Původně týmová multiplayerová akce, která je duchovním nástupcem arkádové série Comanche. Znovu se jedná o souboje vrtulníků, tentokrát zasazené do velmi blízké budoucnosti a příběhově se opírající o reálný incident z prosince 2011, který je známý jako Iran-US RQ170. Íránským silám se podařilo převzít kontrolu na americkým bezpilotním letounem Lockheed Martin RQ-170 a bezpečně s ním přistát na vlastním území. Dále již podle vývojářů se poškozená strana pustila do dokončení vývoje útočného vrtulníku RAH-66 Comanche, ale kvůli úniku tajných plánů má nyní každá teroristická buňka možnost vlastnit nejmodernější zbraň jménem Comanche. Tak začíná nová etapa ve vrtulníkových bitvách.
Multiplayerové bitvy dvou týmů jsou založeny na jejich sehranosti, komunikaci a taktice, kdy se dvojice mužstev po čtyřech hráčích postupně střídá v útočení a obranu skryté základny. Dalším z klíčových prvků hry je používání dronů, které přicházejí do hry v poslední útočné fázi uvnitř základny. Drony jsou vybaveny vrtulníky, stejně jako dalším množstvím nejmodernějších zbraní a technologických novinek. Pro hráče je připraveno několik typů válečných strojů s různým stupněm vybavení či manévrovacími nebo speciálními schopnostmi.
V průběhu vývoje v early-accessu se k původnímu týmu NUKKLEAR přidali i brněnští vývojáři z Ashborne Games, kteří se postarali o původně neplánovanou single-player část, nicméně na četné prosby fanoušků vydavatel THQ Nordic své plány přehodnotil. Hra pro jednoho hráče je provedena ve stylu jakýchsi výzev, přičemž každý z nich dává hráči jiný cíl.
Aktuální článek o hře roku 2024, ve kterém ve videu šéf studia Ashborne Games Petr Kolář rozebírá vznik studia a především práci na Comanche jako jejich pilotním projektu, což je nesmírně zajímavý rozhovor. Viz. https://cool.iprima.cz/hry/nejlepsi-ceska-hra-roku-2024-456017
Je značně odvážné říci, že Comanche je simulátor, protože i přes snahu zachránit co se dalo veterány Mafia a Arma série, je hra spíše akční vrtulníkovou střílečkou než regulérním vrtulníkovým simulátorem, i přes snahu kde Petr hovoří o vylepšení letového modelu ve smyslu agilní bojově/průzkumné helikoptéry.
Docela mě zaujalo jak Petr hovoří o tom, že komunita nepřijala Comanche tak jak si německé studio NUKKLEAR představovalo, tzn. týmovou vrtulníkovou střílečku. Také mě překvapilo jak hovořil o poměrně kvalitní single playerové kampani, kterou Ashborne Games trochu upravili, Petr hovořil především o první misi kampaně, a kterou ačkoliv ji dokončilo původní studio (celou kampaň), ve finále ji dodělali až v Ashborne Games.
Nevím zdali se dá souhlasit s výrokem, že THQ Nordic za své peníze nabízí adekvátní zábavu. Kdo někdy lítal magnum opus studia Novalogic, tzn. Comanche 3 (Gold) by nejspíš nesouhlasil, nebo souhlasil s velkými výhradami.
Tudíž výrok udělali jsme z Comanche důstojnou hru lze nespíš považovat za pravdivý, ale s výhradami.
Samozřejmě jinak hru uvidí někdo kdo je sváteční pilot a jinak hardcore hráč leteckých simulátorů. :)
Osobně bych tam viděl velký prostor ke zlepšení, těší mě slyšet, že Ashborne Games ty ambice měla, ale THQ Nordic je pochopitelně zastavila v rozletu. Ostatně jsem to naznačil v preview které jsem napsal.
@PRIVATE MARTIN: vidím že máš dohráno na nové našlapané sestavě, bude komentář?
Je značně odvážné říci, že Comanche je simulátor, protože i přes snahu zachránit co se dalo veterány Mafia a Arma série, je hra spíše akční vrtulníkovou střílečkou než regulérním vrtulníkovým simulátorem, i přes snahu kde Petr hovoří o vylepšení letového modelu ve smyslu agilní bojově/průzkumné helikoptéry.
Docela mě zaujalo jak Petr hovoří o tom, že komunita nepřijala Comanche tak jak si německé studio NUKKLEAR představovalo, tzn. týmovou vrtulníkovou střílečku. Také mě překvapilo jak hovořil o poměrně kvalitní single playerové kampani, kterou Ashborne Games trochu upravili, Petr hovořil především o první misi kampaně, a kterou ačkoliv ji dokončilo původní studio (celou kampaň), ve finále ji dodělali až v Ashborne Games.
Nevím zdali se dá souhlasit s výrokem, že THQ Nordic za své peníze nabízí adekvátní zábavu. Kdo někdy lítal magnum opus studia Novalogic, tzn. Comanche 3 (Gold) by nejspíš nesouhlasil, nebo souhlasil s velkými výhradami.
Tudíž výrok udělali jsme z Comanche důstojnou hru lze nespíš považovat za pravdivý, ale s výhradami.
Samozřejmě jinak hru uvidí někdo kdo je sváteční pilot a jinak hardcore hráč leteckých simulátorů. :)
Osobně bych tam viděl velký prostor ke zlepšení, těší mě slyšet, že Ashborne Games ty ambice měla, ale THQ Nordic je pochopitelně zastavila v rozletu. Ostatně jsem to naznačil v preview které jsem napsal.
@PRIVATE MARTIN: vidím že máš dohráno na nové našlapané sestavě, bude komentář?
Pro: Čeština, cena
Proti: Délka, grafika, zpracování a příběh