Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Kryštof • 39 let • historik • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentáře

Homeworld

  • PC 90
Hra, z které přímo čiší atmosféra osamocení, smutku ze strašlivé ztráty ale i neskutečné naděje, která čeká na konci dlouhé cesty. Mateřská loď se stane vaším skutečným domovem, smrt každého pilota skoro obrečíte a nepůjdete spát dokud nedoděláte alespoň ještě jednu misi....

Hra je naprosto geniální svou komplexností, kdy každá jednotka spolehlivě funguje jen na něco a pro vítězství musíte stavět až do konce hry skoro všechno. Pohyb v 3D prostoru je intuitivní ale pro lidi s horší prostorovou představivostí bude pravda trochu problémem,stejně jako chaos, který vznikne, pokud budete mít o něco větší flotilu a střetnete se s podobně velkým nepřítelem. Epičnost příběhu, který si říká o zfilmování, navíc podbarvuje skvěle namixovaná hudba, která dává vyniknout monstrozním rozměrům vesrmírného prostoru a monumentálnosti vlastní mateřské lodi....

Pro: Atmosféra, 3D prostor, intuitivní ovládání, rozmanitost plavidel, nutnost kombinace

Proti: Lehce chaotické při větším počtu lodí, nemožnost dávat rozkazy při pauze

+14

DEFCON: Everybody Dies

  • PC 100
První hra, první po všech těch letech, ze které mi bylo na blití.... Ne proto, že by ukazovala mrtvoly nahromaděné mou virtuální postavou. Ne proto, že by všude stříkala krev a kolem mne se vršily hromady vnitřností... Ale proto, že mi ukázala, že je tak strašně jednoduché rozpoutat jaderné peklo, poslat do něj všechny na téhle planetě a ještě si těch posledních pár minut civilizace v křesle za červeným tlačítkem užít...
+10

Harvest: Massive Encounter

  • PC 80
Pro mě vpravdě překvapivě výborná a zábavná hra. Její principy jsou popsány výše, takže jen k samotnému pocitu z hraní.

A ten je víc než dobrý. Hra je rychlá a chytlavá, principy pochopíte během 5 minut, jejich pilování vám pak dojde během dalších 10. 3 planety a 6 modů hry vydá na mnoho hodin zábavy, systém achievementů pro změnu pohání k lepšímu a lepšímu plnění misí. Grafika je roztomile obstarožní, systém vzájemného nabíjení věží, který je klíčem k úspěšnému přežití zase intuitivně jednoduchý.

Nemohu než doporučit - pokud si chcete dát odpočinkovou hru, která se rozehraje během 5 minut, nabídne nespočet možností na hraní a neomrzí, pak je Harvest touo pravou

Pro: Jednoduchost, vzrůstající obtížnost, množství možností, chytlavost...

+3

Vlak

  • PC 85
Hehe, klasika školních počítačových škamen, kdy si přestárlý informatik něco blekotá u tabule o ukládání dokumentů a my, pokročilí uživatelé, paříme Vlak. Ach ta nostalgie....

Castle Strike

  • PC 80
Další z řady výborných leč neprávem zapomenutých her. Tentokrát se jedná o realtime strategii která zapadla do nevědomí kvůli tomu, že se vizuálně podobá Strongholdu, Age of Empires či sérii Total war.

Přitom jde o skvělou strategii z období vrcholného středověku, kdy ovládáte armádu pěchoty, jízdy a časem i artilerie, stavíte hrady a hlavně žijete příběh který je jako vystřižený z dobrodružného románu. Kam se hrabe Ivanhoe.

Boje jsou tu tuhé a musíte přemýšlet co kde nasadit, vše je navíc okořeněno možností používání panáků na různé úkoly. Takže třeba když vám umře jednotka pavézníků, můžete použít nepotřebné šermíře aby se chopili popadaných štítů. Pokud vám umře jezdec, stačí dát rozkaz a jiný panák místo něj vyleze do sedla. A zase naopak, pokud pod vámi někdo postřílí koně, nemá zdaleka vyhráno, protože se na něj sesype parta nasraných ex-jezdců. To vše platí samozřejmě i obráceně.

Prostě si Castle strike zahrajte, ta hra si to zaslouží...tak mě napadá, proč já jsem to vlastně nedohrál? Kdeže mám to DVDčko...?:)

Pro: Atmosféra středověku, příběh...

