První díl adventury Lost Horizon jsem ohodnotil jako lehce nadprůměrnou hru. Příběh byl značně předvídatelný, ale i tak napínavý a zábavný. Podobná očekávání jsem měl i od druhého dílu. Jenže ten se už od prvních okamžiků malinko zadrhává.
Jako první do očí bije grafické zpracování, které je tentokrát 3D render, který není tak pěkný, jako grafika prvního dílu. To se ještě dá odpustit, horší je to s celkovou těžkopádností při ovládání. Když někam kliknu, nějakou dobu to trvá, než se postava začne hýbat. Často je vidět, že animace úplně nesedí nebo se postava někde zasekne. Toto všechno dokážu překousnout, pokud mi hra nabídne dobrý příběh a hratelnost.
Jenže ouha, příběh se také moc nepovedl. Je o hodně kratší a jsou zde celkem 3 hratelné postavy, takže si hlavní postavu, Fentona Paddocka, ani moc neužijeme. Horší ale je, že v příběhu jsou značné díry. Předně mi vadí, že vůbec není řečeno, co se stalo s Kim, postavou z prvního dílu a matkou Gwen. Naznačuje se, že pravděpodobně umřela, ale nic se neřekne narovinu. Pak zde jsou zase situace, kdy se někam dostaneme, střih a jsme jinde. Například když se Anna složitě vloupá do budovy, pak se schová před Rusy, dozví se informace a střih: už je v jiné lokaci. Pak má hledat bunkr, jehož lokace je zřejmá pomocí mapy. Takže místo, aby šla rovnou na místo, o což jsem se s ní snažil, musela nejprve vytvářet jakési balonky nebo lampiony, věšet je na výchozí body a pak lozit na rozhlednu aby viděla přesně to místo, které už bylo na mapě. Facepalm.
A do třetice. Anna zmizí z vlaku, zatímco Fenton spí. Ten po probuzení vůbec neřeší, kam zmizela. Dost složitým a hloupým způsobem se dostane do tajné střežené laboratoře, kam je vstup přímo u rakví Stalina a Lenina v Mauzoleu. Přitom se stačí dostat k rakvím, na hledání vstupu se nějak zapomnělo. Následně se proplíží až ke své vězněné dceři, najednou se objeví soudruh a schovává se za Annu, kterou má jako rukojmí. Fenton neváhá, hází skalpel a trefuje schovávajícího se soudruha do oka! Anna mu pak řekne, že se plížila v jeho stopách. Ale že se vůbec nezajímá, jak se dostala na základnu, když se tam sám dostával dost složitým způsobem. Následně střih a všichni tři jsou ve vlaku a jedou zpět do Evropy. Jak se z té vojenské základny dostali? Ještě se spící Gwen. Uznávám, že se to trochu později vysvětlí tím, co je Anna ve skutečnosti zač, ale i tak, ten průběh prostě nedává smysl.
Hratelnost dostala taky slušně zabrat. Asi nejvíc mě štve, že některé předměty je potřeba aplikovat na větší oblast obrazovky a bez jakékoliv interakce. Tím mám na mysli nanášení roztoku na obrazy nebo čištění rzi na tabuli pomocí kartáče. Na to, že se něco skutečně děje jsem v prvním případě přišel náhodou, v tom druhém bohužel až z návodu. Taky dojde i na klasický mor všech adventur: stealth pasáže. Zde navíc okořeněné nepovedeným ovládáním, kdy se Fenton nezastaví na daném místě nebo se naopak nehýbe, když je to už potřeba. Moc to nezachrání ani minihry, pokud mě paměť nešálí, tak je tu jen pitomý útěk na motorce plný quick time eventů a naopak zábavný průchod na plošince v bludišti, který je až v závěru.
Z předchozích odstavců nejspíš plyne, že jsem si hraní tentokrát moc neužíval. Když se snažím vzpomenout na pozitivní věci, napadá mne asi jen celkem příjemná hudba, jedna narážka na Indiana Jonese a hlavně celkem povedená poslední kapitola. Ostatně nebýt ní, šlo by hodnocení minimálně o další desítku dolů.
