Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Jade Empire

  • PC 65
Protože mám východní kultury velice rád, tuhle hru jsem nesměl opomenout, ale bohužel po pár minutách hraní musel nasadit vysokou laťku. Asie se mi u tohoto Amerického kousku trošku ztrácela...

• Děj. Tohle BioWare prostě umí. Promyšlený vývoj příběhu, návazností a opět jeho částečné ovlivnění. Linearita mi často vadí, tady jsem na ni docela zapomněl (ale přítomna tu je).
• Animace. Zejména ve videích. Pohyby postav, postavení, zpracování chvatů...
• Ústřední postava mistra Li.
• Společníci neznamenají jen 100% spolehlivé připojení do družiny. Ovlivňuje je chování hráče a lze s nimi později manipulovat (což je u BioWare opět typické).
• Optimální nároky, ne-li výborné vzhledem ke grafice a konverzi z Xboxu.
• Hudba. Kombinace Čínských melodii s orchestrem.
• Minihry. Skvělé oživení hry.

∙ Občas jsem si připadal jako v nějakém 30 roků starém vysoko-rozpočtovém kung-fu filmu. Pro milovníky tohoto žánru určitě doporučuji, nutno se ale obrnit špetkou nadsázky.
∙ Fantasy středověká Čína. Prostředí určitě zajímavé, na BioWare netradiční, ale na mě až moc pohádkové, přeplácané - manganoidní (to je výraz), mám na mysli pouze tu grafickou část.
∙ Široká škála bojových technik. Každý má na výběr z několika škol a každá škola je užitečná. Ale uvítal bych trošku střízlivější efekty a comba. Základ tu rozhodně je. Stačilo se zaměřit na předpoklady herní postavy na jednotlivé techniky a pohyby. A ne světýlkovou show a nevyčerpatelné skákání přes nepřítele. Možná víc reality mi v tomhle směru chybělo.
∙ Souboje těžce zavání Microsofťáckým Fable: The Lost Chapters (ostatně není se čemu divit, když na tom spolupracovali). Systém mi vyhovoval, ale časem začal nudit. Ke konci jsem si přál téměř nebojovat (což nemůžu říct o začátku hry).
∙ Výběr z úvodních postav mě zklamal. Žádný charakter mi nesedl, tudíž jsem zapátral po mém oblíbeném moddingu a zahrál si s modelem jednoho z nepřítelů.
∙ Zakomponovaný milostný vztah s jednou z postav tu opět nechybí, ovšem některé dialogy dost trapné a naivní - trošku telenovela.

◦ Interface (menu, inventář, tabulky...) necitlivý k rozlišení. Velký, robustní... V tomhle ohledu nedodělaná konverze z Xboxu.
◦ Dabing. Hlavní postavy byly obstojné, ale zbytek byl příšerný. Angličtina se sem prostě nehodí. Trapné pak bylo, když se snažili napodobit jakýsi východní jazyk, který zněl spíš jako pozpátku puštěná slova.
◦ Nízké textury obličejů.
◦ Nízké rozlišení videí (800x600).

Pro: Netradiční prostředí fantasy Číny | Ke konci špičkový vývoj děje | Minihry

Proti: "Manganoidní" stylizace | Sem tam stereotypní souboje | Dabing | Necitlivý interface | Příliš "americké"

+7 +9 −2