@Marcusss (18.06.2025 16:30): To je dobrá připomínka, problém může být jak krátká tak dlouhá herní doba. Osobně to mám někde mezi 2-3 hodinami, ale nejsem asi tak "rozmazlený" openworld hrami na desítky až stovky hodin a nepohrdnu tak ani kratšími koridorovkami.
Diskuze
@Phoenix (18.06.2025 16:04): Ta časová investice taky trochu problém. Protože ti pak může vyjít relativně dobrá hra na 3-10 hodin, ale velká část publika ji z fleku odmítne protože je to málo. Že nebudou ztrácet čas něčím do co neposkytuje dostatek obsahu, aby se do toho investovali dlouhodobě.
@Marcusss (18.06.2025 15:04): Překonat asi není ten správný termín. Věcí je prostě objektivně tolik, že člověk musí nějak zvolit klíč, podle kterého si bude vybírat, co hrát (poslouchat, číst). Jedním takovým klíčem (nikoli bezchybným) je agregátor hodnocení. Ano, je riziko, že člověk mine něco, co i sám hodnotí jako lehký nadprůměr, ale je něčím unikátní. Nebo objeví něco, co on sám pak menšinově považuje za vynikající. Hledání flawed gems je ale časově náročná disciplína a člověk si logicky klade otázku, nakolik dává smysl, když má stovky až tisíce hodin nedohraných "objektivně" špičkových her od různých dílů Final Fantasy přes Starcraft až po Elden Ring. Chci s nízkou pravděpodobností objevit něco zajímavého nebo investuji čas do těch her, které už mám koupeny a vysoce pravděpodobně budou vynikající? A to se vůbec nebavím o tom, že někteří z nás hrají některé hry i opakovaně :-)
@BUMTARATA (18.06.2025 15:39): jj, časová investice je klíčová, není problém spálit v podprůměrné akční hře 3-4 hodiny, ale hrát podprůměrné RPG 60 hodin, na to už čas vážně moc nemám. Roli samozřejmě hraje i problém utopených nákladů (tedy v našem případě časové investice).
@BUMTARATA (18.06.2025 15:39): jj, časová investice je klíčová, není problém spálit v podprůměrné akční hře 3-4 hodiny, ale hrát podprůměrné RPG 60 hodin, na to už čas vážně moc nemám. Roli samozřejmě hraje i problém utopených nákladů (tedy v našem případě časové investice).
@Marcusss (18.06.2025 14:47): Těch faktorů, na základně kterých si vybírám, co hrát, je samozřejmě hned několik, metascore ale pořád považuju za užitečnej nástroj, jak se rychle zorientovat, jestli hru prioritizovat a utratit za ni osmdesát babek, nebo počkat, může taky napovědět, jestli má hra nějaký fundamentální (třeba technický) problémy, apod.
Obecně se pak snažím hrát spíš takový věci, u kterých je velká šance, že se mi nakonec budou líbit. A hlavní důvod je asi velká časová investice. Protože vždycky zamrzí, když hře, ve který jsem strávil desítky hodin, dám 3/5.
Podobně to mám se seriály, a ještě přísnější jsem při výběru čtiva. Naopak u filmů mi nevadí se sem tam podívat i na něco, u čeho riskuju, že nebude dobrý, ta případná „ztráta“ dvou hodin tolik nebolí.
Obecně se pak snažím hrát spíš takový věci, u kterých je velká šance, že se mi nakonec budou líbit. A hlavní důvod je asi velká časová investice. Protože vždycky zamrzí, když hře, ve který jsem strávil desítky hodin, dám 3/5.
Podobně to mám se seriály, a ještě přísnější jsem při výběru čtiva. Naopak u filmů mi nevadí se sem tam podívat i na něco, u čeho riskuju, že nebude dobrý, ta případná „ztráta“ dvou hodin tolik nebolí.
@Phoenix (18.06.2025 14:53): Co se možná níže snažím říct je, že výběr podle nějakého klíče je v pořádku, ale pro většinu lidí se "klíčem" staly recenze/metacritic/(jak se k dílu obecně postavili youtubeři). A to je škoda, protože, těch klíčů může být víc. A právě větší rozmanitost těchto klíčů může být to co vede k lepší mediální gramotnosti.
