Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Být tam balistická křivka, tak to hraje tak polovina lidí, co teď. Možná by to prospělo gameplay, protože spoustu idiotů by to odradilo. Ale WG by se tím připravil o fůru peněz.
Ja jsem ted v praci tak to mam s internetem omezeny a nudim se, proto otravuju vas :D

nick phdr_vrba

@Bursoft (26.01.2013 12:19): to neni moc motivujici ja si na taktiku buhvijak nepotrpim a ani ji moc resit nechci :) Ale recenze tanku zneji zajimave.

Hm, poznamka na okraj iritujou me lidi co pouzivaj texture packy s vyznacenejma slabejma mistama... ackoliv nebyt yt ani bych nevedel ze jsou >_> Osobne si v defaultu u nepratel ani nezobrazuju hpcka, jen typ tanku. A vubec si myslim ze je skoda ze se tam v podstate vubec nemusi resit balisticka krivka.
Jinak co se tipů týče, koukni na tyto videa, vysvětluje to, jak funguje krytí, rádio, dohled a potom střílení pod různýma úhlama atd.

No a potom doporučuju kouknout na tohoto týpka, celkem naskillenej hráč, ze startu to dělal, aby učil hráče, jak to správně hrát, později to převedl čistě na recenze tanků. Z posledních doporučuju Black Prince nebo Tigera P, kde efektivně ukazuje, jak uhlovat tank. V podstatě díky němu a radám Saye a Aarona jsem se to naučil hrát tak, že po každé prohrané bitvě nadávám do kurev všem, co to neumí v týmu hrát :D
@pipboy (26.01.2013 11:56): Map je cca 35, momentálně v randomech asi 30. Některé jsou omezené tiery a některé se naopak odemykají až později.

Reset cap je že musíš trefit někoho, kdo obsazuje vaši bázi. Pokud jich je víc, tak nejlépe každého postupně. Na tyhle případy doporučují HE munici (ačkoliv nemusíš dát dmg, cap resetuješ na 99%).

Co se týče herních mechanismů - http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics

Kdyžtak jaký máš nick ve hře? Můžem dát někdy platoon.
@pipboy (26.01.2013 11:56): Když ti nepřátelský tank zabírá vlajku, tak se tomu říká capování, to asi znáš z jiných her. Abys mu v tom zabránil, je třeba do něj střelit a dát mu dmg - tím se resetne to capování (nebo mu minimálně ubereš dost bodů, aby ostatní stihli dojet a pomoct ti např.). Jinak Pz38t je ještě dobrý, ale už teď si připravuj nervy na 38na, 4. tiery jsou podle mě obecně ty nejhorší a řekl bych pro plno hráčů důvod se na to vysrat. Pak tě ale čekají min. 3 tiery zábavy. Dál jsem se ještě nedostal :D

Jinak je to fakt random s těma mapama a podle mě je to nahovno. Měl by tam fungovat něco jako shuffle u hudebních přehrávačů, bude si to někam ukládat co jsi odjel a dál ti házet to, co ještě nebylo. Mně se jeden den podařilo odjet asi 20 bitev na 3 stejných mapách co se mi furt točili dokola, další den jsem je pro změnu neviděl..

@RedDwarf_Cz (26.01.2013 12:03): Efekt se dostavuje průběžně po každým procentu - aspoň co se posádky týče, to potom až perky nebo skilly se některý zapínají až při 100% vyexpení.

edit. Nicméně je pravda, že nikde nejde ověřit aktuální stav chování té posádky. V garáži se ti ukazujou pořád jedny a ty stejný staty, ať máš 50% nebo 100%.
Co si pamatuju, tak efekt se dostaví až po dosažení 100% . Co se týče expení, tak posádku jsem si od 4 tieru přehazoval na vyšší. A mapy se vybírají náhodou, s tím prostě nevyjebeš, protože kdyby jo, tak artynáři by se vyhýbali městům, atd
@Bursoft (26.01.2013 11:40): hmm takze i dohled, gut. Jen se zeptam co znamena resetnout cap :) Ty mapy by me docela zajimalo podle ceho presne se vybiraji, protoze ackoliv uz asi 3 dny jezdim se stejnyma tankama, zacaly se mi tam nektery mapy objevovat az vcera. Spis si rikam jestli to neni od nejakeho celkoveho postupu, no mozna jsem mel proste jen smulu na vyber ty prvni dva dny.
@RedDwarf_Cz (26.01.2013 11:30): tak ze to ma smysl mi tak nejak doslo, spis me zajima jak velky rozdil z toho fakticky plyne 50% vs 100% a co vsechno to vubec ovlivnuje. Tusim ze presnost strelby a rychlost nabijeni, dal si nejsem moc jisty. No, fakt ze za artinu me to vubec neba, ani jsem se ji pak uz neobtezoval opravit... hm... no asi ji zas prodam.

