Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Škoda, že (asi?) není v přípravě druhý díl, nebo něco podobného od autorů.
@Drolin (23.04.2020 08:53): V té lokaci s mechanickými mravenci a bunkrem je díra, která vede do vnitřku bunkru, je dost schovaná (sám jsem jí při první hře minul), bunkr má pak asi 5 rozsáhlých podzemních pater (to protáhne herní dobu rapidně, je to skoro na úrovni finálního dungeonu) a na konci je boss fight. Další skrytá lokace je "The Pit", která se jde lehce rozhovorem minout a není sice z nejdelších (asi jen jedno patro), ale je tam hafo secretů, které zaberou nějaký čas, než zjistíš, jak je všechny otevřít. Pak tam jsou dva zničené skleněné dómy s mravenci, kde se musíš prokopávat krumpáčem, abys je kompletně odhalil a jeden z nich má nadzemní část ve větvích (kde na tebe útočí nějací ptáci), taktéž poměrně rozlehlé lokace. Další rozsáhlá lokace jsou ty skály, kde se po nalezení určitých skrytých tlačítek a klíče můžeš dostat i mimo ně do pouště, kde jsou tekuté písky a z nich pak vstup do další mini lokace s obřím bossem. Pak je tam obrovský a neuvěřitelně propletený dungeon s hafem skrytých místností (ta jeskyně s jeskynními malbami, která jde též odbýt jen textově, ale dá se i normálně projít). Pak ten závěrečný kemp (který když neprojdeš, tak tam máš jednu pouštní pidi lokaci místo něj) a pak se vrátíš k závěrečnému dungeonu (který má minimálně 2 odlišné verze, včetně nepřátel).
Do toho tam je oáza, několik pouštních střetů a ta vesnice s pijavicemi. Další lokace jsem zatím neobjevil, ale určitě jich bude podle závěrečné statistiky více (měl jsem tuším asi 50/67 nebo tak nějak) a to jsem si myslel, že jsem za ty 2 hry prošel téměř vše, ale dost záleží i koho máš v partě, některé textové lokace se tak dají projít v dungeonovitém módu pouze s určitou postavou v partě.
V těch youtube walkthrough videích toho taky celkem dost neprošli, ale těch 25 hodin mám možná taky podle Steamu (což mi vzhledem k save/loadování přijde trefnější, než ty statistiky ve hře). A určitě i záleží na zvolené obtížnosti, holt na hard jsem musel více loadovat či občas čekat, než se mi postavy vyléčí (hlavně zpočátku), protože jaksi spát tu nejde a léčitelských serepetiček nebylo zprvu dostatek (bez Xuniho).

Ono na jednu stranu je fajn, že je na netu o hře tak málo informací a přitom má hra většinu contentu skrytého, docela mě to bavilo objevovat, při druhém hraní jsem cíleně save/loadoval, abych vyzkoušel všechny textové možnosti a byl občas překvapen, co z toho vzešlo a kolik se toho dá minout :).
@Drolin (23.04.2020 09:03): V závěrečné statistice jsem měl 6 hodin 57 minut, 576 enemies pacified, 39/147 story scenes, 21/67 areas visited, travelled back to Pantella, but you were late.

Žádné lokace jsem záměrně nepřeskakoval, jen jsem od jistého bodu tolik nečetl texty, to neustálé vtipkování a bourání čtvrté stěny mi příliš nesedlo.
@Phoenix (23.04.2020 08:59): Jo jo, koukal jsem (ač tedy 9h máš dle steamu, kolik jsi měl v závěrečné statistice?). Měl jsem to stejné, ač jsem texty spíš rychločetl, protože nebylo moc o co stát.

Já si prošel první dungeon před pár měsíci, a nyní, když jsem viděl aktualizaci, tak i dohrál. Možná se změnilo více než jen nějaké menší opravy.
@Drolin (23.04.2020 08:53): Já jsem to dohrál za 9 hodin, žádný speedrun, žádný návod, holt jsem toho hodně minul. Možná, že je ve hře dnes také leccos jinak, hrál jsem to v březnu minulého roku.
@Isair (22.04.2020 21:27): Určitě, ono počet achievementů napovídá tomu, že je tam mnoho možností.

U lokace s mravenci (kde by měl být bunkr?) mi přišlo, že jsem ji prochodil (takže to bylo asi více skryté). Pak byla i venkovní lokace s obřími pijavicemi? Možná ještě něco s bandity na jihozápadě. Zbytek byl asi jen textový mimo hlavních bodů - třeba jsem čekal, že v oázách (u palmy) se něco více stane.

