Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Lukáš • 38 let • Škoda Auto • Sobotka (ČR - kraj Královéhradecký)

Komentáře

Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Croft

  • PS5 80
Velice citlivě předělaná klasika z druhé půlky devadesátek.
Graficky skvělé, nenapadlo by mě ani ve snu, že jde tak staré kousky takhle krásně upravit. Ovládání je upravené na dnešní standarty, ale pokud jste masochisti, můžete si zapnout i to původní (jak jsme to tehdy mohli takhle hrát???)
Hratelnost je pořád stejná, prostě devadesátková. Ze začátku selanka, pak začínají protivníci trochu přituhovat.
Pro mě totální nostalgie a návrat do doby, kdy jsem začínal pořádně hrát.
+4

Silent Hill 2

  • PS5 95
Sledoval jsem na streamu oznámení remaku a říkal si ,,Tvl KONEČNĚ!!!!! Konečně Konami pochopilo co má za poklad a hodlá to využít!! JOOO!!!!!"
Pak jsem viděl bohužel nějaké ty postupně vycházející trailery a ty byly..... No...... Strašný......
Vypadalo to šíleně a já se fakt bál, že dorazí polosračka, co totálně pošlape a pochčije originál a všichni se budou Blooberu a Konami smát. No a pak to vyšlo a.... hovno přátelé, Silent Hill 2 všem znovu vytřel zrak. Včetně mě.
No dobře, přiznám se, že jsem si to opět předobjednal se steelbookem. Sice jsem tomu moc nevěřil, ale ten steelbook byl hrozně hezký :-D
No a pak jsem začal hrát.....
Bloober Team nejsou žádní zelenáči,. Už nás nějakou chvíli oblažují svými výtvory a nikdy se netajili tím, že milují Silent Hill a rádi by nějaký udělali. Co si budem, jejich The Medium je vyloženě takový pokus o polský Silent Hill (nutno říct že ne kdovíjak skvělý) a takový výkřik typu ,,Haló, my to fakt chceme dělat!!"
Je otázka, jestli je Konami oslovilo po vydání The Medium nebo ještě předtím, ale ke své milované značce se dostali. V roce 2022 Konami oznámilo resuscitaci milované hororové série a rovnou tím, že se dělá remake SH2 a pracují na něm hoši z Blooberu. A začal shitstorm :-D
Nejdřív spousty komentářů jak to poláci určitě poserou a bla bla bla.
Já jim věřil. Říkal jsem si že Konami si to určitě pohlídá a oni do toho dají všechno.
Pak vyšel jeden strašný trailer, po kterém CEO Blooberu tvrdil že ho dělalo Konami a že hra vypadá mnohem lépe.
Pak přišel letošní GamesCom, před ním prezentace Silent Hillu, kde hra opět nevypadala vůbec dobře. A já si začal říkat, že je potřeba se asi začít připravovat na nejhorší.
Jenže..... Pak to vyšlo....
Buď to byl geniální plán markeťáků z Konami, kteří nám záměrně ukazovali to nejhorší co mohli, aby se nikdo na nic netěšil..... A nebo nevím. Ale nový Silent Hill 2 je úžasná záležitost.
Na rovinu říkám, že originál jsem nehrál. Znám ho, ale nehrál. O to víc jsem se těšil, po trailerech bál a po vydání byl velice překvapen.....
Začneme úplným základem. Ta hra má neskutečnou atmosféru. V momentě kdy vlezete do mlžného městečka, víte už od začátku, že tam není něco vpořádku.
Opuštěný americký zapadákov, ze kterého všichni z ničeho nic odešli. Ale opuštěný je pouze zdánlivě. Po chvilce zjistíte, že se v něm kromě Vás potulují podivná monstra. Dosti nechutná. A to je teprve začátek....
Mám opravdu moc rád horory, filmové i herní. A díky tomu, že už jsem lecos viděl a hrál, mě málo co vyleká nebo aspoň postraší.
A při hraní SH2 jsem opravdu neměl dobrý pocit. Věděl jsem, že mě čekají nepříjemné věci, ale nevěděl jsem kdy. A když jsem je čekal, tak žádné nepřišly. A když už jsem si myslel, že se nemůže nic stát, tak to přišlo :-D
Hra si s Vámi hraje, doslova. A nejednou jsem se opravdu polekal (hlavně ve věznici). A to se mi fakt nestává.
Z příběhu nebudu spoilovat nic, ale věřte mi, že Vás hodí do solidní deprese a město zahalené v mlze Vám moc nepřidá.
Souboje s nepřáteli jsou v pohodě a i boss fighty nejsou zas tak frustrující, když víte jak na to.
Hra obsahuje několik puzzlů založených na hrátkách s jazykem. Takže jestli Vám angličtina nic neříká, doporučuju nainstalovat si Google Translator nebo něco podobného. Nejedná se o nic složitého, moje angličtina je dost průměrná a až na jednu pasáž (popraviště) jsem se bez toho obešel. Ale spousta puzzlů je tu založená na hádankách, tak s tím počítejte.
Silent Hill 2 je pro mě překvapení roku a něco, co se mi fakt nehrálo příjemně. Ta hra je opravdu zlá a temná a schopná hodit Vás do solidní deprese.
A proto je skvělá....