Zatim jezdim s tim MarderemII a s 38(t), oboje je docela prca, docela uvazuju o zainvestovani do T-15 ale zas si rikam jestli to ma vyznam proti te verzi v dalsim tieru. Vubec mi prijde ze se skautama/rychlejma tankama se da slusne vyblbnout, vcera kolem me jeste u zakladny prosvistela nejaka mala americka svine a nez ja dojel ctyricitkou do pulky te same cesty, on uz se tocil kolem nepratelsky vlajecky (ok, netocil se tam dlouho, ale rychlost s jakou se tam dostal me docela fascinovala)
@pipboy (26.01.2013 10:52): Do takového 5. tieru nemá žádný smysl trénovat posádku, ty tanky prodáš rychleji, než tam stihneš něco naexpit. Každopádně posádka ti ovlivňuje výkonec celého tanku - střelec je přesnější, nabíječ nabíjí rychleji, s řidičem se zlepšuje agilita tanku, velitel má vyšší dohled atd. Munici používej jen tu první, popř. voz nějaké HE (výbušné) - to je na tanky, který neprostřelíš základní. Plus, já osobně vozím vždycky 2-6 kousků (podle ráže a ceny) goldové (to je ta prostřední) na kritické situace (nutně potřebuju resetnout cap, jsem 1v1 vyššímu tanku, kterej neumím prostřelit zepředu apod..).

Arty a scouty to vždycky háže do vyšších bitev, osobně mě ani jedno nebaví. Celkově bych ti asi doporučil rozehrát ze startu nějakou základní medium/heavy linii. Po nějaký době zjistíš kam jezdí jiný tanky, kde se schovávaj artilerie a tdčka a pak to můžeš právě využít pro svoji arty nebo scouta.

Map je tam kolem 15 asi, ale háže je to random, nikdy jsem je nepočítal. Krom toho některý se nehrajou na určitých tierech.
@pipboy (26.01.2013 10:52): Samozřejmě, že má smysl trénovat posádku, jsou pak ve své činnosti rychlejší/efektivnější. Důležité jsou také doplňky, jako je lepší nabiják(rychlejší reolad), ventilace, sítě, atd.. záleží jakým způsebem budeš hrát.
Artynou vždy stojíš někde u base, postavení závisí na tom, kterou část mapy chceš krýt, vše je o tom znát mapy, tzn. hrát a čumět, kde se nepřátelé nejvíc pohybují. Háže tě to k vyšším tiers proto, že máš velký dmg. jako arty. Vždy budeš v žebříčku až dole, vyjma scoutů. Kolik tam je map nevím, to si zjisti na jejich stránkách.
edit: za mě je arty pěkná nuda, protože celou hru stojíš na místě(jsou vyjímky samozřejmě) a čumíš ve sniper modu, to samé je TD, prostě kempárna jako vidle. Pokud máš rád akci, tak heavy, nebo medko.
Hm, nejake tipy? Jak velky smysl ma trenovani posadky? Jak moc se vyplati/projevi vsemozne extra vybaveni/munice? Kdy tam sakra budou custom cresty? :) Zkusil jsem hrat za artinu, nejsem si uplne jisty kam je dobre se s ni zaparkovat (Nebo proc me to strkalo proti tier V tankum.)

Hm, moh jsem zjistit ze je tam ukladani replayu driv, par dni zpatky jsem s MarderII(? proste druhy destroyer nemecky) z vetsi casti sam pokosil 5 tanku a zabral nepratelskou zakladnu, z toho co jsem zatim videl se to zda byt slusny vysledek.

