Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

F1 2013

  • PC 75
F1 2013

První F1 hra, kterou jsem si koupil, ačkoli jsem měl příležitost vyzkoušet přechozí díly. Tento ročník se od předchozích liší jen v drobnostech - lehké vylepšení vizuálu, aktuální jezdci (2013), přibyl historický mód a scenario mód. Co se týče novinek, historický mód v základní hře nestojí za moc, jsou to pouze jednotlivé závody na několika málo okruzích s omezeným výběrem jezdců a stájí, tento mód se vyznačuje přetáčivější fyzikou starých vozů a žlutým instagramovým filtrem, dodávajícím nádech minulosti. Scenario mód už je o dost zábavnější a seděl by i k historickým formulím, hra vás vhodí doprostřed sezóny (i závodu), a dává vám různé úkoly - např. zničil jste přední křídlo - zajeďte do boxů a neskončete na posledním místě, atd... Tento mód je pro mě nejzábavnějším prvkem celé hry, protože se vždy ocitnete v napínavém závodě, což se vám v kariéře vždy nestane. Samotný jízdní model mi sednul a při pohledu z kokpitu mám skutečně pocit že závodím, což podtrhuje také kvalitní ozvučení hry. Největší nedostatek hry je, že není s kým hrát online, kvůli čemuž jsem si hru vlastně pořídil a zažil tak velké zklamání, ve večerních hodinách narazíte na max 3 - 4 místnosti s 1 - 5 hráči, což prostě formulím nesvědčí, rád bych zajel závod s 16ti hráči a užil si bitvu o každou pozici, než po jedné chybě dokončit závod osamocen se ztrátou 5 vteřin...

Pro: Grafika, optimalizace, scenario mód, jízdní model, počasí

Proti: Málo hráčů online, AI brzdí příliš brzo před zatáčkou a pustí vás před sebe, nevyužitý potenciál historického módu

+8

Far Cry 3

  • PC 75
Začnu tím co mi na hře vadí:

Otravný prvek č. 1:
neustále na vás bliká upozornění, že jste objevil novou kytičku, zvířátko, vozidlo atd. Všudypřítomná "encyklopedická stíha" vás provází celou hrou a musíte pracně odklikávat všechno, co jste objevili, aby vám dal žlutý vykřičník pokoj. Samozřejmě pokud zemřete a hra se vám načte do místa, kde kytičku ještě neznáte, vybafne na vás vykřičník po jejím nalezení znova...

Otravný prvek č. 2:
Save systém, během misí se nedá savovat, hra vás nenechá odejít když potřebujete a mimo mise nemá automatický autosave, takže pokud dvacet minut běháte po ostrově a zemřete, nic, co jste udělali se nestalo...

Až na tyhle dvě věci jsem byl hrou nadšen. Pestrý, živý, krásně nadesignovaný ostrov pěkně šlapal i na mém podprůměrném notebooku. Akce je skutečně adrenalinová a nabízí i filmové zážitky, např. když sestřelíte řidiče džípu a celá posádka sletí i s autem ze skály, dále létání rogalem, plížení se do nepřátelských teritorií, výbuchy, lov zvěře. Všechny tyhle věci ve hře fungují skvěle a zabaví.

Další věc, co se dá na hře určitě vyzdvihnout je arsenál zbraní, vyskytují se zde i chuťovky jako plamenomet, granátomet, ale mou nejoblíbenější byl stejně obyčejný luk, který umocňoval survival akci v dřungli.

Méně vydařený je už příběh, který začíná snahou o záchranu přátel, ale zvrhne se v přeměnu hlavního hrdiny na ultimátní mlýnek na maso. Myslím, že by hře slušel komornější přístup. Na druhou stranu oba dva hlavní záporáci Hoyt a Vaas se povedli a jsou správně vyšinutí.

Celkově jde o velmi podařený kousek se zábavnou hratelností, dobře zpracovanou střelbou i arkádovým jízdním modelem, nedokonalost herní omáčky však zamrzí.

Pro: Akce, ostrov, optimalzace - grafika

Proti: Příběh, save systém, encyklopedie

+12

Rayman Origins

  • PC 80
V životě by mě nenapadlo, jak může zabavit obyčejná hopsačka, po Raymanovi jsem sáhnul kvůli pěkným obrázkům, se kterými jsem se setkal u recenzí a rozhodně nelituji.

Rayman na vás v prvních minutách vychrlí krátké úvodní video, které vám řekne jen to, že jste dokonalý flegmatik Rayman. Celá hra ubíhá ve svižném a hravém tempu, kde postupejete obrazovkou zleva doprava nebo zdola nahoru, po cestě osvobozujete růžové potvůrky a sbíráte světlušky. Řeknete si nic moc, když ono to při své jednoduchosti tak perfektně funguje! Okouzlující 2D prostředí a šprýmařská hudba vás udrží mnoho hodin u obrazovky. Obtížnost se postupně zvyšuje a po čase jsou levely výzvou i pro zkušené skokany, zvlášť pokud chcete vyhrát závod s časem nebo nasbírat co nejvíce světlušek. Opravdový oříšek je koncový bonusový level, který je určen pouze těm, kteří mají vůli ho do zblbnutí trénovat (sám jsem s ním strávil asi 3 hodiny a nakonec nedokončil). Škoda, že Rayman nedisponuje alespoň náznakem příběhu, s ním by se s takovýmto neuvěřitelným zpracováním zapsal do dějin.

8/10

Pro: Grafika, hudba, ovládání, humor

Proti: Absence příběhu

+16

Mass Effect 2

  • PC 90
Mass Effect 2...

K ME 2 jsem se dostal až 4 roky od vydání a s ročním odstupem od dohrání prvního dílu. A musím říct, že i v roce 2014 by se nemusel ME za nic stydět. První co mně potěšilo byla krásná, plynulá grafika i na mém lehce podprůměrném stroji, všechno nastaveno na max. bez problémů. Animace pohybu postav se také dočkala zlepšení a jediné co zůstalo tak nějak stejně nedokonalé je mimika.

Ovládání bylo trochu zjednodušeno automatickým krytím, což mě osobně otravovalo a ze začátku odrazovalo od dohrání, celou akci pokryjete pouze mezerníkem a levým tlačítkem myši. Co se akce jako takové týče, v ME 1 byla prostě mnohem zábavnější.

RPG systém je slabý. Málo schopností a získávají se poměrně těžce, i když je vlastně skoro vůbec nepotřebujete. Volby v dialozích sou skvělé (jste buď ochránce, odpadlík nebo obojí). Škoda jen, že v českém překladu se občas Shepard chová nevyzpytatelně, a tak nešťastně můžete zvolit přesně opačné chování, než jaké jste původně zamýšleli.

Hlavní dějová linka i vedlejší storky s členy posádky jsou na vysoké úrovni. Jediné čemu bych se vyhnul při znovu rozehrání jsou mise, které zpřístupníte při skenech neznámých planet. Nic nového se nedozvíte, a projdete si pouze rutinním vystřílením koridoru.

Všechny nedostatky vyvažuje a převažuje příběh, poutavé dialogy (To nejlepší na celém ME), in game videa, vylepšování arzenálu, lodi..., a živé světy se spoustou zajímavých mimozemšťanů i pozemšťanů.

Pro: Grafika, charaktery postav, hudba, volby ochránce - odpadlíka, vylepšování - výzkum, dialogy, příběh

Proti: Vedlejší mise - anomálie, zjednodušená akce, nevyužití schopností

+19