Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Command & Conquer 3: Tiberium Wars


Komentáře

< >
  • PC 85
Asi je mi původní série Command and Conquer sympatičtější než odbočky. Dvojka Red Alertů mě přišla slabší, Generals jsem zkoušel, ale díky absenci animací, nesympatickým Číňanům i teroristům a brutálně obtížné třetí misi mě to prostě nebavilo. Takže jsem si v premiéře sehnal Tiberium Wars z roku 2007, popřemýšlel jak málo her z toho roku jsem dohrál (pár adventur, Portal a Tomb Raider) a kupodivu bez problémů rozjel.

První dojmy jsou parádní. Filmečky jsou zpět, opět s relativně známými herci. Z Battlestar Galacticy si tvůrci půjčili Tricii Helfer a Grace Park, z Lostu Joshe Hollowaye a vše zaštiťuje veterán Michael Ironside. Kampaně jsou tentokrát hodně provázané a doporučuji poslecnout tvůrce a hrát v pořadí GDI, NOD, Scrinn. Právě ti jsou esem v rukávě, mimozemskou rasou, která přilétá sklidit na Zemi zaseté tibérium a povraždit při tom pár milionů lidí.

Příběh se odehrává v roce 2047 kdy tibériová nákaza učinila některé části světa neobyvatelnými. Za GDI si projdete překvapivým teroristickým útokem, budete odrážet invazi NOD, ničit jejich arzenál a znovu dobývat jejich chrám, aby jste se ve finále postavili nezastavitelným Scrinnům. Kampaň NODu vše vypráví z druhého pohledu - od invaze do USA, přes zoufalé snahy vypořádat se ztrátami až po nečekané zrady, spojenectví a odhalení šíleného Kanova plánu. Musím říct, že za NODy byla kampaň mnohem zajímavější, leč končí otevřeným koncem. A pak jsou tu bonusové 4 mise za Scrinny a i na malém prostoru se tvůrcům povedlo vykreslit zajímavou rasu.

Graficky je to paráda, nejsem na "moderní" hry zvyklý, takže ten přechod do 3D mě dostal. Tvůrci si s tím vyhráli, vymodelovali různá prostředí, takže nechybí opět města, různé přírodní krajiny a finální mise za GDI i NOD se odehrávají v postapo krajině, kterou trefně komentuje jeden voják - je tohle ještě Země? Navíc obě (tři) strany používají spoustu energetických zbraní, takže na přestřelky a výbuchy je opravdu radost koukat.

Hratelnost mě na první dobrou štvala. Tvůrci zachovali principy - těžba tibéria, stavba základny, budování armády, boj. Ale ozvláštnili je spoustou zbytečných moderních featur. Takže Vám hned při první misi do boje asi 10* někdo vstoupí a kecá. V každé misi máte nejen primární, ale i bonusové úkoly, které jsou někdy na zabití (dojeď do základny s nepoškozeným transportem grrrr!!) a já je samozřejmě jako kompletista musím splnit :) A ještě sbíráte intel, což se projeví na databázi strojů, informací atd.. naštěstí tohle funguje víceméně automaticky. Bez podobných hovadinek bych se klidně obešel.

Mise jsou opět všeho druhu - stavěcí, bránící, komandovské a samozřejmě i ty nedohratelné. I na easy jsou prostě zejména závěrečné mise šílené, v okamžiku kdy teprve stavíte obranu se už na Vás valí hordy nepřátel ze všech stran. Ale dá se říct, že ve většině misí jsem se výborně bavil, v jedné z nich jsem dokonce obechcal tvůrce (nebo si to myslel). V 7 misi za NOD máte za úkol komandem vyčistit okolí, dojet s transportem do základny, postavit a ubránit ji. Mě se podařilo s komandem a týmem rakeťákům vyčistit celou mapu včetně armády tanků a bugyn a dvou základen a pak teprve dojel s transportem. A zjistil jsem, že počítač podvádí, protože útoky chodily i když nebylo odkud!