Jo taky kolik je tam celkem map? Vcera/predvcirem jich na me buhvi odkud vybaflo dost novych.
Stejně největším paradoxem a špatným vtipem celého WoT je to, že není možnost rozdělit týmy podle národností. Ale ono to zase jasně říká, jak nevybalancované národy jsou... Rusáci by pak jasně vedli a to by WG dobrotu nedělalo.
tak, a je to prekvapive narez, nejdriv jsem myslel ze kdyz je v traileru ruzovy tank a skolacky, bude to blbost :)
Já už to zažil několikrát, vždycky při nějakých akcích a vyždycky, když počet lidí přetáhne 155 tisíc. Doufám, že mají ve WG radost, že jim dementní děcka a poláci shazujou server, když je tam tak lákají..
Tady toto už mě začíná ale opravdu srát, může mi někdo vysvětlit, proč po každým updatu přestanou fungovat replaye z předchozích verzí? Trochu jsem to chápal v předchozím patchi, kdy se měnily některé mapy, ale proč nevalí teď?

Máte nějaký osvědčený způsob (mod třeba), jak zprovoznit staré replaye?
@Say (15.01.2013 19:19): Jak jsem psal, já s VKčkem mám hodně dobrý MM, většinou jako top tier, semtam střed, možná tak 5% her jsem byl jako low tier. Taky bych nesouhlasil, že sudé tiery jsou horší obecně. KV-1S totálně přepálenej OP tank, VKčko taky hodně silnej stroj, Jumbo si lidi taky chválí. V 8. tieru taky žádnej extra průser nevidím. Zatímco takovej Tiger je slabej, ISko trpí na slabou penetraci, Panther na malou alfa dmg a papírovej pancíř. Jak jsi psal, že PzIV je okej, tak nevím, jestli jsi ho hrál po tom nerfu, dělo stojí za hovno, pancíř taky nic moc, takovej Sherman s ním nemá vůbec problém..

@kurcatovium (15.01.2013 18:05): K tomu M3. Málokdy něco odrazí.. sice je fakt, že moc chytrých lidí na tomto tieru nehraje, takže tě střílí všude možně, ale ta jeho nepohyblivá věž je weakspot jak sviňa. Má velkej profil, táhne se jak lemra a abys něco odrazil, tak se musíš naúhlovat = nemůžeš střílet :D. Dělo má fajn pene a alfa dmg na ten tier, ale jinak je taky nemožný, dlouho zaměřuje a je nepřesný..
Mám asi 3500 her a nepociťuju v MM rozdíl mezi sudým/lichým tierem. Je to o náhodě a aktuálním složení hráčů na serveru. Tyhle preference jsou jen konspirační teorie. Třeba zrovna poslední hru s KV-1 jsem byl spolu s artynama jediná pětka ve hře.
Stále nesouhlasím. Hetzer je naprosto super, s tímhle vozítkem se dají dělat úžasné věci. T-28 je taky vynikající, pokud má člověk alespoň půl mozku a nežene se do první linie, kde shoří jako papír. Matilda je ve svém tieru nezničitelný buldozer. PzIII je vynikající skautík, který umí velmi dobře kousat. Snad jen ten Lee + AMX jsou slabší, ale vyloženě průser to taky není (třeba u AMX je to proti trojkové AMX 38 ještě velmi dobré!).

Většina ze zmiňovaných pětek je ok, ale třeba PzIV není taky žádná echt výhra. Natož třeba Crusader (oproti skvělému Cromwellu o třídu výš je to nehorázný hnůj). Celkově je ale pátý tier fajn. Tanky vydělávají a ložený průser tu není snad nic.

K šestkám: Opravdu nechápu, jak můžeš o VK3601H napsat, že to "není vyloženě špatné, ale dobré taky ne"? Tenhle tank je rozhodně nejlepší šestkový střeďák, bez debat. Stejně tak KV-1S je in-your-face válec, který, když se dobře zahraje, nezastaví na svém tieru nic.

Naopak třeba u sedmiček nevidím moc výhru u IS a i ten Tiger je docela přeceňovaný. Na sedmičce snad není žádný pořádný střeďák. No a to AMXo je spíš jen facelift šestkové dvanáctitunky s víc HP.