+14

M. A. X.: Mechanized Assault & Exploration

  • PC 90
Skvělá, skvělá a neprávem zapomenutá hra! Vedle propracovaného a na svojí dobu originálního způsobu dělení kol a poměrně složitého technologického stromu, hra nabídla neskutečně vytvrdlé boje na zemi, ve vodě i ve vzduchu. Všechny strany měly jednotky stejné, které na sebe navzájem působily systémem kámen-nůžky-papír, takže jste museli mít údernou skupinu poskládanou tak abyste mohli odpovídat podle poměru dohled-dostřel, který byl u každého vozidla jiný. Nevím skoro o nikom ve svém okoolí, kdo hru hrál a zároveň udělal první level v kampani, který byl jeden z nejtěžších, které jsem kdy hrál....

Opravdu, jeden z nekorunovaných králů turn-based strategií a pro kované hráče povinnost!
+5

Mutarium

  • PC 45
Asi nejvytvrdlejší strategie, kterou jsem kdy hrál. Alespoň podle toho, že většina lidí se nikdy nedostala ani přes první level - tudíž jsem tvrdší než většina hráčů, páč já první level udělal, heč:)

Upřímně řečeno, jsem byl z Mutária vždycky trochu rozpačitý. Na jedné straně mi lichotilo, že je hra ryze česká, že má možnost stavět si vlastní roboty a na tehdejší dobu i docela zajímavé intro, na straně druhé mě neskutečně štvalo, jak byla nevyvážená a nadržovala AI, jak bylo intro a celý "příběh" od sebe odtržené a jak měla neskutečně ošklivou grafiku....

Každopádně, kdybych ji nedostal k Excaliburu, asi (určitě) bych si ji nekoupil...a ani dnes nemám chuť zkoušet, jestli bych ten první level dal ještě jednou...
+14

Dark Seed II

  • PC 80
Hra, kterou už navždycky budu mít v paměti jako tísnivě děsivou s neuvěřitelně depresivní a podmanivou atmosférou. Pravděpodobně za to mohl hlavně H. R. Giger svojí výtvarnou prací ale i samotný příběh na dobré pohodě moc nepřidá. Renderovaná herci před namalovaným pozadí navíc vytvářejí jakousi dodatečnou atmosféru tísnivosti, která je celé hře vlastní....

Hru jsem bohužel nikdy nedohrál, protože mi kdysi dávno odešla i s harddiskem ale nikdy na ní nezapomenu...a opravdu nevím, jestli bych měl odvahu se do ní znova pustit...

Pro: Atmosféra, jednoznačně atmosféra....

+8

Portal

  • PC 85
Portal mě zaujal už když vycházel a to i bez toho, abych měl tehdy odehraný původní HL2. A když se před časem na Steamu objevila možnost stáhnout si ho zdarma, neváhal jsem. Že byla blbost to dělat pár dní před státnicema, je věc jiná:)

K Portalu jsem přistupoval de facto s čistým štítem. Věděl jsem, jaký je princip hry, stejně tak jsem věděl, že je plná různých hříček a rébusu, které je potřeba řešit právě pomocí portálového systému. Ale nikdo mě nepřipravil na to, že to bude taková zábava!

Prostředí bylo opravdu zajímavé, rébusy přísně logické a základní dějová linka slibovala odhalení tajemství, v původních hrách netušené (i když mě teď napadá, jestli vůbec má Portal s HL splečného něco víc než jen tvůrce...). Kombinace sterilního vědeckého prostředí s náhledy do zákulisí fungování vědeckého centra, tísnivý pocit prázdnoty a překvapivý zvrat zhruba v půlce však vytvořily ze hry něco mnohem víc než jen bezduchou logickou skákačku. O to víc mě mrzí, že je hra ukončená dost nemastně neslaně - souboj se závěrečným bossem byl sice nervydrásající ale čekal jsem alespoň nějaké minimální vysvětlení či příslib do budoucna. Nu, nestalo se a za moje zklamání 5% dolů....

Portal je parádní logickou oddychovkou, která kromě napětí a přiměřené akce navíc přináší pěknou porci srandy, kterou si ze sebe tvůrci sami dělají a především si ji vychutnají hráči jiných her od Valve. Jo a nesmím zapomenout, že přináší i dort:)

Pro: Atmosféra, lokace, humorné scénky, logické hříčky se stupňující se obtížností

Proti: Nicneříkající konec

+9 +10 −1

Master of Orion II: Battle at Antares

  • PC 100
Láska až za hrob...dohrát a umřít....následník překonal krále...vztek i nadšení....radost i slzy.....

....vyberte si co chcete, je to tam všechno...