Pro: Totální atmosféra, neustálé napětí, chytré puzzly, hnusní nepřátelé

+5

Still Wakes the Deep

  • PS5 75
Spíš než adventura, je to takový vytuněný walking simulator.
Ale s naprosto skvělou atmosférou!! Dohrál jsem to na jeden zátah se zatajeným dechem!!
Má to takový pohodový klidný rozjezd, ale to vydrží asi prvních 30 minut :-D
Pak se rozjede něco dost nepříjemného, co připomíná především Věc (The Thing) od Johna Carpentera.
Jestli jste milovníci hororů, doporučuju všema deseti.
Atmosféra je fantastická. Vrtná plošina je prostě hnusný místo a nechceš aby se tam začaly dít hnusný věci :-D
Jediný na co musím upozornit škarohlídy, že grafika není nijak odzbrojující (PS5). Ano, má to režim kvality, ale kromě snížení frekvence na 30 FPS jsem si nevšiml žádného zásadního rozdílu :-D
A ještě je potřeba říct, že je určitě dobrý to hrát s titulky. Je to namluvený úplně strašnou angličtinou s brutálním přízvukem a fakt těm lidem nerozumíte ani hovno :-D

Pro: Boží atmosféra na ropné plošině, poutavý příběh, skvělá atmosféra, The Thing revival, odsýpá to a není to dlouhé

Proti: Graficky to mohlo být malilinko lepší když už to běží na Unrealu, ten dabing je fakt brutal oldschool english, není to dlouhé (pro někoho nevýhoda)