...
@kurcatovium (15.01.2013 18:05): Netvrdím, že jsou všechny špatné, ale když je porovnáš v tieru s ostatními, tak se dostáváš někam úplně jinam... Jako příklad:
- tier 4: Hetzer, M3 Lee, AMX 40, T-28, PzIII... (snad jen ten Hetzer je ok)
- tier 5: Stug, T1, ELC AMX, KV-1, PzIV... (všechno je výborné)
- tier 6: JgPzIV, M6, AMX 12t, KV-2, VK 3601... (nic není vyloženě špatné, ale dobré taky ne)
- tier 7: JgPanther, T29, AMX 13 75, IS, Tiger... (kromě AMX je to všechno luxus)
atd... Arty jsou třídy zvlášť, to nepočítám (ostatně jejich přesunutí do tier X bude co nevidět).
Ad M3 Lee - náhodou, když se člověk dostane do čtyřkové bitvy, tak se s emtrojkou dá udělat docela dobrá neplecha. Dělo je docela fajn, i když na TD sniperování to není, ale i tak se s ním dá nasázet dost. Navíc to má docela slušný pancíř (v rámci možností a tieru).

@Say (15.01.2013 17:14): S těma sudýma nesouhlasím, to je jako bys řekl, že všichni leváci jsou proti pravákům nepovedení. I mezi sudýma tierama jsou skvělé tanky (hlavně v německé linii to sudému docela kvete). VKčka jsou jasným příkladem, Hetzer, JgPanther 2, v podstatě všechny artyny, ...
@Thellwin (15.01.2013 16:40): Do T29 mi všechny americký heavy tanky přijdou takový slabší, já to právě jedu přes M4, potom Jumbo a na něm si vyexpím T20 i T29.

No každopádně je jasný, že 4. tier je obecně snad největší utrpení, snad kromě T-50, když člověk ví, jak to hrát. No jinak když už jsme u toho.. já mám samozřejmě míň tanků, tak nemám takovej vzorek, ale kterej tank mezi vašema máte nejradši (už jsem u jiných lidí zjistil, že to nutně nemusí být ten, kde máte nejvíc nahráno)? Já mám osobně nejradši VK3601H, má hodně dobrý MM jak sám, tak v četách a v podstatě jeho jediná slabina je nízká penetrace děla, která je problém na vyšší tiery. Taky s ním mám první a (zatím) jediný zásadní přínos - Bajaja potvrdí :D
Já se s M3 Lee protrpěl k M1 Heavy a musím říct, že M3kou mi to šlo snad i líp ... ale zatím tam nemám moc vylepšených věcí na té T1 :) Ale co já se na M3 nanadával ...
@Hamster (15.01.2013 16:19): No právě, B1 má docela na prd pene. To samé B2 (akorát tam je dobrý MM). Jenže to AMX 40 se napřed musí někam dohrabat, aby tím svým dělem něco trefil. A ono to jezdí +- stejně jako T28.
@Say (15.01.2013 14:27): Kolik, 3 hry? :D Win ratio je neprůkaznej údaj, pro hodnocení nějaké kvality tanku nebo hráče, aspoň v této době, kdy to hraje víc děcek než dospělých..
Tvrzení že nejsou špatné tanky, ale špatní hráči má první výjimku. M3 Lee je naprostá sračka, tank, kterej nemá jedinou výhodu proti jiným. Je to asi jako nejnepřesnější tdčko ve hře, s obrovskou nefunkční věží, která na všechny tanky volá "střel do mě". Nějaký xp jsem tu nahrál, ale zbytek půjde na z free xp na Shermana, hodně dlouho mě takto něco nebavilo v této hře..
@Bursoft (08.01.2013 17:36): No artilerie... Místo, aby omezili jejich počet na bitvu, tak jim krouhnou HPčka. Prý jejich počet omezený být nemůže, především kvůli tomu, že často artylerkáři čekají dlouho ve frontě, než jim to vylosuje bitvu a možná i kvůli těm dvěma oceněním.

