Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Petr • 44 let • IT • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Gothic 3: Forsaken Gods

  • PC 55
Mám rád universum Gothica. Je jednoduché, komorní, hrubé a jeho příběhy se odehrávají v přírodě, kde přežít znamená neustálý zápas. Dokonce jsem si oblíbil toho třetího, bugům navzdory. Co jsem si v něm hodně užil, byl otevřený svět s kompaktními vztahy mezi svými obyvateli a množství úkolů, i když třeba jednotvárných. Od Forsaken Gods jsem očekával nášup questů a příběh, který ve mně zůstane.

Dva roky po zabití bosse z trojky se vracíte do milované Myrtany, abyste ji zase jednou vytáhli z bahna, z války, do níž upadla díky mocichtivosti vašich známých z předchozích dílů. To je předestřeno v intru. OK, řekne si hráč, přímočaré, ale to do Gothica přece sedí. Pak přijde první dialog a už to jede, jízda vede bohužel z kopce, šusem.

Mám podezření, že překlad do angličtiny prošel z německého originálu ještě přes některý z mrtvých jazyků. Jednotlivé části, ani věty dialogů na sebe často logicky nesedí. Motivy postav jsou stěží pochopitelné. Bezejmennému hrdinovi byste za to, co mu vyjde z úst někdy nejraději vyrvali jazyk a za činy usekali ruce. Tohle není váš starý známý. Chcete-li plnit questy, hra vás vede většinou jedním směrem. Questlog se významěji rozkošatí pouze v jednu chvíli, kdy vám příběh postaví do cesty samolibého a zkorumpovaného strážce brány ke Gornovi. Co je hře po tom, že s ním později chcete srovnat účty? Nelze. NPC tu zkrátka nereflektují změny vašeho postavení ve hře. Často ani zadavatelé úkolů (například Osch). Dojem z jednání s NPC nevylepší ani použití hlášek více různých dabérů při odpovědích vykecaných a nameless NPC "na poklik". Naštěstí vám ústa semtam do úsměvu roztáhne chytrý vtípek. Pro závěr bych asi nenašel vhodnější slovo, než satisfakující, ve všech jeho významech. K dohrání jsem si kvůli bugu musel pomoci příkazem konzole.

S patchem Enhanced edition se výhled potáhne žlutým filtrem, obličeje jsou o něco méně hranaté, ale dojem z grafiky je v porovnání se třetím dílem přibližně stejný. Prezentace přírody Gothica 3 zůstává i nadále atmosferická jako málokde jinde. Hodně se utlumilo zasekávání pohybu, bohužel je stále znatelné. Questové objekty z předchozího dílu se válejí doslova všude. Stejně jako v původní hře si i v datadisku všimnete balíků slámy, svázaných moderním balíkovacím zařízením - jsou tu krychle i válce. Závažných bugů je o něco méně, a těch drobných zase o něco více, než v G3 po aplikaci community patche. Bojovat bylo možné i bez staminy.

Rada na závěr: Jestliže jsem vás ani já neodradil, přidám tři rady: hrajte na easy a používejte teleportační kameny nasbírané při první návštěvě města. Hra vám nenaznačuje co udělat, abyste questy mohli odevzdat a ukončit, nechá vás klidně zkoušet všechno na všechno. Pro někoho možná hardcore, pro mě otrava, vážení vývojáři, takto dnes už ne. Pro zachování mentálního zdraví proto doporučuji hrát s Forsaken Gods v jedné a googlem v druhé ruce.

Pro: Kladné body získává datadisk za to, co přinesl už třetí díl - příroda, zůstala fantastická hudba, semtam vtípek.

Proti: Dialogy, slabý příběh, málo voleb ve všem (jen tou krajinou se lze toulat dle libosti), chybí podstatná část toho, co dělá dobré RPG.

+14