+5

Star Wars Outlaws

  • PS5 75
Tak jo....
Nejsem milovník her od Ubi. Ani náhodou. Ano, mají série podle jedné šablony. Far Cry, Assassin's Creed a potom Tom Clancy's něco.... každá série má více méně stejný design, jen mění prostředí. Já vím.
ALE.....!!!!!
Absolutně jsem nepochopil ten obří hejt, co se snesl skoro hned po vydání na Outlaws. Vlastně trochu pochopil, protože jsme na internetu. Na internetu má každý názor úplně na všechno, aniž by si to aspoň nainstaloval, natož zahrál.
Nicméně, když nebudete blít kraviny do diskuzí a místo toho si tu hru zkusíte zahrát, zjistíte, že vlastně vůbec není špatná. Naopak. Vlastně se docela dost povedla. I když je od Ubi! Ha! To čumíte, co??
Ale teď samozřejmě long story, než se dostanu ke hře samotné... :-D
Star Wars je asi nejhodnotnější franchise ze všech. A i když se Disney posledních deset let velice snaží celou tu historii dokurvit, potopit a všechny nasrat a znechutit, najde se ještě pár nostalgických bláznů, jako třeba já, co věří v lepší zítřky. A dokonce se nám i líbí některé pokusy o rozšíření lore.
Ahsoka nebyla tak hrozná jak se očekávalo a třeba takový ANDOR, to je totální masterpiece. Takhle by se mělo univerzum dál rozvíjet
No ale dost keců o tom jak Disney kurví/nekurví milované universum. Máme tu ty Outlaws.
A já jsem z nich nadšený!!
I když samozřejmě s výhradami. Ale k tomu se dostaneme.
Miluju příběhové akční adventury typu Uncharted, Tomb Raider a ano, i ty Watch Dogs a podobně.
A strašně mě sralo, když licenci na Star Wars věci měli Electronic Arts a jediné co nám nadělili, byly multiplayer kooperativní srač...y. S vyjímkou Fallen Order, samozřejmě, ale to byl spíš takový milý omyl, co se nečekaně přetavil ve velký hit.
Proto jsem byl dost napjatý, když Disney oznámilo že exkluzivní licence na SW hry pro EA končí a budou je nabízet i dál. V zápětí se objevila informace, že Ubi dělá nějakou akční adventuru. Nebudu to protahovat, na Xbox Showcase 2023 jsme dostali trailer i s nějakou ukázkou hraní a můj hype level byl na 95%
Před letošním létem se vyrojily nějaké ukázky z hraní, které nebyly nijak extra pozitivní a vyčítaly hře trochu horší grafiku a zastaralou hratelnost, jako třeba v Uncharted. Což jsem moc nechápal, protože hratelnost v Uncharted mi nepřijde zastaralá, ale asi jsem třeba boomer :-D
Nicméně mě to neodradilo, hru jsem si předobjednal, dorazila mi na day one a já si jí hrozně užil.
Konečně, KONEČNĚ, někdo udělal open world ze světa SW a dokonce ho zasadil do období kdy se odehrává původní trilogie!!
A v momentě kdy to vyšlo, se ihned objevila lavina komentářů, kdy každý druhý Jarda věděl, že je ta hra úplně na hovno. Hrál ji???? Ne..... samozřejmě že ne, ale ví to.
Já to na jednu stranu asi celkem chápu. Ubi opravdu dělá hry podle svojí šablony a je tím profláklý a hodně lidí tím sere.
A Disney opravdu dělá skoro všechno proto, aby lidi začali SW nenávidět. Takže mi přijde celkem logické, že když vyjde nová hra ze světa SW od Ubi, tak na ni budou všichni na internetu v komentářích blít, už jenom z principu, aniž by si ji vůbec vyzkoušeli.
A přesně to já jsem udělal. Vyzkoušel si ji. Dokonce jsem si ji předobjednal se steelbookem. A, světe div se, jsem ji i dohrál. A nebliju na ni! Skandál!!!!
No vlastně to žádný skandál není. Je to prostě normální, klasická 3d akční adventura ve stylu Uncharted nebo novodobých Tomb Raiderů. Jen trochu víc zaměřená na stealth. Což třeba mě vyhovuje, někomu asi nebude. Ale pokud máte potřebu se všude vždycky prostřílet, OK, není problém. Vaše volba. Jen to bude asi malinko těžší. Ale co už.
V momentě kdy hra vyšla, se všude objevily komentáře, jak je to typická sračka od UbiSoftu jako všechny ostatní, bla, bla, bla.... No a a právě že není. Vlastně.... jako trochu je, ale jenom malinko. Připomíná první Watch Dogs. Hlavně tím že lepší než se prostřílet, je se proplížit. A místo mobilu na hackování, máte strašně cute kamaráda Nix, malé zviřátko, které vám ihned přiroste k srdci a které vám rádo a ochotně pomáhá ve všem možném. Spustit nějaký vzdálený spínač? Odlákat stráž? Napadnout stráž? Nic není problém.
A pak nastoupíte do své lodi a můžete poletovat po vesmíru, sestřelovat piráty a lootit náklady z vesmírných vraků. Ano, je to omezené, není to žádný open space, ale tak snad od toho nikdo nečekal druhé No Man's Sky, ne?
Co bylo trochu zklamání, je technická stránka. Čekal bych, že na PS5 bude hra vypadat malinko lépe. Nechápejte mě špatně, umí vykouzlit úžasné scenérie, ale občas je to trochu zubaté a hnusné. Už jsme tu měli hry, které vypadaly o dost lépe a v tomhle je SW Outlaws trochu zklamání.
Ale i tak, je to pořád výborná 3rd persion akční hra. Ano, jsou tu nějaké bugy, jako v každé open world hře, ale nejsou nijak zásadní a rozhodně Vám nebudou stěžovat dohrání.
A spousta lidí by si místo zvracení do komentářů měla zkusit danou hru aspoň zahrát, než ji odsoudí.
Já mám dohráno a opravdu se těším na DLC.
Poserte se! :-D

