Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Blade & Sword 2

Blade & Sword 2: Ancient Legend, Клинок доблести 2

2003
70
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Blade & Sword 2 je přímým pokračováním Blade & Sword. Odehrává se 40 let po událostech z prvního dílu. Wa-Dang, která se mezitím změnila z malé vesnice na městečko, je opět sužována nájezdy monster a obyvatelé očekávají příchod dalšího hrdiny, který by všemu tomu řádění učinil přítrž.

Hráč cestuje přes tři části země, vracet se je možné pomocí postupně odemykaných portálů. Herní mechanismy zůstaly v zásadě stejné jako u prvního dílu. Na počátku hry je nově možné si vybrat ze čtyř hrdinů, namísto původních tří. Bestiář byl mírně rozšířen, ale z hlediska ostatních vlastností je dvojka přesnou kopií jedničky, ať už se jedná třeba o automatické zlepšování základních vlastností při zvýšení levelu či velmi spartánský inventář.

Hra vyšla pouze v Číně a po dalších třech letech v Rusku.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Blade & Sword 2 je pokračování Blade & Sword, na počátku vypadá díky minimu změn spíše jako datadisk. Místo tří původních postav jsou na výběr čtyři, já jsem hrál stejně jako v případě jedničky za Swordsmana. První drobná výtka spočívá v tom, že speciální techniky jsou pro dvě stejné postavy totožné jako v jedničce (což samo o sobě nevadí), zejména ovšem zarazí, že člověk má na dvanáctém levelu získané všechny, nadále se načítají body pro pořizování speciálních technik, ale už za ně není jaksi co pořídit. Zůstal také koncept "killing blows", které ovšem lehce klamou tělem. Ne že by byly vyloženě k ničemu, ale na to, že se jmenují "killing blows" a jejich nabíjení trvá celkem dlouho, tak s nimi sejmete s bídou jednoho dva základní nepřátele.

Hra je opět rozdělená do tří aktů, ty mají dohromady okolo třiceti map. Začíná na stejném místě jako minule, jen z vesnice se stalo městečko. Z úvodní mapy vedou čtyři východy, nicméně na počátku je možné vejít pouze do jedné mapy ze čtyř, další se zpřístupní až podle postupu v příběhu. Bestiář je velmi podobný jako minule, pár nových nepřátel ovšem přibylo, zejména je to znát v pokročilejších levelech (jedoví ettini, různé druhy duchů atd.). Za zmínku rozhodně stojí to, že běžní nepřátelé mají konečně pouze jeden "life bar", boje tedy nejsou (až tak) zdlouhavé jako v jedničce.

V každé ze tří kapitol je krom hlavních questů také pár vedlejších, které se rozhodně vyplatí plnit, ne ani tak kvůli zisku zkušeností jako spíše kvůli zisku předmětů (drahokamy, speciální předměty do "magic bag"). Drobný problém opět spočívá v tom, že jejich zadání je často značně vágní, pan XY řekne, že ztratil svitek a jestli byste mu jej nenašli. Jaksi si ale nepamatuje, ve které z deseti map jej ztratil a v momentě, kdy si s dotyčným nepovídáte přesně tehdy, kdy autoři mysleli, že byste měli, tak klidně danou mapu dávno minete. Na dané mapě je sice předmět zobrazený malou červenou tečkou, ale pořád musíte vědět, kam máte jít a danou mapu pořádně prochodit. Za zmínku také stojí to, že při přechodu do další kapitoly už nemůžete plnit úkoly z kapitol předchozích a ačkoli se městečka s teleporty zobrazují bez problémů na mapě, tak není možné se do nich přemístit.

Vybavení u obchodníků (svitky, lektvary, vrhací zbraně) je úplně stejné jako posledně. "Spagyric cube" na mixování předmětů máte tentokrát od počátku, většina receptů z jedničky funguje i zde. Problém se "Spagyric cube" spočíval v tom, že při mixování velkého množství drahokamů (vím, většina receptů používá dva nebo tři, ale holt jsem experimentoval) nebo při transformaci kamenů Jade hra často padala. Samotné drahokamy vypadávají podle mého o něco častěji než v jedničce, takže už konečně plní obdobnou funkci jako vybavení typu zbraně/brnění ve většině ostatních ARPG.

Za zmínku snad stojí ještě pár drobností. Jednoho bosse nezabijete jinak než s pomocí NPC, které mu na nějakou dobu útokem zruší štít (slušný nápad). Ve hře opět nezjistíte některé vlastnosti postavy (rychlost útoku nebo elementární ochranu). Na některých mapách je postava vystavena náhodným elementární útokům, na které příliš nefunguje elementární ochrana a tak je lepší danou mapou proskákat (na jednom takovém místě musíte do 150 sekund zabít jednu postavu, která má u sebe speciální kámen ochrany proti ohni), celé mi to přišlo jako zbytečný a obtěžující nápad. A stále se opakuje nevyrovnanost obtížnosti, dva levely dám bez problémů, další dva jsou celkem peklo a další dva opět bez problémů (přestože následují z hlediska příběhu bezprostředně za sebou). A na některých místech (elementární útoky nebo bariéry, které bylo třeba vypnout) mi hra dost zpomalovala. Hru jsem jinak dohrál na 78. levelu za naměřený čas 28 hodin.

Hra vyšla pouze rusky (a čínsky, ale to je pro nás asi zbytečná informace), je možné ji stáhnout z Adventurelegends (ano, také bych si raději koupil). Možná budete mít problém s ruštinou ve hře, ve Win7 je třeba v "Oblast a jazyk" v jazyce pro soubory, nepodporující Unicode, nastavit ruštinu (boužel to samozřejmě přepne veškeré ostatní nonUnicode znaky do ruštiny, ale dá se s tím chvíli žít a pak to přepnete zase zpátky).

Autoři (některé) problémy původní hry alespoň částečně opravili a tak je dvojka podle mého názoru nakonec o třídu lepší než jednička.

Pro: vylepšené souboje a vybavování postavy

Proti: na pokračování poměrně málo novinek, boje stále trvají i na easy příliš dlouho a obtížnost je pořád nevyrovnaná, vágní zadání některých úkolů, lehké technické problémy

+14