Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Fg

Fg

Adam / 32 let / London (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Dead Space 2

  • PC 80
No ano! Tak je to spravně pánové! Autoři si snad vzali ponaučení z mého komentu k jedničce a vybrousili tupé hrany předchozího konceptu velmi dobrým směrem. Ač stále zůstávají ve hře zásadní praskliny z jedničky a hra by se dala velice jednoduše vylepšit a byla by to pecka, ale to si myslím je progres, který nás čeka ve 3jce a dle mého skromného názoru bude následovat Mass Effect, tedy na Zemi, či hoodně blízko té naší krásně modroučké kouli :)

Nebudu se tu extra rozepisovat, jelikož hodně věcí mnou zmíněných u dílu předchozího platí pro DS 2, přesto 2jka přinesla pár vylepšení.

Předně bych zmínil Isaaca, jestliže mi přišla hra neosobní a nedokázal jsem se sžít s tím tichošlápkem a nemluvícím sucharem, tady postava ožívá a žije! Dokonce jsem si ho i oblíbil a rád ho vedl strastmi Sprawlu. A dokonce on MLUVÍ - fakt! Dobré, že? :) A vůbec ne špatně, dialogy jsou fajn a nejsou to žádné výstřeli do prázdna. Častokrát Isaac "seskládá" helmu a ukazuje tvář. Po celou hru má Isaac halucinace, které jsou bravůrní a zvlášť ke konci jsou více a více osobní, jen to zase přibližuje hráče k hlavní postavě. 2jka má taky dobré vedlejší postavy, hlavně Ellie je simpatická a zase se ukázalo, že ženy v téhle sérii jsou prostě psychopatky :D . Kdyby nebylo těch náboženských důžbegů, byl by Isaac v klidu, tak se probudí a už musí být zase v tempu, ikdyž nechápu, že za ty roky má svalovou hmotu na to aby se vůbec udržel na nohách :). Konečně se ve hře objevily i animace, které tak podtrhují celkový dojem, ale mohlo jich být daleko více nebo spíše - měly by být delší!. Znatelný je pokrok v krásné grafice a stále mistrovské ozvučení.

Další dosti plochou hranou byl stereotyp, se kterou 2jka bojuje dá se říci obstojně. A to hlavně díky novým zbraním! Je to až neskutečná zábava, už to není neustálé oddělování dolních, následně horních končetin a hlavy. Nejvíce používaným miláčkem byla pro mne JEWELIN - vystřeluje velké hroty a díky ALT Fire(pustíte do ni jiskry proudu) tak krásně usmažíte nepřátele velmi efektivně a účelně, jelikož máte zrovna steak středně propečený! Nabízí to i strategiské možnosti jako střelit hrot do země a počkat na větší počet nepřátel, elektřina zpomalý valící se hordy a máte čas přemýšlet. Dalším skvělým pomocníkem byl vystřelovač min s detektorem pohybu. Hlavně souboje s kuřaty byly neskutečné!(o tom později) Dá se krásně vymezit prostor mezi krabicemi co bude pruchozí, případně miny deaktivovat, posbírat je a popojít kousek dále. Pak ještě dvě sobě podobné zbraně, které byly věcně použitelé - tlakové vlny a jiné vychytávky. Samozřejmě platí o5 to, že zustat u řezačky je prostě záruka kvality. Neinvestoval sem do zbraní původní hry(pouze do řezačky) a novou "sniperku" sem taky nechal ladem, jelikož klasické zbraně si myslím tady nepatří. Takže sem používal a vylepšoval omezené množství zbraní, které mi ovšem poskytovaly značný komfort a invenci při řešení rozličých situací. Když jsem zmínil Kuřata :). Todle je můj pracovní název pro jeden typ nového bastarda, který vypadá a běha jako hovadsky nasra*a slepice :). Ovšem nejlepší je atmosfera před bojem oni totiž vydávají skvělé zvuky a hlavně zpoza krabic na vás tak neskutečně koukají, vystrkují hlavy skoro nepostřehnutelně přeskakují zkrabic a mění pozice na přípravu koordinovaného útoku, tady je třeba použít miny a vytyčit si prostor s jednou přístupovou cestou, aby si vás neobešly zezadu či bokem. Boj s těmato potvorama byl pamětihodný. Samozřejmě je tu spousta dalších nových degenerovaných variací na člověka a zvlášť ty na téma děti jsou spestřující novinkou.

Zábavnost(změna stereotypu) taky velmi podtrhuje skvěle zvládnutý systém řízeného létání v prostoru - z Isaaca je IRON MAN :). Je to opravdu paráda a oproti původnímu konceptu výrazný krok kupředu. Ovšem skoro se tu nebojuje a mohlo toho být daleko více! Co ovšem neupravili je to, že ve vesmíru o5 létáte méně na úkor létání v útrobách Sprawlu, což je škoda, je to přeci dead SPACE! Já chci vesmír! Více vesmíru! Už v jedničce ty výhledy do šíré temnoty byl úchvatný, tady výhledy posiluje nádherný Saturn, bohužel nějak moc jich taky není a ani se neprojdete po venku jako tehdá po trupu Ishimury. Ač je 2jka více otevřenější pořád to není ono. Většinou stále chodíte v úzkých chodbičkách a připadáte si spíše, zase zpátky na Ishimuře. Takže zvěčte prostory, více vyhlídek a výletů do širého vesmíru. Jak jsem byl stále uzavřen a moc se nepodíval ven ani si nedokáži představit, jak stanice Sprawl na Titanu vypadá, chybí komplexní náhled :(. Dále přibila kineze na ruku, takže hodně věcí se dá vzít a škrábnout s tím po té hnusné slintající potvoře včetně všude se povalujících tyčí :), což samozřejmě podporuje hratelnost.

