Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond (21.03.2017 17:50): Je spusta zaujimavejsich hier, ako keby bolo nekonecno casu tak preco nedohrat aj Phantasie 2 a 3 a milion dalsich hier, lenze problem je konecno casu, takze treba racionalizovat.
Ako ja osobne nebudem nikdy hrat ani Phantasie 1...

@MickTheMage (21.03.2017 13:59): No ked uz by si chcel kvoli niecomu emulovat C64 tak bez diskusie nie je nic dolezitejsie ako Project Firestart.
@ugraugra (21.03.2017 09:59): Nehraju nikdy dva díly po sobě, to bych si to znechutil :) Musí bejt aspoň roční přestávka! Úplně to nezavrhuju, ale moc se mi do toho nyní nechce. Četl jsem totiž crpgaddicta, jak dohrál oba následující díly a vlastně jednička z toho vyšla pořád jako vítěz :)
@mazar1234 (20.03.2017 22:39): emulovat C64 je za trest :) Nedavno som si chcel vyskusat jedno RPG (nazov som teraz zabudol, ale je to prakticky Bards Tale vo vesmire) a nejak som sa nevedel dostat cez uvodnu obrazovku, resp. tvorenie postavy. Niekde mi to malo postavy ulozit, ale nikam ich neukladalo. Asi hodinu som skusal rozne postupy a veci, ale... A neni to prva C64 hra, s ktorou som mal pri emulovani problemy :) Zlata Amiga.
@Richmond (20.03.2017 18:20): No ked uz sa srat s rozchodenim C64 emulatoru, tak by som urcite skusil dolezitejsie hry. V prvom rade platformovu excluzivitu Project Firestart, ktory je jedna zo zakladajucich hier celeho zanru "survival", navyse uz vtedy obsahovala featury pouzite v neskorsich hrach vratane System Shocku.

A k tomu mala ta hra minimalne nejakych 5 roznych koncov (pravdepodobne viac, kludne by ma neprekvapilo ani 8) v zavislosti na tom co hrac dokazal urobit, ale vysloveny happy-end bol asi iba jeden jediny, ostatok boli viac ci menej neuspesne pokusy. (ale jeden zly koniec bol obzvlast vypeceny, hrac si myslel ze je za vodou a potom....)

Potom zaujimava asi excluzivita Druid, ktora mala featuru "rozna municia proti roznym nepriatelom", obtiaznost vsak supervysoka, nikdy sme to nedohrali do konca (cca. 4 rozni ludia skusali intenzivne), ale graficky top C64.

@Richmond (20.03.2017 17:21): Ja keď som mal nedávno v škole takú voľnejšiu prax, tak som zo zábavy skúsil hrať Wizardry I v abadonware. Dal som asi 4 pokusy a všetky skončili neúspechom ešte na začiatku prvého poschodia v tom dungeone.... Ako teoreticky by som to dokázal hrať, len cez tie hrozné náhodné súboje, systém ukladania a kúzlenia by som sa asi preniesť už nedokázal (viem síce že náhodné súboje má aj Wiz 6 a 7, ale tam už je to ovládanie predsa len viac "user friendly").
@ad142 (20.03.2017 16:08): Na W6 se také někdy chystám, mám krabici v parádním stavu včetně nechutně tlustého a dokonalého manuálu a vložených karet se známou sítí čtevrečků pro mapování :) Ale dříve než šestku, zkusím ještě aspoň chvilku hrát Wizardry 2 :)

Jo a nyní se vrhám na Ravenloft první :)
@Richmond (20.03.2017 13:46): Je super že si to dohral. Táto hra nemala žiadne hodnotenie ani komentár a bez teba by som sa o nej ani nedozvedel. I keď ju aj tak asi nikdy hrať nebudem... Ale kto vie :)

Ja sa teraz psychicky pripravujem na Wizardry VI, študujem manuál, pripravujem štvorčekový papier, poznámky atď.... Bude to masaker, lebo mám v pláne prejsť celú Cosmic Forge trilógiu :)
Doplnění komentáře:
Zjistil jsem, že hra při novém průchodu dungeonu nastavuje úrovně zámku u dveří. Původně jsem myslel, že mi chybí nějaký klíč, ale bylo to vždy tím, že hra nastavila pekelně vysoko úroveň, kterou musí mít zloděj/monk pro otevření. KDyž jsem byl v posledním dungeonu, tak jsem se nemohl dostat přes jedny dveře skoro hned na začátku. Tím, že to bylo skoro na začátku, tak jsem měl jistotu, že nejsou žádné tajné chodby. Hra pouze napsala "No one can pick the lock". Ze zoufalství jsem šel na internet hledat, co mi chybí. A nic jsem nenašel!! Už jsem se skoro smířil s tím, že to nedohraju, načež mě napadl ještě jeden pokus. Cestoval jsem nějakou dobu po světě, navštěvoval ostatní dungeony až uplynula nějak doba, po které se dungeon resetoval (což jsem poznal podle prázdné automapy). A tentokrát šel zámek otevřít! A přitom ani jedna postava neprošla zvýšení úrovně nebo skillu pro otvírání zámků. :)
První dungeono za mnou, souboje tahové a rozhodně nejsou primitivní. Brečím nad neustálým nedostaktem penízků, povýšení mého Orka stojí 20x víc než třeba elfího mága!! V dungeonech je dokonce automaping, a při opuštění lokace se můžete rozhodnou, zda se automapa uloží nebo (teĎ ale nevím, proč bych to nechtěl :). Distribuce předmětů dost bizarní teda, pouze ve městěch, včetně peněz. Při opuštění města ukládáte peníze do banky. Zajímavé pojetí :)