Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Arktika.1

10.10.2017
75
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Tato VR střílečka od tvůrců série Metro vznikla v zásadě jako demonstrace technických možností VR headsetu Rift a ovladačů Touch od společnosti Oculus / Meta. Hrát je pochopitelně možné i na novějších VR zařízeních od stejné společnosti, a to skrze funkci Oculus Link.

Arktika.1 stojí na jakémsi pomezí mezi žánrem FPS a arkádovým kolejnicovými střílečkami (rail shooters) ve stylu Time Crisis. Možnosti pohybu hráče jsou omezeny na teleportaci na předdefinované body, kde se může krýt za překážky pohybem svého skutečného těla (hru je tak nutné hrát ve stoje a s dostatkem volného prostoru). Teleportační body jsou dvojího druhu - jedny umožňují dobré krytí, ale staví hráče do nevýhodné střelecké pozice, zatímco u druhých je to opačně - nabízí dobrý přehled, ale slabé krytí před nepřátelskou střelbou. Hratelnost oživují jednoduché hádanky, při nichž hráč interaguje s okolním prostředí - zapojuje zástrčky, ovládá počítačové terminály či hází světlice.

K dispozici má hráč několik různých futuristických pistolí a revolverů, které lze dokupovat za body získané při plnění misí a taky upgradovat o přídavná zařízení. V každé ruce lze držet jednu zbraň.

Příběh se odehrává v post-apokalyptické budoucnosti, v níž je svět uvržen do nové doby ledové vyvolané nezdařeným pokusem o boj s globálním oteplováním. Hráč se vžije do role bezejmenného žoldáka, jehož úkolem je chránit lidskou základnu Arktika.1. Ta se nachází na území, které bylo před katastrofou součástí Ruska, a je ohrožována bandity i nebezpečnými humanoidními mutanty, kterým místním říkají Jagové - podle pohádkové Baby Jagy.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Největší problém je v tom, že jsem hrál Arktiku.1 až po Half-Life: Alyx. Já vím, je to v mnoha ohledech nefér srovnání, už proto, že Arktika je víc rail shooterem než FPSkou.

Ale když si zvyknete na perfektní fyziku a bohaté možnosti interakce s okolím, tak vás prostě mrzí, když se tato vlastnost ve hře omezuje na pár předmětů, s jejichž interaktivitou tvůrci počítali a kelímek na vedlejším stole se nehne ani pod soustředěnou palbou.

Stejně samotný pocit ze střelby zde není tak unikátní. U většiny zbraní jsem si naopak nemohl zvyknout na to, jak je kadence závislá na správném rytmu mačkání spouště (zlatá laserová pistole, u níž lze spoušť držet a vytvořit tak souvislý smrtící paprsek).

Na Questu 2, který na rozdíl od Questu 1 a Riftu nemá OLED displej, mi pak vadily i oči namáhající temné pasáže.

Na druhou stranu lze Aktiku.1 považovat za povedenou adaptaci konceptu rail shooteru pro VR - grafika vypadá atraktivně i po letech, hratelnost je dostatečně pestrá na to, aby nepřicházela nuda a stereotyp (a aby si člověk neomačkal ukazováčky na spouštích) a nechtěná destrukce nábytku hrozí méně než u divočejšího Robo Recallu.

Ano, není to Alyx. Jenže to, že nějaká hra nedosahuje kvalit mistrovského díla, jí lze těžko vyčítat.

Pro: grafika, zpestření hratelnosti

Proti: omezená fyzika a interakce s okolím, závislost kadence zbraní na rytmu mačkání spouště

+10