Pro: Všechno

Proti: Nic

+1 +3 −2

Star Wars: Republic Commando

  • PC 80
Předně je třeba říct, že jsem zapřísáhlý stoupenec Republiky, takže možná nebudu vždy objektivní....

Republic Commando je skvělé. Po všech hrách, kde člověk hraje za rytíře Jedi (např. skvělý KOTOR) konečně přichází hra, která vás vtělí do role "běžného" smrtelníka. Vše podstatné k principu hry bylo už řečeno níže, takže se omezím jen na klady a zápory, které jsem během hry zaznamenal.

RC je bezesporu adrenalinová střílečka par excellance. Můžete rovnou zapomenout na lehkost soubojů s droidy, na které jste zvyklí z filmů, protože vaše puška účinnosti světelného meče rozhodně nedosahuje a i běžní droidi, pokud vás přepadnou ve větším množství, dokážou pěkně zatopit. O droidekách a Grievousových bodyguardech ani nemluvě, to je hotové peklo.

Sidekickové jsou tu naprosto výborní, sami od sebe se přesunují tak aby jejich palba byla nejefektivnější, navíc se nemůže stát, že někde zkejsnete, pokud některý z nich umře - dokud je alespoň někdo naživu, stále můžete zbytek týmu oživit. Velení týmu je navíc intuitivní a i když se na něj vykašlete (čímž se připravíte o půlku zážitku), můžete hru bez něj dohrát, protože i když se hratváří jako taktická záležitost, je to stále "jen" střílečka.

Lokace a atmosféra v nich je zpracována skvěle, renderované scény (např. při otevírání dveří nebo při soubojích na blízko) výborně sedí do celku a je radost na ně pohledět.

ALE.....jsou tu dvě velká ale. Jednak je to naprosto minimální délka hry - 4 mise jsou opravdu strašně málo a pokud se rozjedete, dáte hru za den. Druhou věcí je ABSENCE kooperativního multiplayeru! Naprosto nepochopitelně ho sem vývojáři nedali - hře, která si o něj přímo říká. Nepochopitelný úkrok zpět, který u mně srazil hodnocení o 10%, protože hra tohoto formátu ve SW univerzu až do svého vzniku chyběla...

Pro: Atmosféra, renderované scény, lokace, Star wars (co víc byste chtěli?:)

Proti: Délka, absence multiplayeru

+13

1213: Episode 1

  • PC 85
Skvělá, opravdu vynikající freewarovka! Minimalistický design, pusté klaustrofobní prostory a všeobjímající mrazivá atmosféra, ze které jsem měl neuvěřitelně živé noční můry. Jednoduše vytvořená 2D grafika opravdu velmi sugestivně pomáhá rozvíjet nervozitu a mrazení v zádech, příběh je plný tajemství, která jsou plná překvapení.

Možná za moje nadšení může i horečka, s kterou jsem hru hrál a "pomohla" mi ve vytvoření atmosféry, nicméně 1213 je jedna z nejlepších plošinovek/adventur, které jsem hrál....

Pro: Mrazivý příběh, minimalistická grafika, tajemno...

+4

Far Cry

  • PC 95
Můj pohled na Fary Cry asi není a nebude příliš objektivní - svým způsobem pro mě znamenal přelom v hraní, protože byl první "novodobou" hrou, kterou jsem na novém počítači rozjel.

Hlavní, co na mě jako na hráče působilo, byla atmosféra otevřených prostor. Karibské souostroví, otevírající se do daleka a působící dojmem toho, že člověk může jít kam chce, mě po zkušenostech z uzavřených prostor většiny stříleček doslova dostalo do kolen. Když pak člověk ještě navíc byl nucen tohle prostředí využívat a mohl se proplazit bez povšimnutí skoro kamkoliv (jiná věc je, že ty protivníky pak stejně musel postřílet)...no, měl jsem opravdu na krajíčku. Volba použít jako protivníky hlavně lidi (tedy alespoň ze začátku) mě nijak špatná nepříšla, zjevení mutantů mě pak upřímně překvapilo. Je sice pravda, že postupem času může obrovská rozlehlost začít nudit ale mě osobně se to nestalo.

Zbraně a systém jejich nošení (tedy že nemůžete mít všechny jako v jiných hrách) se mi zamlouval, a zamlouvá i dnes, bylo to něco jiného a nutilo to člověka přemýšlet. Jejich kombinace s vozidly pak vytvářela opravdu barevnou kombinaci různého vyžití v soubojích.