Na medka jsem zvědavý. Zajímalo by mě, v čem budou jiná. Jestli to bude něco jako u Ruských TD. První větev s vysokým dmg a malou přesností a druhá větev snipeři s malou alfou, takže v případě Němců přesně naopak tak to obejdu obloukem.
@Say (08.01.2013 13:56): Takže artilerie jsou asi v pohodě podle devů :D Nedávno jsem viděl screen, kde bylo ve hře 16 artin :D. Ale těší mě, že chcou protlačit ty nový německý medka do první půlky 2013.
Všechny informace posbírané SilentStalkerem z ruských fór (odpovědi by měly být od vývojářů), je toho kopa, takže si dejte tak 20 minut=)

- SerB's answer on the complaint of (once again) ubalanced tier 10 battles (this time flooded with scouts): "For better balanced games go play companies"
- it's possible the "option" (previously: an exploit) of re-training your crew to the tank you don't physically have in your garage might return
- a player asked about the return of the Type 59 and about the arty nerf. Answer: 42 days of RO ban
- when you camp behind a bush and someone rams you and moves you, it is considered a movement (eg. will get you demasked)
- about the removing of the M107 French shell: "It can still be used on the 155 Lorraine"
- there might be implemented a historical info to each of the camouflages (where and how it was used) one day
- Mouse Trap archievement was not removed
- the devs are not sorry about the cases where they implement the vehicles and the vehicles aren't popular, as these practically don't exist
- nerfs and stat changes are legally okay - EULA refers to the fact that WG can change the ingame properties as they want
- "If the FV215b is moved to the TD branch and new tank is introduced instead of it, the player stats will most likely be transferred to the FV215b TD" (SS: so, they ARE considering a transfer and not a FV215b copy after all)
- GW E won't have the 1200 engine, it won't have it's passability thru soft terrain improved ("there aren't that many of the soft terrain areas in game, you can go around")
- soft terrain is recognizable on the maps, as it corresponds to real life soft terrain: marshes, bottoms of the lakes and rivers
- Prokhorovka won't be remodelled in order to add more cover from the arty it seems ("When I play on the Prokhorovka map and the enemy has arty, I am going thru the village for cover")
- in the future, 100mm (and possibly other) Soviet guns will be rebalanced (to correspond to the pen/alpha of the current Chinese 100mm)
- physics won't be changed to allow longer jumps, Storm states that even though there are some "proofs" of BT-2 tanks jumping long distances, those jumps were basically faked - they were long prepared and tested, not performed in combat
- Storm: "There will be no switch of FV215b" (SS: I'd still be very careful with this, the sentence can be interpreted in more ways)
- Storm: SerB's statement does NOT imply the FV215b switch. "There is no change planned. If we decide to change it, we'll tell, but it won't happen sooner than 3-4 months from now. So far it's just talk."
- sound horns have been basically scrapped
- T-50-2 to MT-25 change: "We're still solving how to do it properly"
- VK2801 with HEAT ammo is overpowered according to SerB
- no radical gameplay changes planned for the future ("Dota, WoW, CS all work for ages on the same principle, no radical changes")
- E25 is planned for 2013, E10 isn't, as the devs have to implement the mechanics of lowering the suspension (as it was planned in real life) - E10: "when it's done it's done"
- devs are still thinking about what to do with golden derp tanks such as the Panzer IV and Sherman. No final solution decided yet. There is an option of lowering their penetration value - but no exact plans or promises
- Q: "Will you add the casino into the hangar?" (SS: by "casino", a rolling tank selection system is meant like it is in WoWp as far as I know). A: "Actually, the opposite - we'll buy a casino and put a tank inside" :)
- it's not planned to introduce player-selected gold sums into the giftshop
- on the second Soviet medium branch: "no comment"
- devs won't disclose the plan for 2013, because it would only lead to a loads of questions and whine such as "...but you promised, when?"
- About changing the maps for better cover from arty: "there is enough cover" and "stop whining"
- the "Arctic" map was modelled after Karelian isthmus
- there are no plans to create an equipment piece, that would work like the "sixth sense" perk
- there is a plan in motion regarding the change of both the old unchanged and the new changed maps - what it is, Storm cannot tell (related to the fact some players complained about certain maps - specifically Sand River, El Halluf and Redshire) being too open without the cover to hide from arty
- IS-7 will most likely never get its historical characteristics (speed, rate of fire) due to balance
- Storm (regarding the addition of completely new elements to the game, such as air support): "One thing I can say for sure - in 2013 we won't add new tanks only"
- there won't be any premium tanks of tier 9 and 10 in the game
- repair costs of arty won't be lowered
