Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

K-D Labs

Rusko
Založeno 1995
V srpnu 1992 založila skupinka počítačových nadšenců z Kaliningradské státní univerzity tým K-Division, zabývající se herními technologiemi a demoscénou. Ústřední postavou byl vývojář Andrey "KranK" Kouzmine. Během tří let zkoušel tým i několik herních projektů, z nichž ale nebyl žádný dokončen. V září 1995 se k týmu přidala umělecká ředitelka Yulia Chapochnikova, s kterou založili společnost K-D Lab sídlící v ruském Kaliningradu. V roce 1996 se už naplno rozjely práce na první hře studia, surrealistické akční adventuře Vangers, a to hlavně díky finanční podpoře ruského vydavatele Buka Entertainment. Vangers nakonec vyšel v roce 1998 a sklidil poměrně rozporuplné reakce médií.

O rok později začal K-D Lab pracovat na dalším projektu, bláznivé závodní hře Spanking Runners, ta vyšla v roce 2002 a dočkala se, hlavně v Rusku, vysokých hodnocení za inovativní koncept. V roce 2000 uzavřel K-D Lab dlouhodobou smlouvu s předním ruským vydavatelem 1C Company, což rozběhlo práce na originální strategii Perimeter. Po vydání v roce 2004 byl titul skvěle přijat jak kritikou, tak samotnými hráči a získal řadu ocenění.

V roce 2004 studio opustil zakladatel Andrey Kouzmine, aby založil novou společnost KranX Productions. Zatímco zbytek K-D Lab vytvořil novou značku KDV Games, pod kterou tým vyvíjí speciální engine na tvorbu RTS/RPG her - Vista Engine, mimochodem později použitý i v pokračování strategie Perimeter. Pod K-D Labs ještě v roce 2006 vznikl datadisk Emperor's Testament a dva díly adventury Pilot Brothers 3D, od té doby nejeví studio známky vývojářské aktivity.

Kromě velkých her má K-D na svědomí několik logických hříček jako Biprolex+ (1997) či MOBL (1998). MOBL vyhrál hlavní cenu ($200.000) na vývojářské soutěži ENIX Game Software Contest II.