Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Alien: Blackout

24.11.2019
60
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Píše se rok 2137 a hlavní postava, Amanda Ripleyová, je po událostech ze hry Alien: Isolation uvězněná na Mendelově výzkumné stanici. Lodní komunikací si snaží zavolat o pomoc a příchozí varuje před nebezpečným organismem pobíhajícím po lodi, konkrétněji svým starým známým xenomorfem. Signál vyslyší loď USCSS Haldin, která na stanici zakotví, zatímco Ripleyová pracuje na opravách v řídícím centru. Odtud má perfektní výhled po celé lodi skrz sérii kamer, pomocí nichž posádku vede do bezpečí. Otevírá pro ně dveře, skrz mikrofon jim dává pokyny a v průběhu celkem sedmi úrovní musí dávat zatraceně velký pozor, aby se s našim mimozemšťanem nesrazili.

Gameplay na první pohled připomíná sérii Five Nights at Freddy's, i když na ní podle slov producenta založena není a inspiruje se scénou ke konci filmu Vetřelec: Covenant, v níž David zavírá dveře, aby xenomorfa nalákal do hangáru. Kontrolujete bezpečnostní kamery pomocí holografického terminálu, skrz nějž dotykem na obrazovku navádíte posádku a ovládáte prostředí. Mezi jednotlivými kamerami můžete také přepínat na půdorysu celé lodi. Kvůli omezené elektrické energii jste nuceni učinit řadu těžkých rozhodnutí a určit, které dveře ponechat otevřené a které detektory pohybu vypnout. Pokud xenomorf zaznamená vaši přítomnost, přiřítí se k vám. V takovém případě musíte místnost uzavřít a vyčkat, než odejde.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • iOS 60
První dobrou zprávou tedy je, že hra je navzdory platformám po zakoupení kompletní. Žádné hloupé pokusy o nabízení vylepšování za peníze, či nějaké čekání, až se dobije energie. Jde o plnohodnotnou hru a nutno dodat, vzhledem k velké technické úrovni, že za rozumnou cenu. Blackout vypadá opravdu parádně. Úrovně Isolation sice nedosahuje, ale protože má omezený výhled (vesměs sledujeme dění na obrazovkách monitorů), vlastně to nevadí. Klíčový je design a atmosféra a obojí jednoznačně dělá vetřelčím hrám čest. To samé platí pro ozvučení a dialogy, kterých je překvapivě hodně a i když se hráč dočká poměrně jednoduchého příběhu, má špičkovou péči. V jádru jde o klasickou mobilní puzzle hru, ale její prezentace je na vysoké úrovni. Čemu jsem ale osobně nepřišel na chuť, to je samotná herní náplň, která svým pojetím vykrádá Five Nights at Freddy's. Hráč je celou dobu v jedné místnosti, přes monitor pozoruje jiné postavy, úkoluje je (omezeně) a do toho různými způsoby komplikuje vetřelci volný pohyb po úrovních (a sem tam je třeba odstoupit od navigačního panelu a zavřít šachtu, kterou se, k hrdince pokouší mrštný Xenomorph dostat). Není to tak, že by byla náplň chudá. Nechybí ji vynalézavost a slušná variabilita, kdy nejde dokola sázet na to samé řešení (podobně jako v Isolation má sice Vetřelec naskriptovaný pohyb, ale naštěstí adaptabilní povahu). Jenže, jakožto hráče odkojeného hlavně AAA hrami, mě zkrátka podobné hříčky moc neberou. A to navzdory nezpochybnitelným produkčním kvalitám, jakými Blackout disponuje, a snaze o důstojné navázání na svého předchůdce.
+8