Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Kryštof • 39 let • historik • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Half-Life 2: Episode One

  • PC 80
Hmmm...právě jsem dohrál první epizodu a nějak mě nenapadá co říct/napsat...

Že jsem, pod tíhou kritických recenzí čekal něco mnohem horšího? Že mne spousta sekvencí doopravdy štvala? Že jsem se, protože jsem nemusel dva roky čekat, královsky bavil? Vezmu to raději popořadě...

Episode One se v těch světlejších momentech odehrává v klaustrofobních prostorách rozbombardovaného města. V těch temnějších chvílích pro změnu v o mnoho (a jakože o MNOHO) klaustrofobnějších chodbách Citadely, nemocnice nebo podzemních garážích. Pokud si to necháte líbit, atmosféra umírajícího města, či rovnou světa, si vás vezme do náruče ani nemrknete. V tom mě Valve nazklamal ani v nejmenším - pokud jde tradiční skript jízdy kamkoliv v čemkoliv, o nervydrásající boje v temných podzemních garážích plné vylapšených zombies, kde vám postupně zhasíná baterka a horečně hledáte mdlé svítilny, které vyvrcholí šíleným bojem o přijíždějící výtah, či procházení vylidněné nemocnice, nebo závěrečný boj o vlak, vždy mě znovu a znovu uchvátila half-lifeovská atmosféra plná adrenalinu a boje o holý život. Mě, jelikož trpím úchylkou na umírající města, se to doopravdy líbilo...

Půlku hry procházíte jen s Gravity gun a další zbraně získáváte jen zvolna a postupně, čemuž jen tleskám, na rozdíl od původní hry tak epizoda získává ještě větší nádech boje o přežití a člověk musí hodně (no dobře, zas tolik ne) přemýšlet, kterou zbraň použije.

Alyx získala podstatně větší roli a slavné skripty dostaly do pařátů i ji. Hezky se na to koukalo, Alyx to slušelo a do příběhu to zapadlo.

Na druhou stranu díky tomu neskutečně bila do prázdna Gordona němota. Valve si sice sama ze sebe občas dělala srandu (viz "nepovedený vtip o Zombine), nicméně Alyxina samomluva dělala velké díry do atmosféry. Stejně tak několikeré a vpodstatě stejné převádění civilistů působilo nudně a ani rozdílné druhy útoků nemohly po páté prováděnou činnost oživit.

Co říct nakonec? Úrovně obou her to ani zdaleka nedosahovalo ale zároveň to zvysoka převyšuje většinu stříleček z poslední doby...

Pro: Atmosféra, postupné sbírání zbraní, Alyx, boje v ryze urbánnín prostředí

Proti: Gordonova němota, občas stereotyp, občas Alyx...

+36