Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Prince of Persia: The Lost Crown - Mask of Darkness

  • PC 40
Příběhové rozšíření původní hry, která si sama o sobě vedla velmi dobře se za mě moc nepovedlo a bohužel i zklamalo.

Příběh se zaměřuje na jednoho z Immortalů a tím je Radjen, která v základní hře skoro ani nebyla. Bohužel je příběhově rozšíření velmi chudé a kromě pár střípků z její minulosti se děj neposune o tolik dopředu.
Nejhorší na tomto DLC je ale provedení. Hra vás hodí do nové mapy, kde ztratíte všechny vylepšení a začínáte prakticky od nuly.
Celé se to tváří spíše jako jedna velká skákací vedlejší mise, která po pár hodinách začíná být už otravná.
Závěrečný bossfight je docela zábavný a těžký. Jediná nevýhoda je, že pokud nechcete jet úplně s holým zadkem a bez flašek, budete si to muset odskákat a věřte mi, že vám to hra nedá zadarmo.
A pokud chcete mít ještě o trošičku výhodu, můžete najít talismany, které i po dohrání zůstanou.
Absence více soubojů tu jde v půlce cítit a kromě asi 3 mini bossů, kteří jsou navíc úplně stejní si moc nezabojujete...Velká škoda.

Tím, že hra ignoruje váš dosavadní progress a nutí vás si vše sbírat na novo je podle mě špatné rozhodnutí a v půlce si akorát říkáte, ať už to skončí. Pokud vás tedy už v základní hře nebavili zbytečně dlouhé a složité skákací sekvence, tak toto bude váš třináctý důvod.

Pro: Bossfight

Proti: Příběh, Skákací sekvence, Absence upgradů

+11

Prince of Persia: The Lost Crown

  • PC 85
Je zvláštní, že zrovna hra, která od Ubisoftu nedostane ani z poloviny takový marketing jako jejich hlavní tituly, dopadne jako jejich nejlepší hra za dlouhá léta.
Nový přírůstek do rodiny Prince of Persia nezklamal, a nabízí dlouhé hodiny zábavy a také test vašich nervů a koordinaci prstů při skákání přes pasti.

Příběh hry není kdovíjak komplexní. Sice má pár příběhových zvratů, které čekat pravděpodobně nebudete, ale není to nic, co by vás až tak vtáhlo. Tím nechci říct, že je špatný...Nenadchne, ale ani neurazí. Grafický design hry se celkem zamlouval a i když občas v cutscénách charaktery vypadaly trošku goofy, tak se to dalo v klidu přejít.

Ovládání mi přišlo vcelku intuitivní a i přes moji občasnou neschopnost poručit prstům, co mají dělat jsem bavil a dokázal si, že mi reflexy ještě nezakrněly. Hra vás na začátku "varuje", že nejlepší zážitek je to hrát na ovladači, ale po přebindování pár věcí na klávesnici to šlo vcelku v pohodě.

Soubojový systém je udělán velmi detailně a počet kombinací útoků, které můžete používat je hromada. Upřímně jsem se spoustu stylů boje a kdy je používat učil v průběhu celé hry a pokud mohu něco doporučit, tak se snažte nepřátele držet co nejdéle ve vzduchu, ušetříte si tím spoustu nervů, zvlášť na vyšší obtížnosti. Samozřejmě tu zde funguje i systém parry, který je zásadní si osvojit. Hra vás jinak potom pěkně na bossfightech ztrestá a vysloveně vás donutí naučit se včas mačkat tlačítko. Hlavně pokud nepřítelův útok "zežloutne", tak při úspěšném parry mu dáte masivní counter attack, který normálního pleba rovnou zabije, takže dost užitečná věc. Dále máte v arzenálu Athra útoky, které se nabijí pomocí udělování poškození všemu, co se hýbe a dokáží vás nespočetněkrát zachránit.
A pokud máte rádi opravdovou výzvu, doporučuji si zkusit Divine challenges. Při nich jsem přišel o část vlasů a roků života. Jestli si myslíte, že jste borec a hru ovládáte jak nic, tak vás tyto výzvy přesvědčí o opaku. Ale nečekejte za to odměnu větší, než poplácání po zádech spolu s průměrným talismanem a ještě průměrnějším skinem.

