Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Rozšíření, jenž hráče zavede do menšího, ale tak akorát velkého městečka Franciade, které působí tak trochu jako londýnský Whitechapel. Odlišná atmosféra a diametrálně odlišné nasvícení působí zpočátku svěže, ale stejně jako v případě Unity, si i tady musím postěžovat na promarněný potenciál. Zatímco tvůrci měli šanci rozjet solidní hororovou jednohubku, namísto toho se plácali v podivném příběhu o hledání ztraceného artefaktu (zase!). Na druhou stranu ale oceňuji absenci nějakých přehnaných fantasy hovadin ala zombie, které jsou dneska tak moc v módě do podobných DLC dávat.

V praxi to znamená 13. sekvenci, která se odehrává po závěru hry (tudíž doporučuju s Dead Kings počkat až po dohrání základní hry, jelikož hra v jedné misi úplně zbytečně spoileruje konec). Hráč dostane nášup v podobě 6 hlavních misí, několika misí vedlejších a k mé nelibosti tam tvůrci nasekali zase ty tolik nenáviděné hádanky z původní hry. A nepoučili se. Tyhle hádanky byly bez návodu z drtivé většiny nehratelné už v původní hře a nejinak je tomu i tady.

Naopak novinku v podobě podzemí jsem uvítal. Tomb raiderovské slídění v kobkách mě bavilo, ovšem ty absurdní hordy nepřátel a zdlouhavé puzzly s blížícím se koncem hry už tak moc ne. Novinka v podobě lampičky je fajn, ale krom nějakého rozhánění podzemní fauny a zapalování loučí nemá moc velké opodstatnění. Jak už zmínil ve svém komentáři Zbyisek, škoda, že nebyla v kobkách větší tma.

Abych to shrnul. Dead Kings je solidní přídavek, který fandy původní hry zabaví. Tvůrci se ale nevyvarovali svých chyb. Příběh pořád hraje druhé, v tomto případě skoro až třetí housle. Občas je to zbytečně natahované a hádankové vedlejší úkoly jsou pořád dost nefunkční (nebo jsem na ně už neměl trpělivost, nevím). Ale když je to zadara? Tak proč to nezkusit!

Pro: nová atraktivní lokace, podzemí, León jako charakter

Proti: minimum novinek, slaboučký příběh, přetrvávající nedostatky z původní hry, León je podobně jako Élise naprosto nevyužitá postava

+11
  • PC 50
Zajímavý dodatek k původní hře, který otevírá zcela nové prostředí, zejména pak katakomby, v nichž se odehrává pár podařených misí. Objevují se zde také nové vedlejší mise, dobývání stanovišť, noví nepřátelé, zajímavé nápady (např. rozprchnutí nepřátel po zabití velitele) a detektivní úkoly. Na druhé straně jsem měl občas problém s hádankami, u nichž jsem tápal, co a jak mám vlastně udělat, a tak nezbývalo než sáhnout po návodu, a také krátkost hry, kde nebylo vysvětleno, proč se dříve sympatický Arno začal chovat jako rozmazlený fracek, jemuž je veškerý osud všeho, za co dříve bojoval, tak nějak ukraden. I přes tyto nedostatky se však jedná snad o jedno z nejlepších DLC v této sérii.
+11
  • PC 60
Přídavek s názvem Dead Kings přináší jednoduchý příběh, ve kterém se dost složitě orientuje. Pozitivní je spolupráce s malým klukem, což je nejen neobvyklé, ale také zábavné. Tak jak je to zde běžné, hráč se jen těžko zorientuje v tom, proč a co má vlastně za úkol. A tak všechny mise jsou opět v duchu "přečti si kam máš jít a doběhni na označené místo".

Úkoly se odehrávají v novém městě, které je samo o sobě poměrně malé (což vůbec nevadí, naopak), ale je dost nezajímavé a temně šedé. Nadzemní část města je totiž jen kulisou pro úkoly odehrávající se pod povrchem. Spletité chodby poddolovaného města působí lehce v duchu Tomb Raider nebo starého známého prozkoumávání hrobek v předchozích dílech AC. Sem tam lze narazit i na nějakou tu podzemní logickou hádanku (což mě docela nebavilo).

Potěší novinka v podobě příruční lucerny, kterou Arno nosí s sebou. Bohužel je ale její použití z velké části zbytečné, neboť v podzemí jsem nenarazil až na takovou tmu, že bych lucernu nezbytně potřeboval. Je to škoda, protože prohledávání podzemí v úplné tmě za svitu jediného příručního světla by mohlo být super napínavé.

Pro: Podzemí a lucerna

Proti: Opakující se nudné hlavolamy

+10