Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Díky, koupím a vyzkouším. Když nepůjde savy přenést, alespoň budu mít dobrý pocit, že nepirátím. Alespoň budu moct po dohrání rozehrát hru znovu.
@aaqqww (27.03.2014 11:33):
Savy v Dark Souls jsou spravovány GFWL účtem.

Pokud jsi hrál verzi s crackem která vypíná GFWL, máš smůlu. Savy nepřevedeš, protože se jedná o upravené savy.

Pokud jsi hrál normálně přes GFWL (které tě hodí do offline režimu pokud nemáš CD-key), pak stačí akorát zálohovat všechny savy, koupit hru, začít novou hru na stejném GFWL účtu a pak ty staré savy překopírovat.
Mám malý dotaz, stáhnul jsem si DS a odehrál tak 30h času, protože mě to začlo hodně bavit. Nyní si chci hru koupit. Dotaz tedy je, jak se dají přenést SAVE pozice? Koupil bych si ji ze STEAMu.
Tá Capra je fakt mrcha.
Nevie niekto kde je kľúč k tým dverám čo je za nimi niekto zamknutý? Od zabitej Capry stále rovno po "podmestí". Neviem či som to pri prvom hraní otvoril.
@Matthew.J (20.03.2014 21:58): Než jsem hru začal hrát na PC, hrál jsem ji víc než rok na Xboxu. Poté co jsem hru strčil do mechaniky, než jsem odešel z prvního levelu, uměl jsem úplně všechno kromě skoku (na to jsem přišel až později) a pokročilých move-setů. Ovládání je, jak píšeš, velice intuitivní.
Když jsem přicházel na PC, už jsem byl ve stavu kdy do 30 minut mám postavu se kterou můžu vymlátit Sen's Fortress (kromě těch démonů dole)

A už jsem zmiňoval, že v kontrastu třeba Alan Wake, kterého jsem taky vždycky hrával na ovladači, mi přijde lepší na klávesnici a myši. Dokonce i ten AC: Black Flag jsem si dal na klávesnici a myši, protože to bylo naprosto v pohodě.
@LIUWIL (20.03.2014 19:13): Promiň, ale tvůj názor co sa K+M týče je naprosto bezcenný. Opravdu si nedokážeš představit a nechápeš. Běhen těch 3 hodin (pravděpodobně po prvním spuštění kdys nevěděl která bije) sas nedokázal s ovládáním zžit a přešels na ovladač, který je v případě DS intuitivnější a má aj nápovědu přímo ve hře.
@HELLER (20.03.2014 20:42): ovladac potrebujes jen na Win XP, od Vist vejs je podpora vestavena. Ale to se tyka dratovyho ovladace, jestli mas bezdratovej, musis k nemu mit i bezdratovej prijimac (propojeni kabelem jen nabiji baterku) - to uz je asi jednodussi proste si koupit dratovej.
Ahojte,
mám Xbox 360 a ovladač a tech bych rád spojil do PC a hrál tuto hru.

Mohli byste mě poradit, jak na to ? Mám spojené PC s ovladačem do USB .. nainstaloval jsem z microsoftu ovladač, takže po připojení mi to napíše že je připraven. Mám ve Všech programech aplikačku Accessories Status ... ale nějak ten ovladač nevidím :/
Myslel jsem, že drátem do PC je to jen o píchnutí do USB a může se hrát, nebo tomu tak není ? Co dělám blbě :(
Nestrilecky typu DS, AC, Gaiden se hrajou lip na gamepadu. Kdo tvrdi opak, tvrdi tak ciste proto, ze nevi, bo je zvykly jen na kb+mys.
@LIUWIL (20.03.2014 16:05): "Směr útoku určuješ směrem kterým stojíš, ne směrem kterým se díváš (jestli to dává smysl ta věta O-: ). Těch 8 směrů stačí, protože myší je mnohem jednodušší kontrolovat kterým směrem se díváš a není problém zničeho nic otočit kameru o 45° a hned zase zpátky, ale v DS kameru otáčíš jenom abys tam viděl. "

Ty to fakt nechňápeš. těch +-22,5° pochopitelně mosíš namířit před/při tom co zmáčkneš směrové klávesy a útok. Ne že by na nich v 99% případů záležalo, protože lockon.
@Giovanni Antonio Kekelli (20.03.2014 15:51): Dark Souls nicméně nemá typické ovládání když jdeš rovně a myší reguluješ směr. Směr útoku určuješ směrem kterým stojíš, ne směrem kterým se díváš (jestli to dává smysl ta věta O-: ). Těch 8 směrů stačí, protože myší je mnohem jednodušší kontrolovat kterým směrem se díváš a není problém zničeho nic otočit kameru o 45° a hned zase zpátky, ale v DS kameru otáčíš jenom abys tam viděl.