- SerB about making the VK3601 a heavy tank: "That's the idea, but considering the ingame difference won't be big, I mostly don't deal with that question"
- the gun depression (and elevation) of Sturer Emil and Nashorn will be "historical" (SerB doesn't remember how much it was)
- SerB: "The 0 damage hits on T-50 are in 99,9 percent of cases caused by hitting the suspension, followed by the projectile passing under the tank. Clearly, in real life such a tank would go nowhere after that, but we don't want fights with crippled tanks, so it's treated as a suspension damage", Storm adds to this: "Or hits to the cannon, that happens often too"
- the arty was not hardcapped at 3, because that would disbalance the MM even worse, there would be long queues of the vehicles of one same type
- Zimmerit coating for German tanks: "not anytime soon - after render optimalisation (it's done when it's done) - maybe"
- the devs won't allow the players to select victory conditions in random battles (for example, "kill all" or "capture only"): "No. We won't give the possibility for you to select a comfortable environment for farming. If you want that, go to training battles"
- maps of unlimited size (SS: "open world"): "no"
- the developers thought about implementing dynamic maps (with objects moving around each battle), but they decided not to adopt that, as it's difficult to do technically and the players would whine "where's my favourite bush"
- continuous fights in Clanwars (eg. not tied to a certain hour): "that's unrealistic"
- the Batchat 155 ventilation removal will most likely be a part of the nerf (eg. no compensation)
- regarding your own writings on tanks: "no - without censorship, there would be too many "three-lettered words" (SS: no idea what that means, but the EU staff mentioned they are afraid of the "18SSAdolfhitlerlol" idiocy) and censorship is expensive"
- E100 won't have its turret or armor moved
- SerB states (half-jokingly) that the devs make a "council" only on the most difficult problems- there is no official public time schedule for 2013, as the devs want to avoid the "when" whine, they will share their plans via this thread
- Dickermax has the historical gun elevation- ingame report will in one of the following patches include "pushing" (for now, use manual support tickets)
- garage battles will definitely not come in 2013, historical battles - maybe- FV215b to TD transfer: "See Storm's answer" (SS: I translated that before)
- a complete list of banned mods will be done if necessery- official tank statistics won't be published
- it's highly unlikely more guns like the VK3601 conical gun (where gold shells do more damage than the regular ones) will be introduced- non-French light trees expansion? "no comment"
- there will be a second 0.8.3 test- there will be no tier 8 premium Chinese heavy for now
- any gun has the same accuracy with all the types of shells
- almost all tier 8 medium tanks have the same MM weight, with a few exceptions, but T-44 isn't one of them
- if you report one person 5 times in one game, it won't be percieved as "serious offense", it will be percieved as spam from an unhinged person. The exact number of ingame reports for a person to get a ban won't be disclosed
- T54E2, T95E2, AMX-30 and AMX M4 1949: "no comment"
- it's possible Leopard 1 branch will appear in the first half of 2013
- the historical battles will initially cover the Second world war, after that they might deviate pre-war (Spanish civil war?) or post-war (Korea)
- it's likely (but not 100 percent) that M41 Walker Bulldog will be implemented
- for now the WoT benchmark (SS: a function where you can get your official WoT performance number) is not planned
- SU-85i has not been introduced yet "for several reasons"
- it's possible the effect of ejecting shells will be introduced
- Will "113" Chinese heavy stay the same? "Tests will show"
- there might be a special "American" collector's edition, if WG finds partners for that
- there are no "naming" changes planned for the Chinese branch
- font size settings? "not planned for anytime soon"
- Q: "What's the reason for arty nerf - don't you love arty?" A: "We love arty, the nerf is because we don't love only arty" :)
- T110E4 "rebalancing" (read: nerf) was not too much, its armor is okay, statistically it's doing fine
- SerB states that the downside of the SU-122-44 is intended to be low accuracy and long aiming time
- there is no special plan to nerf "pedobears" (SS: Russian-used term for experienced players playing twinked lowtiers with experienced crews), but a complete rebalance is planned
- in time, there might be extended filters introduced to the hangar
- realistic armor properties of the T-10M/IS-8 properties (the thickness being historical): "digging thru archives takes a lot of time, we'll make a book on the IS-8, it'll be there"
- the 7x42 company format will be introduced probably for all the maps, but it has to be tested
- in the historical battles, vehicles will have balancing weight according to the year (eg. what is the top of the line in 1942 will be much cheaper in 1944)