Ce ještě? Jednotky občas neposlouchají a prostě si tvrdošíjně jdou za svým a střílí/jedou kam chtějí. Naštěstí se to dá ovlivnit nastavitelnými módy chování.
Zůstalo obsazování budov, objevil se parádní systém upgradů - něco vylepšujete bojem, něco postavením speciálních budov a výzkumem. Moc se mi líbilo, že pokud rozestavíte poškozené auta kolem továrny, ta je sama opraví, dokonce si můžete postavit mobilní opravářské vozítko. Jen v žáru bitvy na to většinou není moc času.

Jednotky mají mezi sebou spoustu nového a zajímavého. GDI má jako první Zone Troopers, což je komando s laserovými puškami a jetpacky, které přeskočí jakoukoliv propast. Mezi letadly se objevuje stíhačka Firehawk, která umí přepnout mezi bojem s letadly a bombardováním (škoda že to nejde oboje najednou). Obraně vévodí drtivé sonické emitory a dva druhy kulometných věží, které udělají řešeto jak z pěchoty, tak z letadel. A vrací se Mammoth tank, který je tentokrát obrovitý, monumentální a nezastavitelný kolos a zbraň hromadného ničení proti všemu, zvlášť pokud si vylepšíte dělo na rail gun.
NOD dovedlo teroristické taktiky k dokonalosti. Disruptory skrývající celou základnu, sebevražední fanatici, stínový tým schopný přeletět na rogalech do základny a něco odpálit. Bombardéry a vrtulníky střílející na pozemní i vzdušné cíle. Obranu tvoří vždy hub a kolem něj tři věžičky, které se samy obnovují. Mezi tanky jsou slušné stealth, plamenometný (stále platí že se zabíjí i mezi sebou) a škorpion kterému můžete dělo vylepšit na laser. Všechny jednotky jsou o něco slabší než GDI, to ovšem neplatí pro Avatara. To je kolosální robot s laserem, který navíc za cenu zničení jednotky může vyrvat zbraň ze 4 dalších vozítek - plamenomet, stealth detektor a generátor a sekundární laser. Prostě paráda.
No a Scrinnové jsou prostě... mimozemští. Upřimně jsem se v jejich základně nevyznal, v jejich jednotkách také moc ne, takže mě zaujaly tripodi vykradení z Války světů a brutální bombardovací lodě, které z obrovské dálky poničí celou základnu.

Každopádně přes pár chybiček a zbytečností jsem se opět výborně bavil ať už příběhem, tak misemi a nakonec mě i ten nový "modernější" styl hraní chytil.
+11
  • PC 100
(Hru jsem dohrál někdy v r. 2007, v nedávné době jsem absolvoval jen hrané sekvence a datadisk. K tomu dodávám, že přímého předchůdce, Tiberian Sun a jeho datadisk Firestorm, jsem poprvé dohrál v r. 2013 a první základní hru nikdy.)

Na internetu (jmenovitě YouTube) se setkávám s názory, že EA tiberiové universum (herní tituly, v jejichž příběhovém pozadí vystupuje Global Defense Initiative a Brotherhood of Nod) pohřbilo, jinými slovy, že „to správné ořechové“ bylo jen od Westwood Studios. Je pravda, že při prvním hraní jsem se cítil rozpačitě, přinejmenším mírně, ale podobné problémy jsem měl i s přechodem od DOSu k Windows 95 a od Windows 98 k Windows XP. Když se vrátím zpět ke Command & Conquer 3, nejvíce mi tenkrát asi vadilo, že zmizely některé „staré“ jednotky a budovy (např. Stealth Generator, kyborgové nebo podzemní jednotky), postavy a osobnost řídicího počítače Nodu. S časovým odstupem to tak už ale neberu. Hra má na všech jmenovaných postech důstojné nástupce.