Abych to tedy shrnul - hrál jsem jak na gamepadu, tak na klávesnici - klávesnici jsem po třech hodinách vzdal, protože se to prostě blbě hrálo.
Oba Witchery jsem odehrál na klávesnici a myši, Alana, kterého teď opět hraju (a dřív jsem na Xboxu hrál na gamepadu) si teď mnohem víc vychutnávám s klávesnicí a myší, Batman, i když jsem ho hrál jenom kousek, se mi taky líp hrál s myší než s gamepadem a to samé i Assassins Creed, ale Dark Souls bych prostě na gamepadu nehrál.
@LIUWIL (20.03.2014 14:30): Mno, závody na klávesnici jsem hrával a nijak mě to problém nedělalo, ale ano, gamepad (a hlavně volant) je pro závody daleko lepší. Nicméně, s tím že by gamepad byl lepší i pro RPG (alepsoň typu DS) s tím souhlasit nemohu. Kombinace klávesnice+myš je totiž pro takový typ her jako dělaná (podobně jako na FPS), je rychlá i přesná, což je nedocenitelné.

Jak tedy napsal již Matthew.J níže, 8 směrů stačí, jelikož k tomu se poté přidává ještě "myš" a ta už doladí pohyb do kýženého směru s přesností na milimetry.
@RNDr. Gunár Pavel (20.03.2014 15:37): Wou, tu svoji poznámku jsem nemířil na tebe :D Soráč jestli to tak vyznělo.

Osobně preferuji klávesnici a myš, ale jsou hry, ve kterých prostě zvednu ten gamepad. Jako uživatel jsem dospěl do takového stádia vyspělosti, kdy si vyberu to co mi víc sedí :P
@LIUWIL (20.03.2014 14:30): Závody sů o nečem úplně jiném. Zvlášť když tam řídíš enom šipečkama bez myši.

20? :D

Těch "enom 8" směrů bohatě stačí, když k nim možeš doměřovat přesnů myšů. Na ovladači by to asi bylo trochu pohodlnější, ale mosel bych si na to zvykat.
Kalameet jsem dal 2x nebo 3x naprosto vpohodě. Manus a dva guardiani padli enom s hlavní postavů a dali mně hodně zabrat, ale neřekl bych že to bylo kvůli K+M. A Capra demona jsem dal se 6ti postava a s hlavní včetně NG+.
@Matthew.J (20.03.2014 12:57): Žádné kázání o "správných periferiích" nedělám, takový ubožák nejsem. Pouze konstatuji, že lock-on systémy jsou dělané pro gamepady a na myši se obvykle hrají na hovno. Je to dáno designem systému. Závody jdou taky hrát na klávesnici, ale stojí to za prd.

Ono je celkem legrační slyšet někoho tvrdit že to na klávesnici je v pohodě a pak vidět dalších dvacet lidí kteří nadávají na ovládání a hráli na klávesnici.

Na klávesnici máš jenom 8 směrů. Kalameet je jeden z bossů kterého bych rozhodně nechtěl dělat na klávesnici a efektivně zasahovat Manuse si taky nedovedu představit na klávesnici, protože je jenom pár útoků při kterých ho můžeš zasáhnout napřímo, jinak musíš stíhat ve správném úhlu ho nahitovat a pak taky ve správném úhlu utéct. Nebo třeba Capra Demon, u kterého když uhneš o půl metru vedle, jsi v prdeli kvůli těm psům. Dojice Guardianů je pak něco, co snad ani nejde rozumně hrát se zamčeným pohledem.
@LIUWIL (20.03.2014 11:43): Asi hraje jinou hru.Já jelikož nesnaším dementní ovládání.Tak jsem musel přejít na gamepad. I když jsem použil xxx fixu porad se to nevyrovnalu tomu pocitu, kdzy hrjaju na K+M .Darksider 2 tam byly take sceny, kde by se vice hodil gamepad bohužel to jsem ho jeste nemel.

A vícero her jsem nehrál pac proste to neslo kamera ovladani. Nekde jsem se zaseknul a bylo.Dneska jsem treba hral nascar 2014 na gamepadu :D pac na klavesnici me to sralo.

Ukoncil bych to smírem.

