Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Battlefleet Gothic: Armada 2

24.01.2019
80
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

V čtyřicátém prvním miléniu vládne galaxii lidské impérium, které je ve stavu neutuchající války. Božský Císař je kvůli zranění, které utrpěl před deseti tisíci lety, upoután na zlatý trůn, který ho udržuje v trýznivém stavu mezi životem a smrtí. Lidstvo je nuceno čelit nepřátelským mimozemským rasám na všech frontách a zároveň potlačovat vzpoury světů, které jsou podníceny okultisty, kteří se snaží rozsévat do galaxie Chaos a podrývat autoritu. A aby toho nebylo málo, k galaxii se blíží flotila Tyranidů, rasa gargantuovských rozměrů a počtů, jejíž instinkt je pouze pozřít veškerou biomasu.

Prolog nás uvede do hvězdného systému Cadia, který je u vstupu do mlhoviny Oka teroru a slouží jako první linie proti Chaosu. Bohové Chaosu živeni z nemateriálních energií, jako jsou emoce, se neustále snaží zvýšit vliv v naší dimenzi z jejich dimenze zvané Warp. A tak se z časoprostorové trhliny v Oku teroru vynořuje třináctá černá křížová výprava vedená Abaddonem. Cadie je tentokrát pod masivní ofenzívou poražena, celá planeta se rozlomí v polovině po pádu obrovské bitevní stanice a flotile Chaosu tak nestojí v plné invazi na Impérium nic v cestě. V tom se ovšem z warpu vynořuje admirál Spire, který byl po událostech Battlefleet Gothic: Armada se svou vlajkovou lodí uvězněn ve Warpu, a zjišťuje, že v galaxii uběhlo mnoho desítek let a je odhodlaný splnit svoji povinnost Impériu. Spire shromažďuje zbytky lidské flotily roztroušené po mlhovině a snaží se znovu dobýt ztracené systémy a je nucen čelit novým nástrahám, které pro něj galaxie v budoucnosti připravila.

V základní hře lze hrát kampaň za tři rasy, Lidstvo, Tyranidy a starobylou robotickou rasu Necronů. Celá kampaň se odehrává v mlhovině Oko teroru, která čítá přes tucet sektorů. Každý sektor obsahuje několik hvězdných systémů, které v roli velitele hvězdných flotil dobýváte a vylepšujete pro svůj prospěch, to vše v tahovém systému. Samotné vesmírné bitvy se odehrávají v reálném čase na velké mapě, která může obsahovat různé mlhoviny nebo pásy asteroidů, jež lze využít ke skrytí flotily. K dispozici je široká nabídka lodí od eskortních lodí po obrovské bitevní křižníky. Některé slouží jako podpůrné, pro vysílání stíhaček, výsadků nebo bombardérů a některé lodě mají také masivní klín, který slouží k tarantování. Například organické lodě Tyranidů se spoléhají především na výsadky a požírání menších lodí, necronské lodě zase nemají štíty a tak se musí spoléhat na rychlé útoky s pomocí teleportací flotil na krátkou vzdálenost.

Hra obsahuje také multiplayer, ve kterém si lze sestavit flotilu z ras, za které nelze v kampani hrát (Orkové, Aeldaři a říše Tau).


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Máte někdy to, že si chcete zahrát novou hru, ale působí na vás, že je moc složitá na ovládání a pochopení prvků a vy se na to necítíte? Tak takhle na mě působil Battlefleet Gothic, než jsem ho spustil. Následně jsem zjistil, že je hra až srandovně jednoduchá. Ovládání i taktické prvky jsem pochopil okamžitě a to je skvělé co se týče bitev, v tahové části už tolik ne.

Bitky na ploché aréně jsou boží, když zničím nepřátelskou loď, je výbuch opravdu znát. To platí i když se mi povede s lodí tarantovat obřím beranidlem, celkový pocit z bitev dokonale vyvažuje fakt že vlastně hraju arkádu. Procenta strhávám za tahovou část hry, kampaň je ze začátku vcelku výzva, ale to platí pouze prvních dvacet tahů, jakmile obsadíte více soustav s přísunem zdrojů, ekonomika jde do háje a po celou kampaň, která trvá přes 200 tahů jsem absolutně nemusel řešit ekonomiku, brutální výdělek každý tah mi umožňoval neřešit zdroje, jen bezmyšlenkovitě vylepšovat planety a doplňovat stavy flotil...
Ačkoliv se umělá inteligence chová předvídatelně, tak dokáže potrápit, obzvláště v roli Tyranidů, kteří pro mě představovali velkou výzvu, neboť nedávali prostor a čas k velkému taktizování. Na druhou stranu proti některým rasám bylo otravné bojovat, například Eldaři byly osinou v zadku z toho důvodu, že se neustále snažily utíkat z palebného dosahu mých děl, naštěstí kampaň nabízí konečné řešení pro každou rasu xenovského potěru a tak se jich lze za nějaký čas zbavit.

Z příběhového hlediska je ale kampaň fajn, hrál jsem za Impérium a temná atmosféra se mi vpila pod kůži, osvěžující byly i některá příběhová rozhodnutí v klíčových chvílích. Dabing i hudební doprovod působí velmi dobře, skladeb je málo, ale asi bych chtěl u hry takového rozsahu příliš. Vadila mi časová náročnost. Tahy, i přesto, že se v nich příliš neděje trvají dlouho a hra se dost táhne, dohrání jedné kampaně mi zabralo několik reálných dní.
Jakožto fanoušek Warhammeru jsem i rád četl lore každé planety a dozvídal se tak více o universu. Jednou se ke hře vrátím, abych si zahrál jednu z dalších kampaní.

Pro: Lodě, vzhled bitevních map, lore, bitvy, WH40K, admirál Spire je Chad.

Proti: Málo hudby, ekonomika, časová náročnost, lord inkvizitor Darkhammer je virgin.

+5