Pro: Star Wars svět z původní trilogie, strašně cute Nix, úžasná atmosféra, poletování ve vesmíru s vlastní lodí

Proti: Občas trochu hnusné (PS5), sem tam nějaký menší bug, poletování po vesmíru je dost omezené (ale to se dalo čekat)

+2 +3 −1

Detroit: Become Human

  • PS4 90
V první polovině 90. let, kdy se objevilo nové mocné médium zvané CD a které oproti disketám nabízelo obrovské datové úložiště, se vyrojila spousta sračkových her, kterým se říkalo interaktivní film. Herní studia moc nevěděla co si s obří kapacitou nového média počít a tak je nenapadlo nic lepšího, než adventury, do té doby dělané ručně, nahradit polofilmovým zážitkem s FMV videem. Hra sestávala ze spousty předtočených scén, většinou mizerně zahraných mizernými herci, kdy hráč občas vstoupil do děje a ,,hrál" a myslel si, že opravdu ovlivňuje děj.
Ano, byly samozřejmě vyjímky. Série s detektivem Texem Murphym, obě Phantasmagorie nebo druhý díl legendy Gabriel Knight, ale těch by se dalo spočítat na prstech jedné ruky.
Nebo dvou postižených.
A pak přišel v roce 1999 David Cage, se svým studiem Quantic Dream.
Omicron : The Nomad Soul byla jen taková první vlaštovka. Něco, kde si David vyzkoušel, jestli jeho herní pojetí může běžného hráče zaujmout. A i když hra byla zabugovaná a nabízela podivný mix žánrů s akční adventurou ve stylu Tomb Raider s bojovkou a interaktivním fimem, zafungovala. Neprodávala se úplně špatně a David se mohl pustit do dalšího díla.
Fahrenheit vychází v roce 2005 a je to opravdu z velké části interaktivní film. Divné, blbě zahrané FMV sekvence nahrazují sekvence animované přímo v enginu hry, ale s nacapturovanými reálnými herci. A vypadá to ve své době skvěle, dokonce to má i velmi dobrý a napínavý příběh. I když se ke konci trochu posere...... Ale nebudeme spoilovat, že?
V roce 2008 přichází Heavy Rain. Temná detektivka, kde se pokoušíte v kůži několika postav vypátrat, kdo je záhadný Origami Killer. Zatímco Fahrenheit byl víceméně ,,klasická" adventura se spoustou voleb které zas až tak moc neovlivnily děj, Heavy rain je opravdu interaktivní film, s asi 24 konci.
Ano, je to tak. Ovládáte tři postavy a dost záleží na vašich volbách a vzájemných interakcích, k jakému konci se doberete.
Beyond Two Souls z roku 2013 je..... No..... Je to celkem hezký duchařský příběh. Na svou dobu má dost zajímavé obsazení hollywoodských herců Willema Dafoe a Ellen/Elliot Page. A vyprávění samotné není úplně špatné, ale.... jak to říct? No sklouzne to do trapného filmového klišé. A samotné finále, i když má několik volitelných konců, je trochu.... ehm.... No na zadek Vás neposadí.
Ale fuck it, protože na jaře 2018 vychází Detroit : Become Human a je to naprostá bomba.
Celou tu spoustu předchozích odstavců jsem Vás unavoval historií tvorby Davida Cage, abysme se dostali sem.
Jestli se David celou dobu, od roku 1999, pokoušel udělat dokonalý interaktivní film, povedlo se mu to tady.
Detroit : Become Human Vás posadí do role tří androidů, z nichž každý má svůj příběh.
Je tu Connor. Android fízl, který má odhalovat a dopadat deviantní androidy. Jinými slovy androidy, kteří si řekli, že je na hovno sloužit zkurveným lidem kteří se k nim chovají hůř než ke zvířatům a začali mít sklony k nezávislémum myšlení, i když by správně neměli, protože je to v rozporu s jejich naprogramováním. Ale důvěřuj si umělé inteligenci, že jo?
Je tu Markus, hodný starostlivý pečovatelský android, který se nepříjemnou shodou okolností dostane do role vúdce povstání androidů proti hovadskému chování lidí. I když by neměl podle svého programu.
Je tu Kara, android hospodyňka/chůva, která má jen uklízet a vařit a starat se o svěřené dítě. Ale v momentě kdy zjistí, že její pán a zároveň otec holčičky o kterou se má starat není úplně otec roku, se rozhodne svěřené dítě zachránit. I když by neměla, podle svého programu.
Každá ze tří postav má svůj příběh, který může kdykoliv skončit, aniž by končila samotná hra.
Markus může vést nenásilné mírumilovné povstání robotů , kterým vadí, že jsou v ještě horší situaci, než byli černoši do 60. let v Americe.
Zároveň může vést násilný vojenský puč, protože proč ne, když se k nám lidi chovají násilně?
Kara může svou svěřenkyni zachránit a odjet s ní jako matka s dcerou do bezpečí do Kanady.
Zároveň taky nemusí a může kdykoliv cestou zemřít.
Connor se může spřátelit se svým lidským policejním kolegou a společně můžou být dost výrazným pomocníkem v Markusově mírovém povstání.
Nebo to může být vlastně úplně jinak.
Detroit naplnil Cageovu myšlenku interaktivního filmu do naprosté dokonalosti. Každá ze tří postav může kdykoliv zemřít, aniž by to mělo vliv na události příběhu, nebo životy dalších postav. Ehm.... více méně.... Nebo taky trochu jo. Ale záleží na Vás....
Detroit můžete rozehrát několikrát, pokaždé trochu jinak, trochu jinak si vyprofilovat hlavní protagonisty a pokaždé budete mít trochu jiný zážitek.
Já osobně ho dohrál třikrát, pokaždé jinak a pořád mám spostu možností, jak to zkusit někde jinak.
A hlavně to vypadá naprosto skvěle. Technická stránka hry je naprosto skvělá a i teď, když tohle píšu, 2024, tudíž šest let po vydání, ta hra vypadá naprosto skvěle.
V Detroitu Cage svoje pokusy o ideální interaktivní film dotáhl do konce. Tohle je opravdu film, navíc celkem dobře napsaný, který ovládáte VY.
A můžete si ho zkoušet dokolečka, pokaždé jinak.
+9

Kingdom Come: Deliverance

  • PS5 85
Strašně mě to sralo…. Ale strašně. Nic mi nešlo, v souboji mě každý sejmul na tři rány, lockpicking byl pro mě absolutně non-sense.
A kámoši říkali ,,No ze začátku to je docela na hovno, ale postupně se vytrénuješ a pak je to dobrý”
A tak jsem to zkoušel. Trénoval na kolbišti v Ratajich, nějak se pokoušel prokousat a….. A nic. Proste mi to neslo. A tak jsem se nasral, smazal to a řekl si, ze to proste asi není pro mě.

A pak oznámili dvojku a já si řekl, ze bych si ji docela zahrál. Ale proč, když mi nesla ani ta jednička?
Tak jsem nelenil, stáhl ji z PS storu, nahrál pozici a pustil se do toho znova. Dělal jsem vedlejší questy, chodil trénovat na kolbiště a…. A najednou to šlo. Začal jsem vyhrávat souboje, zamiloval se do skvele udělané alchymie (a díky ni měl tunu lektvarů které mi hru ještě více zjednodušily) a s obrovskou chutí dělal kazdy quest tak, ze když jsem nebyl moc spokojený s koncem, zkusil jsem ho znova trochu jinak.

Totalne jsem se do té hry zamiloval, mám tam kolem 200 hodin a nemůžu se dočkat dvojky.
Konzolová verze není vizuálně až tak pěkná jako ta na PC. Je videt ze předchozí generace měla své limity a verze pro PS5 není, ale i když jsou některé detaily ne úplně hezké, hra jako celek působí moc hezky. Některé scenérie vám vyrazí dech.

Bugů jsem pár potkal, ale nijak hrozných nebo znemožňujících mi hru dohrát.

Dojel jsem to do konce i DLCčkama a už netrpělivě vyhlizim pokračování.
P.S.: Štěpánku jsem zachránil. I když asi napočtvrtý :-D

Pro: Úžasná atmosféra středověku, výborný příběh na pozadí reálných události, nádherná příroda, skvele udělaná alchymie

Proti: Bugy, ze začátku opravdu těžké, na konzoli občas ne až tak dobře vypadající (ale někdy zas skvěle)

+37

Tomb Raider

  • PC --
Jak by asi vypadal seriál The Lost kdyby ho točil Michael Bay?
Ano, asi nějak takhle.
Crystal Dynamics si ukousli velké sousto v podobě zrestartování jedné z nejslavnějších a komerčně nejúspěšnějších sérií a ukousli si sousto veliké, jen co je pravda. Ale poprali se s tím se ctí a naservírovali nám vynikající herní zážitek, který rozdělil vyznavače série na dva tábory.
Jedni nemohli novému přírůstku do rodiny přijít na jméno, druzí z něho ejakulovali blahem.
Uznávám, patřím do té druhé poloviny. A to jsem prosím hrál i pár dílů původních her, takže k Laře a jejím dobrodružstvím trochu nějaký vztah mám.
Pánové z Dynamics se s modlou minimálně jedné generace hráčů, úžasnou Larou croft která to dotáhla i do Playboye, vůbec nepářou.
Zapomeňte na všechna předešlá dobrodružství, tady dostáváte do rukou mladinkou Larinku, která právě dostudovala a jede na svou první velkou výpravu, hledat říši Yamatai které vládla údajně nesmrtelná císařovna a podle některých i bohyně, Himiko.
Výprava se samozřejmě hned v úvodu totálně podělá, loď na které celá výprava připlouvá ztroskotá a od té chvíle tvůrci s legendou zachází jak s hadrem a hned od začátku jí dávají, doslova, strašně přes hubu.
Přirovnání k Michaelu Bayovi hned v úvodu bylo zcela na místě. Příběh i postup hrou je totální akční béčko v AAA stylu. Ano, Lara dle prvotních marketingových keců teprve musí v tu slavnou objevitelku a dobyvatelku dospět a doracovat se k tomu, ale zrovna tento prvek ve hře trochu drhne. V jednu chvíli lady Croft oplakává nebohého jelena kterého musela zabít aby získala maso a mohla přežít a o kapitolu až dvě zcela bez výčitek kosí hordy nepřátel, kteří ji jdou po krku. K tomu si připočítejte nejeden kaskadérský akční výkon hodný geroje typu John Mc Laine a jste doma. Ano, Tomb raider je víc akční než adventurní. zejména v druhé polovině, kdy se Laře do palby dostává opravdu DOST nepřátel. O své samozřejmě nepřijdete, nějaké ty puzzly tu jsou, ale jejich dořešení k dohrání hry není nezbytné.
Autoři dokonce přidali do hry nějaké ty skilly, ale to je opravdu jen takový doplněk. Sice vám občas odemknou některé fajn věcičky, ale k dohrání hry nezbytné fakt nejsou.
Nebudu se tu zbytečně rozepisovat.
Tomb Raider je přesně to, co si představím pod pojmem ,,akční adventura". Ale, a fakt si za tím stojím, ve stylu Michala Baye. Jestli Vám nevadí totálně béčkový příběh a absolutně božární akční scény které jsou samozřejmě dost přepálené, jděte do toho.
Tenhle tomb raider za zahrání rozhodně stojí. A ne jen za jedno.

Pro: Vynikající atmosféra, vynikající akční momenty, totální pošlapání fenoménu Tomb Raider, MICHAEL BAY STYLE!!!

Proti: Totální pošlapání fenoménu Tomb raider, ve druhé polovině až moc střílečka, MICHAEL BAY STYLE!!!

+14