@LIUWIL (20.03.2014 11:43): Prosím hlavně mňa ušetři toho, že každý správný hráč má mět gamepad... Jo na gamepadu by sa to hrálo trochu líp. DS néni první ani poslední lockon hra naportovaná na PC.
Děláš z toho vědu a hledáš tam neco co tam prostě néni.
"Obrátit ránu o 90°" taky neděláš na myši, ale na klávesnici. Že sů někteří nepřátelé dělaní na hraní unlocked jsem snad ani nezaznamenal (příklady?) a v kontrastu s tím, že je to lockon bojový systém to vypadá dost komicky. Když potřebuju tak si target locknu a když je výhodnější unlocknůt tak prostě unlocknu.
@Matthew.J (20.03.2014 10:56): Sice odstraňuje to nejhorší, ale hraní s myší je něco co bych označil za vysloveně nepříjemný zážitek. Je to prostě lock-on bojový systém. Navíc někteří nepřátelé jsou dělaní na hraní "unlocked", což znamená že člověk občas musí obrátit ránu o 90°, což si nedovedu dost dobře představit na myši.
@LIUWIL (17.03.2014 11:55): Blighttown je proslavený, ten neřeším. Já jsem měl problém s fps už od úplného začátku, a ani po úporném snažení jsem to nevytáhl na přijatelnou úroveň (ani s DSfixem).
@Redfield (17.03.2014 11:43): Já s DS nějaký větší problémy neměl...jen s FPS a to je vše...Nebudu to vyčítat hře, ale portu, o kterém jsem věděl ještě před vydáním, že bude nic moc.

Jsem zvědavej na 2 díl, pokud to bude stejný případ, pak budu nadávat.
@khudman (17.03.2014 11:35): Prostě tedy "sežer, co jsi dostal a říkej si, že s DS je všechno v naprostém pořádku".

@LIUWIL (17.03.2014 11:42): To neznamená, že se to nějak liší od jiných her. Oni to přece nedělali kvůli tomu, aby udělali dobrý skutek.

Hraju na gamepadu a nevidím důvod, proč by DS na klávesnici nemohlo fungovat. Silent Hill jsem nehrál, ale vyloženě jediná hra, kterou jsem na KB + myš hrát nedokázal je Shift 2. RE, DMC, Darksiders, nic z toho nemá s implementací KB + myš vesměs problém, tak proč by DS mělo mít?

Dead Space port je úplně v pohodě, jediný problém tam byl s mouse smoothingem při zapnutí vsync. Poslední CoD ani NFS jsem nehrál, takže nemám informace z první ruky. Nevim jak jednička, ale Halo 2 mělo sice těžce zprasenou optimalizaci, ale jinak šlo o docela slušný port. Psi-Ops jsem hrál už dávno, ale nepamatuju si, že by šlo o nějakou tragédii.

DS je ve své kategorii z mého pohledu stále docela osamělé.
@Redfield (17.03.2014 11:18): "Petice sem, petice tam. To znamená, že když si to hráči vyprosili, tak jde snad o nějak lepší port?"
Ne, znamená to, že studio vyhovělo komunitě a navzdory radám marketingového oddělení hru vydali na PC. Jestli to ti přijde špatné, běž si hrát hry od EA kteří ti dají nehotovou hru, dosraný gameplay, mikrotransakce, a ban na fórech pokud budeš něco kritizovat.

Proč by hra musela mít něco přelomového? Hrávaš vůbec nějaké hry na gamepadu? Schválně jsem ti zmínil Silent Hill, který má velice podobný styl ovládání, který taky na klávesnici stál za prd. RE je úplně jiný styl ovládání, zrovna jako DMC.

Horší porty? Třeba poslední Call of Duty? Poslední Need for Speed? Dead Space? Těch portů je opravdu hodně a mohl bych klidně zašátrat víc v minulosti a vzpomenou porty Halo, které měly naprosto třeskuté požadavky na svou dobu, nebo porty jako Psi-Ops, které na PC přinesly moře bugů a ustavičně padaly.
Dark Souls je prostě po technické stránce dobrý port. Dostaneš úplně to samé, co bylo na Xboxu.
@Redfield (17.03.2014 11:18): "petice sem, petice tam." petice tu hraje největší roli.
Hráči se podepsali na petici, vývojaří oznámili, že port bude, ale že nemají zkušenosti.

Původně to bylo jen na konzole, port dopadl, tak jak dopadl, jestli s tim máš problém sežen si konzolovou verzi a neremcej.
Pokud konzoli nemáš, tak si stáhni DSfix, a nesrovnávej tu FPS s jínýma hrama.
@LIUWIL (17.03.2014 02:13): Petice sem, petice tam. To znamená, že když si to hráči vyprosili, tak jde snad o nějak lepší port?