Tiberium Wars mě nejvíce uchvátilo audiovizuálním zpracováním, které je mi i devět a půl roku po vydání silně po chuti, a vypiplanou atmosférou hry (vč. zpracování menu), již utváří poměrně propracovaný příběh s dějovými zvraty a živě, v průbězích misí, zadávané úkoly. Úvodní destrukce GDSS Philadelphie by sice mohla zavánět jistým kýčem, když tento prvek už v historii byl obsažen, osobně ale nemohu vytknout žádné kopírování, opakování nebo nudu, snad jen velmi malou míru nelogičnosti a to, že v hraných sekvencích není dostatečně vysvětleno, co se stalo po druhé tiberiové válce (po letech od dohrání a po letech věku už na hrách oceňuji více jiné věci než vlastní gameplay). Ve velitelství GDI i Nodu cítíme historické odkazy, vzorce chování z minulosti, neshody o dalších krocích, ve vyjádřeních protagonistů jsou znát jakési ideologie, resp. víry, hra má dokonce databázi informací o svém fiktivním světě. S tím vším musela být spousta práce, obzvláště když přihlédnu k tomu, že kampaně za oba původní účastníky konfliktu nejsou nijak krátké. Především bych se zde však chtěl dostat k tomu, že i třetí základní hra postavená kolem Kanea má zcela vážné pojetí, jehož základem je tiberiem zpustošená Země (není zde nic na způsob alkoholu nebo sexuálně explicitní obsah, jako v Red Alertech).

Co se novinek ve vlastní hře týče, možnost sbalit MCV je již přítomná, pokud si dobře vzpomínám, vždy, nově jsou odděleny výrobní fronty pro produkční budovy a obranné struktury a přítomny jeřáby pro další tyto fronty. Výčet novinek ve stavění potom uzavírají neobrněná vozidla, jež po svém (tentokrát nevratném) rozložení umožní stavět kolem sebe. To vše jsou podle mě velmi vitální rozšíření, stejně jako přidání nové hratelné strany. Mimoto se vrátila sériová výroba mammoth tanků, v arzenálu Nodu se objevil bojový robot, jenž je volitelně upgradovatelný, a nejsilnější jednotka každé frakce po zničení nově zanechá vrak, který je možno obnovit. I z tohoto výčtu vše hodnotím kladně. Z toho, co se u mě dočkalo záporného přijetí, si dovolím jmenovat (subjektivně malou) sílu bombardérů Nodu, to, že multiplayer (jejž jsem nehrál) a skirmish nejsou více uzpůsobeny tomu, aby větší šanci měly (v kampaních tradičně používané) přepadové pěchotní jednotky, a konečně to, že kampaně nekončí žádnými zvlášť výraznými akty.

Pro: audiovizuální zpracování, výprava, nové prvky ve stavění

Proti: nedostatečné vyvážení jednotek, poměrně otevřené konce kampaní

+7
  • PC 90
Série Command & Conquer patří k mým oblíbeným a ani tento díl mne nezklamal. Hratelnost se v nepatrné změně v ovládání zvyšuje a značný imprůvment zaznamenala také grafická stránka, ať už se to týká jednotek (cvičeny ve skupinkách) nebo prostředí. Dynamické vedení misí mne vyloženě vtáhlo a potěšily i tradiční filmečky, které na straně GDI nabízí filmového veterána Michaela Ironsida (Total Recall, Hvězdná pěchota) nebo oblíbenou oponentku seriálového Dr. House Jennifer Morrisonovou, na straně NODu potom tradičního Josepha D. Kucana (coby nezničitelného Kanea) nebo Joshe Hollowaye (šest sezón spolehlivě bavil publikum v roli Sawyera ve fenomenálních Ztracených).

Projel jsem všechny epizody za tři přístupné rasy (kampaň za mimozemšťany přístupná po dohrání kampaní za GDI a NOD) a v ´normal´ obtížnosti je to relaxační záležitost bez zásadnějších výhrad.

Pro: dynamika, obsazení, legendární značka, jednotky Avatar a Tripod

Proti: nic zásadního

+19
  • PC 75
Pokračováné kultovní C&C strategiem za kterou se její předchůdci určitě nemusí stydět. První co člověka zaujme je jednoznačne grafika, která byla v roce 2007 vážně špičková. Po několika misích je hráč v euforii, protože je to všechno nový a hezky se na to kouká...a taky po delší "westwoodový" pauze. Ale po čase si začne říkat, že je to vlastně pořád to samý(až na pár vylepšení), a že podobný pocity měl už u hraní předchozích dílů... Takže otázka je, jestli se vůbec někdy něčeho novýho(kromě hezčí grafiky) v těhlech sériích člověk dočká. Vývojáři plodí neustále dobrý hry, ale už to vypadá, že si prostě drží určitou laťku a spolíhaj na nový a nový hráče, který se s podobnou hrou setkaj poprvý a budou z ní unešený jako jiný kdysi v roce 1995...