- in the beginning, the matchmaker was proposed to be based on the vehicle weight only (one supertank = rest of the weak team), but it didn't work - balancing individual vehicles is very hard and then there was the issue of players asking questions such as "why is that tank better than the other tank"
- According to SerB, it takes roughly 2500 battles for the nonpremium player to reach his first tier 10, SerB is fine with it
- post-battle chat "possible we won't implement it at all, or we'll implement it only for the winning team - why would we provoke a chatflame once more?"
- there will be additional security measures added for the company recruitment phase so people don't come in and spam
- devs won't introduce additional names for the crew ("unfortunately, it's impossible to implement the entire wealth of names. Well - and if anyone will come and ask for their name - the list would be endless")
- the "house icon" for the additional crew training goes to the crewmember with the least total XP (eg. if you have two guys - one 75 percent training and 2 skills and one 65 percent and 3 skills, the first one will get it).
- there might be special settings in the game introduced for the artillery mode
- any rumors about the 0.9.0 patch are completely made up (SS: it's not even decied what there will be in 8.6)
- when the first heavy tier 10 was introduced into the game, some hardcore clans actually unlocked it within days
- there is an interesting phenomenon on Russian servers that in the early morning hours, tier 5 scout tanks often appear as the top tanks of the battle, apparently because there very few hightier vehicles present in the game at that time
- the hardcap is confirmed to be temporary (SS: also, Storm and SerB started bashing the artywhiners really bad, bans flying all over the place)
- Q: Will the T18 end up as Marder did, with a nerf? A: (by Storm): "A bloody fiery eye of the nerfthirsty Wargaming immediately fixes on the tiny T18" and "Well, let's see what we have here..." :)
- the ability to change the hull of the tank is still just an idea - if the devs do it, the hulls will be visually different
- the ability to see the ping of each member in the battle is not planned (SS: apparently so people dont whine and bash those with bad connection)
- regarding bans for being AFK: "If it happens often to a player, it might be viewed as botting and we take that very seriously"
- the repair costs and profitability of tier 8 arty have been unified with other tier 10 vehicles, not tier 8, as tier 8 arty is considered a tier 10 vehicle and will be pushed to tier formally (SS: in summer)
- there is a better inferface planned for the transfer of crew and equipment from tank to tank
- M50 Ontos not planned - Walker Bulldog is planned, there was a very slight mention of the ASU-57 and the SU-100P (player asked whether they didnt implement them because there was no place for them in the current branches and Storm confirmed)
- the devs don't see the limited barracks capacity as an issue, as according to them, "the crews live mainly in tanks and go to the barracks only when they don't have a vehicle to get into"
- regarding the barracks slots for gold: the developers don't see the barracks as something "needed", it only makes the life easier and therefore the additional slots cost gold - if the player doesn't want to keep the tankers in the barracks, he doesn't have to.
- according to SerB, the ring at the end of the top gun (M68) of the M48 Patton is not a muzzle brake, SerB thinks it could be a counterweight, or some sort gas protection, it's historically accurate according to WG references
- the D-10T2S gun will be used on other vehicles (namely the Soviet second med line) "if necessery"
- Russian server (or rather, client) is supposed to get new crew voiceovers (by some known Russian actors)
- there will be no compensations, if an account banned by a moderator is cleared on appeal
- as for the question that being chatbanned does prevent you from playing well, as you can't communicate in battle: "don't break the rules"
- XVM isn't likely to get banned (SerB appeals to common sense while using it though)
- it is not planned to make the ramming damage bigger for situations, where a very heavy target crashes into a very light target with a small difference of speeds only (SS: imagine Maus crushing the Loltraktor - slooooooooooowly....)
- micro-freezes and micro-lags: SerB advises to vacuumclean your computer and to solve overheating issues if you have any. Or to check your internet provider, those are the most common reasons
- the weight of the GW E is fine
- devs don't consider the physics introduction rushed
- new soundtrack will be added continuously to the game
- Komarin and Swamp again confirmed to return, when it's done it's done
- Object 271 ("Kondensator") won't be introduced
- there will be some changes to the trees, eventually
- current maps will be changed in the future (SS: refers to the overhaul plan as the rework of the maps for new render is viewed as a failure)
- when there is a discount on premium shells, their use rises approximately by one round per battle on average
- the camo bonus difference of trees with leaves and "dead" trees without leaves is "considerable"
