Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
Bez znalosti předchozích dílů mohu hned ze začátku předeslat jedno: ANNO 2070 je krásná hra ať už po stránce grafické či zvukové. Pro začínající hráče budovatelských strategií to ale nemusí být ideální kousek. K tomu se ale dostanu.

První na řadě je příběh kampaně. Nemohl jsem se zbavit pocitu, že kampaň tu je jen z čiré vypočítavosti, protože ji hráči tak nějak chtějí. Přestože mě vlastně docela bavila, nemohl jsem setřást pocit absolutního klišé a nedotaženosti příběhu. Ač se první hodiny příběhu odvíjejí zajímavým směrem, zhruba v polovině kampaně jde všechno do kytek. Jednoduše mi moc nevoní, když příběh začne hledáním ztracené archy, pokračuje rozšifrováváním tajemných údajů a končí šílenou AI, kterou je potřeba zničit. A když je zničena, tak...je konec. Čekal jsem aspoň odhalení nějakého zajímavého tajemství.

Pokud ale odhlédneme od kampaně, ANNO jsou vlastně trochu složitější Settlers a mise, které hra mimo kampaň nabízí, jsou složeny z úkolů typu "dosáhněte 2500 obyvatel určité třídy " nebo potom tematicky zaměřené mise typu "obnovte město po zkáze, kterou přinesla tsunami". V nabídce je také nekonečná hra.

Tím se plynule dostáváme k herním mechanikám, které jsou prakticky totožné se zmíněnými Settlers, jen je nutno se potýkat s asi tak třikrát větším počtem surovin. A to po čase začíná být nuda. Během kampaně, kde se úkoly celkem rychle mění, si toho hráč ani moc nevšimne. V misích se ale dostaví dosti velký pocit stereotypu. Než se člověk vypracuje na požadovanou úroveň, několikrát musí přistavovat produkční budovy po desítkách, stále dochází elektřina, tu někdo křičí, že nemá jídlo, tamhle zase vyhuduje, že by bylo super zbavit se znečištění (v případě hry za Eden). Pro hráče jako já se to docela otrava, protože je stavba v mnoha případech dosti pomalá z logistických důvodů.

Dále mi připadá, že útočné jednotky jsou ve hře tak trochu navíc. Zaprvé jsou hrozně neúčinné a za druhé postrádají nějakou větší variabilitu - čím je jednotka větší, tím je silnější. Tečka. Asi bych ocenil větší propracovanost.

Příjemnou mechanikou je samotná Archa. Tu lze používat jako obří skladiště, přičemž obsahuje také sloty pro globální vylepšení. Zajímavý je tah ze strany vývojářů - kdo se odmítne připojit na servery, ten Archu nemůže použít. Přemýšlím, jak moc je mi to proti srsti.

Věc, ve které ANNO určitě neexceluje je zaučování nováčků. Když jsem jej rozehrál, po hodině jsem s ním seknul, protože jsem nechápal, jak se ta věc ovládá, co je co a na co je to potřeba. Nápověda ve hře sice je, ale kdo si rád čte stostránkový manuál?

Ještě jednou zmíním audiovizuální zpracování hry. Je prostě nádherné. Design všeho od hlavního menu po modely budov a jednotek - vše je propracováno do detailů a vypadá překrásně. No a hudba? Naprostá lahoda pro uši.

Co říci na závěr? ANNO 2070 je vskutku krásná hra, která ale nováčkům hezky zatopí. Zároveň po čase uvede hráče do trpkého stereotypu; než se to ale stane, dokáže uspokojit choutky každého budovatele. ANNO je potřeba dávkovat v rozumných porcích. Pokud se to povede, poskytne zábavu na velmi, velmi dlouho.

Pro: Grafika, hudební doprovod, design, složitější Settlers, dva způsoby hraní

Proti: Zdlouhavost, podivný příběh, stereotyp

+11