Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

The Witcher

  • PC 80
Na Zaklínače jsem se hrozně těšil, ale trvalo mi to tři roky a čtyři rozehrání než jsem se konečně dostal přes druhou kapitolu až k závěrečným titulkům. Mé počáteční nadšení zaklínačským světem pomalu začalo ustupovat a ve Wizimě jsem pochopil, že opravdu nehraji za Geralta, ale nějakého amnézií postiženého zaklínače. Nejsem žádný velký fanoušek zaklínačské ságy, ale stejně jsem se po celou dobu nemohl přenést s rozhodnutím vývojářů hrát za Geralta s amnézií a zasazení po sáze. Možná kdyby šlo o nějaký prequel a nebo o neznámého zaklínače.
Hlavní příběhová linka není zrovna žádný zázrak (asi jako tenhle komentář ;), a tak v hraní mě udržel samotný svět, postavy a nápadité úkoly. Byla příjemná změna se pohybovat v realističtějším světě, lokalitám připomínajícím Evropu a nám bližší mytologii. Chvályhodné je i zaměření na dospělejší publikum a nedělání ústupků pro získání nižšího ratingu. I když sbírání karet, mi přišlo takové křečovité a zapadalo bohužel do konceptu více všeho. Geralt se otáčí víc za sukněmi než Jaskier. Lokace jsou narvané rozmanitými nestvůrami, které se neustále objevují znova a znova.
S nestvůrami souvisí bojový systém, s kterým si autoři z CD Projekt RED dali opravdu práci. I když jsem hrál na normální obtížnost a nebyl jsem vyloženě nucen využívat všech vymožeností, tak jsem se tak snažil činit. Studoval jsem slabiny nepřátel, používal jsem lektvary, oleje, znamení, různé styly boje, zbraně a ke konci i nějakou tu petardu. Různých kombinací je nepřeberné množství a úspěšně se daří nahradit ne až tak rozvětvený dovednostní strom. Kvalitou za bojovým systémem nezaostává alchymie, kdy je možné zkoušet i vlastní recepty, ale vzhledem k počtu receptů možná i zbytečné.
Tak jak dokáže být bojový systém neskutečně variabilní a propracovaný, je až s podivem, jak málo variabilní jsou obyčejné NPC postavy, brnění, zbraně a interiéry. Navíc občas by prospěla změna i v rámci jedné NPC v průběhu času, aby nedocházelo k nechtěným komickým situacím. Obrat nastává zase u exteriérů, které jsou různorodé a některé vizuálně působivé, navíc umocněné denním režimem. Leč použitý engine je dosti omezující. Objevují se neviditelné zdi a pro hráče nepřekonatelné překážky, jako je kámen, plot a podobně. Ano všemocný zaklínač se zasekne u sebemenšího výstupku.
Lokace nejsou nijak obzvláště rozsáhlé, ale díky technickým omezením a designovým rozhodnutím na mě hra působila šíleně zdlouhavě. V ukrutné pomalosti se odehrával i sběr věcí, který navíc byl dosti nepřehledný, omezující a do jisté míry zbytečný.
Hra na mě působila nevyváženě, například zadání téměř všech úkolů vždy na začátku kapitoly. Zajímavé nápady, které jsou bohužel nedotažené (například komický pěstní souboj). Využívání denní doby, které je u vedlejších úkolů dodržováno u hlavních jaksi ne vždy. V plnění hlavních úkolů je navíc dána jakási volnost, která nefunguje a občas se stane, že i když máte vše splněno, je ještě nutné dojít za NPC A nebo místo B.
Od Witchera jsem očekával podle hodnocení a komentářů podstatně více, ale bohužel pro mne jsem si hru až na výjimky nedovedl užít.

Aktualizace po 2 měsícíh: změnil jsem hodnocení ze 70 na 80. Z odstupem času, to pro mne nebylo až takové zklamání.

Pro: svět, postavy, exteriery, variabilita bojoveho systemu, ukoly

Proti: pribeh, Geralt, respawn, zdlouhavost, prekazky, interiery

+20 +21 −1