Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Command & Conquer: Generals - Zero:Hour

Command & Conquer: Generals - Zero Hour

22.09.2003
82
132 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Datadisk Zero Hour do hry Command & Conquer: Generals přidává především to, na co láká název základní hry – generály. Každé ze tří stran konfliktu (USA, Čína, teroristická organizace GLA) byly dány tři specializace, jež představují generálové, a hře přibyl mód Generals Challenge, který právě z této diverzifikace těží. Mohutnost kampaní, dávajících hře příběh, se scvrkla na pět dějství. Děj je v protikladu k základní hře vyprávěn hranými sekvencemi, realizovanými jako zpravodajské televizní vysílání.

Specializované armády se liší nejpatrněji cenami jednotek, některé však v arzenálu sesterských frakcí vůbec nejsou. Mezi americké specializace patří laserové zbraně, letectvo a zbraně hromadného ničení; čínskými odvětvími jsou nukleární zbraně, tankové divize a pěchota; teroristé mají svůj potenciál rozčleněn na maskování, biologické zbraně a demolice. Vedle typu jednotek rozdíly zahrnují také jejich výzbroj a druhotné dovednosti. Odlišnosti frakcí jedné strany se dotýkají i schopností budov, jakými jsou kupříkladu maskování nebo výroba elektřiny, a parametrů obranných staveb.

S výjimkou módu Generals Challenge, v němž hráč v kůži jednoho generála postupně vyzývá ostatní, kteří jej odstrašují výsměšnými hláškami, hráči zůstává možnost hrát za frakci bez specializace. Hra přitom přináší i jiné přídavky než ty, jež se týkají generálů: USA kromě podpůrného vozidla pro zaměřování vlastních raket a likvidaci nepřátelských přibyl mikrovlnný tank, Čína se vytasila například s těžkým vrtulníkem a internetovým centrem, GLA svůj arzenál rozšířila mimo jiné o sabotéra a autobus pro přepravu pěchoty; její repertoár se rozrostl též o možnost stavět atrapy budov. Další plošné novinky lze nalézt mezi výzkumy a bonusy za generálské odměny. Grafika hry zůstala nezměněna.


Poslední diskuzní příspěvek

když si člověk pohraje s nastavením aby ste měli pořádný field of view a rozlišení vašeho monitoru, tak se hraje hned jinak :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Datadisk, který kromě velmi krátké kampaně přidává řadu zajímavých jednotek a generálských schopností, ale taky herní mód challenge.
Musím říct, že nové jednotky se opravdu povedly. Těžká upravitelná helikoptéra Helix Číně opravdu chyběla a dobře pasuje do její strategie, stejně tak motorky a bitevní autobusy GLA, nebo Avenger a Microwave tank USA. V Zero Hour se navíc již známé tři strany rozdělují každá na tři různé generálské frakce, jejichž jednotky a generálské schopnosti jsou unikátní. Například za laserového generála USA jsou běžné tanky Crusader vybaveny místo klasického děla laserem, nebo letadla čínského nukleárního generála mohou být vybavena jadernými zbraněmi.
Bohužel kampaň je ještě kratší než v původních Generals - pohých 5 misí za každou stranu. Naštěstí obtížnost je už od první mise o něco vyšší, takže celkem mi kampaň trvala přibližně stejně dlouho. Zdá se mi ale, že v ní autoři nedostatečně využili nový obsah. Je docela škoda, že v kampani nejsou vůbec využity generálské frakce.
Na ty se zaměřuje především nový herní mód challenge. V něm si vyberete jednoho z generálů a bojujete postupně v několika speciálních mapách proti ostatním generálským frakcím. Bohužel challenge už po projití tak se třetím generálem začne být dost repetivní, protože každý generál, proti kterému bojujete, je pokaždé na své unikátní mapě, která se nemění.

Pro: Nové jednotky a generálské schopnosti, mód challenge

Proti: Krátká kampaň, nedostatečné využití nového obsahu v kampani

+15
  • PC 75
Příjemné rozšíření původního jednorázového RTS projektu Westwood Studios, které dál ze své pozice odráží jedno (dejme tomu) ze tří nejvýraznějších témat celosvětového významu poslední dekády - válku s terorismem. Děje se tak na rozloze pěti misí za každou stranu a škála jejich obtížnosti vrací se pod obvyklejší označení (´easy´, ´medium´, ´hard´ oproti předchozí variantě s možností ´brutal´)

Menu je vyvedeno podobným stylem jako v původní hře (na pozadí herní ukázky, která se opakuje ve smyčce), jen obsahuje obšírněji podaný konflikt – kamera je v pomalém pohybu a zprostředkovává komplexní bojiště za plnohodnotné válečné vřavy.

Na rozdíl od původní hry vrací se na scénu také pro WS tradiční filmečky, žel bohu nemají valnou úroveň a jen pouhá silná vůle odrazuje od jejich odklikání – mají formu reportážních vstupů, které snad už nemohly být nudnější a hůře obsazené.

Přibylo také něco nových jednotek, generálských výhod a in-game animace se mi zdály lépe provedené (určitě jsou nápaditější) než před tím, takže hratelnost a zábava zůstaly na vysoké úrovni. Nejlepší novou jednotkou volím čínský vrtulník Helix, který hned po “vylíhnutí“ sice moc práce nezastane (v podstatě vzdušný transportér), po jedné ze tří možných modifikací a v hojném počtu už se ale stává neporazitelnou záležitostí (pro AI). Modifikace jsou stejné jako u Overlord tanku (propaganda tower, bunker, gattling cannon) a navíc je tu ještě možnost dopřát vrtulníku ten luxus shazovat napalm – ve hře je samozřejmě ještě povýšení jednotlivých jednotek a že se veterán od bažanta pozná, na to vemte jed. Tyto vrtulníky jsou celkem masivní, takže když si jich pořídíte 20, spolehlivě vám vyplní celou obrazovku :-)

K novinkám tohoto datadisku patří ještě ´Challenge´ mód. Nezkoušel jsem zatím, ale co jsem se tak díval, je chválen a brán jako jednoznačné pozitivum. Je zajímavé, že na podobném konceptu pracoval pozdější C&C 4, který na rozdíl od tohoto ´Challenge´ herního režimu mnoho vyloženě kladných reakcí neposbíral (někdy mi připadá, že je čtvrtý díl série C&C jejich fanoušky z donucení trpěn, než smířlivě přijímán).

Pro: datadisk jak se sluší a patří, nové jednotky, dostatečné množství nových misí

Proti: otravné reportážní filmečky, nevyrovnaná obtížnost misí

+11
  • PC 95
Datadisk který výrazně změnil původní C&C: Generals. Každá strana se rozděluje na tři generáli. USA na Airforce, Super Weapons a Laser GLA na Stealth, Demolition a Toxin a Čína na Nuke, Tank a Infantry. Výběr je bohatý ale většina hráčů si asi vybere 1-3 své "oblíbence" jako já (Airforce, Laser, Tank). I tento datadisk obsahuje novou kampaň která za každou stranu čítá asi 5 misí. Je to kratší než v původní hře ale o to těžší. Multiplayer je na jedničku a doporučuji každému kdo strategie aspoň trochu umí. Skoro každá hra je označena noob only...

Edit: nedávno jsem rozjel znova a tak dávám +4% za multiplayer a +3% za Generals Chalenge

Pro: Generálové, Trochu různorodější kampaně

Proti: celkem krátká kampaň

-1 +3 −4
  • PC 95
Mě prostě tahle hra v multiplayeru s kamarády hrozně baví :-) Nedám na tančíky dopustit.

Pro: jednoduchost a tančíky :-)

-5