Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Anno 1404

83

Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 90
Herní výzva 2018 č. 5 - Nervy z oceli (hardcore)

Moje snad nejoblíbenější strategie, ke které se vždycky ráda jednou za čas vrátím. Na začátku sice působí šíleně komplikovaně, ale není tomu tak, protože všechno má logický smysl a není těžké si na tento systém zvyknout. Hra vám sice nedá nic zadarmo, protože tady ke stavění opravdu nestačí jen peníze a pár dřívek či kamínků, ale o to víc je to zábavnější a kolikrát musíte pořádně potrénovat mozkové buňky. Jen bojový systém je zvláštní a ani po všech těch letech jsem mu ještě nepřišla úplně na kloub.

Paradoxně jsem ale nikdy předtím nedohrála kampaň, neboť je daleko víc svazující a ukecanější než scénáře či volné hry a taky chybí všechny vychytávky z rozšíření. Jakožto zkušený hráč bych neměla problém s nejtěžší obtížností, a proto jsem se rozhodla zrovna získat i jeden z herních achievementů a splnit i všechny vedlejší questy, u čehož jsem se párkrát solidně zapotila (zlaté zpomalující a přetáčející tlačítko), ale titul The Guardian of the Realm byl zdárně dobyt a tak se mi třeba jednou podaří získat i zlatou loď.

Pro: hratelnost, grafika, soundtrack, scénáře

Proti: zvláštní bojový systém

+20+21 / -1
  • PC 80
Prvně bych rád řekl, že ze všech her, které jsem doposud kdy hrál, má k Anno 1404 nejblíž asi Age of Empires 2 a i ten je (nejspíš) nemálo vzdálený hernímu stylu téhle série.

Nejdřív jsem jen rozehrál demo, vlastně jen proto, že mi A1404 přišlo graficky atraktivní. A hrál jsme jakýsi scénář a docela mě to bavilo a vypadalo to opravdu skvěle - detialní všecko, všude pobíhají lidičkové, bla bla bla postě nádhera. (I když je to asi první hra, která mi na 8800GT neběží na max vždy plynule.) No. Takže jsem prostě rozvíjel svou skromnou ostrovní usedlost a kochal se jak je to všechno pěkné a jak to hezky funguje, najednou mi byl předhozen quest, pak ješte jeden a v zápětí z ničeho nic baf a konec dema. Huh.

..Což mě tak trochu nakrklo, takže jsem si opatřil plnou verzi a pokračoval ve hraní. Tentokrát skrz kampaň, která má sice jen asi 8(?) kapitol, ale obvykle se jedna kapitola hraje opravdu dlouho, takže to mě ve výsledku nějak zvlášť netrápilo. No. Ale pravda je, že tyhle primárně stavěcí strategie jsou pro mě novinka a nevím na co v rámci žánru nadávat, ale tak co se mi všeobecně víc nebo míň líbilo:

Questy - dost zpestřují hratelnost a často se od vás očekává, že budete jaksi přímo "ručně" na něco klikat, což mě bavilo. Líbil se mi i systém surovin, vývoje usedlosti a kdesi cosi, ale nemám tušení, co bych o něm krom toho napsal :) No a samozřejmě grafika.

Co se mi naopak nelíbilo byl fakt že v několika chapterech přestože se odehrávají na stejných ostrovech je moje ručně vytvořená osada zrušena a v novém chapteru nahrazena nějakou defaultní. Pravda že ty defaultní obvykle mnohem efektivněji fungují, ale tak když jsem se s tím předtím hodiny stavěl, tak mi to pak chybí.

Za další chaos. Jak se osady rozšiřují ve města a začínají po nich pokukovat noblemani, najednou je všude něco, a člověk nemá možnost rychle najít konkrétní druh budovy, pokud si sám nepamatuje kde (a jestli vůbec) ji postavil a to v pozdějších fázích dost dobře nejde, tím spíš když je vím už na začátku kapitoly předhozeno fungující město. Taky je pak docela problém odpozorovat kolik čeho kdo kde chce, jestli můžu prodat tolik tohodle, nebo mi to za chvíli bude chybět, jestli má smysl na obchodní cestě nakoupit tolik tohodle etc. etc. K tomu patří i připomínka k plánování obchodních cest, kde definuju absolutní hodnoty toho kolik čeho naložím/vyložím a nemůžu tak množství přizpůsobovat podle aktuálního stavu na skladech/lodi. Určitě by neuškodila aktivní pauza nebo vůbec možnost manipulace času.

Boj jsem si v kampani moc nevyzkoušel, nezdá se být bůhvíjak propracovaný, ale asi ani neurazí. Dost mě šokovalo, že přestože jsem přesunul vojenský tábor těsně vedle pobřeží, připluvší nepřátelské jednotky na něm i tak vesele zbudovaly instantní pevnost, která mým jednotkám v dosahu neméně vesele nakopávala prdel. Ale to bylo možná jen specifikum dané příběhem. V kampani se všeobecně moc nebojuje a nepřekvapilo by mě, kdyby to platilo i o ostatních módech hry, ale těm jsem se nevěnoval.

Příběh je takové milé naivní zbla, kde jsou na sebe postavy přehnaně hodné (až na ty co jsou zlé) - není na něm zhola nic co by stálo za pozornost. Postava militantní blondýny, která útočí na všechno kolem, protože jí to nakecal Bůh, mi lezla na nervy většinu času.