- Soviet and German trophy (captured) tanks in 2013? "unlikely"
- there are plans to reintroduce the post-game statistics for replays, not soon
- the fact Superpershing has very low gun HP is not a bug
- Panzer IIJ is not expected to appear in any shop
- destructable bridges are unlikely to appear, as it would seriously annoy the players
- British Lend Lease branch in 2013? "there is a chance, but not guaranteed"
- Improved Sherman (Sherman with a 90mm M3 gun installed) - so far there are no plans
- There MIGHT be tier 10 light tanks, in the distant future
- FCM50t stats: "if it stands out, we'll take action"
- damage statistics for each shot are not planned
- Q: "how will the multiturret mechanism look like" A: "It will look the way the technical limitations will allow it"
- there were some premium/promo tanks that stood out so much in the statistics that they'd be nerfed, if they were not premium tanks
- a new tutorial is planned (SS: that was announced already), but only for new players (SS: Storm noted that before I believe) (related to the question, whether the tutorial will explain how arty should shoot, what is "scouting" etc. - SerB stated "yes, but some players won't see it anyway" (in the sense they'll skip it regardless))
- average lifespan of a vehicle in WoT battles is cca 5 minutes
- WoT for tablets? SerB wrote it in length, but basically "so far no comment" (or rather "we'll tell when it's certain")
- devs already have an idea what there will be in the British artillery branch - Churchill AVRE won't make it though, its gun elevation is not high enough
- additional tank armor screens (equipment) - planned, but because it's hard to implement (change of models etc) - not anytime soon (far future)
- only 1-2 percent of players visit (Russian) forums, it's not planned to implement "hints" into the game, pointing to the forums ("if you want to know more, check forums")
- the mantlets of the Soviet T-34 and KV-1 series tanks act in the game like spaced armor, even though they look like the part of the turret (if you hit it, the penetration decal will "disappear" etc), because there is another thin layer behind them and only penetrating leads to damage
- light tank cap (eg. both sides having the same amount of light tanks) MM won't work based on tier only, but (as it does now) based on their MM weight
- the arty hardcap is temporary and will be removed "when it's not needed anymore"
- buffing or nerfing tanks does not depend on anything else, like f.x. introduction of new maps, it's completely separate
- chatbanned players won't be able to issue commands in game (won't be changed)
- it's not planned to allow deleting the WoT accounts, but the devs are thinking about how to solve the situation when an unused account is "blocking" a desired nickname
- only those medals are rewarded retroactively, for which the data can be found easily from available sources
- in the past, the platoons had a bigger balance weight, they don't anymore
- it's not planned to turn the thin plates of the M10 Panther into the spaced armor
- tanks aren't balanced only based on their guns, but at a complex of characteristics (SS: the question was, how come the tier 10 meds have comparable penetration to tier 10 heavies, while the lower tiers have it inferior - it's compensated by mobility in this case)
- the developers consider the situation, where an ally destroys your gun (a crit), you spend 3k repair kit fixing it and in the end you get 60 silver compensation (hardly any damage was done) as normal
- the fact top TD's have lower viewrange than top meds and heavies is okay with the devs
- KV-5 armor wasn't buffed for "a lot of reasons"
- according to the devs, the "Serene coast" (how's the map name in english?) map didn't become the new Swamp/Komarin (eg. a standoff map full of long battles), it won't become a lowtier map (like "Province")
- high-gold-cost low-tier premium tanks that would earn more credits are not deemed necessery
- it's not planned to remove the penalties for very small hits by allies (20-30hp)
- the chance of dropping into meeting engagement battles won't be modified
- the devs know about the platoon spam in random battles
- it's possible there will be new perks and skills for crews
- apparently there is no plan to put the "planned" 700hp engine to the VK2801 ("you can believe *SS: the fact that vehicle was to have that engine* but that doesn't mean we have to put it in")
- there will be a self-propelled gun (SS: unclear if arty or TD, in Russia, they both share a generic term SAU) based on the KV hull introduced into the game
- T-60-2 will be introduced with high probability
- the gun elevation and depression of the new German medium branch will be similiar to the other German branch (alternative explanation is that SerB is trolling and answering the question "What will be the elevation and depression of the new German branch like?" with "Like the one of the new German branch")
- the gun depression and elevation of the Leopard tank (-9,+20 mentioned - "only if this turns out to be historical")
- it will be possible to equip the Leopard with a gun stabilizer