Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

7 Days a Skeptic

7 Days a Skeptic: History runs in Cycles

25.07.2004
73
24 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

7 Days a Skeptic je druhým dílem hororové adventurní série Chzo Mythos od Bena 'Yahtzee' Croshawa a odehrává se 392 let po 5 Days a Stranger. Vytvořena v enginu Adventure Game Studio, přejímá hra herní i grafické zpracování point-and-click adventur ze staré školy.

Tentokrát je hrdinou Dr. Jonathan Somerset, psychiatr na vesmírné lodi Mephistopheles, která v prostoru nachází plovoucí ocelovou bednu s varovným vzkazem od protagonisty prvního dílu. Poté, co je otevřena, se celá šestičlenná posádka stává obětí zmizení a vražd. Je vyslán nouzový signál a hrdina musí v uzavřeném prostoru přežít několik dní, než dorazí pomoc. Přestože se hra odehrává čtyři století po prvním dílu, navazuje na něj a pomocí různých vyprávěcích prostředků rozvíjí jeho příběh a pozadí.

Třetí díl - Trilby's Notes.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
I když jsme se ve hře přesunuli do budoucnosti, opět máme tu čest s klasickou adventurou vytvořenou v Adventure Game Studiu.

Sice jsem měl na začátku trochu pochyby, že vesmírná loď může nabídnout takovou atmosféru (nemyslím hororovou, ale spíš takovou tu tajemnou a trochu nostalgickou) jako stará opuštěná vilka se záhadnou minulostí, ale brzo jsem na ně zapomněl. Loď samotná je sice malá, každé patro je ale celkem unikátní a má svůj jasně daný účel. Celkově se mi design lodi docela líbil, stejně jako v předchůdci - 5 Days a Stranger - také prakticky nenarazíte na prázdné a mrtvé lokace.

Sice jsme ve vesmírné lodi, nějaké sci-fi serepetičky a s nimi spojené hádanky ale nečekejte. Jinak jejich obtížnost zůstala (oproti předchůdci samozřejmě) na rozumně vysoké úrovni, tedy by vás neměly příliš brzdit v postupu, ale ani byste neměli čekat něco, co se hraje skoro samo. Co se týče postav, prakticky žádná z nich mi nezůstala v paměti (což může být ovšem způsobeno jak mou sklerózou, tak i krátkostí hry).

Stejně jako ve 5 Days a Stranger se poměrně idylická atmosféra začne brzo měnit k (o hodně) horšímu. Znovu jste odříznuti od zbytku světa a postupně začínáte pořád víc a víc myslet jenom na to, jak sám přežít. Celkově se ale musím přiznat, že příběh mě nějak neohromil a pokud znáte předchůdce, asi taky nebudete moc překvapení.

7 Days a Skeptic se mi zdál o něco drsnější a krvavější než předchůdce. S tím taky souvisí překvapení, až vylekání, způsobené podceněním autora a herního enginu. Jde o moment, kdy jsem před zloduchem prchal po celé lodi. V předchůdci se totiž nebezpečné scény tuším odehrávaly jenom v rámci jedné obrazovky (jedné lokace), zatímco tady jsem běhal po celé lodi sem a tam a nemohl jsem ho setřást. Prostě stačilo chvilku stát na jednom místě a najednou se objevil kousek ode mě. Brr...

7 Days a Skeptic sice není ani revoluce, ani evoluce, těm, kterým se dobře hrál předchůdce ale rozhodně doporučuju. Pokud jste ale 5 Days a Stranger nehráli, doporučuju to udělat ještě před výpravou na Mephistopheles.

Pro: atmosféra, hádanky, celkově důstojná druhá část tetralogie

Proti: nic nového oproti 5 Days a Stranger

+12
  • PC 70
S pokračováními je problém, že vždy tak nějak od nich očekáváte něco více. Ať už rozvinutí příběhu, nebo další poodkrytí osudů postav či jen posun technického zpracování. Zde se však nic z výše uvedého neděje, a nebo ve velmi malé míře, která však nemá podstatný vliv na dění před vašimi očimi. Dostáváme se tak k příslovečnému, dvakrát do stejné řeky nevstoupíš...zde se to autoři snaží zamaskovat naprosto rozdílným prostředím, avšak záhy se dostaví neutuchající pocit, sakra tohle už jsem viděl/dělal/zažil.
Na druhou stranu nemohu upřít stále atmosféru na vysoké úrovni, logičnost hádanek a závěr se musí nechat, že je opravdu povedený...

Pro: atmosféra, logika úkolů a hádanek

Proti: absence hudebního/zvukového doprovodu, podruhé to naprosto stejné

+10
  • PC 80
Druhý díl série razantně mění prostředí a styl. Namísto starého domu se ocitáme na vesmírné lodi Mephistopheles v roce 2385. Ta mapuje život neznámé galaxii, na palubě je klasická startrekovská posádka - kapitán, první důstojnice, pilotka, inženýr, lékař a lodní poradce - toho se ujímáte vy. A máte tu pět palub a v nich místnosti, které byste na lodi čekali (můstek, strojovna, ošetřovna atd...).

Jinak ale běží všechno tak jak v prvním díle. Mephistopheles narazí na kontejner, který obsahuje pozůstatky Johna DeFoe z prvního dílu - zástěru, svářečskou masku, mačetu a také prokletou sošku, díky níž je jeho duch schopný posednout kohokoliv z posádky a rozpoutat vraždění. Jediné mínus je, že v druhém díle už víte co se děje a zmizí trocha toho tajemství. Jinak je to stejně výborné jako v prvním díle, ne-li ještě lepší.

Kapitán je nabodnut na vysílací antény, později zmizí a objevuje se živý? Další členové posádky mizí a jsou likvidováni brutálními způsoby. Tvůrci přitvrdili ve všech ohledech, takže přichází noční můry, paranoia stoupá, postavy moc velkou životnost nemají, gore začíná být i na pixelart parádní (lékařův pokoj!) a celé to funguje jako parádní vesmírný horor. Dočkáme se i výborného odhalení jak se ostatky dostaly do vesmíru a propojení s prvním dílem a jednoho zvratu (trošku zbytečného) na konci. Celkově je scénář téhle vyvražďovačky na jedničku.

Technická stránka? Na pravěkou grafiku jsem si zvykl a hudba zní velice Carpentrovsky, což je rozhodně plus, úplně mě to připomenulo všechny ty 80s slashery :)

Hraje se to víceméně stejně - máte prolog a 7 dní, cca 20 místností které procházíte a zjišťujete co nového. Hledáte a prokecáváte postavy, snažíte se dostat na místa kam jako lodní poradce nemáte přístup (kajuty, vnější plášť lodi, kapitánova kajuta a počítač) a na konci se snažíte už jen přežít. Ovládání na tři tlačítka je trošku složitější - přes pravé kliknete na věc a zkoušíte prohlédnout/použít/prokecat, popř. použít věc. Což znamená, že třeba do inventáře se nedostanete a odpadla možnost kombinovat předměty. Ale není to nic, na co by se nedalo zvyknout. Postup je opět logický a opět můžete zařvat mnoha způsoby. Některé časované akce nebo naháněčky z vrahem byly trochu otravné, u té poslední jsem se musel kouknout do návodu co se po mě vlastně chce.

Každopádně pokud se Vám líbil první díl, tak druhý nabízí úplně totéž, jen v jiném prostředí a s trošku lepším spádem a gore... ovšem i pár stresujícími situacemi, které v adventurách moc nemusím. Takže opět 80%.
+9