Dead Effect, prvotina českého studia BadFly, je budgetová 3D akce, konvertovaná z mobilních platforem pro PC. Nečekal jsem žádný zázrak, ale musím konstatovat, že jsem byl z klonu Doom 3 příjemně překvapen.
Kosmická loď je zamořena zombie invazí díky vědeckým experimentům a na nás je, abychom vyčistili stanici od záplavy shniláků a zneškodnili nebezpečného vědátora. Prostředí je na poměry svého mobilního původu a engine Unity zpracováno poměrně solidně, grafika neurazí a jediné co mě mrzelo, bylo velké množství zdánlivě interaktivních panelů, jež se přímo nabízely k aktivaci. Ale skutečně funkčních prvků je minimum a jedná se v podstatě o výtahy a hackovací terminály.
Hlavní náplní hry je arkádová likvidace žijící smrti - paluba kosmické lodi je přímo prolezlá zombíky v různém stadiu rozkladu. Většina se chová poměrně stereotypně a plouží se k nám s jediných cílem - okousat naši tělesnou schránku až na kost. V průběhu kampaně se později objevují zpestřující nové typy nepřátel s odlišným chováním i útoky. Nemrtví se plouží poměrně pomalu, a tak jejich likvidace je poměrně snadná. K tomuto účelu bych očekával bohatou paletu zbraní, ale hra nás limituje pouze dvěma volnými sloty - můžeme tak nést pouze jednoruční a obouruční zbraň.
Levely jsou bohužel poměrně lineární a koridorovité. Akce se tak mnohdy omezuje pouze na pomalý ústup před hrnoucími se nepřáteli za permanentně stisknuté spouště zvolené zbraně s tichým modlením k hernímu pánubohu, že nebudeme muset přebíjet. Pokud se objeví prostornější lokace, tak se boj stává mnohem zábavnější. Kličkování a úhybné manévry mezi zombíky měly grády a škoda, že podobných míst není více. Navíc je chůze hráče zoufale pomalá, a to i když aktivujeme značně omezený sprint. Neprozřetelně jsem před jednou seancí zapnul starého dobrého Dooma a při Dead Effect jsem si pak připadal jako udýchaný hlemýžď.
Konverze z mobilů a tabletů se projevuje v systému monetizace. Ne, hra koupená na Steamu opravdu nemá mikrotransakce. Ovšem v menu je dostupná široká nabídka zbraní, které si musíme zakoupit za nasbírané peníze. Nebo za zlaté cihličky, jež občas z nepřátel vypadnou. A ukončení základní kampaně opravdu k nákupu prémiových kousků nedostačuje. Zájemci o atraktivních arzenál (kuše, motorová pila, lepší brokovnice) musí podstoupit opakované hraní, aby si na ně vydělali. Navíc jste omezeni chudým inventářem. Já jsem si tak po celou dobu hraní pohodlně vystačil se základním samopalem obohaceným upgrady, jehož dlouhá doba palby do přebití mi bohatě vyhovovala.
Průchod hrou byl hladký a plynulý, orientaci v úrovních pomáhala přítomná nápověda. Bloudění i díky lineárnímu prostředí opravdu nehrozí. Obtížnost je nastavena poměrně nízko, a tak je hra příjemnou oddechovkou pro odreagování. Maniakální sběrači mohou sbírat tablety s doplňujícími informacemi o situaci na lodi, podobně jako v Doomu 3. Nebo třeba šmejdit po skříních, kde však většinou najdeme pouze munici, případně tablet. Na stěnách se občas nacházejí orby, které po sestřelení navyšují procentuální úspěšnost na konci levelu.
Ačkoliv výtek, co jsem uvedl, je celá řada, z jakéhosi neznámého důvodu mě hra přikovala k monitoru až do té doby, než jsem dokončil kampaň a splnil doplňující survival mise. Kombinace generického, avšak zábavného příběhu, nespočet rozprsknutých hlav nepřátelských zombies a přijatelná obtížnost i pro běžné hráče pomohly namíchat herní koktejl, který sice není ničím převratný v mezích svého žánru, ale na pár hodin dokáže pobavit a odreagovat. Za přijatelnou cenu se rozhodně Dead Effect vyplatí.
