Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Westka Interactive

Německo
Založeno 1993, zrušeno 2002
V roce 1993 založené nezávislé studio z německého Kolína nad Rýnem, které na nohy postavili tři nezávislí vývojáři Thomas Wendt, Oliver Stiller a Christoph Kabelitz. Počátky společnosti se nesly ve znamení vývoje menších adventur určených spíše pro děti a reklamních her (Agent XXL: Das Geheimnis der Quadrate, Space Bermuda (1996), Space Bermuda 2 (1997), Time Trouble (1996)). V tomto duchu se nesla i pětidílná série The Famous 5, kterou vydali Ravensburger AG nebo Burg Schreckenstein: Der Dieb von Burg Schreckenstein a Burg Schreckenstein: Streiche auf Burg Schreckenstein.

První větší hrou, která vyšla pod ochrannými křídly Ubisoftu, byla Arcatera: The Dark Brotherhood, přes všechno úsilí vývojářů i vydavatele nesklidila nijak zásadní úspěch.

V září 2000 do společnosti finančně vstoupila a investovala firma Brainpool TV (hra TV Total), která v té době patřila mezi největší německé televizní společnosti a stala se tak vlastníkem 60% podílu ve společnosti. Do studia pak postupně přecházeli i vývojáři ze známých studií CDV Software Entertainment, Blue Byte Software nebo Ubi Soft Entertainment Software. Pod značkou Westka pak byly zaměstnány 3 divize zabývající se vývojem her: Westka Entertainment (měla na starosti mezinárodní hry), Westka Kommunikation (reklamní hry) a Westka Funpack (dětský software). V roce 2001 pak firmu od většinového vlastníka Brainpool koupila další mediální společnost Viva Media AG, ale ani to vývojáře nezachránilo od brzkého konce.

31.7.2002 společnost ohlásila insolvenci, 1.10.2002 byly její brány uzavřeny a studio ukončilo svou činnost. Těsně před dokončením tak zůstal slibně vypadající projekt Y-Project, což měla být 3D střílečka postavená na vylepšeném Unreal enginu, stejně jako projekt Race Tracks Unlimited. Zprvu se zdálo, že Y-Project, který zmiňovala světová média jako špičkový a přelomový projekt, bude dokončen ve studiu Joylabs, jež vzniklo na troskách Westky. Ve skutečnosti však hra nikdy nevyšla, studio bylo donuceno ukončit vývoj hry, stejně jako i svého dalšího připravovaného titulu Das Reich 2005.

Thomas Wendt po rozpadu studia působil v dalších vývojářských firmách (TelcoMedia, ISIOS, Bally Wulff Games).