Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Just Cause 2

  • PC 85
Tak dohráno. Jsem v režimu žoldák.

Co jsem si tu tak četl některé komentáře, hře je vyčítána hudba a děj. Půjdu proti proudu, ale nejdříve popořádku.

Just Cause 2 jsem také nejdříve hrál nelegálně (to samé platí u hry Portal 2) a protože se mi zalíbily její možnosti, plus neoficiální, ale přesto funkční multiplayer, byl její kup jasnou volbou.

Tak především, hra je nádherně optimalizovaná a notebook, na kterým jsem ji hrál se nezahřál a že by k tomu měl důvod. Grafika tropického prostředí působí strhujícím dojmem a už jen dívat se na rozlehlá panoramata (vykreslovací vzdálenost je působivá) je zážitek, který doplňuje atmosféru celé hry.

Hlavní dějová linka se točí okolo politických velmocí, které by rády uplatnily svůj vliv na stát Panau. Vidět to jako scénář na papíře, není to nic co nenadchne, ani neurazí.

Just Cause 2 ale na to jde z jiné stránky. Tvůrci se řídili pravidlem "když nevíš, dej tam výbuch". Chaos, to je to slovo, které vás bude hrou neustále provázet. Mimo děj sklouznete do stereotypu. Je to pořád o tom samém, ale hlavní dějová linka nabízí originalitu, efektní záběry (moc se mi líbil filmařský styl, jako zoom, handycam...)
Nebudu zbytečně prozrazovat, na co lze ve hře narazit a byť je to šílené, je to zábavné a o to tvůrcům šlo. Dialogy nejsou prázdné, spolu s vizuální stránkou dokážou vytvořit i skeče, gagy. Možná jsou postavy trochu jamesbondovské (všichni velcí hrdinové - s klidem odhodí již odjištěný granát, v přestřelce si upijou brandy...), ale z tohoto klišé hra čerpá a nemá důvod se brát vážně. Člověk se tomu i zasměje, jaké ztřeštěné nápady má naše hlavní trojka. Něco jako Saints Row.

Dostávám se k hudbě, která podkresluje právě již řečený filmařský styl. Akční scéna - akční hudba, ticho před bouří - dramatická, klidná, ponurá hudba. Zkrátka si myslím, že hudba se povedla. Vždyť ve vypjatých situacích, kdy se dozvídáme překvapivou informaci hudba vždy zakončí "postupnou melodií" - přesně jako ve filmu, seriálu. A hlavně, neopakuje se.

Jistě, mohly ty postavy a ten děj být propracovanější, ale kdyby se klad důraz na příběh (který není k zahození) bylo by se čemu smát?) Myslím, že zbytečně hru nechtěli přeplácat.
Tak či tak, hra je to povedená.

Ale co mě docela šokuje... Jaktože v Zajímavostech není obrovský easter egg?
Pokud jste viděli a víte o čem je seriál Ztraceni / Lost, spusťte hru, otevřete mapu, označte si ten velký ostrov v levým horním rohu. Vypadá jako Sko. Vezměte letadlo a leťte. Následně prohledejte pláže po obvodu ostrova. To, že se začne stmívat a začne pršet je v pořádku. Jakmile se budete blížit k ostrovu, uvidíte před letadlem vlnění elektromagnetismu, které vyřadí vaše letadlo. (Jako v seriálu Ztraceni)
Napovím, že je to pláž, na levé straně ostrova, zhruba uprostřed. Vnější strana. A protože byste si to měli najít sami, jen řeknu, že na té pláži bude jistá instrukce.
No a během toho hledání se nelekněte. Něco si bude hledat vás.

Pro: Působivý herní svět, děj neztrácí na originalitě, soundtrack, principy hry

Proti: Po příběhu, nastane stereotypní hledání brašen, krabic..., chyběly mi tam pěstní souboje, když už tam byli ninjové,

