Jedná se o první díl textové adventury. Další díly byly rovněž označeny písmeny B, C, D, E, F, G a H.
Hráč hraje za pilota ztroskotané vesmírné lodi, která havaruje na cizí planetě. Cílem je najít a opravit vesmírnou loď a následně opustit planetu. Vše probíhá pouze textovou formou bez ilustrací. Hráč řeší hádanky a bojuje s nepřáteli pouze pomocí jednoduchých příkazů, parserů. Mapa je ve skutečnosti soustava místností, které připomínají bludiště, což si hráč musí pouze představit pomocí textu.
Po celkem dlouhé době jsem se pustil do nějaké textovky. O Adventure A jsem nevěděl skoro nic, obecně pro mě byla tahle série zatím velkou neznámou. Příběh dobrodružství A nás zavede na na cizí planetu ze které musíte utéct vesmírnou lodí. Ta je ale poškozena, takže je třeba zjednat nápravu. Planet of Death není dlouhá hra a až na pár míst ani extra náročná. Parser je dvouslovný a neumí moc synonym. Často je nutné vyzkoušet několik slov, než plánovanou akci zavrhnete. Jak jsem psal, samotné dohrání není na dlouho, ale přítomno je několik lokací kam není nutné zavítat. Některé problémy lze také řešit různě, což znamená další předměty, které při vašem průchodu vlastně nemají využití. To samozřejmě trochu mate první hraní, ale později nabízí možnosti průzkumu a hledání alternativních cest. Tahle nelinearita je asi nejzajímavější stránkou hry.
Hrál jsem primárně verzi pro ZX Spectrum, ale později vyzkoušel i jiné. ZX81 nestojí za zmínku, ale pro Commodore 64 existuje trochu prodloužená a upovídanější varianta. Celkově hra vlastně není vůbec špatná, ale po dohrání působí jen jako takový úvod. Chtělo by se navázat hned dalším dílem, ale ten má už naprosto jiný příběh.
Hrál jsem primárně verzi pro ZX Spectrum, ale později vyzkoušel i jiné. ZX81 nestojí za zmínku, ale pro Commodore 64 existuje trochu prodloužená a upovídanější varianta. Celkově hra vlastně není vůbec špatná, ale po dohrání působí jen jako takový úvod. Chtělo by se navázat hned dalším dílem, ale ten má už naprosto jiný příběh.