A to je asi všechno. Vzhledem k chaosu v pozdějších částech hry 75% + 5% za příjemnou detailní grafiku.

Pro: nejen graficky velmi pěkné a detailní zpracování, rozmanité questy, principy nejsou přehnaně složité

Proti: chaos a nepřehlednost v pozdějších částech hry, absence alespoň aktivní pauzy, nic moc možnosti při plánování obchodních cest, vůbec by tu mohlo být více pomocných nástrojů

+15+15 / 0
  • PC 80
Anno 1404 je skvělá strategie, kterou jsem bohužel nedohrál a asi nejspíš ani nedohraji z jednoho důvodu. V pozdějších částech kampaně, jakmile postavím větší město, hra ztrácí na přehlednosti, protože ji chybí přehledné ekonomické tabulky. Nejlepší je dát misi, klidně i několikahodinovou, na jeden zátah. Jakmile hru spustím druhý den, absolutně si nepamatuju rozmístění budov a pak už si nic pořádně neuhlídám. Město mi začne krachovat, ani nevím proč a je všechno v háji. Samotný herní systém je vcelku jednoduchý, kazí to právě výše zmíněná nepřehlednost, protože surovin, výrobků a budov je později opravdu hrozně moc.

Graficky je to opravdu špička a pomocí jedné z funkčních kláves (tuším F11 nebo F12) si můžete vyvolat tabulku s různými vychytávkami, jako je zrychlení či zpomalení hry, pauza a hlavně moje oblíbená funkce, která hru přepne do fotografického pohledu, z kterého se dají dělat opravdu nádherné screeny.

Hrál jsem pouze kampaň a tam se mi líbila variabilita questů. Nebyly to pouze úkoly "postav město s xy šťastnými obyvateli", ale i různé hledací subquesty a ty to, dle mého názoru, docela oživovaly. Sloupeček s úkoly je přehledný, akorát mě vadilo, jak mi každou chvíli zadavatel opakoval jak magor co mám dělat. Vyhovoval v menu nastavitelný automatický save po pár minutách, takže jsem se s tím nemusel nijak zvlášť zabývat.

Verdikt: Anno 1404 je zajímavá budovatelská strategie, bohužel mi přišla místy hodně nepřehledná a tak se mi ji ani nechtělo moc hrát. Dosud mi v tomto žánru kraluje méně známé "Imperium Romanum", které je pro mnohé možná moc jednoduché, ale pro mě je to parádní relax. Uděluji hodně pěkných 80%

Pro: hratelnost, hlavní úkoly i subquesty, nádherná grafika, zajímavý herní systém...

Proti: ...který ale podkopává přílišná nepřehlednost, pár menších bugů v subquestech by se taky našlo

+13+13 / 0
  • PC 85
Když jsem se v prodejně her rozhodoval jakou hru si vyberu, padla volba právě na Anno 1404. A to i přesto, že jsem zatím žádnou hru ze série Anno nikdy nehrál a ani jsem z této série žádnou hru neviděl. Byl to takový výběr na slepo, ale musim říct, že dobrý. Chtěl jsem si zahrát nějakou novou strategii a budovatelskou strategii jsem nehrál už hodně dlouho.

Už po spuštění hry jsem musel uznat , že hra je velmi dobře graficky zpracovaná. Anno 1404 se konceptem moc neliší od jiných budovatelskych strategii. Budujete svojí osadu, kterou vedete k prosperitě. Toho můžete dosáhnout skrze budování výroben a obchodem s jinými městy a skrze daně, které vybíráte od obyvatel. Hra má velmi dobrou kampaň, kterou hraju. Jediné co mi ve hře schází je tutorial, kde by se dalo seznámit s tím jak se hra hraje. Naštěstí ve hře vám v pravém rohu radí alespoň rádce. Dobré je také plánování tras lodí. Díky tomu se nemusím starat o druhou loď.
Hra na mě celkem působí velmi dobrým dojmem, co se týče zpracování a grafiky a kromě chybějícího tutorialu jí nemám co vytknout

Pro: Grafika, atmosfera středověku,plánování tras

Proti: chybí tutorial

+13+13 / 0
  • PC 85
Anno byla série, která ne a ne vrýt se mi pod kůži, když to ale najednou nenápadně vykoukl díl ze začátku 15. století a já jí jen tak na zkoušku zkusil s tím, že v obrázcích vypadá opravdu nádherně. Nakonec jsem se do hry tak zažral, že kampaň, ačkoliv byla těžká, se zvládla vcelku rychle. O kampaňi se mi ale ani nechce mluvit. Síla v tomto díle tkví především v náhodné mapě, kde jsem si vybral velikost mapy obří, nepřátel hodně, neutrálních budov také dost a hrál a hrál až do zemdlení. Hraní mi podporovala velice pěkná hudba, tak pěkná, že mě na hru po delší době opět překvapila a hlavně samotné zpracování, které ze hru činí ne příliš obtížnou záležitost. Největší překvapení pak je v množství staveb, kterých je snad na 50 kusů, což je neuvěřitelné a s takovým množstvím jsem se snad ještě nesetkal. Užil jsem si to, nebudu říkat že ne. Série Anno se mi tak vryla pod kůži stejně dobře jako Civilizace nebo Age of Empires. Tedy také hry, které vládnou především faktem, že mají náhodnou mapu, která se dá hrát až do zbláznění.
+9+9 / 0