Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Po několika měsících s menšími i většími přestávkami Grim Dawn konečně dohráno (tedy tím myslím komplet- oba datadisky + původní hra), zabralo mi to dle Steamu úctyhodných 143 hodin (byť samozřejmě reálné číslo budě trošku nižší). Snažil jsem se projít úplně vše co na Veteran obtížnosti projít šlo, veškeré questy, veškeré skeleton key lokace, veškeré nepovinné lokace, snad jsem našel i většinu secretů a pokud jsem do nějaké lokace neměl přístup, zpravidla se jednalo o blokování frakcí (tj. kdybych si zvolil jinou frakci, měl bych k dotyčné lokaci přístup). Nepobil jsem snad pouze nemesis bosse (na které to chce opravdu hodně času, abyste si nějakou frakci dostatečně znepřátelili, což jsem nad tím trávit nehodlal). A neporazil jsem superbosse Callagadru ve Forgotten Gods (jak jej vyvoláte na tom oltáři v poušti), ten byl opravdu přepálenej ve stylu super bossů z JRPGček (tímto zdravím Ruby Weapon z FF 7:)), to se jako fakt nedalo, na toho bych potřeboval ještě týdny grindu a lepší vybavení.

Ale jinak opravdu hodně solidní ARPG, na kterém mi asi vadila vážně převážně ta přeplácanost, která se umocňovala čím blíže jste byli k závěru hry (logicky) a datadisky už byly přepálené až přespříliš. Každý nepřítel hýří aurami, používá desítky skillů, které zabarví celou obrazovku, že zachvíli nevíte, co se vůbec děje, do toho má hráč taktéž desítky skillů, které se aktivují automaticky (buďto díky shrine bodům nebo díky předmětům apod.)- tj. další hafo efektů, prostě je to vážně solidní maglajz. Do toho ty přehnané statistiky itemů a skillů... je to v tomhle ohledu až příliš, ale atmosféru to má perfektní, je tu spousta možností a celé je to opravdu solidně propracované. Titan Quest asi budu mít o něco raději, díky trochu střídmějšímu přístupu, rozumnější délce (Grim Dawn už se mi chvílemi vážně díky rozsáhlosti začal zajídat) a více oldschool přístupu (žádný autoheal v podobě constitution apod.), ale zase Grim Dawn má rozhodně propracovanější svět (tím myslím i to množství secretů, odboček a třebas i questy apod.). Nedivím se, že dominuje spoustě ARPG žebříčků, i když po dohrání rozhodně nemám chuť se na to vrhnout znovu na vyšší obtížnosti nebo se tomu ještě nějak dále věnovat.

Obtížnost na veteran docela OK, možná trochu kolísavá a později již snazší (závěr hry + datadisky), ale rozhodně jsem si ni chvíli nepřipadal jako úplný top master king a třebaže jsem později umíral už spíše výjimečně, přeci jen se občas našel někdo (boss či nějaký druh nepřítele), kdo mě dokázal trochu pocuchat :).
@jurajjanosik (16.02.2020 19:36): Já ho dal v pohodě i na druhou obtížnost. Sice to byla kráječka, ale přišel mi rozhodně jedodušší než finální boss v Malmouth. Tomu se nedalo utéct v té úzké aréně plné blesků či co to bylo. Zde si můžeš bosse roztahat. Mnohem těžší byli předešlí bossové, kvůli malému prostoru.
Největší nevýhoda je, že po delší době se mi blbě dostává do hry.
U jiných her jako bylo Diablo 3 nebo i POE je to jiné, protože tam jsem vždy začínal novou ligu od nuly.

Ale tady jsem se lognul do hry a najednou tam mám z posledně 2 chary na 70 lvl a 2 chary na cca 20 lvl a co teď no ..

Na to je nejlepší řešení pro mě (i když se hodně protáhne herní doba) začít s novým charem od nuly. Tak zkouším alespoň nový build Paladina (Oathkeeper + Inquisitor) a projdu si kampaň zase hezky :D naštěstí mi to jako u POE nevadí tak moc, protože tu kampaň nehraju tak často.
Zasazení do pouště se mi moc nelíbí, já měl vždy raději sněhy :D ale pokud to bude fajn dlc, tak proč si jej nezahrát. Předchozí dlc bylo fajn.