+12

Grand Theft Auto: San Andreas

  • PC 85
Začnu od toho nejhoršího, co se ve hře vyskytuje. Sweet. To je naprosto nejhorší postava v celém v San Andreas. Celý herní příběh jsem doufal, že to bude právě on, proti komu svedu finální bitvu. Ačkoliv by to bylo proti vší logice.
Já být Karlem, tak Sweet má poněkolikáté rozbitý ciferník. Dobře fajn, Karel neměl odjíždět, neměl opouštět rodinu. Beru. Ale po tom všem, co vytrpíte s Tenpennym, co si vybudujete vlastní jméno, podnikáte s nemovitostmi, poznáte další vlivné přátelé se Sweet zachoval jako otravné děcko,co si hraje na gangstera. Jen co ho pustí z vězení (a vlastní podíl na to má Karel) začne vyprávět srance typu "já jsem gangsta, ty seš gangsta", stále peskuje Karla za blbosti, pořád má narážky na Karla, že z matky domu udělal kůlnu na dříví a pak sám Sweet si do máminy domu přivede štětku a skoro začal fetovat?
U Rydera se dalo peskování pochopit, stejně tak Big smoke a jeho důvody...
Ale toto rozpolcení má i hlavní hrdina Karel. Na jednu stranu má výčitky, dokonce se baví na oko s hráčem, ale na druhou stranu chladnokrevně zabíjí a lstí se dostane ke kartě od kasína, které následně vykrade?

Takže proto, mě spíš bavila linka, která se netočila okolo gangu. A tak největší zábava a humor pro mě nastupuje od doby, co se Karel poprvé objeví na venkově. Vtipných narážek a momentů začíná přibývat a tím jak se mění prostředí, mění se i druh humoru. Tvůrci si nebrali servítky a tak do dialogů vložili, co si myslí o konspiračních teoriích, politicích, celebritách... Takže zatímco Karel si buduje svou image díky vlivu nových přátel, dovedností z několika škol (autoškola, motoškola, loďoškola, letoškola), dovednosti ze střelby, z jízdy na kole, rozvážek, a mnoho dalšího, v pozadí se připravuje na zakončení celého děje.
Konečný souboj mohl být o něco propracovanější (ačkoliv se vlastně jedná o dva finální "souboje". Myslel jsem hlavně s tím tloušťíkem mohlo být originálnější.

Mimo dějové aktivity jsou zpestřením hratelnosti a nikterak to hře neubližuje. Máme tu úkoly dobře známé z předešlých dílů, ale také se objevily nové a řekl bych i zábavnější.

Celé San Andreas pak opravdu působí gigantickým dojmem a i přes svou zastaralou grafiku, vypadají některé lokace pěkně.

Takže, abych to shrnul. Hra se hraje dobře, je zde možnost se vyblbnout a hra zábavu jen podporuje.

Pro: Obrovský svět s mnoha aktivitami, v pozdější dějové lince humor, hudba z rádií, RPG prvky, mnoho inovace

Proti: Průměrný příběh, nelogičnost některých postav. slabší grafika

+23

Portal 2

  • PC 100
Prý, že je méně více. Kdepak, v Portal 2 toto neplatí. Více postav, více prvků, více humoru, více hratelné doby a přesto hra vyniká a troufám si tvrdit, že svého předchůdce trumfla.
Druhý díl se odehrává ve světě Half Life a tvůrci se nebáli tyto dvě linky propojit.
(borealis (v portal 2 i hl2ep2), kleiner o aperture laboratories, cave johnson o black mesa
... dokonce tu může vidět i odkaz na Terminátora 2.

A tak se klukům z Valve podařilo, aby komunita o této hře neustále mluvila, snažila se vyřešit, kdo je tamta osoba, proč tohle udělala, proč a jak...
Mluvím hlavně o té části, kdy si GLaDOS vzpomene na Caroline a díky ní je hodnější na Chell - sama to i říká. Hudba na konci tak potvrzuje spekulace, že Caroline je matkou Chell, která byla i na dni "Přiveď svou dceru do práce" a uvedla svůj projekt, který se za ta léta rozrostl. ;)

Valve prostě umí a je zbytečné cokoliv psát.

Jen taková drobná zajímavost. Poprvé jsem hru hrál nelegálně. Tehdy jsem nevěděl, jestli ji vůbec rozehraju. Rozehrál, dohrál. Nejen, že jsem si hru koupil, ale dokonce jsem ji koupil dalším třem lidem, protože ta hra si zaslouží, aby byla hrána. ;)

Pro: Humor, dialogy, osobnosti postav, nová prostředí, soundtrack, multiplayer, editor map..

Proti: Nic významného.

+14 +15 −1