Kosmická loď je zamořena zombie invazí díky vědeckým experimentům a na nás je, abychom vyčistili stanici od záplavy shniláků a zneškodnili nebezpečného vědátora. Prostředí je na poměry svého mobilního původu a engine Unity zpracováno poměrně solidně, grafika neurazí a jediné co mě mrzelo, bylo velké množství zdánlivě interaktivních panelů, jež se přímo nabízely k aktivaci. Ale skutečně funkčních prvků je minimum a jedná se v podstatě o výtahy a hackovací terminály.
Hlavní náplní hry je arkádová likvidace žijící smrti - paluba kosmické lodi je přímo prolezlá zombíky v různém stadiu rozkladu. Většina se chová poměrně stereotypně a plouží se k nám s jediných cílem - okousat naši tělesnou schránku až na kost. V průběhu kampaně se později objevují zpestřující nové typy nepřátel s odlišným chováním i útoky. Nemrtví se plouží poměrně pomalu, a tak jejich likvidace je poměrně snadná. K tomuto účelu bych očekával bohatou paletu zbraní, ale hra nás limituje pouze dvěma volnými sloty - můžeme tak nést pouze jednoruční a obouruční zbraň.
Levely jsou bohužel poměrně lineární a koridorovité. Akce se tak mnohdy omezuje pouze na pomalý ústup před hrnoucími se nepřáteli za permanentně stisknuté spouště zvolené zbraně s tichým modlením k hernímu pánubohu, že nebudeme muset přebíjet. Pokud se objeví prostornější lokace, tak se boj stává mnohem zábavnější. Kličkování a úhybné manévry mezi zombíky měly grády a škoda, že podobných míst není více. Navíc je chůze hráče zoufale pomalá, a to i když aktivujeme značně omezený sprint. Neprozřetelně jsem před jednou seancí zapnul starého dobrého Dooma a při Dead Effect jsem si pak připadal jako udýchaný hlemýžď.
Konverze z mobilů a tabletů se projevuje v systému monetizace. Ne, hra koupená na Steamu opravdu nemá mikrotransakce. Ovšem v menu je dostupná široká nabídka zbraní, které si musíme zakoupit za nasbírané peníze. Nebo za zlaté cihličky, jež občas z nepřátel vypadnou. A ukončení základní kampaně opravdu k nákupu prémiových kousků nedostačuje. Zájemci o atraktivních arzenál (kuše, motorová pila, lepší brokovnice) musí podstoupit opakované hraní, aby si na ně vydělali. Navíc jste omezeni chudým inventářem. Já jsem si tak po celou dobu hraní pohodlně vystačil se základním samopalem obohaceným upgrady, jehož dlouhá doba palby do přebití mi bohatě vyhovovala.
Průchod hrou byl hladký a plynulý, orientaci v úrovních pomáhala přítomná nápověda. Bloudění i díky lineárnímu prostředí opravdu nehrozí. Obtížnost je nastavena poměrně nízko, a tak je hra příjemnou oddechovkou pro odreagování. Maniakální sběrači mohou sbírat tablety s doplňujícími informacemi o situaci na lodi, podobně jako v Doomu 3. Nebo třeba šmejdit po skříních, kde však většinou najdeme pouze munici, případně tablet. Na stěnách se občas nacházejí orby, které po sestřelení navyšují procentuální úspěšnost na konci levelu.
Ačkoliv výtek, co jsem uvedl, je celá řada, z jakéhosi neznámého důvodu mě hra přikovala k monitoru až do té doby, než jsem dokončil kampaň a splnil doplňující survival mise. Kombinace generického, avšak zábavného příběhu, nespočet rozprsknutých hlav nepřátelských zombies a přijatelná obtížnost i pro běžné hráče pomohly namíchat herní koktejl, který sice není ničím převratný v mezích svého žánru, ale na pár hodin dokáže pobavit a odreagovat. Za přijatelnou cenu se rozhodně Dead Effect vyplatí.