Příběh samotný je trochu béčkový, to je pravda, ale je podaný natolik "čtivě", že mi to ani na chvilku nepřišlo jako špatná volba.

Jediná vada na kráse, která mě opravdu štvala, byl dost prapodivná systém save pointů - jejich pevné ukotvení dost vadilo a snadno se stávalo, že si člověk dvakrát po sobě vyplácal save, když procházel obě cesty za křižovatkou aniž něco podstatného našel a po tuhém souboji, který nepřežil, se pak musel dlouze vracet zpět (a to několikrát za sebou)

Sám za sebe musím říct, že na pár momentů ze hry asi nikdy nezapomenu - ať už jde o létání v rogalu nad apokalyptickým bojem mutantů za ovládnutím souostroví, boje s nimi na visutých lávkách, které se hemží zoufalými vojáky, pomalé a dlouhé plížení se křovinatým svahem abych překvapil tábor pod sebou či osamělé projíždění pláží/lagun/džungle....všechno tohle ve mně zanechává hezké vzpomínky na hru, která působila jako vynikající film či kniha.

Pro: Atmosféra, venkovní prostory, zbraně,

Proti: Save pointy...

+27

Neighbours from Hell

  • PC 70
Příjemná odreagovačka na líné odpoledne či večer, kdy není nálada dělat nic jiného či se nikomu nechce do hospody. Úkoly, které musíte jako hráč plnit, jsou logické a vpodstatě vás napadnou samy od sebe, když se podíváte na herní plochu. Hra je lehká, je s ní docela sranda a na nic víc si nehraje...což je možná škoda, protože tenhle koncet má na víc, si osobně myslím...
+22

Re-Volt

  • PC 75
Ten, kdo má rád autíčka na ovládání, se u téhle hry určitě vydrží bavit hodně dlouho. A ostatně stejně tak každý, kdo si jen trochu rád hraje:) Autíček je nepřeberně, drah spoustu a ve spojení s různými nástrahami to člověka donutí se trochu zapotit...což vede k tomu, že je to občas docela adrenalinová záležitost.
+5 +8 −3

Gore: Ultimate Soldier

  • PC 40
Nemůžu si pomoct ale i když je hra freeware, čekal jsem od ní víc, mnohem víc. Nejenže má neskutečně ošklivou grafiku a opravdu hodně divný pohyb hráče i protivníků, včetně těch útočných, ale hlavní mínus je, že člověk nemůže sám od sebe přebít zbraň!(nebo jsem na to nepřišel). Osobně si myslím, že na internetu existuje mnohem víc lépe udělaných multiplayerových stříleček...

Pro: Dvojice teleskopických obušků jako primární zbraň na blízko

Proti: Ošklivá grafika, divní nepřátelé, nejde přebít...

+3 +4 −1

Master of Orion

  • PC 95
Jo, jo, Master of Orion. Masteři určitě nebyli první, kteří přišli s koncepcí vytváření vlastního mezihvězdného imperia, ale byli určitě první, kteří nastoupili cestu k dokonalosti.

Množství ras, složitý strom výzkumu, propracovaný systém závislosti vědy, ekonomiky, vojenství a diplomacie ale hlavně neuvěřitelná variabilita při stavbě lodí a možnost vytvořit si je od základu sám.

K tomu se přičítá nádherná malovaná grafika a krásně stejně malovaná videa a člověk má hru, která se prostě nevypíná.

Nicméně i tak měla řadu chyb, které odstranila až dvojka - např., pokud jste hodně rychle vynalézali nové technologie, neměl protivník šanci (což jednu z ras katapultovalo mimo dosah ostatních, pokud jste ji nechytili v začátcích) nebo pokud jste chtěli vytvořit nový moderní typ lodě, museli jste celou jednu starší sérii zničit...což při sto- a tisícihlavých počtech, které si člověk hodinu piplal, nebylo úplně super.....

Ale i tak, nedám na ni dopustit...

Pro: Variabilita ve všech aspektech, atmosféra.

Proti: Nevyvážené rasy, nutnost ničit flotilu při vytváření nové.

+10

Half-Life 2: Episode One

  • PC 80
Hmmm...právě jsem dohrál první epizodu a nějak mě nenapadá co říct/napsat...

Že jsem, pod tíhou kritických recenzí čekal něco mnohem horšího? Že mne spousta sekvencí doopravdy štvala? Že jsem se, protože jsem nemusel dva roky čekat, královsky bavil? Vezmu to raději popořadě...

