Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... / 28 let / Gigolo / planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

Star Wars: The Old Republic

  • PC 80
Něco si do začátku ujasněme pánové a dámy. Já nemám rád MMO jakéhokoliv druhu, nemám rád WOW, nelíbí se mi Guild Wars a hromada podobných.
Proto jsem si od začátku oznámení "Masivní multiplayrové hry" od Bioware klepal na své výrazně vyboulené čelo. Ani proklínaní na sto způsobů a praktikování Voodoo na logo Electronic Arts nepomohlo. A tak po obrovském masírování jak ze strany herních médií, tak pochopitelně ze strany vydavatele byla 20. prosince 2011 hra spuštěna.
Hra měla skvělý start. Myslím, že dokonce nejlepší v historii MMO. Leč ale nedostatek obsahu a špatná marketingová rozhodnutí, zapříčinila masivní odchod hráčů a hra byla nucena přejít do modelu F2P (Free to play). Nutno podotknout, že model je to příšerně příšerný. Pokud se rozhodnete hru projet solo a věnovat se příběhové lince, omezení onoho modelu vás tak omezovat nebudou. Ale za předpokladu že se rozhodnete hrát s amígem, co má nedej bože hru předplacenou, očekávejte to že vám dá hra pořádného facáka na velmi citlivé místo.

Hra samotná je mezi MMORPG zcela unikátní, ale zároveň je v jádru naprosto obyčejná.
Co na tom, že každá classa má svůj vlastní, skvěle napsaný příběh. Koho zajímá, že každé NPC ve hře je profesionálně nadabováno, a že máte v průchodu hrou společníky s osobnostmi stejně jako v každých Bioware hrách od Baldurs Gate. Tedy pár lidí (včetně mě) to zajímá a stejně tak lidé jako já by na tuto hru nesáhli adamantinovou rukavicí, kdyby se tu nenacházeli příběhové prvky. Jenže 80% (MMO magorů) lidí rozhovory a příběh nezajímá. Co jim tedy zbyde? WOW ve světě Star Wars. A je vymalováno. Není tu nic unikátního co by herně SWTOR povyšovalo nad konkurenci. Pokud tedy nemluvíme o pár maličkostí, které ale ani za zmínku stejně nestojí.

Jak už jsem psal výše, hra disponuje dobře napsanými dialogy a příběhem. Průběh rozhovoru určujete stejně jako od dob Mass Effectu v dialog wheel a stejně jako v ME tu jsou morální rozhodnutí. Které nejen určují chod příběhu a udržování vztahu se NPC společníky, ale také zda se přikloníte na stranu dobra či zla. Nebo můžete zůstat neutrální. (Sith jenž se přiklání na "světlou" stranu to je raritka).

Technologicky hra nevypadá špatně, grafický kabátek nabral takový "animovaný" styl. Postavy jsem vymodelovány slušně a jednotlivé světy jsou na poměry MMO detailní.
Ovšem hra nedisponuje užasnou optimalizací a pády FPS tu jsou na denním pořádku. Hru jsem si koupil, servery jsou stabilní.
Hru pohání HeroEngine nadesignovaný pro účely MMO. Ovšem po tolika letech vývoje jsem počítal s tím že si BW naprogramují vlastní engine. Osobně za největší klad považuji vystižení atmosféry Star Wars, ač nejsem fanoušek, okamžitě na mě dýchla atmosféra originálu. Nebudu jediný když řeknu že SWTOR překoná klidně prequel k filmové serii. Skvělá hudba je už u Bioware samozřejmostí. Nuže, jak to shrnout? Nebýt příběhu na hru ani nesáhnu. Gameplay mě moc nezaujal, i když animace "kouzel" a úderů jsou povedené. Zatím jsem hru nedohrál ani za jednu postavu (mám rozehrané tři) a všechny mají zajímavé a zcela odlišné příběhy. Mrzí mě, že se EA rozhodlo udělat MMO, když tu všichni víme, jak z toho měl vzniknout třetí KotOR. Hodnocení zatím nechávám na 80% časem se určitě změní a pochybuji že k lepšímu.

Pro: Skvělý a dobrý příběh snad pro všechny hratelné postavy, scénář a dialogy, rozhodnutí,dabing všech NPC postav.

Proti: Špatná optimalizace, ne moc zábavná hratelnost, tupý F2P model.

+15(16-1)