Pro: Grafika, hratelnost, klasika

Proti: Nic moc novýho pod sluncem

+7
  • PC 90
Img DVD/ Grafika 9/10 Hudba 8/10 Hratelnost 10/10 Zábavnost 9/10

Když jsem tuhle hru začal hrát, ještě jsem nevěděl do čeho jdu. A tím mám namysli obsahovou část hry a ten fakt, že mi dá pořádně zabrat. Po stránce hratelnosti jsem byl na domácím písečku. Vždyť série Command and Conquer patří mezi mé nejoblíbenější. Jen se musím přiznat, že o tuto sérii jsem nezavadil už dobrých 5 let, možná déle. Naposledy to byl Red Alert 2.

Od té doby se samozřejmě hodně změnilo. Především po grafické stránce, která se mi velice líbila. Zdála se mi svižná, hezká, plná efektních výbuchů. A do oka mi padla více než ta "novější" z Red Alertu 3, která je na mě moc komiksová. Dobrou věcí je, že grafika se vám ani po dohrání hry neokouká.

Hru jsem začal hrát za GDI a první krůčky byly značně nejisté. Především zvyknout si na tempo hry dá pár minut zabrat. Naštěstí vám ovládání a rychlost hry příjdou brzy do krve a vy se již soustředíte jen na hru samotnou a na plnění misí. A ty musím pochválit ze všeho nejvíc. Jsou jednoduché a zábavné. Většinou se jedná o klasiku: zajmi budovu, znič budovu, znič základnu apd. Veškeré úkoly jsou velice pěkně označeny a nikdy se vám nestane, že by jste nedokázali přijít na to jak dál postupovat. Samozřejmě někdy postup nebude lehký a mnohdy až napodruhé, nebo napotřetí najdete tu správnou strategii jak na soupeře vyzrát. Byly i místa kdy jsem měl save tak nešťastně uložen, že jsem tuto danou část opakoval klidně i desetkrát, jen abych nemusel restartovat.

Po dohrání za stranu GDI jsem se pustil do NODu. První postřehy byly takové, že většinu mísí hrajete na stejných mapách jen s jinými úkoly. Opět jsou mezi misemi všem znám videa, která doplňují nebo jen doprovází příběhovou kampaň. Bohužel vše anglicky bez titulků a z nějakého důvodu jsem tomu moc nerozuměl. Možná se mi to nechtělo poslouchat. Ať je to jak chce, videa považuji z celé hry za to nejslabší. Až ná pár akčnějších záběrů je to pořád ta samá obkecávačka a velká porce nudy. Už jsem měl ten pocit svrbění prstů, už aby začala další mise.

Jestli-že bych mohl za stranu GDI vyzvednou zajímavé jednotky, tak za stranu NOD to musím udělat ještě důrazněji. Jednotky jsou prostě suprové, na každé jsem našel něco zajímavého. Všiml jsem si sice, že se dělí zjednodušeně na 2 druhy. Jednotky které jsou účinné na tanky a budovy a jednotky které lehce rozstřílí pěchotu. To stejné platí pro obrané věže, tanky, letadla. Díky tomu jsou však strany velice vyvážené, každá strana má i svoji nejsilnější jednotku. A vždy když vyšlete 10-15 těchto kousků na nepřítele, je velice pravděpodobné, že ho srovnáte se zemí. Není to však jisté. Jedna atomovka na mích 30 tanků a mohl jsem to zapíchnout.

Tvůrci se postarali ještě o jednu novinku. A tou je třetí strana. Mimozemšťani. Když na mě narazili v kampani. Byl jsem z toho celkem vyjukanej. Mají ještě zajímavější jednotky než obě nám známě strany, jsou laděni do modra a pořádně nám zatopí. Hru se mi přesto podařilo dohrát a na konci kampaně jsem si jen říkal jak by bylo fain zahrát si kampaň i za tuto stranu. A zde tvůrci nezklamali. Je tu. Je sice kratší, ale o to intenzivnější.

O misích, o jednotkách, potažmo o celé hře bych se dokázal ještě více rozepsat, ale pro komplexní představu to stačí. Uvažoval jsem, že dám ještě o 5% lepší hodnocení, ale hlavně kvůli nudným videím dám krásných devadesát a pustím se do Red Alertu 3 a potom do datadisku k Tiberium Wars :-) Tahle mise jen tak neskončí.