Episode One se v těch světlejších momentech odehrává v klaustrofobních prostorách rozbombardovaného města. V těch temnějších chvílích pro změnu v o mnoho (a jakože o MNOHO) klaustrofobnějších chodbách Citadely, nemocnice nebo podzemních garážích. Pokud si to necháte líbit, atmosféra umírajícího města, či rovnou světa, si vás vezme do náruče ani nemrknete. V tom mě Valve nazklamal ani v nejmenším - pokud jde tradiční skript jízdy kamkoliv v čemkoliv, o nervydrásající boje v temných podzemních garážích plné vylapšených zombies, kde vám postupně zhasíná baterka a horečně hledáte mdlé svítilny, které vyvrcholí šíleným bojem o přijíždějící výtah, či procházení vylidněné nemocnice, nebo závěrečný boj o vlak, vždy mě znovu a znovu uchvátila half-lifeovská atmosféra plná adrenalinu a boje o holý život. Mě, jelikož trpím úchylkou na umírající města, se to doopravdy líbilo...

Půlku hry procházíte jen s Gravity gun a další zbraně získáváte jen zvolna a postupně, čemuž jen tleskám, na rozdíl od původní hry tak epizoda získává ještě větší nádech boje o přežití a člověk musí hodně (no dobře, zas tolik ne) přemýšlet, kterou zbraň použije.

Alyx získala podstatně větší roli a slavné skripty dostaly do pařátů i ji. Hezky se na to koukalo, Alyx to slušelo a do příběhu to zapadlo.

Na druhou stranu díky tomu neskutečně bila do prázdna Gordona němota. Valve si sice sama ze sebe občas dělala srandu (viz "nepovedený vtip o Zombine), nicméně Alyxina samomluva dělala velké díry do atmosféry. Stejně tak několikeré a vpodstatě stejné převádění civilistů působilo nudně a ani rozdílné druhy útoků nemohly po páté prováděnou činnost oživit.

Co říct nakonec? Úrovně obou her to ani zdaleka nedosahovalo ale zároveň to zvysoka převyšuje většinu stříleček z poslední doby...

Pro: Atmosféra, postupné sbírání zbraní, Alyx, boje v ryze urbánnín prostředí

Proti: Gordonova němota, občas stereotyp, občas Alyx...

+36

Die by the Sword

  • PC 90
Jedna z her, u které jsem si přál abych měl něco lepšího než 486:) Do té doby neviděný systém boje pomocí meče ovládaného myší, moc dobrá a hustá atmosféra a skvělá věc k vyblbnutí v podobě arény (třeba souboj goblina proti třem obrům nad jámou s drtícími koly, kdy jsem všechny umlátil svojí utrženou nohou je pro mě do dneška symbolem zadostiučinění). Navíc některé problémy šly místo šílené řezničiny řešit i jinak a člověk tak (občas) používal i mozek..

Pro: Soubojový systém, atmosféra, aréna

Proti: Občas zaostávala kamera a člověk sekal na prázdno, na svojí dobu krvavé hardwarové nároky

+9

Steel Panthers: World at War

  • PC 95
Nejdetailnější a nejpropracovanější válečná strategie, kterou jsem měl tu možnost hrát. Do systému hraní se člověk dostává dlouho a jen někteří si ho oblíbí natolik aby u hry vydrželi napořád ale to je jenom dobře. SPWAW jsou totiž jen pro hardcore hráče, které i přes řadu chyb (třeba dýmování je dost ultimátní) nedovolí použít triky z jiných strategií i třebas tahových.

Pokud nemáte základní znalosti techniky a válčících stran, které se konfliktu zúčastnili, pak máte docela smůlu, protože nebudete vědět, že vaše draze nakoupené AT děla jsou k ničemu, že vaše pěší jednotky mají pušky leda tak k zahození do prachu a podobně. Hra počítá úhly dopadu granátů na pancíř, počítá morálku vašich mužů podle roku hraní a pokud budete chtít, bude počítat, že jste moc daleko od velení na vizuální kontakt, takže rozkaz k ústupu jste neslyšeli.

A pokud vás to chytne během hraní proti počítači tak vězte, že proti živému protivníkovi je to ještě o něco lepší:)

Více ke hře zde:
Virtuální velitelství

Pro: Skoro všechno, jen jedna hra je podobně úchylná (Combat mission)

Proti: Několik bugů a možností jak využít chyb na úkor hratelnosti (dým, krytí okrajem mapy, "vydojení" střelby protivníka levnými jednotkami...)

