Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Dobrodružné povídky a románová trilogie od Rafaela Sabatiniho (*1875- †1950) o čestném a statečném kapitánovi pirátské flotily od svého vzniku ve 20. letech 20. století dosáhla mimořádné popularity u čtenářů v SSSR a neztratila na ni ani v samostatném Rusku 90. let, kde se tamější literáti postarali o neoficiální pokračování. Vzhledem k trvalé oblibě pirátských simulátorů domácí provenience známé v postsovětských zemích jako Korsary a ve světě vydávané pod značkami Sea Dogs/Age of Pirates se videoherní adaptace na motivy Sabatiniho tvorby jevila zkraje nového tisíciletí být jen otázkou času. Její oznámení v roce 2003 moskevským studiem Akella, původcem výše zmíněné korzárské série, tedy nebylo až takovým překvapením. Asi málokdo nicméně čekal vývojářské peklo, do něhož Captain Blood během následující dekády upadl.

Za problematickým vývojem bylo více faktorů, od počátku vývoje se mezi ně jako první zařadily časté personální změny ve studiu. Krátce po oznámení hry opustili firmu vlastní zakladatelé, Dimitrij Demjanovský a Andrej Ivančenko a také řada vývojářů, které nahradili nováčci učící se vše za pochodu. Během roku 2004 byly uvolněny detaily ohledně koncepce hratelnosti. Měla se dělit na pozemní (šermování, platforming) a námořní sekci s řízením plavidla ála Sea Dogs (2000), přičemž proprietární engine Storm oceňovaný tehdy pro svou věrnou simulaci vzhledu i chování moře byl povýšen na verzi 3.0. Akce s kapitánem na souši se hratelností nijak zásadně nelišila od akční adventury Pirates of the Caribbean (2003) rovněž od Akelly a optimistickou estetikou titul připomínal Sid Meier's Pirates! (2004). Prezentace na herní výstavě E3 2004 stanovila vydání už na rok 2005.

Hra však byla odložena a v následujících dvou letech prodělal umělecký styl posun komiksovým směrem srovnatelným s rubačkou Black Buccaneer (2006). Postavy nabyly archetypálních pirátských charakteristik, co se vzhledu týče, zatímco orchestrální hudba v duchu romantismu získala rockový nádech. Kapitán Blood samotný pak nabral svalovou hmotu a to, jak se oháněl zbraněmi spolu s frmolem při suchozemských řežbách evokovalo bitvy v Dynasty Warriors. Během let 2008-2009 došlo k opakovaným odkladům vydání stanoveného posléze na rok 2010 a k prohloubení komiksového vzezření odkazujícího k něčemu mezi PoP trilogií (2003, 2004, 2005) a úvodními dvěma díly God of War (2005, 2007) série. Produkce v trailerech rockově se prezentujícího soundtracku byla svěřena Trihorn Productions a dabing studiu Gaijin Entertainment.

V srpnu 2010 vyhlásil bankrot nizozemský vydavatel Playlogic Entertainment, jenž se s Akellou od roku 2007 soudil o práva na vyvíjené značky včetně Kapitána Blooda. Vzápětí se ovšem restrukturalizoval jako N.V. (obdoba s.r.o.) a pokračoval ve sporu přímo s 1C, vydavatelem pro východní Evropu, který Akellu vnitřně rozdělenou na SeaDogs (Age of Pirates: Caribbean Tales & rozšíření) a SeaWolves (Captain Blood) týmy 3 roky předtím koupil. K vydání ve světě se posléze uvolilo americké THQ, jež ale zbankrotovalo v roce 2012. Týž rok to vzala zkrátka i Akella čítající zhruba 300 zaměstnanců, z nichž na projektu průběžně pracovalo zhruba něco mezi dvěma až třemi desítkami vývojářů. K oficiálnímu zrušení již nestačilo dojít.

29. listopadu 2022 byl na serveru Github uvolněn úplný zdrojový kód hry na Storm 2.9 enginu.

Téměř 10 let po bankrotu studia Akella (1993-2012) se na torrentech objevila plně dokončená a hratelná verze.