Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Broken Sword: Shadow of the Templars - Director's Cut

  • PC 65
První Broken Sword považuji jako jednu z nejlepších adventur. Když jsem se dozvěděl, že vyjde remake s rozšiřujícím obsahem od původních autorů, velmi jsem se na tento počin těšil. A to jsem možná spíše neměl, protože při hraní jsem cítil spíše pocity zklamání.

Příběh začíná o nějaký čas dříve než v původní verzi. Ještě než dojde k výbuchu v kavárně, kde se poprvé setkáme s Georgem, vydává se novinářka Nico na rozhovor s kandidátem na prezidenta, který je ale před začátkem rozhovoru zavražděn. Oproti jedničce se tedy dozvíme něco o příběhu i ze strany Nico, což je na jednu stranu fajn, na stranu druhou je z toho hodně cítit, že je tato část příběhu dolepená bez větších návazností na hlavní příběh, ale dá se to skousnout. Možná je to tím, jak mám rád původní hru, ale bohužel jsem došel k závěru, že na mě nové pasáže působily spíše rušivě.

Pak jsem ještě přemýšlel i nad tím, že přidané hraní za Nico trošku kazí i část příběhu, protože v původní hře jsem vlastně ve značné části hry netušil, jestli je Nico skutečně na mé straně nebo jestli to na mě jen hraje. Teď když za ní i hraji, tak je mnohem větší pravděpodobnost, že k její zradě v příběhu nedojde. To samozřejmě platí pro nové hráče této značky.

Hratelnostně mě nové lokace nijak neurazily, ale bohužel ani nijak nenadchly. Někomu může vadit větší množství logických miniher, což se ale netýká mě, protože já si je v adventurách většinou užívám. Za sebe musím pochválit hlavně puzzly se substituční šifrou, jejichž luštění bylo pro mě zábavné a hlavně neokoukané. Co mě ale namíchlo, je značné zjednodušení jedné legendární scény v Irsku.

Grafická stránka hry u nových lokací vypadá fajn, původní pasáže pak mají původní vzhled, který mi ale přišel takový mírně rozmázlý, takže občas nebyly vidět některé detaily. Hodně to bylo vidět u obličejů. Co mě ale hodně vadí, jsou mluvící nebo spíše nemluvící portréty při rozhovorech. Jako myšlenka více zobrazovat emoce daných lidí je fajn, chybějící pohyby rtů (s výjimkou několika sekvencí) tento aspekt ale totálně zabíjí.

U remaku jsem tak trochu počítal s tím, že dojde k otitulkování video sekvencí, k tomu bohužel nedošlo a tak je hráč odkázán na odposlech. U nového dabingu se to už celkem dá, ale u původních sekvencí je dabing v horší kvalitě a tak není moc rozumět. Obzvláště když mluví Nico se svým francouzským přízvukem, tak mi uniká celá řada slov. Anglicky sice rozumím každým rokem lépe a lépe, ale bez těch titulků to prostě není ono. Když už zmiňuji dabing Nico, je fajn, že ji namluvila stejná dabérka jako v původní verzi.

Dle mého názoru toho tento Director's Cut moc nevylepšuje, ale naopak spíše jen zhoršuje. Ani nový obsah s Nico to bohužel moc nezachraňuje. Na pozadí toho všeho je stále ten vynikající příběh a povedené dialogy v původních lokacích. I tak bych ale doporučil sáhnout spíše po původní variantě hry.

(Dohráno v roce 2019)
+25