A jak jsem koukl, tak vidím, že jsou na youtube dva průchody (?) a oba mají cca 6-10h, speedrun hodinu a půl. Docela by mě zajímalo, kde šlo nabrat při jednom průchodu 25h :)).
@Drolin (22.04.2020 21:17): No ono "projít" celou mapu není problém, horší je, že někdy tě v určité lokaci odbudou třebas jen nějakým textem, nicméně lokace se dá i tak navštívit (tím myslím v "dungeonovitém" first person módu), pokud máš v partě správného parťáka či pokud zvolíš správnou volbu v dialogu, či pokud jsi někdy v minulosti zvolil "správnou" volbu. Jak říkám, to rozpětí je obrovské a já si to určité v létě plánuji dát potřetí. Sám autor psal, že se na jedno zahrání nedá projít vše a mluvil o nějakých max. 50% obsahu (ono se to dá poznat i z finálních statistik, kde to vypisuje počet prošlých lokací z maximálně možných), což jsem teprve až při opakovaném hraní pochopil.
On se dokonce dá za určitých okolností přeskočit i ten nejdelší finální dungeon :) (místo toho je při navštívení finální lokace ihned outro). Stejně jako se dá lehce obejít ta obří spletitá jeskyně plná solidních itemů (společně s bunkrem, finálním dungeonem a skalními bandity asi nejdelší lokace).
@Isair (22.04.2020 21:05): Přesně tak, časem se možná dostanu k dalšímu zahrání. Byl bych ale rád, kdyby autor vytvořil ještě něco, možná i pod menším dohledem nebo korekcí některých aspektů titulu :). Potenciál tu je velký.

Vzhledem k absenci nějakého přehledu lokací jsem spíše tušil co jsem minul, z toho, co jsi zde psal. Ale nevím, přišlo mi, že jsem prošel celou mapu (ač jednotlivé lokace určitě ne důkladně). Nejdříve jsem nevěděl, zda na mě mají v Kováčově kampu zaútočit, protože jsem tam umřel snad 20x vzhledem k bombám :)). Ono na Steamu mám 12h a čístý gameplay byl 6,5h dle závěrečné statistiky (zabitých potvor cca 550), takže to bylo hodně o pokusech a následném nahrání pozice. Závěrečný dungeon už jsem jel rychle, a vlastně tam ani mimo dýk nebylo nic, co by zkomplikovalo cesto (snad jen mimo orientace, která trochu připomínala level design EotB).
@Drolin (22.04.2020 19:34): Hodně míst jde i minout naprosto nechtěně, třebas celé "The pit", taky jsem na youtube viděl hodně videí, kde dotyční neprošli ty skály plné banditů, což jsou obé poměrně rozsáhlé lokace i s vlastním boss fightem. Sám jsem některé z nich při první hře minul a následující hru si tím rapidně protáhl. Čili herní doba každého se tak může opravdu rapidně lišit. Nemluvě pak o volbách, partě atd., což samozřejmě spoustu věcí také změní a například ten finální kemp v levé části mapy se vůbec nemusí projít, pokud nemáš v partě Xuniho). Místo toho tam máš zase nepoměrně kratší odlišnou lokaci.
@Isair (22.04.2020 18:23): Byla to intenzivní jízda :)).

Mně stačila schopná trojka (Harro, Xuni - ač on jen útočil a případě se léčil), a v pozdější části hlavně pomohou bomby, šipky a kameny vzhledem k jejich kadenci (na hlavní záporáky). Právě gamebooková inspirace je asi největší klad, je to dostatečně unikátní od zbytku žánrové konkurence. Jen mapa světa je opravdu malá, a druhá část za trhlinou moc prostoru neposkytuje.

@Charllize (22.04.2020 18:29): Viděl jsem asi vše, co jsem chtěl, ono to je opravdu krátké (což je i cíl, vzhledem k nabízené znovuhratelnosti). Na začátku je rozvičkový dungeon, poté si prochodíš mapu světa (zde jě pár nepovinných částí jako Bunkr), následuje komplikovanšjší dungeon, přesun do kempu (který jsem v mém případě vyvraždil) a návrat k finálnímu dungeonu, který zabere i nejvíce času. Hádanky více méně bohužel chybí, pokud nepočítám dýky a speciální kameny na otevření dveří.

