Předělávka (jedna z mnoha) hry původně vytvořené v roce 1978 na Dartmouth College v programu BASIC. A později také společností Atari v roce 1979 pro její 8-bitové počítače a konzole Atari 2600. Koncept vychází ze hry Tic-tac-toe (u nás známá variace na Piškvorky), přičemž 3D v názvu neznamená zhmotnělé křížky a kolečka, ale třetí rozměr herní "plochy", resp. prostoru.
Herní prostor má rozměry 4x4x4 a cílem každého z hráčů je získat 4 za sebou jdoucí symboly, které budou umístěné na pomyslné přímce (na výšku, šířku, hloubku, nebo libovolné diagonále). Na začátku jsou hráči nabídnuty instrukce. Následně má na výběr ze dvou obtížností - normální a těžké. Vyobrazení prostoru je provedeno pomocí několika očíslovaných vrstev herních ploch. Hráč následně začíná hru s křížky a počítač na jeho tahy reaguje pokládáním koleček. Tah se zadává pomocí trojciferného čísla ve formátu řada, sloupec, vrstva. Hra obsahuje jednoduchou melodii a na konci utkání se zobrazí statistika výher, proher a remíz.
- Žánr
- Forma
- freeware
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne