Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Pariah

  • PC 35
Poté, co se Digital Extremes odloupli od Epic Games, stvořili svoji první samostatnou hru na Unreal Enginu. Jak byla spolupráce s Epicem na Unreal sérii pro hry samotné přínosná, první samostatné kroky byly více než bolestivé. Vznikla tuctová střílečka, jejíž jediným plus byl "otevřený koridor". Již se nebojovalo v arénách, kolem vás byl svět, který žil (tedy měl žít) a vy jste tak díky postavě nedobrovolně ochranářského medika mohli dýchat čistý vzduch.

Bohužel pouze zdánlivě. Spojení "otevřený koridor" jsem použil záměrně. Stále se totiž jednalo o striktně nascriptovanou předem danou cestu, z níž jste nemohli vybočit ani o milimetr, aniž by vás nezastavila neviditelná stěna, třeba uprostřed trávníku. Tedy trávníku...

...koridorovost nebyla vzhledem ke všemu ostatnímu vlastně žádnou chybou, jako skutečnost daná designem a tehdejší dobou. Jediným plusem hry totiž byla jen skutečnost, že byla o něco málo méně zabugovaná než špičky na mém žebříčku zabugovanosti, Daikatana a Venom: Codename Outbreak. Pomineme-li ještě ucházející vzhled prostředí, kdy ovšem postavy samotné mohly z fleku účinkovat v nějaké béčkovém zombie hororu, nedodělanost a chybovost byla tristní. Nic nefungovalo, neexistující neviditelné překážky byly všude tam, kde by je nikdo nikdy nehledal, zvukdy se ozývaly z míst, odkud jednoduše nemohly, a navíc zcela nelogicky s chybným načasováním a neodpovídající hlasitostí. Předměty nereagovaly a nascriptované situace nevyvolávaly žádnou reakci a tak opakované loadování bylo v podstatě nutností k dohrání hry. Perličkou jsou poté stavy, kdy se okolo vás odehrává v koridoru válečná vřava, ale ta je reprezentována pouze zvuky výbuchů a střelby, přičemž široko daleko není kromě vás ani noha.

Nenarazíte během celého putování ani na vtip ani na alespoň trochu zajímavou hudbu. Nenarazíte na nic, kromě neviditelné stěny. Až je vám při závěrečných, tolik očekávaných titulcích líto všech těch jmen, které daly do hry svůj čas a život, který přišel naprosto vniveč. Snad je právě jako první kroky a vyzkoušení si, že "takhle tedy ne".

Nevím, jak moc byli známí Digital Extremes mezi fanoušky her, ale ve chvíli, kdy se v recenzích toto studio díky své minulosti spojovalo s Epic Games, nebyla to pro Epic ani trochu dobrá reklama, a koho zajímalo, že s tímhle již Epic nemá skoro nic společného, že...

Dohrát tak tuto ukázku toho, jak by neměla hra vypadat, dá zabrat, minimálně nervům, když ne mozkovým závitům

Pro: Úvodní potůček v přírodě po havárii lodi a probuzení se do hry

Proti: Naprosto všechno ostatní. Od zpracování postav po scripty, hudbu a plný věrtel bugů. Kopec bugů. Horu bugů.

+6 +8 −2