Rozhodně jde ale Aeon of Sands doporučit. Docela mi to připomenulo nadšením a žánrovou poctou podobně zdařilé From Beyond: Prologue (Macventure).
@Charllize (22.04.2020 18:29): Nadto doporučuji to dohrát alespoň 2x, protože určité pasáže se změní zcela dle předchozích voleb ve hře (třebas i celý ten dlouhatánský závěrečný dungeon tam má minimálně 2 zcela odlišné verze i s naprosto jinými nepřáteli).
@Charllize (22.04.2020 18:29): Doba hraní se dost mění, mě to trvalo rozhodně déle (asi 20+ hodin), hodně lokací jde totiž úplně přeskočit či je můžeš minout odlišnými rozhodnutími ve hře, je to fakt hrozně open ended a klidně se dá minou či přeskočit i řekl bych takových 60-70% obsahu.
Je to ráj pro speedrunery :) (podobně jako třeba dejme tomu první a druhý Fallout).
@Drolin (22.04.2020 14:25): No minimálně na hard je kouzlení sakra potřeba :). Ale funguje dost ve stylu třeba Lands of Lore... tj. pár kouzly si vyplýtváte veškerou manu, ale kouzla mají dost devastující účinky.

Nicméně s těmi texty máš pravdu, občas jsou solidní, ale vůbec mi nesedly takové ty rádoby vtipné či sarkastické poznámky vypravěče/hlavního hrdiny, občas to tam pasovalo, ale bylo toho až přehnaně moc za každou cenu.

Každopádně je to dost netradiční kousek a jeho gamebook like pojetí mě dost překvapilo (vesměs jsem čekal jen další Dungeon Master klon).
Plně jsem ho docenil až při opakovaném hraní, kdy jsem zjistil, jak moc jde hru různými rozhodnutími či nabráním jiných parťáku obměnit.
Zajímavý dungeon, dohráno za 6,5 hodiny dle finální statistiky (plus hodně ukládání/nahrávání). Na výtvor jednoho nadšence opravdu super, ačkoliv texty za moc nestojí. Prakticky vůbec jsme nevyužíval kouzelní, ale ani to nebylo potřeba.
Tak dohráno podruhé, musím říci, že mě překvapilo, kolik odlišných cest a lokací hra nabízí, při určitém sledu událostí můžete třebas docílit i naprosto odlišného (nutno říci že hodně rozsáhlého, několikapatrového) finálního dungeonu, je s podivem, kolik si s tím autoři dali práce (přestože většina hráčů dost obsahu asi ani neuvidí), rozhodně doporučuji to dohrát alespoň dvakrát po sobě, zážitek to bude i při opakovaném hraní naprosto rozdílný a věřím, že i pro případné budoucí opakování hra nabízí stále dosti nového.

Opakované hraní bylo nadto zábavnější, že jsem měl v partě toho guarda Harra místo Xumiho, který je možná až příliš overpowered se svým love/hate kouzlem, které funguje na naprosto všechny nepřátelé a pokud nebojujete vyloženě s přesilou, souboje se zvrhnou v nudnou frašku typu "znehybnit-> rubat" naopak bez něj byly souboje rázem o dost zajímavější a vyváženější + jsem neměl tak extrémní problémy s inventářem jako předtím.

Jako rozhodně se jedná o hodně zajímavý kousek, který sice má své mouchy (resp. má spoustu much), ale zároveň je tak jedinečný a do jisté míry propracovaný, že se tyto chybky (nevyváženost, šance na minutí většiny contentu, špatné sestavování party, některé vyloženě nudné a otravné dungeony atd.) dají lehce odpustit, byť by si to nějaký ten poliš jistě zasloužilo.
S těmi charaktery do družiny to vážně nevychytali, většina z nich ani nemůže být v partě spolu, takže nejen, že to chce znát naprosto precizně přesný postup, jak je získat (což zabere velké množství loadů a pokus/omyl dialogů- bez walkthroughu při prvním hraní prakticky nemožné), ale ještě vám hra diktuje, jak můžete mít partu sestavenou. Vesměs spolu nemůže být Harro s Calcou/Agrim. Calcu totiž můžete nabrat pouze tehdy, pokud v partě nikoho nemáte, zvolíte onu jedinečnou dialogovou možnost a poté jí porazíte v boji a Agrim získáte pouze tak, že jí vyměníte za Harra, což tedy vylučuje, abyste mohli mít tyto charaktery naráz v partě, vždy si musíte vybrat pouze jednoho z nich. K nim tedy vždy můžete přidat toho astrálního mága Xuniho, který je zároveň asi nejlépe získatelnou postavou. Ale při druhém hraní ho v partě mít nechci (už kvůli závěrečné lokaci, kde změní trochu průběh dění), nadto je možná až příliš overpowered se svými love/hate kouzly a nemůže nosit itemy.
Courtney získáte pouze pokud koupíte speciální item na tržišti a dáte jí ho, což se třebas s Harrem ale taky trochu vylučuje, protože zpravidla kupuje itemy náhodně. A toho pouštního červa nevím jak ani kde získat.