Hře konečně přibila i tma, ale stále je jí žalostně málo a žádnou absolutní tmu nečekejte ani v nejmenším, bohužel. 2jka není tak lekavá, jako těžce předvídatelná 1nička, kde sem se nelekl ani jednou. Ve 2jce to se o to o5 pokoušeli a o5 vyšli na prázdno( u mě maxi odolneho jedince a antistrašpytla v jedné osobě:) ale musím se přiznat, že jsem se 1,5x lehce lekl, což bych považoval za vyhru! :D Invence se taky dočkal ukazatel trasy, kde je teď mnohem více věcí, v inventáři zmizela mapa. Příběh není špatný, ale dalo by se to zmáknout daleko propracovaněji. Navíc hratelnosti by absolutně pomohla jedna věc - jelikož po Sprawlu se pohybujou Securiťáci a ty vlastně potkáte až ke konci hry, bylo by skvělé čas od času skřížit cesty taky s nimi, byla by to změna hratelnosti a podpořilo by to boj proti stereotypu! Opravdu škoda! Snad ve trojce Skvělý byl Security oblek a vypadal cool :). Hackování je fajn ale chtělo to něco trochu víc sofistikovanějšího než kroucení analogu dokola a mačkání křížku. Dobrý nápad se servisním průlezem, ale proč pro boha nebyly delší a neukázali se tam Nekromorfové a neprobíhaly tam souboje, dyť se to přímo vybízelo!. No zkrátka stereotyp není tak děsivý jako v jedničce, ale pořád by to chtělo obměňovat, jak jsem naznačil...

Hra měla dobrý začátek, ale pak postupně ztrácela dech. V půlce ovšem hra dostane tak nehorázné grády, že sem opravdu nestačil koukat = pochvala. Ač tam sice kopíruje část z God of War III musím hře odpustit, jelikož to bylo famózní, škoda, že takových momentů nepřišlo povícero a na konci to mohlo být více složitější. Po vynikající půlce, která je vůbec tím nejlepším(ten playground byl povedený! :)) přišla sentimentální část Ishimura, jo dobře neberu jim to, líbilo se mi právě, že tam nebyli zpočátku Necráči a je pěkné vidět zastaralou techniku Ishi a navštívit lokace z jedničky), ale bylo to moc obsáhlé a dlouhé, což by ani tak nevadilo jako, že tady to autoři opravdu přehnali s porcemi nemrtvých, jako kvantita není kvalita a hlavně si toto drželo až do konce - bohužel. Bylo toho moc a spíš to bylo frustrující a nudné. Na konci si taky mohli odpustit toho kračejícího nesmrtelného blba. Finále jedničky bylo dobré. Ve 2jce je to podané v jiné úrovni a je to frustrující a hlavně útočí to na nervy ze všech stran - ne že by to bylo těžké, ale prostě mne nezaujal ten způsob, jak jsem to měl řešit otravní ďáblící, otravná Nicol, nešťastné náběhy, nešťastné objevování, proto sem vděčný JEWELIN, že jsem si vymyslel vlastní způsob a dal konci poprdeli mou meducínou :D, závěrečná animace byl pak skvostný bonbónek vypadalo to na dojemný a smutný konec pak vtipný deja-vu :).

Multiplayer. Příjde mi že je tam na silu, prostě za každou cenu tam bude ať se děje co se děje, jelikož je to politika EA a pokud by byla hra bez MP, tak by se neprodávala. Spíš mi je tam lito Necromorfů, že jsou tak nemotorní a bezmocní :X...MP je rozporuplný, ale lepší jak drátem do oka. Na občasné odreagování obstojné, ale nic na dlouhé hodiny, jako nějaké FPS.

Co je ovšem skvělé je Dead Space: Extraction. Krásně to doplňuje události před jedničkou. Jen mne štve, že sem včera hrál a nějak se postup vůbec neuložil, takže musím hrát od znova! Bez SAVE/LOAD game:X

Hra se nevyhnula spousty bugů ať jde o úplně stejný problém jako v jedničce s ukládáním(otravné), mizení předmětů u dveří, které si chci pronést, titulky jsou zpožděné oproti dabingu a spoustu dalších...
délka je na dnešní dobu opravdu nadstandartní - u mě 10h 57min, tudíž delší jak jednička. Každopádně velký pokrok a fajn hra. Za mě tedy 77% a trojka by mohla jít vysoko, pokud si pohrají ještě s možnostmi, které můžou zapojit.

Nevěřil jsem, že to někdy řeknu, ale na 3jku se těším :).

Každopádně doporučuji hrát v noci(ve tmě), za dne se ztrácí veškeré kouzlo!

Na to, že sem myslel, že nic nenapíšu toho je dost, takový klasický koment nakonec :D

Pro: Isaac, nové zbraně, létání, finální animace, nové potvory, KUŘATA! :o), vedlejší postavy v čele s Ellie, grafika, zvuky, ta malá část VESMÍRU, nabušená půlka

Proti: stereotyp, uzavřenost, bugy, 3/4 - konec, finalní boss fight, chyby z jedničky, spousta věcí by šla udělat lépe

+22 +24 −2