Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Micro Forté Micro Forté
Austrálie
Austrálie
Založeno 1985
Založeno 1985
Australskou společnost Micro Forté založil v roce 1985 John De Margheriti se svými univerzitními přáteli Stevem Wangem, Stephenem Lewisem a Johnem Reidym. Společnost záhy začala vyvíjet hry hlavně pro platformu Commodore 64/128 (Official America's Cup Sailing Simulation, Demon Stalkers, FireKing. Nicméně v roce 1989 se zakladatelé společnosti dohodli, že přeruší činnost a pokusí se nasbírat více zkušeností v oblasti managementu a obchodu.

Společnost Micro Forté byla obnovena znovu v roce 1994 a začala vývojem menších her pro děti (Nordice, Bombs Away). V mezičase vedení společnosti připravovalo v té době dosti ambiciózní byznys plán pro vývoj MMORPG hry. Od roku 1996 tak se společnost intenzivně věnovala vývoji technologie pro tvorbu MMO her, což nakonec vyústilo v roce 1999 ve vytvoření samostatné společnosti BigWorld, jejímž hlavním produktem je BigWorldTechnology, plnohodnotný nástroj pro vývoj MMO her.

Ačkoliv výzkumu a vývoji BigWorldTechnology bylo věnováno hodně úsilí, a John De Margheriti za tímto účelem se aktivně podílel i na rozvoji herního průmyslu v celé Austrálii (inicioval pořádání konference Australian Game Developers Conference a byl zakládajícím členem Academy of Interactive Entertainment), společnost Micro Forté nezapomínala ani v této době na vývoj her (Enemy Infestation, Fallout Tactics: Brotherhood of Steel, Hotwheels: Bash Arena).

Průlomovou zakázkou do světa MMO měla být hra Citizen Zero, vyvíjená pro platformu Xbox. Nicméně Microsoft kontrakt těsně před dokončením zrušil. Od té doby se Micro Forté soustředí jakožto interní vývojářské studio na rozvoj jejich MMO enginu, zatímco společnost BigWorld má na starosti marketing a komerční záležitosti.
Oficiální stránky vývojáře (http://www.microforte.com)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.microforte.com)