Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Legend of Grimrock

  • PC 60
V základní rovině je Legend of Grimrock povedená hra. Pěkně vypadá, dobře se ovládá, příjemně se hraje. Žádné bugy. Prvních několik pater je radost procházet. Objevování skrytých zákoutí a souboje s nepřáteli mají své kouzlo. Prostě nelze odolat. Bohužel však hře velmi rychle dojde dech. A i pozitiva se rázem změní v negativa. Po pár hodinách hraní se totiž ukáže vnitřní prázdnota celé hry, absence výraznějších nápadů a neustálé opakování. A když už se ve hře objeví něco nového, je jeho potenciál okamžitě zabit několikaterým opakováním téhož. Stejné chodby, stejné zdi, stejní nepřátelé. Všechny zdi mají praskliny a mech na stejných místech. Dokonce i skrytá tlačítka otvírající tajné chodby jsou umístěna na stále stejných „tajných“ pozicích. Až na poslední dvě patra není mezi ostatními prakticky většího rozdílu. Zatuchlá kobka je málo zatuchlá a působí fádně.

K vyřešení velké části hádanek je potřeba nalézt klíč, předmět, svitek, v kterém je přesně popsáno co/jak udělat, takže se mozkové závity moc neroztočí. Puzzly založené na metodě pokus/omyl a pro cvičené opičky mě pak nebavily vůbec. Světlou výjimkou v naprosté rébusové šedi byly hádanky teleportačně nášlapné.

Přestože díky RPG prvkům dochází k vylepšování postavy na soubojích to není příliš znát. I na konci je potřeba na zabití směšně poletující obří muchy několik úderů. Zabití jedním úderem se nekoná. Zvuková stránka hry je průměrná. Chybí silnější a zapamatovatelné motivy. Zvukobanka je poněkud zmatená. Pohyb družiny zní jako cválající kůň, náraz do čehokoli jako lomcování se zavřenými dveřmi, meč řinčí stejně jako sekera, sekera stejně jako šuriken…

Někde mezi 6-7 patrem jsem čekal že hra spěje do finále, leč konec byl stále v nedohlednu. Hře chybí jakýkoliv náznak gradace. Čím déle se hraje, tím méně je zábavnější. Naopak přibývá stereotypu a nudy. Na tak rozsáhlou hru chybí větší množství nápadů, které by její délku opodstatnily. I když podzemní maniaci budou jistě na vrcholu blaha.

Přestože má Legend of Grimrock v názvu slovo „legenda“, tak příběhové pozadí nemá prakticky žádné. Intro je vytvořené z pár statických obrázků doprovázených kraťoulinkým textem. Navíc je škoda, že těch pár textů, které dokázali autoři nějak sesmolit, nedokázali také opatřit dabingem. Atmosféra tím hodně trpí. Zvlášť u povedeného finálního souboje zanechávají němé výkřiky hlavního bosáka hodně špatný dojem. Po jeho vyřízení následuje závěr v podobě další série nic neříkajících obrázků. Tentokrát ovšem bez jakéhokoliv textu, takže celé to útrpné několikahodinové počínání nedostane žádný smysl. Vzhledem k chabému intru ale vlastně ani není moc co vysvětlovat. Kromě nápadů autorům patrně na konci došly i písmenka, protože takhle bídné zakončení hry jsem ještě snad neviděl. Naprosto ostudné!

Jako oživení mrtvého žánru je Legend of Grimrock dobrý pokus. Pokud hra uspěje bylo by dobré, aby se vzedmutého zájmu chopilo nějaké větší/bohatší/schopnější studio a udělalo už konečně krokovací dungeon pořádně. Třeba Bethesda :-). Možnosti a rezervy celého žánru jsou obrovské a dosud nenaplněné.
+17 +22 −5