Ta hra je vážně plná hodně zvláštních rozhodnutí... nechápu, kdo si mohl myslet, že tohle bude dobrý nápad.

Každopádně co se dungeonů týká, tak The Pit lze v dialogu lehce minout, ale pokud víte, že jde navštívit, není již složité zvolit správné dialogové možnosti a ten Bunkr se dá navštívit i pomocí nějaké tajné díry, kterou jsem při prvním hraní minul, speciální item naštěstí netřeba, čili tohle byl můj fail.

Kdyby měl někdo nějaké zajímavé postřehy, sem s nimi :), nějaký kompletní walkthrough/guidebook zatím neexistuje (obecně je o hře na internetu strašně málo informací), čili se jen velmi těžko zjišťuje, co ještě všechno jde vlastně udělat/navštívit za lokace etc.
Tak dohráno, první dohrání mi zabralo asi 25 hodin. Ale vážně se dá strašná spousta dungeonů přeskočit či minout, sám vím minimálně o dvou, které jsem nenavštívil, páč jsem neměl v inventáři ten správný item (nenavštívil jsem bunkr, ke kterému musíte mít v inventáři "red dust" k překonání sentry gunu a The Pit, do kterého ani nevím, jak se přesně dostat a pak ještě jednu venkovní lokaci, kterou jsem viděl v nějakém gameplay videu na YouTube ). Ona se dá dokonce minout celá finální lokace, pokud se do města nedostanete včas, která má asi 4 nadzemní patra a 4 podzemní, tj. dungeon jak kráva a sám o sobě zabere několik hodin.

Opravdu ráj pro speedrunery :), herní doba zde může mít opravdu obrovské rozpětí.
Asi to zkusím ještě jednou a tentokrát s jinými rozhodnutími, jinou partou a pokusím se navštívit lokace, které jsem předtím minul.
@Phoenix (02.09.2019 00:40): Pravda, že některé dungeony jsou poměrně nudné, zbytečně roztahané a nic moc v nich vlastně není a ještě jsou plné otravných bodáků ubírajících zdraví, "rotátorů" měnících směr hráče apod. otravných blbůstek. Na druhou stranu to má svůj styl a atmosféru a rozhodně to hodně připomíná dungeony z devadesátek a s hráčem se to vůbec nesere ve všech možných ohledech (na hard tuplem ne), zatím mě to pořád dost baví, ale mám z toho stále chvílemi takové rozporuplné pocity... spousta herních rozhodnutí je imo prostě špatná (viz. možnost strašně lehce minout většinu postav či lokací). Ale rozhodně bych podobný "gamebook" like přístup klidně rád viděl ve vícero RPG, má to svoje kouzlo.

Já už mám nahráno asi 15 hodin (achievementů mám v současné chvíli 5), některé obrovské dungeony se vážně dají strašně lehce minout. Co jsem koukal na některá gameplay videa, tak dotyčný minul některé, které jsem prošel a já naopak nenalezl některé jiné (které měly podle všeho spoustu pater a zabraly mu mnoho hodin)... je to takové zvláštní rozhodnutí autorů, když se s tim roky piplají, aby pak v podstatě většinu contentu hráči minuli... secrety jsou fajn, ale musí k nim být alespoň nějaká vodítka, resp. je dobré, když si hráč řekne "aha, sem se půjde asi nějak dostat, jen musím zjistit jak". Avšak pokud po dohrání ani neví, že v dotyčné lokaci nějaký dungeon byl a hra ho prostě odbyla nějakým laciným textem a obrázkem (s nemožností lokaci znovu navštívit), je to trochu špatně.
@Isair (01.09.2019 23:06): jj, po dohrání hry jsem měl extrémní pocit, že jsem toho hodně minul. Herní doba 9 hodin (přitom žádný speedrun) a minul jsem 20 achievements z 24.