Jako první do očí bije grafické zpracování, které je tentokrát 3D render, který není tak pěkný, jako grafika prvního dílu. To se ještě dá odpustit, horší je to s celkovou těžkopádností při ovládání. Když někam kliknu, nějakou dobu to trvá, než se postava začne hýbat. Často je vidět, že animace úplně nesedí nebo se postava někde zasekne. Toto všechno dokážu překousnout, pokud mi hra nabídne dobrý příběh a hratelnost.
Jenže ouha, příběh se také moc nepovedl. Je o hodně kratší a jsou zde celkem 3 hratelné postavy, takže si hlavní postavu, Fentona Paddocka, ani moc neužijeme. Horší ale je, že v příběhu jsou značné díry. Předně mi vadí, že vůbec není řečeno, co se stalo s Kim, postavou z prvního dílu a matkou Gwen. Naznačuje se, že pravděpodobně umřela, ale nic se neřekne narovinu. Pak zde jsou zase situace, kdy se někam dostaneme, střih a jsme jinde. Například když se Anna složitě vloupá do budovy, pak se schová před Rusy, dozví se informace a střih: už je v jiné lokaci. Pak má hledat bunkr, jehož lokace je zřejmá pomocí mapy. Takže místo, aby šla rovnou na místo, o což jsem se s ní snažil, musela nejprve vytvářet jakési balonky nebo lampiony, věšet je na výchozí body a pak lozit na rozhlednu aby viděla přesně to místo, které už bylo na mapě. Facepalm.
A do třetice. Anna zmizí z vlaku, zatímco Fenton spí. Ten po probuzení vůbec neřeší, kam zmizela. Dost složitým a hloupým způsobem se dostane do tajné střežené laboratoře, kam je vstup přímo u rakví Stalina a Lenina v Mauzoleu. Přitom se stačí dostat k rakvím, na hledání vstupu se nějak zapomnělo. Následně se proplíží až ke své vězněné dceři, najednou se objeví soudruh a schovává se za Annu, kterou má jako rukojmí. Fenton neváhá, hází skalpel a trefuje schovávajícího se soudruha do oka! Anna mu pak řekne, že se plížila v jeho stopách. Ale že se vůbec nezajímá, jak se dostala na základnu, když se tam sám dostával dost složitým způsobem. Následně střih a všichni tři jsou ve vlaku a jedou zpět do Evropy. Jak se z té vojenské základny dostali? Ještě se spící Gwen. Uznávám, že se to trochu později vysvětlí tím, co je Anna ve skutečnosti zač, ale i tak, ten průběh prostě nedává smysl.
Hratelnost dostala taky slušně zabrat. Asi nejvíc mě štve, že některé předměty je potřeba aplikovat na větší oblast obrazovky a bez jakékoliv interakce. Tím mám na mysli nanášení roztoku na obrazy nebo čištění rzi na tabuli pomocí kartáče. Na to, že se něco skutečně děje jsem v prvním případě přišel náhodou, v tom druhém bohužel až z návodu. Taky dojde i na klasický mor všech adventur: stealth pasáže. Zde navíc okořeněné nepovedeným ovládáním, kdy se Fenton nezastaví na daném místě nebo se naopak nehýbe, když je to už potřeba. Moc to nezachrání ani minihry, pokud mě paměť nešálí, tak je tu jen pitomý útěk na motorce plný quick time eventů a naopak zábavný průchod na plošince v bludišti, který je až v závěru.
Z předchozích odstavců nejspíš plyne, že jsem si hraní tentokrát moc neužíval. Když se snažím vzpomenout na pozitivní věci, napadá mne asi jen celkem příjemná hudba, jedna narážka na Indiana Jonese a hlavně celkem povedená poslední kapitola. Ostatně nebýt ní, šlo by hodnocení minimálně o další desítku dolů.