Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dead Island

  • PC 80
Zpočátku jsem měl z Dead Island velice rozporuplné pocity.

Prvně mě zklamal příběh, který je prostě takový nemastný neslaný. Strašně jsem se těšil na ten prvek survival a na to, jak budu bojovat o holý život a budu se o sebe bát. No, hra jde na to trochu jinak. Za prvé je obtížnost velmi jednoduchá. Hráč rube zombíky jak na běžícím pásu a pokud zhebne, tak se po chvilce respawne a může směle rubat zombíky dál. Tenhle prvek mi zpočátku strašně vadil, ale postupem času jsem za něj byl rád, protože tak nehrozila frustrace, která by jistojistě brzy dorazila, bo chcípat budete opravdu často.

Samotné porcování nemrtvých je sranda, ale musím přiznat, že pokud bych hrál sám, brzy bych se asi trochu nudil, protože herní náplň se po celou hru nemění. Prokecnete pár lidí, dostanete několik questů, cestou k cíli vymlátíte desítky uslintaných nemrtvých, vyčistíte danou oblast/seberete questový předmět a jedete zpátky úkol odevzdat. Občas se sice najdou nějaké ty questy originální, ale moc jich není. Pokud hrajete kooperativně s kámošema, hned je to větší sranda. Já hrál (jako obvykle) s Jackem a rozhodně jsme se nenudili, ba jsme se skvěle bavili.

Úvodní lokace je hodně zajímavá a designově bohatá, ale popravdě mě spolu se závěrečnou bavila asi nejméně. Možná proto, že jsem si zpočátku na styl hry musel zvykat. Naopak rozhodně nejvíce jsem si užil džungli, která skrývala i jeden milý easter egg. Doporučuju prozkoumat každý kout mapy, někdy se to vyplatí.

Grafika mě dokázala jak okouzlit, tak i pořádně vytočit. Na jednu stranu se mi moc líbil systém poškození lidských těl, takže pocit ze sekání hlav, rukou či nohou je opravdu šmakózní. To umocňuje krásně udělaná krev, která se zachycuje na povrchu textur a různě teče a klikatí se. Ač to může znít trochu zvrhle, vypadá to úžasně. Prostředí je rovněž perfektní, některé výhledy byly fakt krásné. Pak mě ale zarazilo tragické dokreslování textur v dáli, které v prvních dvou lokacích není tak viditelné, ale v rozlehlé džungli to působí často vyloženě hnusně. Jako příklad uvedu lokaci, kdy se dívám ze skály dolu na travnatou prázdnou plošinu. Pokud ale slezu po schodech o pár metrů níže, načte se celá vesnice. V kontextu jinak povedené grafické stránky je to prostě strašná škoda. Dále tu jsou kolize textur a různé díry, jakmile hráč vleze tam, kam nemá. Měl jsem z toho pocit, že by hra potřebovala ještě trochu péče, protože vylezla na svět moc brzy. Naštěstí jsem ale nenarazil na bugy, které by nějak bránily v postupu hrou. Problémy tedy vidím pouze v technické stránce.

Mile mě překvapily drobné RPG prvky, expení postavy je zajímavé oživení. Zbraní je fakt hodně, ale mrzela mě jejich veliká generovanost a malé množství opravdu speciálních kousků. V bednách tedy moc specialitek nečekejte. Dále mě mrzel level scaling zombíků. Vznikala tak absence těžších a jednodušších lokací. Všude byly souboje s nimi na chlup stejné.

Verdikt: Nakonec, jakmile jsem přistoupil na pravidla hry, jsem se skvěle bavil a do tohoto postapo světa jsem se hodně zažral. Jackovi i mě bylo velice líto, že je už konec. Dead Island určitě není dokonalý. Je vidět, že si tvůrci vzali moc velké sousto a hra působí v mnoha ohledech nedoladěně. A proč jsem jí dal tak velké hodnocení? Protože je zábavná! 80%

Statistiky:

První hraní:

Postava: Purna
Herní doba: 32h 02m
Uběhnutá vzdálenost: 156,69
Splněno úkolů: 131
Výzvy: 32%
Úspěchy: 56%

Druhé hraní:

Postava: Logan
Herní doba: 30h 09m
Level: 42
Splněno úkolů: 130
Výzvy: 40%
Úspěchy: 60%
Uběhnutá vzdálenost: 166,44

Pro: porcování nemrtvých je bžunda, povedené RPG prvky, pěkná grafika a prostředí, pěkný svět, hromada questů, na dnešní dobu velice solidní délka, nižší HW nároky

Proti: bez atmosféry a strachu o vlastní život, jednoduché, množství technických nedodělků a bugů, nevygradovaný závěr, level scaling

+24 +25 −1