Mapa je docela velká a pokud budete chtít 100%, budete se muset několikrát vracet do stejných lokací, protože vás hra v průběhu učí nové schopnosti, které jsou ať už k získání sběratelských věcí, nových soubojových možností nebo odemčení nové části mapy potřeba. Design oblastí je velmi pestrý, takže se nestane, že by se vám hra nějak vizuálně omrzela.

Hru mohu rozhodně doporučit hlavně milovníkům plošinovek a je jen škoda, že tak prošuměla kolem. Bohužel je pravděpodobně toto znamení pro Ubisoft, že raději vydají 5 naprosto totožných Assassins creedů, než dát prostor tomuto typu her.

Pro: Ovládání, Soubojový systém, Vizuál

Proti: Ubisoft

+8

Resident Evil 4

  • PC 90
Obtížnost: HARDCORE
Předem podotýkám, že jsem originál nehrál.

Hra mi trvala dohrát cca 23 hodin a většinu času v ní jsem si náramně užil, ale i tak v rámci série se pořád drží na prvním místě Village.
Hra vypráví příběh velmi dobře a nebyla tam chvíle, u které bych se řekl "Eh...Vážně?" Leonovy hlášky mi nepřišly ani jednou trapné, za což velký plus a Ashley nebyla vůbec otravná, čehož jsem se na začátku bál (občas ji ale krýt bylo za trest).
Vedlejší úkoly, které dostáváte od obchodníka jsou krátké, snadné a neodtrhávají vás od příběhu.

Hratelnost už u mě úplně nevítězí. Docela mi vadilo, že tlačítko pro uhýbání je zároveň i skrčení a že jsem často nevěděl, kterému útoku jde uhnout a kterému ne. Proto jsem tuhle mechaniku používal zřídka...V podstatě jen, když mě hra nutila v určitých boss fightech ji oprášit. Je to takové malé mínus, ale chtěl jsem, aby zde zaznělo.
Střelba je stále stejná a stále dobrá, jako u ostatních remaků a plus k tomu ještě nakopnout enemáka? Boží.
Soubojový systém typu "arény", kde vás někde zavřou a posílají na vás nepřátele mě moc nebaví, ale tady mi to kupodivu až tolik nevadilo.
Další takové mínus je inventář, kde mi dost vadilo, že můžete uklidit jen v podstatě zbraně a heal ve spreji. Často jsem bojoval kvůli velikosti zbraní s místem a trošku mě mrzelo, že věci na crafting nejsou oddělené jako třeba právě ve Village.
Střelnice mě trošku potrápila, ale bylo to super místo, kde si protrénovat střelbu. (Ustřílet tam všechny lebky mi zabralo více času, než bych chtěl přiznat.) U žetonů ze střelnice, za které si vytočíte přívěšek na váš kufřík se náhodně vygeneruje určitý seed a je pevně dané, co z něj vypadne. Jediné, co můžete zkusit je měnit kombinace, ve kterých žetony do automatu hodíte. Pokud ve hrách rádi sbíráte věci a chcete mít vše, tady moc nepochodíte. Je tedy dost možné, že hru můžete projet několikrát na new game+ a stejně nebudete mít všechny.
Dále mechanika pokladů, kde si vylepšujete jejich ceny pomocí drahokamů je parádní a přidává to hře další rozměr.

Po grafické stránce jsem byl spokojený. Nic nevypadalo hnusně a odflákle. Cutscény běžely bez problému a mimika postav nevypadala divně. (Taky malé bezvýznamné plus je to, že celkem rychle zahodíte tu hnusnou bundu hah.)

Celkově jsem tedy dost spokojený a zbývá mi tedy zahrát DLC Seperate Ways, u kterého nevím, co moc čekat, tak jsem zvědavý :)

Pro: Akce, Gunplay, Leon S. Kennedy

Proti: Uhýbaní, Inventář

+10