+10

Grand Theft Auto

  • PC 85
Hra prolezlá černým humorem až na půdu a s atmosférou, na kterou můžou poslední díly jen zbožně koukat. 3D prostě ne vždy znamená lepší a první GTA je toho důkazem.

Pro: Spousta možností co dělat, volnost, spousta "rozmanitých" úkolů, pohled shora

Proti: Nepřehlednost měst, chtělo by to mapu...

+11 +14 −3

Realms of Arkania III: Shadows over Riva

  • PC 85
Další z her, na které nikdy nezapomenu a které mi pomohly překonat pubertu:) Jak píší v komentářích ostatní, její největší slabinou byla absolutní prázdnota, která občas docela dezorientovala...alespoň mě někdy chvilku trvalo než jsem se po skončeném úkolu znova chytil děje.

Nicméně i tak, nebo možná právě proto, měla hra neuvěřitelnou atmosféru, která se dala krájet. Tuhé souboje, skvělá hudba a opravdu dlouhý příběh dávaly zapomenout, že jde vlastně "jen" o krokovací dungeon, který od časů svých předchůdců (které také stály za to), změnil jen grafiku.

Za zmínku také určitě stojí perfektní český dabing, který se dá srovnat snad jen s dabingem ve Spellcrossu

Takovéhle hry se už dneska prostě nedělají...:)

Pro: Atmosféra, příběh, hudba, český dabing..

Proti: Absolutní a depresivní prázdnota

+3

Incubation: Battle Isle Phase Four

  • PC 100
Absolutně špičková strategie, která se spolu s UFO skví na pomyslném prvním místě toho co jsem kdy hrál. Neskutečně silná atmosféra soubojů v klaustrofobních prostorách planetární kolonie, perfektní systém povyšování a nakupování vybavení a hlavně novinka v podobě přehřívání a zasekávání zbraní udělala z téhle hry adrenalinovou bombu, která svojí zvyšující se obtížností rezolutně nedovolila předčasně vypnout počítač.....Navíc i přes možnost kdykoliv provést save se nestávalo, že bych kadou misi jel jenom jednou.....

Pro: Atmosféra, příběh, zbraně, nepřátelé, povyšování, zasekávání zbraní....

Proti: Nejsou...

+7

Stunts

  • PC 90
Neznám lepší a zábavnější závodní hru - všechny ty Need-for-speedi se můžou jít vycpat. Závody na absolutně nemožných tratích, loopingy, betonové zábrany, skoky přes vodu, tunely..... Všechno se navíc dalo použít v intuitivním editoru. A pak už člověk jenom závodil a snažil se porazit zbytek sourozenců/kamarádů/AI protivníků a hlavně dojet do cíle....

Pro: Looping jak z angličáků

Proti: není žádné proti....

+10

Syberia

  • PC 90
Autorům se ve hře povedlo vytvořit neuvěřitelně silnou atmosféru - směs nostalgie, smutku, melancholie a ještě nečeho, co se podtónem vlní během celé hry. Spolu s nádhernou grafikou to dohromady tvoří velmi chytlavou směs, která má tendenci nepustit hráče ani po několika hodinách hraní. Rébusy jsou logické, ovládání intuitivní.... Jediné, co mi na hře vadilo, bylo zdlouhavé probíhání mnoha lokacemi, které, zvláště ke konci jednotlivých kapitoly, poměrně dost zdržovalo - člověk kvůli jednomu předmětu musel proběhnout celou dosavadní "mapu" tam a zase zpátky, což dokázalo dost nepříjemně vytrhnout z hraní.
Celkový dojem ale naprosto výborný...

Pro: Atmosféra, příběh, rébusy...

Proti: zdlouhavé probíhání lokacemi

+18

Conflict: FreeSpace - The Great War

  • PC 100
Ačkoliv vesmírné simulátory nepatří mezi moje nejoblíbenější záležitosti, Freespace jsem dohrál 4x :) Příběh, který si nezadá s největšími Hollywoodskými trháky, atmosféra tak hutná, že by se dala krájet, překvapení čekající na každém kroku a vesmírný dogfight, ze kterého stříká adrenalin na všechny strany. Dodnes si pamatuju na to zoufalství, když jsem se vrhal s vlastní lodí mezi útočníky a konvoje abych uchránil co nejvíc civilistů, nehledě na to, že mám posledních 10% pancíře....

Pro: Atmosféra, příběh, skvělé modely lodí, skvělý HUD

Proti: Nic mě nenapadá....

+15