessel z prvního dílu

Easter eggy

V lokaci the Grave of Saints lze v kyselině a odpadcích, které leje socha krysy na zem spatřit logo pivovarnické společnosti Heineken.

Ostatní

Bandai Namco sa pochválilo 8 miliónovým predajom Dark Souls série, z ktorých 40% bolo predaných na PC. Prvá hra na PC predala doteraz cez 2 milióny kusov, druhá už má spolu s vylepšenou edíciou cez 1.30 milóna.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 16 minut a 20 vteřin.