Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Cat Quest je pěkná pohádka, něco jako kocour v botách. "Kočičák ve zbroji s kouzly".

Cat Quest je povedená říčka vše se odehrává na jedné vetší mapě. Jediné co děláte je že plníte jeden úkol za druhým. Zabij příšery, vyčisti jeskyni, pokoř nepřátele. K tomu vám pomáhají kouzla, zbraně, zbroj a to je vše.
Hlavních úkolu ve hřeje asi tak osm ale aby jste je mohli dokončit je potřeba plnit vedlejší úkoly a tím si zvedat levely či získat důležité schopnosti.

Verdikt: Cat Quest trpí velkou opakovanosti. Jeskyně jsou skoro identické, asi jen deset druhů nepřátel. Hned první kouzlo je asi nejlepší a řeší skoro vše ale i tak mi hra padla do noty. Dobře se hrála a docela bavila. Upravit pár věcí a Cat Quest by mohl být o mnoho lepší než je. Možná se to tvůrcům povedlo už Cat Quest II, které jednou určitě vyzkouším. 65%

Pro: Pohádkovost, Kouzla.

Proti: Zbytečně mnoho stejných úkolů.

+16
  • PC 40
Cat Quest je akční RPG v té nejjednodušší podobě. Máte velkou mapu s pár dungeony a v ní opakujete mantru - přiskočit k protivníkovi, zasáhnout ho a odskočit před jeho útokem. Takto jedete celou mapu, občas použijete nějakou plošnější variantu útoku (magie). Je tu nějaké vybavení, ale jsou to jen čísla navíc, můžete tak zvýšit obranu, útok či manu.

Hodnotou navíc oproti jiným RPG na krácení času jsou vtipné dialogy a stylizace. Jedná se o kočičí svět a mnohé názvy jsou slovní hříčky. Po pár hodinách soustavného hraní vás to i přes úvodní pawriocity a okouzlující clawlines omrzí. Pokud hledáte RPG s komplexním příběhem a systémem tak ruce pryč. Pokud hledáte RPG na zkrácení času na zastávce, tak je Cat Quest dobrá volba.

Pro: jednoduchý systém, slovní hříčky

Proti: jednoduchý systém, slovní hříčky omrzí

+16
  • PC 65
„Mňáááááu!“.  

Ne, nebojte. V této hře se sice mňouká, ale také se tu normálně lidsky mluví. Vlastně to tu působí úplně normálně lidsky, jen s tím rozdílem, že místo lidí tu máte v hlavních rolích kočky všemožných i nemožných odrůd. Pro kočkofily povinnost.  

Cat Quest je dle názvu kočičí RPG. Jednoduché kočíčí RPG, které lépe, než na počítači, vyzní spíše na mobilech popřípadě tabletech. Tam teda, jak jsem pochopil, bylo prvotně i určeno. Jedná se totiž o poměrně jednoduché, stereotypní, ale na první dobrou velice hezké RPG. Příběh, jádro hry, je poměrně jednoduchý, ale rychle chytne. Dostanete se do role hlavního hrdiny, který po vzoru japonských samurajů, nemluví. Jenže mu unesou sestru a tak začne jednat.  

V tu chvíli se objevuje velice hezká mapa, po které cestujete. Není úplně malá, ale ani úplně velká. Hledáte na ni vedlejší questy, opakovaně kosíte různé dungeony, abyste řádně zalevelovali. Pravda, že všechno se vesměs otravně dost opakuje. No a sem tam se dostanete k příběhu z hlavní kampaně, který Vás posune dál, k cíli záchrany sestry a souboji se zlotřilým kocourem Drakothem, který ji unesl.

Levelování je klasického charakteru. Bojujete, plníte questy, získáváte lepší oblečení, učíte se různé magické útoky. K mému překvapení to levelování docela i šlapalo. Takže se v průběhu hraní učíte pořád něčemu novému, ale k tomu děláte vesměs stále to samé. Třeba hlavní příběhová linka je tu poměrně strohá a bez levelování se k ní bohužel nedostanete.

No, pokud bych měl jet vlakem, metrem, autobusem a na zahnání nudy si tuto hru na mobilu pustit, nebudu váhat. Má jednoduchý koncept, který na tyto chvíle bohatě postačí k tomu, abyste se nenudili a zároveň Vám cesta z práce, popřípadě do práce, utekla. To je, řekl bych, i smysl mobilních her. Na počítač je to ale přeci jen krapet málo. Pravda. Nicméně pokud si chcete odpočinout, moc nepřemýšlet, hezky si odfrknout, hra toto taktéž splní měrou vrchovatou.
+15
  • PC 95
Možná jsem biased, protože jednak miluju kočky, a jednak mi celkově hra přišla naprosto okouzlující, ale upřímně jsem nečekala, jak moc si ji užiju.

Zezačátku jsem se bála, jak dlouho mě bude bavit vyhýbat se nepřátelům na mapě, ztrácet se v (pro mě neintuitivním) ovládání a zoufale hledat úkoly, které zvládnu realisticky splnit bez hodiny grindu levelů. Bála jsem se zbytečně.

Ano, občas jsem musela chvíli hledat, než jsem našla úkol, který není na doporučené úrovni o padesát vyšší než já (nadsázka). Ale nepřátelé nelevelují, takže postupně přestanou být takový problém a jde kolem nich prostě proběhnout - krom oblastí, které mají specificky zůstat nebezpečné až do konce. A i ty se dají časem přečůrat, pokud to je to, co člověk od hry chce. Na ovládání jsem si zvykla rychle a pak už to byla jenom zábava.

Hlavní příběh je paradoxně výrazně slabší, než vedlejší questy, ale taky mu člověk věnuje výrazně méně času. A není příšerný, jen se prostě nevyrovná dojemnému příběhu "hodného a zlého" dvojčete a ukradených Vánoc.

Zabere docela dost času projít všechny dungeony (dvakrát, pokud jako já neobjevíte klíč k truhlám dříve než na levelu 100) a questy, ale není potřeba moc přemýšlet a vlastně jsem nenarazila na nic, co by šlo kardinálně pokazit. Ideál na vypnutí mozku a učívání si roztomile vypadající zábavy.

Pro: jednoduchý koncept, málo grindu pro základní průchod hlavním questem

Proti: když najdete klíč k truhlám pozdě jako já, muset všechny dungeony proběhnout alespoň dvakrát není taková zábava

+8