@Phoenix (18.06.2025 14:53): Je to něco co musí člověk sám překonat. Sám jsem v poslední době začal na své listy dávat a hrát/koukat na věci, které se nesetkávají s absolutně pozitivními ohlasy (Mars War Logs, EYE Divine Cybermancy (což jsem si hodně užil), nebo z novějších věcí třeba i ten Veilguard.... a v televizi Star Wars Acolyte., abych nežil jen v tom co ostatní považují za dobré. Jen tím člověk najde ty perly, které nejsou pro všechny, ale mají něco do sebe.
A když si vezmeme Remedy specificky - Quantum Break. QB je brané jako v nejlepším 75% hra. Nakonec jsme ji tak i sám hodnotil. Kdyby nebylo Remedyverse, tak bych na ni ani nesáhnul....
A byl bych o to chudší, protože i když je to "jenom" 75% hra, tak jsem si ji hodně užil. Rozhodně jsem se necítíl, že bych čas lépe strávil nějakou jinou hrou, hodnocenou obecně ve vyšších devadesátkách.
A když si vezmeme Remedy specificky - Quantum Break. QB je brané jako v nejlepším 75% hra. Nakonec jsme ji tak i sám hodnotil. Kdyby nebylo Remedyverse, tak bych na ni ani nesáhnul....
A byl bych o to chudší, protože i když je to "jenom" 75% hra, tak jsem si ji hodně užil. Rozhodně jsem se necítíl, že bych čas lépe strávil nějakou jinou hrou, hodnocenou obecně ve vyšších devadesátkách.
@Marcusss (18.06.2025 14:47): Je to na jednu stranu hrozně omezující přístup... jenomže je pochopitelný v momentě, kdy si uvědomíš, jak moc narostlo množství, z kterého si vybíráš (bez ohledu na to, jestli jde o knihy, filmy, hudbu, hry). Pak dává smysl rychlé hodnocení super/shit a nezabývat se ničím, co se nedá zhodnotit takto rychle. Protože na to prostě není čas. Zkoumat díla do hloubky můžeš v momentě, kdy si budeš vybírat podle nějakého hodně omezeného (míněno neutrálně ve smyslu radikálního zmenšení počtu voleb) klíče, např. hudba jen z nějakého úzkého období, hry od konkrétních vývojářů nebo úzkých subžánrů atd. Delší verze viz The Paradox of Choice
Je to věc co mi přijde ohledně her/filmů/seriálů obecně - lidi nevědí co dělat s "ok" produktem.
Dílo musí být buďto naprosto super nebo "ztráta času". Což je hrozně omezující přístup a člověk se tak blokuje od spousty věcí, které by třeba ocenil pro některé jeho části. V minulosti jsme k tomu tak nepřistupovali. Spousta "nic moc her" se hrála, diskutovala pro jejich klady a zápory a často se v nich našlo i něco, čím daná hra přispěla vývoji her obecně. Proto taky spousta takových her má tady na databázi často vyšší hodnocení než by možná zasluhovaly - sám jsem toho viníkem.
Dneska bych už nedal třeba:
Full Spectrum Warrior - 85%
Counter Strike - 80%
Painkiller - 80%
Ski or Die - 80%
Lion King - 75%
Pravděpodobně bych je hodnotil mnohem hůř, a s největší pravděpodobností bych si je nikdy nezahrál.
Ale co už, Firebreak dneska večer (snad) vyzkouším a řeknu jestli je to něco co je fajn na zahrání nebo ne.
Dílo musí být buďto naprosto super nebo "ztráta času". Což je hrozně omezující přístup a člověk se tak blokuje od spousty věcí, které by třeba ocenil pro některé jeho části. V minulosti jsme k tomu tak nepřistupovali. Spousta "nic moc her" se hrála, diskutovala pro jejich klady a zápory a často se v nich našlo i něco, čím daná hra přispěla vývoji her obecně. Proto taky spousta takových her má tady na databázi často vyšší hodnocení než by možná zasluhovaly - sám jsem toho viníkem.
Dneska bych už nedal třeba:
Full Spectrum Warrior - 85%
Counter Strike - 80%
Painkiller - 80%
Ski or Die - 80%
Lion King - 75%
Pravděpodobně bych je hodnotil mnohem hůř, a s největší pravděpodobností bych si je nikdy nezahrál.