Minimální požadavky splňuju s rezervou, ale ani po velké snaze jsem z toho nedokázal vytáhnout víc než průměrných +/- 24 fps, s častými dropy na 3-5. Jen pro srovnání, všechno ostatní, co jsem doposud zkoušel jsem držel aspoň na hratelných 30 fps. I Witcher 2 ve verzi 1.0. Tak mi řekni, kde je chyba.

"Aby ve hře normálně fungovala klávesnice a myš, museli by upravit bojový systém a překopat kameru a míření." Zajímavé je, že jiné hry s tím problém nemají. DMC 4, DmC, MGR, Darksiders, RE 5, všechno to jde v pohodě hrát na klávesnici. Tak v čem je tedy DS tak vyjímečné, že na KB + myš fungovat nemůže? Nějak jsem tam nezaznamenal nic přelomového, co by tomu bránilo.

Špatných portů je hodně, ale na takové úrovni jako DS a RE 4 jich moc není.

@pipboy (17.03.2014 02:47): Ukaž mi porty, které mají horší optimalizaci. Z toho, co jsem hrál si nepamatuju, že by DS něco trumflo (možná tak RE 4).

To že From nemají zkušenosti z vývojem na PC vím, ale co to na věci mění? Platinum taky nikdy na PC nevyvíjeli, ale v MGR neměli problém s implementací KB + myš a opravdového nastavení. Neříkej mi, že From nedokázali udělat ani takovou základní věc jako button prompty.
@Redfield (17.03.2014 01:50):
Optimalizace neni idealni, ale do zprasenosti ma prave tak daleko.
Projel jsem celou hru na PC a nejvetsi technicky problem, na ktery jsem narazil, se tykal vykreslovani symbolu camera locku, kteryzto asi 6x za celou hru zustal nekde viset ve vzduchu. To je cely vycet technickych nedostatku PC verze Dark Souls. Zadne dalsi technicke chyby tam co je mi znamo nejsou. Hra jako takova vypada pri nejmensim prave tak dobre, jako kazdy druhy PS3/X360 port, v nekterych ohledech mnohem lip.

From Software vytvorili port na zaklade petice a na zacatku jasne rekli, ze vydaji naprosto zakladni port, protoze s vyvojem pro PC nemaji zadne zkusenosti. Co poverenym panum doslo nebo nedoslo je uplne jedno, osobne jsem cekal neco na urovni PC portu RE4. Pokud chce nekdo nadavat na mizerny kb+mys ovladani nebo na nedostatek grafickyho nasataveni, budiz. Ale cokoliv dalsiho si zaslouzi jen jeden druh reakce.
@Redfield (17.03.2014 01:50):
Jak že se to říká? Kdo chce psa hůl, byt si najde? Ne tak to nebylo, ale to je jedno.


" Viděli z toho rychlý peníze"
Ještě jednou ti to zopakuju: Reagovali čistě na tu petici. Než přišla ta petice, PC verze vůbec nebyla zamýšlena.
Vyčítat jednomu vydavateli, že neví jaké je kde demografie, když to neví 99% vydavatelů na trhu (viz. třeba teď KC:D, který nikdo nechtěl vydat), je pakárna.

A co se optimalizace a HW požadavků týče - v první řadě minimální požadavky této hry nejsou nikterak vysoké, takže tento argument je prázdný. V druhé řadě, podívej se na každý jiný konzolový port a pak něco vykládej o optimalizaci. Alan Wake, poslední MGS...

A co se toho portu týče, jak jsem řekl, je to přesná X360 verze (X360 jsem hrál). Oproti konzolové verzi nemá absolutně žádné problémy navíc, nepadá, jedinou věc kterou bych opravdu vyčetl je Windows LIVE. Aby ve hře normálně fungovala klávesnice a myš, museli by upravit bojový systém a překopat kameru a míření. Nadávat že se to blbě hraje na klávesnici je jako nadávat že se závodní hra blbě řídí tlačítky. Od základu je to postavené okolo gamepadu. Hry jako třeba Silent Hill se taky hrály na hovno na klávesnici.

Špatných portů tady už bylo hodně, takže se na ně klidně podívej.
@pipboy (17.03.2014 00:48): Po technické stránce? Vždyť takhle zprasenou optimalizaci snad museli udělat schválně. HW nároky to má evidentně neskutečný, ale graficky s tim zamete i Gears of War. Jestli je tohle perfektní port, tak bych nechtěl vidět ten špatnej.

@LIUWIL (17.03.2014 01:08): A to že pověřeným pánům nedošlo, že na PC je pro DS demografie, je snad nějak omlouvá? Viděli z toho rychlý peníze, tak si řekli, co se s tim budou štvát, vždyť lidi jim to sežerou. Hlavně že se před vydáním ustavičně vymlouvali.