Problém spočívá v tom, že mi to nepřijde jako zase taková bomba, abych to hrál jednou dvakrát znovu.
Ale fakt se tu dá minout dost lokací a dungeonů, třebas jen pokud nemáte v daný moment určitý klíčový item v inventáři (což vzhledem k volnosti světa není nic nemožného) a samozřejmě už to nemůžete v průběhu hry napravit, anžto do lokace se již nedá znovu vrátit... je to takové zvláštní designérské rozhodnutí, secrety jsou fajn, ale hra v podstatě ani neindikuje, že tam nějaké jsou/že je tu i jiná možnost, dokud třebas ten konkrétní item nemáte v inventáři či nezvolíte konkrétní možnost v dialogu (která mimochodem je občas taky trochu mimo a vůbec neindikuje následující dění). Vzhledem k tomu, že to není tak krátká hra, určitě ji nikdo nebude hrát desetkrát jen aby vyzkoušel vše... zkrátka je to v tomhle ohledu možná až příliš přehnané, byť chápu že to byl záměr autora (sám píše, že chtěl, aby si každý hráč odnesl jiný příběh/zážitek a aby i opakované hraní bylo odlišné), ale určitě by to šlo do hry implementovat o něco lépe.

Jako minimálně ještě jednou si to asi zahraji, už teď vidím, jak rozdílný gameplay to bude, ale i tak věřím, že mi pořád bude dost lokací chybět, ta hra je v tomhle zkrátka až příliš neúprosná.
S těma společníkama je to docela naprd, toho prvního guarda jsem minul, protože jsem ho neposlal nakoupit na trh, ale šel jsem si nakoupit sám, takže sebou tahám pouze toho Astral mága, který je docela fajn, ale nemůže nosit vybavení, čili inventář mám neustále přeplněný.
A ostatní společníci jdou získat jen velmi obtížně, je jich dohromady jen 6 a pokud nezvolíte přesně konkrétní možnost v dialogu, o možnost jej vzít do party přijdete navždy. Při prvním hraní a znalosti přesného postupu skoro nemožné je získat (jak překecat Agrim jsem třebas ani po x loadech nezjistil).
Asi zatím největší herní fail, tohle mohli vážně trochu vybalancovat. Toho Harra měli do party přidat stůj co stůj (pokud jej hráč vyloženě neodmítne) a u zbytku přinejmenším lépe indikovat jak/zda-li je možné je nabrat do party. Když už chtěli zvolit takto přísný a random postup v získávání společníků, měli jich tedy do hry přidat o mnoho více, aby tam hráč nechodil neustále s nekompletní partou. Sice tvrdí, že společnící mají nějak ovlivňovat i příběh/všemožné události, ale zatím se mi to zdá jako bulšit, ten můj se zatím projevil pouze v jedné nedůležité situaci.

Zbytek se zdá být zatím (po cca deseti odehraných hodinách) vcelku fajn, nejvíce mi to připomíná Lands of Lore říznuté Falloutem (či tím Perihelionem)... na dungeon poměrně originální prvek je ona mapa světa s možností libovolně cestovat kam se vám zlíbí (jako třebas v těch prvních Falloutech), kdy některé lokace jsou o klasickém prolézání dungeonů, jiné spíše gamebook (obrázek s popisem situace a vaše volby)... docela fajn přístup.

Ale ještě to nestihli za těch cca 9 měsíců co je hra venku pořádně odladit, několikrát jsem se setkal s poměrně otravnými bugy... někdy se item přesune na políčko v inventáři, kde je již přítomný jiný item, který se tím stane nepoužitelný-> load. Jindy se mi zničehožnic natrvalo zvýšily statistiky -> load. Jindy se stalo některé kouzlo nefukčním (Astral Tearing se změnil na klasický útok rukou) -> load.

Jinač art styl je boží a atmosféra také, writing jako takový není špatný, ale nesednou mi některé vtípky, které se tam občas příliš nehodí (ať už hlavní postavy či "hráče/vypravěče", kdy místo klasického continue máte nějakou sarkastickou hlášku).

Zatím mám z toho takové rozporuplné pocity, hraje se to skvěle, je to hodně chytlavé, ale takové nějaké ne úplně komplet dotažené. Ale rozhodně to má svůj osobitý styl.