Hru jsem začal hrát: 2.11.2008
Strávil jdem u ní: 2665 minut/ tj. 44 hodin a 25 minut

Pro: Krásná grafika, svižná hratelnost, vyvážené strany, dobré jednotky, zábavné kampaně, hudba při akci

Proti: Již zmíněné videa a dokázal bych si představit i různorodější hudbu

+16
  • PC 85
Není to dávno, co jsem si C&C3: Tiberium Wars koupil a hned jsem si ji docela oblíbil. Hra si mne "omotala kolem prstu" parádní výpravou typickou pro C&C sérii a sice klasickou, ale zato chytlavou hratelností. Nejvíce se mi ve hře líbí NODi a jejich záškodničení (i když se mi nezdají tak dobří jako v Tiberian Sun, v Tiberium Wars mi chybí "krtkovací" jednotky NODu z Tiberian Sunu), zatímco GDI je vyloženě klasika. Za Scriny jsem zatím odehrál jediný zápas (to bylo online), ale moc se mi zatím nepáčí (uvidím, až se prokoušu k jejich kampani). Dokonce si myslím, že do C&C univerze nepatří...vážně nechápu, proč tůvrci kazí hry alieny (viz Crysis).

Grafika parádní, hudba výborná, HD filmečky jako obvykle kvalitní (kvůli nim musela hra na dvouvrstvé DVD, byla tuším první hrou na tomto médiu - tedy DL DVD). Hratelnost klasická, ale nevadí mi to. Kampaň poutavá a multiplayer perfektní, dokonce s vychytávkami typu BattleCast ("přímé přenosy" ze zápasů s komentáři a analýzami).

Pro: Osvědčená hratelnost, výprava & filmečky, NODi, grafika a technické zpracování vůbec

Proti: Scrini, nic nového a převratného

+4 +6 −2
  • PC 90
Paradni strategie, i kdyz kampanim v strategiich vetsinou moc nefandim (hraju multiplayer) tak tuhle jsem dohral a bavila me :). A o multiplayeru nemluve, paradni parba po siti, cim vic lidi tim lip. Pekna grafika, na to jaky mame na siti zelezo mozna az moc narocna, ale my taky mame srot :). Ale mirne bych nesouhlasil s uzivatelem "fak" ze je to jen o sile. Kdyz postavite NOD proti GDI tak to nod urcite nebude vyhravat hrubou silou, aspon ja to tak nedelam, taktizovat se tam da (a zaskodnicit ...) takze jen na to prijit :)
-- I'm the emissary of Kane -- :)

Pro: paradni multiplayer, jako vetsina CnC (krom Generals), grafika, ...

Proti: malo novinek, ale na tom neni moc co inovovat ....

+2 +3 −1
  • PC 90
Command & Conquer 3 pro mě byl po zklamání jménem Generals opět balzám na mojí duši. Hratelnost starých dobrých Commandů se vrátila v plné míře a já se opět královsky bavil. Příběh sice klišé, filmové sekvence prkeně hrané, ale líbivé a vtáhli mě do děje. Celkově hodnotím CC3 velice pozitivně a až Kane`s Wrath jej překonal. Řemeslně udělaná hra ze staré školy. Bravo.

Pro: Jednotky, hratelnost ala staré Command & Conquery, chytlavost.

Proti: Nic nového pod sluncem, na druhou stranu, proč měnit něco, co funguje?

+9
  • PC 95
Hra,která mě zabavila na dlouhou dobu.Klasika chytlavá a jednoduchá strategie,kdy nejde až tak moc o taktiku,ale o sílu.Prostě protivníka přecálcujete obrovskou masou jednotek.Nic převratného se nekoná,krom grafických orgií.Opět nádherné hrané filmečky,ketré vás perfektně udrží při sledování příběhu.Velká porce zábavy,ale ne pro hard core stratégy.Singl je vyvážený,skirmish klasika,jak si to nastavíte,tak to máte.Podle mě výborná hra,žemeslně naprosto perfektně zvládnutá.

Pro: Grafika,příběh,nové jednotky,obrovské množství jednotek,prostě řežba!!!!

Proti: V zásadě nic nového.

+1