Ale co už, Firebreak dneska večer (snad) vyzkouším a řeknu jestli je to něco co je fajn na zahrání nebo ne.
Já ti nevím, i přes nízké nadšení to vypadá na hotovou relativně fun hru. I když pouze na pár hodin zahrání.
Rozhodně ne něco co už jen svojí existencí dělá škodu nebo ostudu.
Rozhodně ne něco co už jen svojí existencí dělá škodu nebo ostudu.
@Marcusss (18.06.2025 13:57): Proto mě to mrzí.
Jen ať si experimentujou a prototypujou, jen nevim, jestli zrovna tohle stálo za dokončení. Jasně, já stejně nejsem cílovka, ale ono to žel nesklízí nadšení obecně.
Jen ať si experimentujou a prototypujou, jen nevim, jestli zrovna tohle stálo za dokončení. Jasně, já stejně nejsem cílovka, ale ono to žel nesklízí nadšení obecně.
@BUMTARATA (18.06.2025 13:45): Ale, druhý Control je ve vývoji. Už docela dlouho...
Remedy jsou docela velká firma v tuto chvíli. 350+ vývojářů.
To reálně znamená, že mají víc než dost prostoru, pro incubation projekty = menší týmy na vývoj potenciálních nových her, prototypování, zkoumání jak využít existující engine a asety pro v nejmenším experimentování nebo v nové menší hry. Třeba i takové mimo obvyklý repertoár Remedy.
Jsem si 100% jistý že takto Firebreak vznikl - někdo udělal pokus jak by na Northlightu běželo FPSko, třeba v prostředí Control. Fungovalo to, zalíbilo se to, reusuje to assety z Controlu, vývoj samotný předpokládám nebyl extra drahý (relativně) a tak z toho udělali mid-range hru ve stylu L4D.
Věc je, že před lety by to i za 40€ asi pro většinu lidí úplně stačilo, ale dneska lidi brblaj, protože od podobných her očekávají obsah na stovky hodin.
Remedy jsou docela velká firma v tuto chvíli. 350+ vývojářů.
To reálně znamená, že mají víc než dost prostoru, pro incubation projekty = menší týmy na vývoj potenciálních nových her, prototypování, zkoumání jak využít existující engine a asety pro v nejmenším experimentování nebo v nové menší hry. Třeba i takové mimo obvyklý repertoár Remedy.
Jsem si 100% jistý že takto Firebreak vznikl - někdo udělal pokus jak by na Northlightu běželo FPSko, třeba v prostředí Control. Fungovalo to, zalíbilo se to, reusuje to assety z Controlu, vývoj samotný předpokládám nebyl extra drahý (relativně) a tak z toho udělali mid-range hru ve stylu L4D.
Věc je, že před lety by to i za 40€ asi pro většinu lidí úplně stačilo, ale dneska lidi brblaj, protože od podobných her očekávají obsah na stovky hodin.
A katastrofický start na Steamu. Bez peněz od MS a Sony by si ani neškrtli, i když kdo ví kolik jim vůbec dali, protože se mi nechce věřit, že by o to stáli. To tam Remedy museli přijít z prosíkem. MindsEye se dařilo lépe.
Jako blbý, že už tak se jim nedaří a zas další fuckup, ale na druhou stranu jsem rád, že to je další multiplayer srágora od singleplayer studia, která neuspěla. Kolik jich ještě musí být aby jim došli, že toto není snadná cesta k penězům a jen ztrácí čas?
Jako blbý, že už tak se jim nedaří a zas další fuckup, ale na druhou stranu jsem rád, že to je další multiplayer srágora od singleplayer studia, která neuspěla. Kolik jich ještě musí být aby jim došli, že toto není snadná cesta k penězům a jen ztrácí čas?
@Marcusss (18.06.2025 13:28): Vůbec mi není jasný, co si od tohohle Remedy slibovali, ale aspoň, že to nikdy nekoncipovali jako live service.
Každopádně zamrzí, že se radši nevěnovali druhýmu Control.
Každopádně zamrzí, že se radši nevěnovali druhýmu Control.
Původně jsem to chtěl vyzkoušet včera večer, ale byl jsem příliš ospalý. Dneska se k tomu snad dostanu.
(zdarma na PS+ Extra a na Game Passu)
(zdarma na PS+ Extra a na Game Passu)