Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Celestial Mechanica

28.06.2011
58
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware (dříve placená hra)
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Celestial Mechanica je 2D skákačka/plošinovka typu "metroidvania" (tedy hry jako Metroid a Castelvania) s trochou logických prvků od nezávislých vývojářů Rogera Hickse a Paula Veera.

Vyznačuje se roztomilou oldschool pixelovou grafikou (autoři přiznávají, že se inspirovali v Cave Story), specifickou hudební stopou a prostředím. Hra se odehrává na celém létajícím městě a vypráví příběh robotů, kteří na něm žijí.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Když jsem poprvé viděl trailer na "Celestial Mechanica", byl jsem nadšený. Nádherná pixelová grafika, špičková hudba, zajímavé prostředí. Takže když jsem dnes zjistil, že hra vyšla a mohu si ji zakoupit, neváhal jsem. Jak to dopadlo?

Graficky není co vytknout, hudbě a většině zvuků taky ne. Začneme tedy hratelností - první problém, kterého si člověk všimne je nastavení kolizí - mnohdy jsem se ještě ani nedotýkal překážky (ostnů trčících ze země), ale stejně mě daná překážka zabila.
Přechody mezi "obrazovkami" občas nejsou zrovna nejšťastnější - jsou situace, kdy hra prakticky nutí hráče skočit do neznáma (byť ho za to nikdy nepotrestá).
Celkově je ale hra hratelná a většina těžkých lokací jsou težké kvůli úmyslnému level designu daného místa, spíš než chybou hry.

Další problémy jsou estetické - neexistuje žádná animace smrti - pokud hráč koliduje s něčím co ho může zabít (nepřítel, střela, ostny, voda) a zemře, tak se ozve klapavý zvuk, postavička zmizí a kamera se přesune zpět na začátek lokace (kde už je oživený dokonce předtím, než se tam kamera přesune) a hráč může pokračovat.
A ano, postava nemá žádný počet životů (ale na konci hry se dozví, kolikrát zemřela).
Co se té "animace smrti" týče - ano, po nějaké době by mohla lést na nervy, ale alespoň něco tam být mohlo.
Pak jsem si všiml, že "ostny" občas vydají zvuk vody, což je trochu divné...:)

Příběh je jednoduchý, ale použitelný; postavy nestojí za řeč; leveldesign velmi dobrý - občas cíleně flustrující.
Co mi chybělo byl prostor na prozkoumávání - hry typu metroidvania jsou známé i přítomností "explore elementu", který tady není. Ovšem největší problém hry? Délka. Osobně jsem ji dokončil za 2 hodiny 14 minut a to jsem zemřel 544 krát.

Doufal jsem v nové Cave Story, ale to se nekoná...
Na jednu stranu jsem se u této hry skutečně bavil, ale na druhou vidím tu spoustu nevyužitého potenciálu. Což o hratelností chybky (hlavně ty kolize), ty se dají opravit, ale jednoduchý příběh, nezajímavé postavy, nepřítmnost explore elementu a hlavně celková délka hry jsou imho docela silnými chybami této hry.

Celkově vzato ale není "Celestial Mechanica" špatná hra, rozhodně jsem se u ní nenudil. Nelituji těch pěti dolarů, které jsem za ni utratil, ale vy si to rozmyslete - zaplatit má cenu pokud chcete podpořit autory, aby to příště udělali lépe, což já chci. Jinak si počkejte, kolik bude stát na Steamu (popř. ve slevě na Steamu), či jestli se neobjeví v Humble Bundle a něčem podobném. Stojí za zahrání, ale není to žádný zázrak...
+2 +3 −1